Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Witam. Dziś doszedł mi silnik od Qaza 9c 7x9 kaseta. Będe budował swojego pierwszego elektryka 60V 45A i mam kilka pytań zanim zepuje silnik...
1. Czy żeby podwoić przewody i dać termik wystarczy jedną zdjąć pokrywę od strony hamulca tarczowego ?
czy jednak trzeba cały stojan z obudowy wyjmowac?(pokrywa przod, tył,,kaseta+ stojan)?
2. Czy lepiej dac dwa termistory 150*C i połaczyc je szeregowo czy lepiej jednak 120*C?
3. Czy silnik ma uszczelnione pokrywy boczne czy bez uszczelnienia jest?
4. Gdzie kupić i jaki przekrój przewodów fazowych pod 45A ? zeby bez problemu je przecisnac....
bo Te orginalnie dołaczone sa troche krótkie zeby je pociac na poł i pociagnac do trojkata ramy....
5. Widziałem na kilku zdjęciach, że ludzie nie zdejmują łożyska z ośki od strony tarczy przy podawajaniu przewodow tylko jedynie pokrywę jak z tym jest?
6. Czy ucinacie wszystkie przewody fazy, halle od silnika później wpuszczacie rurkę termokurcz i dopiero przez nią przewody>? Tak jak na filmiku u Tasa..
Czy jednak najpierw wyprowadzacie kable przez oś luzem i dopiero na koncu zakładacie termokurcz?
Silnik ma 2 pokrywy
jaką macie metodę...?
Pozdrawiam i prosze o pomoc
.
1. Czy żeby podwoić przewody i dać termik wystarczy jedną zdjąć pokrywę od strony hamulca tarczowego ?
czy jednak trzeba cały stojan z obudowy wyjmowac?(pokrywa przod, tył,,kaseta+ stojan)?
2. Czy lepiej dac dwa termistory 150*C i połaczyc je szeregowo czy lepiej jednak 120*C?
3. Czy silnik ma uszczelnione pokrywy boczne czy bez uszczelnienia jest?
4. Gdzie kupić i jaki przekrój przewodów fazowych pod 45A ? zeby bez problemu je przecisnac....
bo Te orginalnie dołaczone sa troche krótkie zeby je pociac na poł i pociagnac do trojkata ramy....
5. Widziałem na kilku zdjęciach, że ludzie nie zdejmują łożyska z ośki od strony tarczy przy podawajaniu przewodow tylko jedynie pokrywę jak z tym jest?
6. Czy ucinacie wszystkie przewody fazy, halle od silnika później wpuszczacie rurkę termokurcz i dopiero przez nią przewody>? Tak jak na filmiku u Tasa..
Czy jednak najpierw wyprowadzacie kable przez oś luzem i dopiero na koncu zakładacie termokurcz?
Silnik ma 2 pokrywy
jaką macie metodę...?
Pozdrawiam i prosze o pomoc
.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 22:08 przez adriuns, łącznie zmieniany 3 razy.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Oglądałem prawie wszystkie filmy Tasa o otwieraniu silnika też ale mimo to nadal mam pytania
Głównie chodzi mi o starsza budowę silnika 9c okrągłą
Silnik ma 2 pokrywy od strony hamulca i kasety...
Kupiony tutaj
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9132
Proszę o pomoc na zadane pytania z 1 postu
Pozdrawiam
Głównie chodzi mi o starsza budowę silnika 9c okrągłą
Silnik ma 2 pokrywy od strony hamulca i kasety...
Kupiony tutaj
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9132
Proszę o pomoc na zadane pytania z 1 postu
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 22:16 przez adriuns, łącznie zmieniany 6 razy.
- krzychu666
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
- Lokalizacja: wiskitki
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
moja metoda na pogrubienie przewodów fazowych i wklejenie zabezpieczeń termicznych to spakowanie wszystkiego w pudło i wysłanie do panów Stachów w Bielsko-Białej.Ale najlepiej kupić mocniejszy silnik bo to połowiczne i tymczasowe rozwiązanie [watownica łapie i nie odpuści a leczenie jest dółgie i kosztowne]
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
- krzychu666
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
- Lokalizacja: wiskitki
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
u góry masz szyld ELEKTRO BIKES zadzwoń ja robiłem tą podmianę przewodów dwa lata temu nie znam aktualnej stawki. możesz się w to bawić ja to już przerobiłem i skończyło się na kupnie nowego silnika. Co z tego że fazy się nie będą grzać ale zabezpieczenie termiczne ciągle wyłącza silnik bo watownica ciągły brak mocy ciągle chce się więcej
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Chłopaki tez pewnie wezmą koło 300zł-400zł , posiadam w domu lutownice, multimetr, oscyloskop , warsztat, pasowałoby to samemu zrobic tylko trzeba na poczatku troche wiedzy
Pracowałem na serwisie komp. 3 lata to wiem, ze elektronika jest delikatna na uszkodzenia mechaniczne:P ^^
Pracowałem na serwisie komp. 3 lata to wiem, ze elektronika jest delikatna na uszkodzenia mechaniczne:P ^^
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
chyba raczej 150 blizej niz 400 :F
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
-
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
[film]
[/film]
No a reszta jest prosta.
Podwajasz przewody, gdybyś miał problem to zobacz na bloga pod tym samym tematem.
Tu raczej sklepy się reklamują i łapią potencjalnych klientów, albo osoby prywatne prubója dorobić.
Wszystko idzie o kasę!
[/film]
No a reszta jest prosta.
Podwajasz przewody, gdybyś miał problem to zobacz na bloga pod tym samym tematem.
Tu raczej sklepy się reklamują i łapią potencjalnych klientów, albo osoby prywatne prubója dorobić.
Wszystko idzie o kasę!
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Gienadimon pisze: ↑11 sty 2019, 23:34
Tu raczej sklepy się reklamują i łapią potencjalnych klientów, albo osoby prywatne prubója dorobić.
Wszystko idzie o kasę!
Tez odczułem takie wrazenie, bo zadałem pytania a odpowiedz zeby od razu oddac niz samemu sie troche pomeczyc i nauczyc....
forum nie bedzie miało wiedzy merytorycznej dla innych...
Czyli rozumiem trzeba cały silnik wyciagnac i nie da sie tego zrobic zdejmujac jedną pokrywe od strony tarczy?
-
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Jednak warto poświęcić czas i opanować temat samemu, bo wszystko masz na blogu u Tasa.
Jednak potrzeba stoickiego spokoju...
Wytrwałości
Jednak potrzeba stoickiego spokoju...
Wytrwałości
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
w pobiedzialek krece material o dociaganiu szprych a po nim idzie film jak zabezpieczac termicznie i jak podwajac przewody
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Wychodzę z założenia,że jeżeli już wydałem pieniążki na silnik/nowy/,wolę oddać go specjaliście za drobne 150 zł,niż uczyć się i eksperymentować .Szkoda i czasu i pieniędzy na nowy silnik bądż jego poważniejszą póżniej naprawę.Wybór należy oczywiście do właściciela.
edit. Forum bardzo szybko weryfikuje firmy i ,,prywatne osoby'',które żle wykonują usługi
edit. Forum bardzo szybko weryfikuje firmy i ,,prywatne osoby'',które żle wykonują usługi
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Niby tak ale przez to nic sie nie naucze a jak sie cos zepsuje to nadal mi nikt nie pomoze....tatar pisze: ↑12 sty 2019, 0:09Wychodzę z założenia,że jeżeli już wydałem pieniążki na silnik/nowy/,wolę oddać go specjaliście za drobne 150 zł,niż uczyć się i eksperymentować .Szkoda i czasu i pieniędzy na nowy silnik bądż jego poważniejszą póżniej naprawę.Wybór należy oczywiście do właściciela.
edit. Forum bardzo szybko weryfikuje firmy i ,,prywatne osoby'',które żle wykonują usługi
Instalacje LPG sekwencje tez załozyłem sam bo jakos nie ufam specjalistom, i przez to jeszcze nigdy nie byłem u mechanika..a wszystko chodzi lux....
Gdybym miał 20 tys zł to nie bawiłbym sie w składanie tylko kupiłbym nowy rower
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Nie przejmuj się zbytnio, podejdź do tematu na spokojnie i sam podwoisz przewody. Wystarczy wolne popołudnie i trochę spokoju bo na pewno na luzie nie zmieścisz przewodów
ale wystarczy tylko trochę pokombinować i się powinno udać
ale wystarczy tylko trochę pokombinować i się powinno udać
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Takie rady dają otuchy!;3
Juz nie pracuje w serwisie komputerowym + mniej spotkan z znajomymi ktorzy mysla tylko o Kasie....
Troche dołujace , ze ktos mysli ciagle pieniadzach Gdy Tobie zalezy tylko na odzyskaniu zdrowia
(niepełnosprawny tylko z 1 reką).....
Postaram sie skupić, poczytać jeszcze , powoli i dokładnie wszystko rozebrac i zabezpieczyc......
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Nauka czasami kosztuje i tylko w tym kontekście ten post.Poza tym póżniej jest to jazda z duszą na ramieniu:dobrze zrobiłem?,czy coś się nie dzieje? itp.Chyba,że ktoś jest wolny od stresu.Na pomoc zawsze możesz liczyć na tym forum,pod warunkiem,że będziesz uważnie czytał to,o czym inni piszą,bądż napisali wcześniej/szukajka/ i potrafił z tych wiadomości skorzystać
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 sty 2019, 13:59
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Mój ojciec robi zawsze szybko i niedokładnie później trzeba robic drugi raz po pewnym czasietatar pisze: ↑12 sty 2019, 10:23Nauka czasami kosztuje i tylko w tym kontekście ten post.Poza tym póżniej jest to jazda z duszą na ramieniu:dobrze zrobiłem?,czy coś się nie dzieje? itp.Chyba,że ktoś jest wolny od stresu.Na pomoc zawsze możesz liczyć na tym forum,pod warunkiem,że będziesz uważnie czytał to,o czym inni piszą,bądż napisali wcześniej/szukajka/ i potrafił z tych wiadomości skorzystać
Ja robie zawsze 2-3 x dłuzej ....powoli i starannie(sprawdzam po 3x przed podłaczeniem) do tej pory ta strategia sie sprawdzała bo wszystkie rzeczy zrobione raz do tej pory działaja i tylko patrze na nie... Głownie naprawiam smartfony, stacjonarki, laptopy+ samochody , Regeneracji akumulatorów kwasowych od Tirów, wozków widłowych, paneli słonecznych i to wszystko niestety sam...
Jestem Samotnikiem mam wolny pokoj + duzo czasu to pasowałoby cos podłubac:)
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Panie Tasie Czy nasz maestro mógłby uwzględnić przy tej okazji instruktaż wymiany czujników halla i łożysk w takim np NC ?
Po filmiku z otwierania silnika (wielkie dzięki za to - świetny filmik ) chciałbym zrobić kompleksowy serwis swego silnika, tylko nie wiem jakie czujniki hali do takiego silnika nc 10x6 ? (na stronie nexuna niestety nie znalazłem) jak również nie wiem jakie łożyska - rozmiary tam idą ? (takie info byłoby cenne ) szczególnie gdy rower cały czas jeszcze jeździ i jest używany, więc zakupiłbym z chęcią dedykowane łożyska i czujniki halli przed rozebraniem silnika i jego naprawą
Będę wdzięczny za informację, która myślę innym użytkownikom tez się przyda
Pozdrawiam serdecznie Pana Marcina i całą ekipę
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
oki wymiana czujników halla
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
Siemanko
Panie Tasie panie Tasie kiedy ten obiecany filmik o wymianie halli ?
Pytanie nr dwa czy do nc 10x6 jak z moich wstępnych ustaleń z pomocą kolegów jeszcze przed otwarciem silnika wynikło, czy obydwa łożyska o nr 6003 2RS ?
Wolałbym się jeszcze upewnić bo wszyscy których pytałem wcześniej mówią że Tas będzie wiedział na pewno
Wielkie dzięki za filmik o dociąganiu szprych i wcześniejsze również - to jest kwint esencja przekazywania praktycznej wiedzy dla potomnych
Pozdro dla całej ekipy i również dla Pana Andrzeja - serwis klasa !
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
filmik się opóźnia
ale będzie
ale będzie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- GiantTrance3KW
- Forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
- Lokalizacja: Kołobrzeg