Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

Nie ma wg mnie prostej odpowiedzi bo to zalezy od modelu ladowarki i wspoldzialania z BMS. Najczesciej taki zestaw inaczej się zachowuje na podtrzymaniu a inaczej gdy fizycznie odlaczymy a następnie ponownie polaczymy. Do tego jeszcze wplyw temperatury. Inne progi ma ladowarka ciepla/gorąca a inne gdy zimna i zaczyna ladowac prawie naladowany aku.
Trzeba mierzyć.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

:) Pytam bo tak się zastanawiam, buduje nowy aku który ma rozjazd na celach w okolicach 1V, zostawiam go powiedzmy na 2 tyg podłączonego do ładowarki (przez BMS), wracam a tam wszystko równiutkie :D byłoby pięknie
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY FIZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
slow
Forumowicz
Posty: 522
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: slow »

Moja ładowarka po naładowaniu i zaświeceniu zielonej diody nie wznawia mimo wielogodzinnego podłączenia do aku.
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Tooropek »

slow pisze:
26 lut 2019, 22:45
Moja ładowarka po naładowaniu i zaświeceniu zielonej diody nie wznawia mimo wielogodzinnego podłączenia do aku.
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele
Ja kupiłem od chłopa z olxa ładowarke 48V 4A i od początku mi coś w niej nie pasowało... Mianowicie mam bmsa z diodami i na tejże ładowarce nigdy nie zaświecały mi się wszystkie diody od balansera. Myślałem, na początku, że cele były równe, ale NIE. Okazało się, że trzeba było potencjometrem w ładowarce podkręcić o jakieś 3V napięcie by bms mógł prawidłowo pracować, tzn balansowac wszystkie 13 cel. Teraz mam na sucho jakieś 56V i jest wszystko okej, zaświecają się diody, ładowarka kończy pracę (zaświeca się zielona dioda w ładowarce) a bms balansuje ładnie wszystkie sekcje do 4,12. Nie wiem jak to zadziała na dłuższą metę, ale pakiet dalej od sierpnia 17' roku trzyma napięcie ładnie, cele równo się rozładowują i przysiad napięcia na 1,7kW na starcie ma taki sam - około 3,5V - (nie wiem, czy to mało czy dużo). Reasumując jak chcesz wyrównać pakiet zrób to ręcznie, a jak nie chce Ci się bawić to podnieś napięcie na ładowarce. Jeszcze przed tym niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie, czy czasem to ja nie popełniam błędu i nie katuje swojego pakietu :D Pozdro
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

WojtekErnest pisze:
26 lut 2019, 22:41
Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY F :) IZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Pytanie jest czysto teoretyczne. :) Po prostu mnie to ciekawi
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

No to odpowiedzialem Ci praktycznie :-) Przed montażem pakietu ogniwa powinny mieć równe niskie napiecie (w obszarze 3,5-3,7V).
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Mitar »

1V różnicy na celach to przecież powiedzmy 3.2V a 4.2V czyli full naładowana i prawie full rozładowana , powodzenia w balansowaniu tego BMSem :D
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

:) załóżmy że czas nie gra roli. BMS wyrówna taki akumulator automatycznie ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

W teorii tak, wyrówna, tzn np przy pakiecie 13 S, 12S BMS pracuje stale w włączonym balansowaniem na full, a 13 ty segment się w tym czasie ładuje aż dojdzie
do 4,20. Tyle tylko że pozostałe ogniwa mimo naładowania, będą dalej ładowane duzym prądem, napiecie na nich będzie w okolicy 4,25V (jesli nie wyżej) a ten rozłądowany segment będzie godzinami/dniami dochodził do 4,20.
Czyli czy i jak długo BMS wytrzyma takie stałe obciążenie swoich 12-tu kanałów, nie wiadomo, ale na pewno jest to jedna w dość częstych przyczyn ich spalenia. To uszkodzenie o tyle jest 'przykre' że często miesiącami użytkownik nie wie że kanał x, y czy z nie jest już de facto balansowany ani chroniony bo padł rezystor lub/i transoptor.
Więc wybór należy do Ciebie.:-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: tkoko »

Vegasnight9 pisze:
26 lut 2019, 15:57
Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?
Myślę że żaden BMS sam nie wznowi ładowania. Mam dwa rodzaje BMS'ów. Pierwszy wznawia ładowanie po przekroczeniu "granicznego napięcia" wtedy, gdy się go odłączy od ładowarki i ponownie połączy. Drugi BMS włączy się tylko wtedy, gdy przynajmniej na krótko obciążymy akumulator, tak by uzyskać "zaprogramowany" spadek napięcia.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

Byc może niektóre które maja trzecią fazę ladowania połączoną z probkowaniem, podejmie ładowanie po przerwie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" :) Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS :shock: Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF :?: Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam... :D
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

No to warto być/weekend aby to sprawdzic co pare godz. No bo byc moze było 4,18. Następnie spadło do np 4,14 (pytanie o powod ??) To spowodowało włączenie ładowarki i ponieważ była zimna, ładował dużym prądem i przeładował... nie wiemy o ile.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: tkoko »

Vegasnight9 pisze:
28 lut 2019, 19:09
Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" :) Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS :shock: Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF :?: Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam... :D
To teraz musisz sprawdzić czy po dwóch godzinach zgasną diody, i czy napięcie będzie również 4.18V. Przydało by się również sprawdzić, czy podłączona ładowarka nie rozładowuje baterii. Podobno niektóre po "wyłączeniu" rozładowywały baterie.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Vegasnight9 »

Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że ładowarka po wyłączeniu cały czas ładuje akumulator małym prądem (5W poboru ma z sieci) i dopóki nie wyciągnę kabla z roweru doputy Ledy bms nie zgasną. Zostawiłem na dwa dni to dwa dni się świecił bms a napięcia na celach 4.2V. Wyciągnąłem kabel zaczęły spadać. Też tak macie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Tooropek »

Tak, bo ładowarka pozostaje w fazie CV i podaje minimalny prąd - jaki? nie mierzyłem, ale też diody nigdy nie zgasły by. Także bez stresu, tak ma być.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: shadow »

Nie pamietam dokładnie,ale w fazie CV,prąd ładowania oscyluje w granicach max 100mA
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Ja mam pytanie.
BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze. Czym to może być spowodowane ?
Napięcie dobija do 67,2V i tak trzyma cała noc. Balansowanie zaczyna dopiero po odłączeniu ładowarki kiedy ja chce już z rana jechać a nie dopiero balansować.
BMS i Ładowarka z nexuna.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Zwykły
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: ap0f1s »

Mam tak samo na moim falconie na jeden ladowarce. Po wyłączeniu wentylatora ładuje pakiet bardzo małym prądem a bms balansuje przez to robi się pętla dopóki nie wyłaczę ładowarki bms nie wyrówna cel. Bms ma już z 4 lata i widać nie dogrywa z nową ładowarka. W dodatku jak zostawię ładowarkę na dłużej podlaczona to bms odłączy przez przeladowanie i nie dam rady jechać. Dopiero jak bms zbije napięcie albo sam trochę rozladuje pakiet. Na mojej starej ladowarce działa wszystko w porządku.
Rozwiazalem to tak że mam programator i gdy używam akurat tej ładowarki wyłącza się po 6 godz.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 10:10 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Umbur »

Może jest zbyt wysoki próg odcięcia ładowarki i doładowuje go ciągle? Próbowaliście obniżyć napięcie ładowania?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Dostając komplet ze sklepu nie powinno się w tym grzebać tylko całość powinna być sparowana.
Napięcie mierzone na ładowarce to równo 16s 67,2V,
Końcowe na baterii (bezpośrednio po odłączeniu ładowarki) też 67,2V.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 10:43 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

Umbur pisze:
19 sie 2019, 10:06
Może jest zbyt wysoki próg odcięcia ładowarki i doładowuje go ciągle? Próbowaliście obniżyć napięcie ładowania?
Może być także za duzy PRĄD końcowy + niezbalansowane segmenty.
A jesli pakiet jest uzywany z podwyższonym RW i jest tryb próbkowania (trzecia faza w ładowarce) no to po odpuszczeniu na chwilę ładowania
napięcie całości spada na tyle, że ładowarka wznawia podtrzymanie ładowania i tak w kółko.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

W ładowarce zapal się zielone światło i nie wznawia pracy (przynajmniej w sposób widoczny).
Sprawdzę wieczorem napięcia na segmentach i dam znać.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

No to podstawowe pytanie, piszesz : "BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze.".
Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
a) Widzisz lampki BMS-a,
b) dotykasz elementów BMS (rezystorow) i nie wyczuwaśz ciepła
c) mierzysz 16 napięć i sa róznice które nie zmniejszając się
d) inaczej.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: ap0f1s »

Tylko może tak być ze balansowanie się odbywa tylko ładowarka po mimo zapaleniu się zielonej diody ładuje małym prądem. Przez co napięcie nie spada, dopiero jak odlaczysz ładowarkę bms balansuje.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Jak będzie wtyczka włożona przez 3 dni to przez te 3 dni będzie 67,2V a po wyjęciu wtyczki minie 2h i wtedy będzie już 67,0V przez najbliższy miesiąc bez ruszania roweru. Tak u mnie to działa.

W innym rowerze po przyjściu z nocki miałem 66,7V. Czyli ładowało do 67,2 i balansowało do 66,7V. Rano rower był gotowy do jazdy. Tak to powinno działać.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Wojtek »

Hm, taki jest urok "gotowych" do pracy bms-ów. Jak się nie trafi na spasowany z posiadaną ładowarką, to potem jest "może to, może tamto" i ciężko cokolwiek ustalić. O ile napięcia na celach, czy ładowarki łatwo pomierzyć i wyciągnąć z tego wnioski, to odnieść się z tym do tego co robi/powinien robić bms już trudno. Nie znamy jego rzeczywistych nastaw, ani przyrządu/procedury wzorcowania u Chińczyka. No i baterie się rozjeżdżają... Szkoda i baterii i czasu na ustalenie
co się dzieje. Zapodał bym programowalnego i o ile zabiera on na początku użytkowania trochę czasu na "ogarnięcie tematu", to później rozjazdy rzędu kilku mV są codziennością, a obsługa i balansowanie do 1mV to formalność (o ile bateria jest ok i doprowadzimy ją do ładu korzystając umiejętnie z możliwości bms-a).
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

TomaS pisze:
19 sie 2019, 12:30
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

WojtekErnest pisze:
19 sie 2019, 13:59
TomaS pisze:
19 sie 2019, 12:30
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....
Do się coś z tym zrobić ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Pan_drzej
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2019, 21:13

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Pan_drzej »

może wyłącznik czasowy do kontaktu i do niego ładowarka
Załączniki
0990.jpeg
0990.jpeg (5 KiB) Przejrzano 6521 razy
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: WojtekErnest »

TomaS pisze:
19 sie 2019, 14:22

Do się coś z tym zrobić ?
- sprawdzić WATOMIERZEM/amperomierzem jaki prąd idzie w tym czasie z ładowarki
- sprawdzić WTEDY jakie jest te 16 napięć każdego z segmentów. Jeśli to niemożliwe to ile jest zaraz po wyjęciu wtyczki ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: ap0f1s »

Tak jak pisałem jak łąduje taką ładowarka to podłączam programator czasowy jak kolega dał wyżej, a bms rano ma ładnie wszystko ma wyrównane. Problem mam tylko z tą ładowarka inne są trochę starsze i już pracują normalnie z tym moim bms
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Ok. Cele zmierzone po jeździe, przy napięciu baterii 62,8V i wszystkie równe w zakresie 0,005V.
Powyższy wyłącznik czasowy się nie sprawdzi bo ładowarka mimo że odłączona od prądu wyciąga z baterii około 1v / na dobę.
Sprawa ogólnie irytująca bo bms - ładowarka nie jest zestawem automatycznym / bezobsługowym w tym momencie.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: KrzysiekEV »

Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

KrzysiekEV pisze:
27 sie 2019, 0:11
Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.
Nie jestem elektronikiem i nie znam się na budowie takich urządzeń ;) Można gdzieś kupić gotowe, ewentualnie do przelutowania wtyczki ?

P.S - po balansowaniu napięcie spada z 67,2V do 67,1V.
Czy to świadczy o bardzo wyrównanych celach i BMS nie zbija napięć bo nie ma po co ?
Z tego co się mówi napięcie po balansowaniu powinno wynosić ~66,7V
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Umbur »

Dobrze cele trzymają i są równe, dlatego jest 67,1V. To akurat bardzo dobrze. ;)
Awatar użytkownika
Mr.Freeman
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Mr.Freeman »

Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 7:39 przez Mr.Freeman, łącznie zmieniany 1 raz.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: ap0f1s »

Wygląda że masz w porządku napięcie końcowe, zawsze możesz sprawdzić napięcie na wtyczkach bms dla pewności.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Mr.Freeman pisze:
27 sie 2019, 7:29
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Dede »

TomaS pisze:
27 sie 2019, 7:56
Mr.Freeman pisze:
27 sie 2019, 7:29
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)
To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V

Obrazek
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Dede pisze:
27 sie 2019, 10:03
TomaS pisze:
27 sie 2019, 7:56
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)
To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V

Obrazek
Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?

Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1

Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Dede »

TomaS pisze:
27 sie 2019, 12:14


Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?

Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1

Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS
Tak masz rację odłączy ładowarke ale szybko idzie przerobić tez wynalazek przerwać ścieżki od napięcia 230V do styków przekaznika. Wolne styki przekaźnika zastosować pomiędzy ładowarką a akumulatorem.

Ten model co ty znalazłeś tez bedzie działać bez przerobienia ale działa do 80V więc dla ciebie będzie idealny.

Żeby działało ustaw na pograniczu napiecia ładowarki wiec u Ciebie będzie okolicach 67,1-67,2V
O czas leprze rozwiązanie było by pomiar prądu jak spadnie poniżej 200mA ładowania to wyłącza przekaźnik pomiędzy ładowarką a akumulatorem.


Ja będę miał te urządzenie do automatycznego ładowania na okres zimowy.
Bedzie sie uruchamiać ładowanie jak spadnie napięcie poniżej 3,6V na ogniwo a wyłączać przy 4V mam programowalny BMS wiec będzie balasowanie uruchamiać od 3,8V zeby nie było rozjazdów na celach.
Dla tego tak będę miał zrobione bo 24H bedzie alarm i GPS uruchomiony zeby nie zapomnieć ładować akumulatora to będzie mechanizm automatyczny ładowania.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Witt »

Hej napisałem elaborart, ale skasował, moje kilkuletnie przemyślenia. Rekomenduję nie zostawiać "ładowarek" na stałe podłączonych i jeszcze dodatkowo sprzęgniętych z nieznanej jakości układach na tych płytkach. Mam 4 takie układy z zasilaniem " 12V" i przy niesprawnym bms zniszczyły jeden pakiet.
Trzymam się od wielu lat zasady "zaufanie" do 8-12 godzin maks ładowanie i okresowe (raz na 2-4 tygodnie) sprawdzenie pakietów (jeśli nie mam bms z bt).
Wg mnie separacja galwaniczna 220V od 12V jest znikoma w tym układzie, bo te płytki są naprawdę małe, ale o zdanie czy to wystarczy trzeba byłoby zapytać elektronika praktyka.
Ja spaliłem i ładowarkę i bms, albo bms spalił mi ładowarkę. Efekt taki, że po uszkodzeniu BMS (POWER/CHARGER) bms działał idealnie "utrzymując równo cele", przy czym pobierał mikroapery dzięki czemu po 2 miesiącach jak rozebrałem baterię by sprawdzić co się dzieje napięcia nadal były dość zadowalające i w miarę równe (około 3,40V).
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: TomaS »

Mam tez pewne obawy w uzywaniu takich płytek.
Lipa trzeba będzie planowac tak ładowanie żeby odłączać ładowarkę przed spaniem.
Może tas coś podpowie jak to jest z tymi współczesnymi bmsami i ładowarkami z nexuna ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Mr.Freeman
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

Post autor: Mr.Freeman »

Te z nexuna zarówno ładowarki jak i BMSy są sprawdzone i dlugo już użytkownicy forum z nich korzystają, można polecić. Ładowarki mam dwie, pierwsza na 84V 20s prąd 3.5A pewnie koło 4 lat będzie miała, działa idealnie tylko wentylator czasem zaczyna boruczeć (wyrobione łożysko). Druga na 60V działa jak nowa prawie 2 lata. Bmsy te z diodami tak samo, żadnych problemów - odpukać:)
ODPOWIEDZ