Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Nie ma wg mnie prostej odpowiedzi bo to zalezy od modelu ladowarki i wspoldzialania z BMS. Najczesciej taki zestaw inaczej się zachowuje na podtrzymaniu a inaczej gdy fizycznie odlaczymy a następnie ponownie polaczymy. Do tego jeszcze wplyw temperatury. Inne progi ma ladowarka ciepla/gorąca a inne gdy zimna i zaczyna ladowac prawie naladowany aku.
Trzeba mierzyć.
Trzeba mierzyć.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Pytam bo tak się zastanawiam, buduje nowy aku który ma rozjazd na celach w okolicach 1V, zostawiam go powiedzmy na 2 tyg podłączonego do ładowarki (przez BMS), wracam a tam wszystko równiutkie byłoby pięknie
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY FIZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY FIZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Moja ładowarka po naładowaniu i zaświeceniu zielonej diody nie wznawia mimo wielogodzinnego podłączenia do aku.
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Ja kupiłem od chłopa z olxa ładowarke 48V 4A i od początku mi coś w niej nie pasowało... Mianowicie mam bmsa z diodami i na tejże ładowarce nigdy nie zaświecały mi się wszystkie diody od balansera. Myślałem, na początku, że cele były równe, ale NIE. Okazało się, że trzeba było potencjometrem w ładowarce podkręcić o jakieś 3V napięcie by bms mógł prawidłowo pracować, tzn balansowac wszystkie 13 cel. Teraz mam na sucho jakieś 56V i jest wszystko okej, zaświecają się diody, ładowarka kończy pracę (zaświeca się zielona dioda w ładowarce) a bms balansuje ładnie wszystkie sekcje do 4,12. Nie wiem jak to zadziała na dłuższą metę, ale pakiet dalej od sierpnia 17' roku trzyma napięcie ładnie, cele równo się rozładowują i przysiad napięcia na 1,7kW na starcie ma taki sam - około 3,5V - (nie wiem, czy to mało czy dużo). Reasumując jak chcesz wyrównać pakiet zrób to ręcznie, a jak nie chce Ci się bawić to podnieś napięcie na ładowarce. Jeszcze przed tym niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie, czy czasem to ja nie popełniam błędu i nie katuje swojego pakietu Pozdro
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Pytanie jest czysto teoretyczne. Po prostu mnie to ciekawiWojtekErnest pisze: ↑26 lut 2019, 22:41Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY F IZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
No to odpowiedzialem Ci praktycznie Przed montażem pakietu ogniwa powinny mieć równe niskie napiecie (w obszarze 3,5-3,7V).
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
1V różnicy na celach to przecież powiedzmy 3.2V a 4.2V czyli full naładowana i prawie full rozładowana , powodzenia w balansowaniu tego BMSem
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
załóżmy że czas nie gra roli. BMS wyrówna taki akumulator automatycznie ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
W teorii tak, wyrówna, tzn np przy pakiecie 13 S, 12S BMS pracuje stale w włączonym balansowaniem na full, a 13 ty segment się w tym czasie ładuje aż dojdzie
do 4,20. Tyle tylko że pozostałe ogniwa mimo naładowania, będą dalej ładowane duzym prądem, napiecie na nich będzie w okolicy 4,25V (jesli nie wyżej) a ten rozłądowany segment będzie godzinami/dniami dochodził do 4,20.
Czyli czy i jak długo BMS wytrzyma takie stałe obciążenie swoich 12-tu kanałów, nie wiadomo, ale na pewno jest to jedna w dość częstych przyczyn ich spalenia. To uszkodzenie o tyle jest 'przykre' że często miesiącami użytkownik nie wie że kanał x, y czy z nie jest już de facto balansowany ani chroniony bo padł rezystor lub/i transoptor.
Więc wybór należy do Ciebie.
do 4,20. Tyle tylko że pozostałe ogniwa mimo naładowania, będą dalej ładowane duzym prądem, napiecie na nich będzie w okolicy 4,25V (jesli nie wyżej) a ten rozłądowany segment będzie godzinami/dniami dochodził do 4,20.
Czyli czy i jak długo BMS wytrzyma takie stałe obciążenie swoich 12-tu kanałów, nie wiadomo, ale na pewno jest to jedna w dość częstych przyczyn ich spalenia. To uszkodzenie o tyle jest 'przykre' że często miesiącami użytkownik nie wie że kanał x, y czy z nie jest już de facto balansowany ani chroniony bo padł rezystor lub/i transoptor.
Więc wybór należy do Ciebie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Myślę że żaden BMS sam nie wznowi ładowania. Mam dwa rodzaje BMS'ów. Pierwszy wznawia ładowanie po przekroczeniu "granicznego napięcia" wtedy, gdy się go odłączy od ładowarki i ponownie połączy. Drugi BMS włączy się tylko wtedy, gdy przynajmniej na krótko obciążymy akumulator, tak by uzyskać "zaprogramowany" spadek napięcia.Vegasnight9 pisze: ↑26 lut 2019, 15:57Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Byc może niektóre które maja trzecią fazę ladowania połączoną z probkowaniem, podejmie ładowanie po przerwie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam...
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
No to warto być/weekend aby to sprawdzic co pare godz. No bo byc moze było 4,18. Następnie spadło do np 4,14 (pytanie o powod ??) To spowodowało włączenie ładowarki i ponieważ była zimna, ładował dużym prądem i przeładował... nie wiemy o ile.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
To teraz musisz sprawdzić czy po dwóch godzinach zgasną diody, i czy napięcie będzie również 4.18V. Przydało by się również sprawdzić, czy podłączona ładowarka nie rozładowuje baterii. Podobno niektóre po "wyłączeniu" rozładowywały baterie.Vegasnight9 pisze: ↑28 lut 2019, 19:09Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że ładowarka po wyłączeniu cały czas ładuje akumulator małym prądem (5W poboru ma z sieci) i dopóki nie wyciągnę kabla z roweru doputy Ledy bms nie zgasną. Zostawiłem na dwa dni to dwa dni się świecił bms a napięcia na celach 4.2V. Wyciągnąłem kabel zaczęły spadać. Też tak macie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Tak, bo ładowarka pozostaje w fazie CV i podaje minimalny prąd - jaki? nie mierzyłem, ale też diody nigdy nie zgasły by. Także bez stresu, tak ma być.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Nie pamietam dokładnie,ale w fazie CV,prąd ładowania oscyluje w granicach max 100mA
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Ja mam pytanie.
BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze. Czym to może być spowodowane ?
Napięcie dobija do 67,2V i tak trzyma cała noc. Balansowanie zaczyna dopiero po odłączeniu ładowarki kiedy ja chce już z rana jechać a nie dopiero balansować.
BMS i Ładowarka z nexuna.
BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze. Czym to może być spowodowane ?
Napięcie dobija do 67,2V i tak trzyma cała noc. Balansowanie zaczyna dopiero po odłączeniu ładowarki kiedy ja chce już z rana jechać a nie dopiero balansować.
BMS i Ładowarka z nexuna.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Mam tak samo na moim falconie na jeden ladowarce. Po wyłączeniu wentylatora ładuje pakiet bardzo małym prądem a bms balansuje przez to robi się pętla dopóki nie wyłaczę ładowarki bms nie wyrówna cel. Bms ma już z 4 lata i widać nie dogrywa z nową ładowarka. W dodatku jak zostawię ładowarkę na dłużej podlaczona to bms odłączy przez przeladowanie i nie dam rady jechać. Dopiero jak bms zbije napięcie albo sam trochę rozladuje pakiet. Na mojej starej ladowarce działa wszystko w porządku.
Rozwiazalem to tak że mam programator i gdy używam akurat tej ładowarki wyłącza się po 6 godz.
Rozwiazalem to tak że mam programator i gdy używam akurat tej ładowarki wyłącza się po 6 godz.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 10:10 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Może jest zbyt wysoki próg odcięcia ładowarki i doładowuje go ciągle? Próbowaliście obniżyć napięcie ładowania?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Dostając komplet ze sklepu nie powinno się w tym grzebać tylko całość powinna być sparowana.
Napięcie mierzone na ładowarce to równo 16s 67,2V,
Końcowe na baterii (bezpośrednio po odłączeniu ładowarki) też 67,2V.
Napięcie mierzone na ładowarce to równo 16s 67,2V,
Końcowe na baterii (bezpośrednio po odłączeniu ładowarki) też 67,2V.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 10:43 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Może być także za duzy PRĄD końcowy + niezbalansowane segmenty.
A jesli pakiet jest uzywany z podwyższonym RW i jest tryb próbkowania (trzecia faza w ładowarce) no to po odpuszczeniu na chwilę ładowania
napięcie całości spada na tyle, że ładowarka wznawia podtrzymanie ładowania i tak w kółko.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
W ładowarce zapal się zielone światło i nie wznawia pracy (przynajmniej w sposób widoczny).
Sprawdzę wieczorem napięcia na segmentach i dam znać.
Sprawdzę wieczorem napięcia na segmentach i dam znać.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
No to podstawowe pytanie, piszesz : "BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze.".
Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
a) Widzisz lampki BMS-a,
b) dotykasz elementów BMS (rezystorow) i nie wyczuwaśz ciepła
c) mierzysz 16 napięć i sa róznice które nie zmniejszając się
d) inaczej.....
Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
a) Widzisz lampki BMS-a,
b) dotykasz elementów BMS (rezystorow) i nie wyczuwaśz ciepła
c) mierzysz 16 napięć i sa róznice które nie zmniejszając się
d) inaczej.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Tylko może tak być ze balansowanie się odbywa tylko ładowarka po mimo zapaleniu się zielonej diody ładuje małym prądem. Przez co napięcie nie spada, dopiero jak odlaczysz ładowarkę bms balansuje.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Jak będzie wtyczka włożona przez 3 dni to przez te 3 dni będzie 67,2V a po wyjęciu wtyczki minie 2h i wtedy będzie już 67,0V przez najbliższy miesiąc bez ruszania roweru. Tak u mnie to działa.
W innym rowerze po przyjściu z nocki miałem 66,7V. Czyli ładowało do 67,2 i balansowało do 66,7V. Rano rower był gotowy do jazdy. Tak to powinno działać.
W innym rowerze po przyjściu z nocki miałem 66,7V. Czyli ładowało do 67,2 i balansowało do 66,7V. Rano rower był gotowy do jazdy. Tak to powinno działać.
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Hm, taki jest urok "gotowych" do pracy bms-ów. Jak się nie trafi na spasowany z posiadaną ładowarką, to potem jest "może to, może tamto" i ciężko cokolwiek ustalić. O ile napięcia na celach, czy ładowarki łatwo pomierzyć i wyciągnąć z tego wnioski, to odnieść się z tym do tego co robi/powinien robić bms już trudno. Nie znamy jego rzeczywistych nastaw, ani przyrządu/procedury wzorcowania u Chińczyka. No i baterie się rozjeżdżają... Szkoda i baterii i czasu na ustalenie
co się dzieje. Zapodał bym programowalnego i o ile zabiera on na początku użytkowania trochę czasu na "ogarnięcie tematu", to później rozjazdy rzędu kilku mV są codziennością, a obsługa i balansowanie do 1mV to formalność (o ile bateria jest ok i doprowadzimy ją do ładu korzystając umiejętnie z możliwości bms-a).
co się dzieje. Zapodał bym programowalnego i o ile zabiera on na początku użytkowania trochę czasu na "ogarnięcie tematu", to później rozjazdy rzędu kilku mV są codziennością, a obsługa i balansowanie do 1mV to formalność (o ile bateria jest ok i doprowadzimy ją do ładu korzystając umiejętnie z możliwości bms-a).
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Do się coś z tym zrobić ?WojtekErnest pisze: ↑19 sie 2019, 13:59No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....
- Pan_drzej
- Forumowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lip 2019, 21:13
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
może wyłącznik czasowy do kontaktu i do niego ładowarka
- Załączniki
-
- 0990.jpeg (5 KiB) Przejrzano 6530 razy
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
- sprawdzić WATOMIERZEM/amperomierzem jaki prąd idzie w tym czasie z ładowarki
- sprawdzić WTEDY jakie jest te 16 napięć każdego z segmentów. Jeśli to niemożliwe to ile jest zaraz po wyjęciu wtyczki ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Tak jak pisałem jak łąduje taką ładowarka to podłączam programator czasowy jak kolega dał wyżej, a bms rano ma ładnie wszystko ma wyrównane. Problem mam tylko z tą ładowarka inne są trochę starsze i już pracują normalnie z tym moim bms
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Ok. Cele zmierzone po jeździe, przy napięciu baterii 62,8V i wszystkie równe w zakresie 0,005V.
Powyższy wyłącznik czasowy się nie sprawdzi bo ładowarka mimo że odłączona od prądu wyciąga z baterii około 1v / na dobę.
Sprawa ogólnie irytująca bo bms - ładowarka nie jest zestawem automatycznym / bezobsługowym w tym momencie.
Powyższy wyłącznik czasowy się nie sprawdzi bo ładowarka mimo że odłączona od prądu wyciąga z baterii około 1v / na dobę.
Sprawa ogólnie irytująca bo bms - ładowarka nie jest zestawem automatycznym / bezobsługowym w tym momencie.
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Nie jestem elektronikiem i nie znam się na budowie takich urządzeń Można gdzieś kupić gotowe, ewentualnie do przelutowania wtyczki ?KrzysiekEV pisze: ↑27 sie 2019, 0:11Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.
P.S - po balansowaniu napięcie spada z 67,2V do 67,1V.
Czy to świadczy o bardzo wyrównanych celach i BMS nie zbija napięć bo nie ma po co ?
Z tego co się mówi napięcie po balansowaniu powinno wynosić ~66,7V
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Dobrze cele trzymają i są równe, dlatego jest 67,1V. To akurat bardzo dobrze.
- Mr.Freeman
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 7:39 przez Mr.Freeman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Wygląda że masz w porządku napięcie końcowe, zawsze możesz sprawdzić napięcie na wtyczkach bms dla pewności.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2VMr.Freeman pisze: ↑27 sie 2019, 7:29Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:TomaS pisze: ↑27 sie 2019, 7:56Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2VMr.Freeman pisze: ↑27 sie 2019, 7:29Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?Dede pisze: ↑27 sie 2019, 10:03To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V
Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1
Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Tak masz rację odłączy ładowarke ale szybko idzie przerobić tez wynalazek przerwać ścieżki od napięcia 230V do styków przekaznika. Wolne styki przekaźnika zastosować pomiędzy ładowarką a akumulatorem.TomaS pisze: ↑27 sie 2019, 12:14
Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?
Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1
Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS
Ten model co ty znalazłeś tez bedzie działać bez przerobienia ale działa do 80V więc dla ciebie będzie idealny.
Żeby działało ustaw na pograniczu napiecia ładowarki wiec u Ciebie będzie okolicach 67,1-67,2V
O czas leprze rozwiązanie było by pomiar prądu jak spadnie poniżej 200mA ładowania to wyłącza przekaźnik pomiędzy ładowarką a akumulatorem.
Ja będę miał te urządzenie do automatycznego ładowania na okres zimowy.
Bedzie sie uruchamiać ładowanie jak spadnie napięcie poniżej 3,6V na ogniwo a wyłączać przy 4V mam programowalny BMS wiec będzie balasowanie uruchamiać od 3,8V zeby nie było rozjazdów na celach.
Dla tego tak będę miał zrobione bo 24H bedzie alarm i GPS uruchomiony zeby nie zapomnieć ładować akumulatora to będzie mechanizm automatyczny ładowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Hej napisałem elaborart, ale skasował, moje kilkuletnie przemyślenia. Rekomenduję nie zostawiać "ładowarek" na stałe podłączonych i jeszcze dodatkowo sprzęgniętych z nieznanej jakości układach na tych płytkach. Mam 4 takie układy z zasilaniem " 12V" i przy niesprawnym bms zniszczyły jeden pakiet.
Trzymam się od wielu lat zasady "zaufanie" do 8-12 godzin maks ładowanie i okresowe (raz na 2-4 tygodnie) sprawdzenie pakietów (jeśli nie mam bms z bt).
Wg mnie separacja galwaniczna 220V od 12V jest znikoma w tym układzie, bo te płytki są naprawdę małe, ale o zdanie czy to wystarczy trzeba byłoby zapytać elektronika praktyka.
Ja spaliłem i ładowarkę i bms, albo bms spalił mi ładowarkę. Efekt taki, że po uszkodzeniu BMS (POWER/CHARGER) bms działał idealnie "utrzymując równo cele", przy czym pobierał mikroapery dzięki czemu po 2 miesiącach jak rozebrałem baterię by sprawdzić co się dzieje napięcia nadal były dość zadowalające i w miarę równe (około 3,40V).
Trzymam się od wielu lat zasady "zaufanie" do 8-12 godzin maks ładowanie i okresowe (raz na 2-4 tygodnie) sprawdzenie pakietów (jeśli nie mam bms z bt).
Wg mnie separacja galwaniczna 220V od 12V jest znikoma w tym układzie, bo te płytki są naprawdę małe, ale o zdanie czy to wystarczy trzeba byłoby zapytać elektronika praktyka.
Ja spaliłem i ładowarkę i bms, albo bms spalił mi ładowarkę. Efekt taki, że po uszkodzeniu BMS (POWER/CHARGER) bms działał idealnie "utrzymując równo cele", przy czym pobierał mikroapery dzięki czemu po 2 miesiącach jak rozebrałem baterię by sprawdzić co się dzieje napięcia nadal były dość zadowalające i w miarę równe (około 3,40V).
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Mam tez pewne obawy w uzywaniu takich płytek.
Lipa trzeba będzie planowac tak ładowanie żeby odłączać ładowarkę przed spaniem.
Może tas coś podpowie jak to jest z tymi współczesnymi bmsami i ładowarkami z nexuna ?
Lipa trzeba będzie planowac tak ładowanie żeby odłączać ładowarkę przed spaniem.
Może tas coś podpowie jak to jest z tymi współczesnymi bmsami i ładowarkami z nexuna ?
- Mr.Freeman
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7
Te z nexuna zarówno ładowarki jak i BMSy są sprawdzone i dlugo już użytkownicy forum z nich korzystają, można polecić. Ładowarki mam dwie, pierwsza na 84V 20s prąd 3.5A pewnie koło 4 lat będzie miała, działa idealnie tylko wentylator czasem zaczyna boruczeć (wyrobione łożysko). Druga na 60V działa jak nowa prawie 2 lata. Bmsy te z diodami tak samo, żadnych problemów - odpukać:)