Strona 1 z 2

Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 15:57
autor: Vegasnight9
Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 16:58
autor: WojtekErnest
Nie ma wg mnie prostej odpowiedzi bo to zalezy od modelu ladowarki i wspoldzialania z BMS. Najczesciej taki zestaw inaczej się zachowuje na podtrzymaniu a inaczej gdy fizycznie odlaczymy a następnie ponownie polaczymy. Do tego jeszcze wplyw temperatury. Inne progi ma ladowarka ciepla/gorąca a inne gdy zimna i zaczyna ladowac prawie naladowany aku.
Trzeba mierzyć.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 18:59
autor: Vegasnight9
:) Pytam bo tak się zastanawiam, buduje nowy aku który ma rozjazd na celach w okolicach 1V, zostawiam go powiedzmy na 2 tyg podłączonego do ładowarki (przez BMS), wracam a tam wszystko równiutkie :D byłoby pięknie

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 22:41
autor: WojtekErnest
Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY FIZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 22:45
autor: slow
Moja ładowarka po naładowaniu i zaświeceniu zielonej diody nie wznawia mimo wielogodzinnego podłączenia do aku.
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 lut 2019, 23:25
autor: Tooropek
slow pisze:
26 lut 2019, 22:45
Moja ładowarka po naładowaniu i zaświeceniu zielonej diody nie wznawia mimo wielogodzinnego podłączenia do aku.
I wydaje mi się ze to nie bms ją odcina tylko to sprawa ładowarki. Mój bms odcina port ładowania jeśli napięcie osiągnie ok 4,35/cele
Ja kupiłem od chłopa z olxa ładowarke 48V 4A i od początku mi coś w niej nie pasowało... Mianowicie mam bmsa z diodami i na tejże ładowarce nigdy nie zaświecały mi się wszystkie diody od balansera. Myślałem, na początku, że cele były równe, ale NIE. Okazało się, że trzeba było potencjometrem w ładowarce podkręcić o jakieś 3V napięcie by bms mógł prawidłowo pracować, tzn balansowac wszystkie 13 cel. Teraz mam na sucho jakieś 56V i jest wszystko okej, zaświecają się diody, ładowarka kończy pracę (zaświeca się zielona dioda w ładowarce) a bms balansuje ładnie wszystkie sekcje do 4,12. Nie wiem jak to zadziała na dłuższą metę, ale pakiet dalej od sierpnia 17' roku trzyma napięcie ładnie, cele równo się rozładowują i przysiad napięcia na 1,7kW na starcie ma taki sam - około 3,5V - (nie wiem, czy to mało czy dużo). Reasumując jak chcesz wyrównać pakiet zrób to ręcznie, a jak nie chce Ci się bawić to podnieś napięcie na ładowarce. Jeszcze przed tym niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie, czy czasem to ja nie popełniam błędu i nie katuje swojego pakietu :D Pozdro

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 4:58
autor: Vegasnight9
WojtekErnest pisze:
26 lut 2019, 22:41
Ma rozjazd bo nie wyrownales ich przed montażem ? To lepiej wyrównuj bez BMS-u.
Natomiast jesli pakiet eksploatowany JEST NIEROWNY F :) IZYCZNIE, czyli ma rozne RW lub pojemność no to jest fizycznie 'niepelnosprawny' i dlugie trzymanie go na ladowaniu, opieranie sie na BMS bez dozoru, to tez nienajlepszy pomysl.
Pytanie jest czysto teoretyczne. :) Po prostu mnie to ciekawi

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 5:49
autor: WojtekErnest
No to odpowiedzialem Ci praktycznie :-) Przed montażem pakietu ogniwa powinny mieć równe niskie napiecie (w obszarze 3,5-3,7V).

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 8:24
autor: Mitar
1V różnicy na celach to przecież powiedzmy 3.2V a 4.2V czyli full naładowana i prawie full rozładowana , powodzenia w balansowaniu tego BMSem :D

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 14:01
autor: Vegasnight9
:) załóżmy że czas nie gra roli. BMS wyrówna taki akumulator automatycznie ?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 14:11
autor: WojtekErnest
W teorii tak, wyrówna, tzn np przy pakiecie 13 S, 12S BMS pracuje stale w włączonym balansowaniem na full, a 13 ty segment się w tym czasie ładuje aż dojdzie
do 4,20. Tyle tylko że pozostałe ogniwa mimo naładowania, będą dalej ładowane duzym prądem, napiecie na nich będzie w okolicy 4,25V (jesli nie wyżej) a ten rozłądowany segment będzie godzinami/dniami dochodził do 4,20.
Czyli czy i jak długo BMS wytrzyma takie stałe obciążenie swoich 12-tu kanałów, nie wiadomo, ale na pewno jest to jedna w dość częstych przyczyn ich spalenia. To uszkodzenie o tyle jest 'przykre' że często miesiącami użytkownik nie wie że kanał x, y czy z nie jest już de facto balansowany ani chroniony bo padł rezystor lub/i transoptor.
Więc wybór należy do Ciebie.:-)

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 14:46
autor: tkoko
Vegasnight9 pisze:
26 lut 2019, 15:57
Czy BMS może sam wznowić ładowanie jeśli ma podłączoną cały czas ładowarkę? Chodzi mi o sytuację gdy dana cela osiąga 4.2V, BMS "odcina" ładowanie i załącza się balansownaie po czym diody gasną ale akumulator nadal jest nie równy i trzeba zrobić ponowne ładowanie i ponowne balansowanie. Czy BMS zrobi to automatycznie jeśli wtyczka od ładowarki będzie cały czas wsadzona?
Myślę że żaden BMS sam nie wznowi ładowania. Mam dwa rodzaje BMS'ów. Pierwszy wznawia ładowanie po przekroczeniu "granicznego napięcia" wtedy, gdy się go odłączy od ładowarki i ponownie połączy. Drugi BMS włączy się tylko wtedy, gdy przynajmniej na krótko obciążymy akumulator, tak by uzyskać "zaprogramowany" spadek napięcia.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 lut 2019, 17:29
autor: WojtekErnest
Byc może niektóre które maja trzecią fazę ladowania połączoną z probkowaniem, podejmie ładowanie po przerwie.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 28 lut 2019, 19:09
autor: Vegasnight9
Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" :) Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS :shock: Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF :?: Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam... :D

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 28 lut 2019, 19:30
autor: WojtekErnest
No to warto być/weekend aby to sprawdzic co pare godz. No bo byc moze było 4,18. Następnie spadło do np 4,14 (pytanie o powod ??) To spowodowało włączenie ładowarki i ponieważ była zimna, ładował dużym prądem i przeładował... nie wiemy o ile.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 28 lut 2019, 20:42
autor: tkoko
Vegasnight9 pisze:
28 lut 2019, 19:09
Zrobiłem mały test. Wczoraj podłączyłem bike'a do ładowarki o godz 15:30. Po dwóch godz ładowarka "zgasła" :) Po następnych dwóch zgasły ledy BMS'a. Cele miały po 4,18V (zmierzyłem). Ładowarkę zostawiłem wpiętą i nic nie ruszałem. Dzisiaj wracam z roboty patrze a tam świeci się na niebiesko BMS :shock: Biore miernik, mierze - 4.20 na celach! WTF :?: Ładowarka nie chodziła gdy wróciłem. Co robiła wcześniej nie wiem bo mnie nie było. Ciekawy orzech do zgryzienia teraz mam... :D
To teraz musisz sprawdzić czy po dwóch godzinach zgasną diody, i czy napięcie będzie również 4.18V. Przydało by się również sprawdzić, czy podłączona ładowarka nie rozładowuje baterii. Podobno niektóre po "wyłączeniu" rozładowywały baterie.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 06 kwie 2019, 16:41
autor: Vegasnight9
Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że ładowarka po wyłączeniu cały czas ładuje akumulator małym prądem (5W poboru ma z sieci) i dopóki nie wyciągnę kabla z roweru doputy Ledy bms nie zgasną. Zostawiłem na dwa dni to dwa dni się świecił bms a napięcia na celach 4.2V. Wyciągnąłem kabel zaczęły spadać. Też tak macie?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 06 kwie 2019, 19:35
autor: Tooropek
Tak, bo ładowarka pozostaje w fazie CV i podaje minimalny prąd - jaki? nie mierzyłem, ale też diody nigdy nie zgasły by. Także bez stresu, tak ma być.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 10 kwie 2019, 0:22
autor: shadow
Nie pamietam dokładnie,ale w fazie CV,prąd ładowania oscyluje w granicach max 100mA

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 8:42
autor: TomaS
Ja mam pytanie.
BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze. Czym to może być spowodowane ?
Napięcie dobija do 67,2V i tak trzyma cała noc. Balansowanie zaczyna dopiero po odłączeniu ładowarki kiedy ja chce już z rana jechać a nie dopiero balansować.
BMS i Ładowarka z nexuna.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 9:19
autor: Umbur
To jest programowalny BMS czy zwykły?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 9:31
autor: TomaS
Zwykły

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 10:04
autor: ap0f1s
Mam tak samo na moim falconie na jeden ladowarce. Po wyłączeniu wentylatora ładuje pakiet bardzo małym prądem a bms balansuje przez to robi się pętla dopóki nie wyłaczę ładowarki bms nie wyrówna cel. Bms ma już z 4 lata i widać nie dogrywa z nową ładowarka. W dodatku jak zostawię ładowarkę na dłużej podlaczona to bms odłączy przez przeladowanie i nie dam rady jechać. Dopiero jak bms zbije napięcie albo sam trochę rozladuje pakiet. Na mojej starej ladowarce działa wszystko w porządku.
Rozwiazalem to tak że mam programator i gdy używam akurat tej ładowarki wyłącza się po 6 godz.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 10:06
autor: Umbur
Może jest zbyt wysoki próg odcięcia ładowarki i doładowuje go ciągle? Próbowaliście obniżyć napięcie ładowania?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 10:38
autor: TomaS
Dostając komplet ze sklepu nie powinno się w tym grzebać tylko całość powinna być sparowana.
Napięcie mierzone na ładowarce to równo 16s 67,2V,
Końcowe na baterii (bezpośrednio po odłączeniu ładowarki) też 67,2V.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 10:42
autor: WojtekErnest
Umbur pisze:
19 sie 2019, 10:06
Może jest zbyt wysoki próg odcięcia ładowarki i doładowuje go ciągle? Próbowaliście obniżyć napięcie ładowania?
Może być także za duzy PRĄD końcowy + niezbalansowane segmenty.
A jesli pakiet jest uzywany z podwyższonym RW i jest tryb próbkowania (trzecia faza w ładowarce) no to po odpuszczeniu na chwilę ładowania
napięcie całości spada na tyle, że ładowarka wznawia podtrzymanie ładowania i tak w kółko.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 10:47
autor: TomaS
W ładowarce zapal się zielone światło i nie wznawia pracy (przynajmniej w sposób widoczny).
Sprawdzę wieczorem napięcia na segmentach i dam znać.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 11:53
autor: WojtekErnest
No to podstawowe pytanie, piszesz : "BMS u mnie nie zaczyna w ogóle balansowania dopóki nie wyjmę przewodu ładowarki z gniazda w rowerze.".
Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
a) Widzisz lampki BMS-a,
b) dotykasz elementów BMS (rezystorow) i nie wyczuwaśz ciepła
c) mierzysz 16 napięć i sa róznice które nie zmniejszając się
d) inaczej.....

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 12:30
autor: TomaS
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 12:39
autor: ap0f1s
Tylko może tak być ze balansowanie się odbywa tylko ładowarka po mimo zapaleniu się zielonej diody ładuje małym prądem. Przez co napięcie nie spada, dopiero jak odlaczysz ładowarkę bms balansuje.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 13:00
autor: TomaS
Jak będzie wtyczka włożona przez 3 dni to przez te 3 dni będzie 67,2V a po wyjęciu wtyczki minie 2h i wtedy będzie już 67,0V przez najbliższy miesiąc bez ruszania roweru. Tak u mnie to działa.

W innym rowerze po przyjściu z nocki miałem 66,7V. Czyli ładowało do 67,2 i balansowało do 66,7V. Rano rower był gotowy do jazdy. Tak to powinno działać.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 13:47
autor: Wojtek
Hm, taki jest urok "gotowych" do pracy bms-ów. Jak się nie trafi na spasowany z posiadaną ładowarką, to potem jest "może to, może tamto" i ciężko cokolwiek ustalić. O ile napięcia na celach, czy ładowarki łatwo pomierzyć i wyciągnąć z tego wnioski, to odnieść się z tym do tego co robi/powinien robić bms już trudno. Nie znamy jego rzeczywistych nastaw, ani przyrządu/procedury wzorcowania u Chińczyka. No i baterie się rozjeżdżają... Szkoda i baterii i czasu na ustalenie
co się dzieje. Zapodał bym programowalnego i o ile zabiera on na początku użytkowania trochę czasu na "ogarnięcie tematu", to później rozjazdy rzędu kilku mV są codziennością, a obsługa i balansowanie do 1mV to formalność (o ile bateria jest ok i doprowadzimy ją do ładu korzystając umiejętnie z możliwości bms-a).

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 13:59
autor: WojtekErnest
TomaS pisze:
19 sie 2019, 12:30
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 14:22
autor: TomaS
WojtekErnest pisze:
19 sie 2019, 13:59
TomaS pisze:
19 sie 2019, 12:30
d) Wskaźnikiem przeprowadzenia balansowania jest spadek napięcia na baterii. Napięcie baterii (monitorowane na watomierzu roweru) nie spada dopóki nie wyjmę wtyczki i nie odczekam ~2h.
No więc on na 99% balansuje czyli BMS pracuje zapewne pełną 'parą' czyli zbija te 40-50mA a ładowarka dzielnie ładuje z powrotem te kilkadziesiąt mA.
I ta zabawa trwa w kółko....
Do się coś z tym zrobić ?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 14:26
autor: Pan_drzej
może wyłącznik czasowy do kontaktu i do niego ładowarka

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 15:25
autor: WojtekErnest
TomaS pisze:
19 sie 2019, 14:22

Do się coś z tym zrobić ?
- sprawdzić WATOMIERZEM/amperomierzem jaki prąd idzie w tym czasie z ładowarki
- sprawdzić WTEDY jakie jest te 16 napięć każdego z segmentów. Jeśli to niemożliwe to ile jest zaraz po wyjęciu wtyczki ładowarki.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 19 sie 2019, 21:40
autor: ap0f1s
Tak jak pisałem jak łąduje taką ładowarka to podłączam programator czasowy jak kolega dał wyżej, a bms rano ma ładnie wszystko ma wyrównane. Problem mam tylko z tą ładowarka inne są trochę starsze i już pracują normalnie z tym moim bms

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 26 sie 2019, 6:55
autor: TomaS
Ok. Cele zmierzone po jeździe, przy napięciu baterii 62,8V i wszystkie równe w zakresie 0,005V.
Powyższy wyłącznik czasowy się nie sprawdzi bo ładowarka mimo że odłączona od prądu wyciąga z baterii około 1v / na dobę.
Sprawa ogólnie irytująca bo bms - ładowarka nie jest zestawem automatycznym / bezobsługowym w tym momencie.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 0:11
autor: KrzysiekEV
Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 6:26
autor: TomaS
KrzysiekEV pisze:
27 sie 2019, 0:11
Za czasowym razem z ładowarką daj mały zasilacz i przekaźnik (albo sam przekaźnik z cewką na 230V) , styk przekaźnika niech odpina ładowarkę od baterii.
Nie jestem elektronikiem i nie znam się na budowie takich urządzeń ;) Można gdzieś kupić gotowe, ewentualnie do przelutowania wtyczki ?

P.S - po balansowaniu napięcie spada z 67,2V do 67,1V.
Czy to świadczy o bardzo wyrównanych celach i BMS nie zbija napięć bo nie ma po co ?
Z tego co się mówi napięcie po balansowaniu powinno wynosić ~66,7V

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 6:37
autor: Umbur
Dobrze cele trzymają i są równe, dlatego jest 67,1V. To akurat bardzo dobrze. ;)

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 7:29
autor: Mr.Freeman
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 7:36
autor: ap0f1s
Wygląda że masz w porządku napięcie końcowe, zawsze możesz sprawdzić napięcie na wtyczkach bms dla pewności.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 7:56
autor: TomaS
Mr.Freeman pisze:
27 sie 2019, 7:29
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 10:03
autor: Dede
TomaS pisze:
27 sie 2019, 7:56
Mr.Freeman pisze:
27 sie 2019, 7:29
Na aliexpress są fajne układy do rozłącznia obowdu zasilacza przy dowolnym zaprogramowanym napięciu do 60V max:
https://pl.aliexpress.com/item/32948217 ... b201603_52
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)
To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V

Obrazek

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 12:14
autor: TomaS
Dede pisze:
27 sie 2019, 10:03
TomaS pisze:
27 sie 2019, 7:56
Na fajne tylko ja mam nie 60V a 67,2V ;)
To jaki to problem inny model kupić, polecam XH-M602 ja sobie coś takiego kupiłem:
https://s.click.aliexpress.com/e/KMq4BPig
Zasilanie 230V~
zakres regulacji od 3,7V do 120V

Obrazek
Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?

Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1

Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 14:30
autor: Dede
TomaS pisze:
27 sie 2019, 12:14


Ale ten odłączy ładowarkę od prądu a nie ładowarkę od akumulatora ?

Albo taki znalazłem do 80V.
https://pl.aliexpress.com/item/32887199 ... z2oQ4&mp=1

Pytanie tylko na jaką wartość napięcia ustawić żeby to zadziałało z naszym układem ładowarka >> BMS
Tak masz rację odłączy ładowarke ale szybko idzie przerobić tez wynalazek przerwać ścieżki od napięcia 230V do styków przekaznika. Wolne styki przekaźnika zastosować pomiędzy ładowarką a akumulatorem.

Ten model co ty znalazłeś tez bedzie działać bez przerobienia ale działa do 80V więc dla ciebie będzie idealny.

Żeby działało ustaw na pograniczu napiecia ładowarki wiec u Ciebie będzie okolicach 67,1-67,2V
O czas leprze rozwiązanie było by pomiar prądu jak spadnie poniżej 200mA ładowania to wyłącza przekaźnik pomiędzy ładowarką a akumulatorem.


Ja będę miał te urządzenie do automatycznego ładowania na okres zimowy.
Bedzie sie uruchamiać ładowanie jak spadnie napięcie poniżej 3,6V na ogniwo a wyłączać przy 4V mam programowalny BMS wiec będzie balasowanie uruchamiać od 3,8V zeby nie było rozjazdów na celach.
Dla tego tak będę miał zrobione bo 24H bedzie alarm i GPS uruchomiony zeby nie zapomnieć ładować akumulatora to będzie mechanizm automatyczny ładowania.

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 16:49
autor: Witt
Hej napisałem elaborart, ale skasował, moje kilkuletnie przemyślenia. Rekomenduję nie zostawiać "ładowarek" na stałe podłączonych i jeszcze dodatkowo sprzęgniętych z nieznanej jakości układach na tych płytkach. Mam 4 takie układy z zasilaniem " 12V" i przy niesprawnym bms zniszczyły jeden pakiet.
Trzymam się od wielu lat zasady "zaufanie" do 8-12 godzin maks ładowanie i okresowe (raz na 2-4 tygodnie) sprawdzenie pakietów (jeśli nie mam bms z bt).
Wg mnie separacja galwaniczna 220V od 12V jest znikoma w tym układzie, bo te płytki są naprawdę małe, ale o zdanie czy to wystarczy trzeba byłoby zapytać elektronika praktyka.
Ja spaliłem i ładowarkę i bms, albo bms spalił mi ładowarkę. Efekt taki, że po uszkodzeniu BMS (POWER/CHARGER) bms działał idealnie "utrzymując równo cele", przy czym pobierał mikroapery dzięki czemu po 2 miesiącach jak rozebrałem baterię by sprawdzić co się dzieje napięcia nadal były dość zadowalające i w miarę równe (około 3,40V).

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 18:25
autor: TomaS
Mam tez pewne obawy w uzywaniu takich płytek.
Lipa trzeba będzie planowac tak ładowanie żeby odłączać ładowarkę przed spaniem.
Może tas coś podpowie jak to jest z tymi współczesnymi bmsami i ładowarkami z nexuna ?

Re: Zachowanie BMS z ładowarką podłączoną 24/7

: 27 sie 2019, 19:36
autor: Mr.Freeman
Te z nexuna zarówno ładowarki jak i BMSy są sprawdzone i dlugo już użytkownicy forum z nich korzystają, można polecić. Ładowarki mam dwie, pierwsza na 84V 20s prąd 3.5A pewnie koło 4 lat będzie miała, działa idealnie tylko wentylator czasem zaczyna boruczeć (wyrobione łożysko). Druga na 60V działa jak nowa prawie 2 lata. Bmsy te z diodami tak samo, żadnych problemów - odpukać:)