Dokładność balansowania BMS
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Dokładność balansowania BMS
Ostatnio sprawdziłem kilkukrotnie napięcia na pinach diagnostycznych bms po zakończeniu balansowania i wyszło mi takie coś :
1s - 4,186V
2s - 4,186V
3s - 4,186V
4s - 4,185V
5s - 4,186V
6s - 4,185V
7s - 4,184V
8s - 4,186V
9s - 4,186V
10s - 4,193V
11s - 4,184V
12s - 4,191V
13s - 4,183V
14s - 4,182V
15s - 4,184V
16s - 4,186V
Czy taki rozjazd po zakończeniu balansowania jest poprawny?
1s - 4,186V
2s - 4,186V
3s - 4,186V
4s - 4,185V
5s - 4,186V
6s - 4,185V
7s - 4,184V
8s - 4,186V
9s - 4,186V
10s - 4,193V
11s - 4,184V
12s - 4,191V
13s - 4,183V
14s - 4,182V
15s - 4,184V
16s - 4,186V
Czy taki rozjazd po zakończeniu balansowania jest poprawny?
Ostatnio zmieniony 04 mar 2019, 15:12 przez Vegasnight9, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Dokładność balansowania BMS
Na pewno na celach 1-9 masz 4,8V?
Bo jeżeli pomyliłeś kolejnością 8 z 1 to napięcia są jak najbardziej poprawne
Bo jeżeli pomyliłeś kolejnością 8 z 1 to napięcia są jak najbardziej poprawne
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Mój błąd. Poprawione. Czyli rozjazd 0.01V to normalna rzecz. Dzięki. Myślałem po prostu że każda cela będzie miała identyczne napięcie
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Po zakończeniu balansowania/ladowarka ? Czy odstawiony od ladowarki np po 24 godz ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Napięcia zmierzone bezpośrednio po zgaśnięciu niebieskich ledów BMS'a
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Dziś powtórzyłem pomiary. Ogólnie zastanawiają mnie napięcia na dwóch celach po zakończeniu balansowania wyglądają tak:
Rozjazd jest większy niż bezpośrednio po zakończeniu ładowania bo wtedy każda cela miała 4,198 - 4,202. Dziwne to
Rozjazd jest większy niż bezpośrednio po zakończeniu ładowania bo wtedy każda cela miała 4,198 - 4,202. Dziwne to
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Dokładność balansowania BMS
Przecież to nie jest aż tak duży rozjazd. Takze wyglada ok. Być może bms potrzebuje więcej czasu na zbalansowanie ogniw. Ile razy bms miał szansę robić wyrownywanie ogniw? Jak nie to przejdź 2km znowu do ładowarki i zmierz napięcie znowu jak roznica będzie mniejsza to powtórz czynność. Jak nie to ręcznie wyrównaj.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2019, 11:21 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Albo BMS albo ogniwa. Na razie jeszcze nie ma tragedii. A próbowałeś, po np 24 godz ręcznie wyrównać, by znow obserwowac cykle ladowania/rozladowania ? No i druga próba to silne obciazenie pakietu i sprawdzenie czy ten segment co ma zawsze (za) wysoko, nie spada najszybciej ? Bo to by wskazalo czy problem jest w nierownym RW segmentu, czy niedokladnosci BMS. Dla mnie granicą problemu fizycznego jest roznica 30 mV. Jeszcze jej nie przekroczyles.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Niby niema tragedii ale myślałem po prostu że bms będzie bardziej precyzyjny. Widocznie ten egzemplarz tak ma.
Bateria jest wporzadku na 100%.
Bateria jest wporzadku na 100%.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
BMS ma mały prąd balansujacy i za jednym razem NIEROWNEGO pakietu nie wyrówna. Musisz robic kilka cykli male rozladowanie/ladowanie. Chociaz oczywiscie nie mozna wykluczyc ze BMS nie jest dokladny.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Dokładność balansowania BMS
Dość wysoko ci kończy balansowanie.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
No właśnie nie rozumiem dlaczego zostawia dwie cele z napięciem powyżej 4.19V... widocznie na tych dwóch ma źle skalibrowany pomiar prądu
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Lub de facto nie dziala w nich kanał balansowania. Spalony opornik/lub/i transoptor.Vegasnight9 pisze: ↑19 mar 2019, 13:05No właśnie nie rozumiem dlaczego zostawia dwie cele z napięciem powyżej 4.19V... widocznie na tych dwóch ma źle skalibrowany pomiar prądu
Ale musisz doprowadzic do takiego stanu abyć miał recznie wyrównane wszystkie segmenty na napiecie sporo poniżej działania BMS. Wtedy w czasie ładowania szybko zobaczysz co się dzieje z ich napięciem i róznicami w czasie łądowania.
Bo moze jest tak ze jest wszystko dobrze ale BMS nie jest w stanie wyrównywać za kilkoma razami.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Dziś kolejny test. Ładowarka się wyłączyła ale zostawiłem ją podłączoną do roweru, diody led na BMS się palą, zostawiam tak rower na 12 godz. Wracam patrze BMS nadal się świeci na niebiesko (ładowarka nie włączyła się w tym czasie - sprawdzone). Biorę miernik do ręki a tam na każdej celi 4.20 V
O co biega Wygląda tak jakby ładowarka mimo że ją BMS odłączył cały czas podtrzymywała cele na max naładowane a BMS nieskutecznie z tym walczył. Dopiero jak odłączyłem kabel napięcia na celach zaczęły powoli spadać aczkolwiek po 7 godz od wyciągnięcia kabla BMS nadal świeci... napięcia spadają bardzo powoli i tak jak wcześniej niektóre cele mają 4.186V a inne 4.195V...
Nic nie rozumiem już. Proszę Was o pomoc
O co biega Wygląda tak jakby ładowarka mimo że ją BMS odłączył cały czas podtrzymywała cele na max naładowane a BMS nieskutecznie z tym walczył. Dopiero jak odłączyłem kabel napięcia na celach zaczęły powoli spadać aczkolwiek po 7 godz od wyciągnięcia kabla BMS nadal świeci... napięcia spadają bardzo powoli i tak jak wcześniej niektóre cele mają 4.186V a inne 4.195V...
Nic nie rozumiem już. Proszę Was o pomoc
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dokładność balansowania BMS
Dioda na ładowarce nie pokazuje często końca ładowania(odcięcia) tylko spadek prądu ładowania poniżej 100-200mA , nadal leci mały prąd i morduje balanser. BMS nie odetnie ładowania awaryjnie jak któraś cela nie przekroczy 4.25-4.35V .
Teraz balanser będzie zbijał do 4.17-4.19 bo tez nie jest super dokładny.
Jak wszystkie diody się zapalą to dodatkowo z 30 minut i trzeba odłączać ładowarkę jak sama nie odcina do zera ładowania.
Teraz balanser będzie zbijał do 4.17-4.19 bo tez nie jest super dokładny.
Jak wszystkie diody się zapalą to dodatkowo z 30 minut i trzeba odłączać ładowarkę jak sama nie odcina do zera ładowania.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Dokładność balansowania BMS
Mam to samo w jednym rowerze. BMS nie zaczyna balansować dopoki nie odłącze ładowarki od roweru.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Czy to jest podstawa do reklamacji? Sprzęt nowy z Nexun'a
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Twoja próba nadal nie wskazuje przyczyny lub nie potwierdza ze jest problem FIZYCZNY. Fizyczny czyli niesprawny BMS lub ogniwa. Trzeba sztucznie wyrównać ogniwa i dopiero wtedy sprawdzic. Lub WIELOKROTNIE powtarzac proces ladowania lub rozladowania. A jak wynika z Twojego opisu, tak nie robisz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Lądowałem 10 razy juz od pierwszego posta i za każdym razem takie same napięcia po zakończeniu balansowania + teraz zauważyłem że nie zabija napięć gdy Ładowarka jest podłączona do roweru
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Dokładność balansowania BMS
Mogę dodać tylko że różnica 0.1 V jest normalna gorzej jakby spadałoby po naładowaniu i zbalansowaniu poniżej 0.2 V. Po co mierzyć w tysięcznych częściach ? Żadne urządzenie pomiarowe nie jest idealne. Ma swój określony błąd pomiarowy. Wystarczy zmierzyć w setnych częściach (lepsza dokładność urządzenia). Zmierz, zobacz i wyjdzie ci, że wszędzie masz identyczne napięcie na wszystkich celach.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Dokładność balansowania BMS
BMS może być ustawiony na balansowanie do 4.19 i to by było wysoko ale dalej bezpiecznie, bardziej zastanawia to że mu się ciągle diody świecą, przy tak wysokim progu już dawno powinny gasnąć.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
No przecież mierzył TYM samym miernikiem KAZDY SEGMENT z osobna z dokładnością do *.999 V i wychodzą mu takie róznice.LesnyJezdziec pisze: ↑02 kwie 2019, 9:28Mogę dodać tylko że różnica 0.1 V jest normalna gorzej jakby spadałoby po naładowaniu i zbalansowaniu poniżej 0.2 V. Po co mierzyć w tysięcznych częściach ? Żadne urządzenie pomiarowe nie jest idealne. Ma swój określony błąd pomiarowy.
Ciagłe świecenie diód oznacza zapewne zbyt wysoki końcowy prąd ładowania, więc to tak w kółko ładuje a balanser rozładowuje prądzikiem zaledwie 50-60mA.
Ps. Róznica 0,1 V NIE JEST NORMALNA, bo to oznacza 4,10 obok 4,20 V....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Dokładność balansowania BMS
Ok masz rację, moja pomyłka w pisaniu faktycznie. Miałem na myśli oczywiście 0.01V. Nie wiem może przy starej baterii taki rozjazd między celami jest ok, a przy nowej już może nie bardzo.WojtekErnest pisze: ↑02 kwie 2019, 11:23No przecież mierzył TYM samym miernikiem KAZDY SEGMENT z osobna z dokładnością do *.999 V i wychodzą mu takie róznice.LesnyJezdziec pisze: ↑02 kwie 2019, 9:28Mogę dodać tylko że różnica 0.1 V jest normalna gorzej jakby spadałoby po naładowaniu i zbalansowaniu poniżej 0.2 V. Po co mierzyć w tysięcznych częściach ? Żadne urządzenie pomiarowe nie jest idealne. Ma swój określony błąd pomiarowy.
Ciagłe świecenie diód oznacza zapewne zbyt wysoki końcowy prąd ładowania, więc to tak w kółko ładuje a balanser rozładowuje prądzikiem zaledwie 50-60mA.
Ps. Róznica 0,1 V NIE JEST NORMALNA, bo to oznacza 4,10 obok 4,20 V....
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Sprawdzałem napięcie ładowarki - jest idealnie 67,2V...WojtekErnest pisze: ↑02 kwie 2019, 11:23Ciagłe świecenie diód oznacza zapewne zbyt wysoki końcowy prąd ładowania, więc to tak w kółko ładuje a balanser rozładowuje prądzikiem zaledwie 50-60mA.
Pytanie hipotetyczne - czy ładowarka wyłączyłaby się sama gdyby ładowała akumulator bezpośrednio (bez BMS) po osiągnięciu określonego napięcia ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Ładowarki (obecnie) częściej reagują, przerywają ładowanie gdy prąd spadnie poniżej 100-150 mA. Jak jest w Twojej nie wiemy, musisz włączyć między wyjście ładowarki a wejście do aku - najlepiej watomierz aby widzieć i prąd i napięcie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Kubson
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 maja 2018, 11:22
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dokładność balansowania BMS
Nigdy ale to przenigdy nie będziesz miał idealnych napięć na celach. Wynika to z powodu ich rezystancji wewnętrznej i samorozładowania. Te BMSy z których korzystamy my do swoich rowerów nie są idealne, nawet tranzystory mogą mieć różną betę mimo, że są z tej samej partii. Prawdopodobnie masz tutaj do czynienia z niedoskonałościami podzespołów użytych do budowy BMSa i samorozładowaniem akumulatora, poszczególnych jego cel...
Gdybys się zastanawiał czemu uzyskałeś dzień później (post z 17. 03) inne napięcia to właśnie z powodu samorozładowania akumulatora. Ponadto BMS nadwyżkę ładunku akumulatora oddaje do atmosfery w postaci ciepła
Jak dla mnie wsystko jest w porządku...
Ładowarka wyłączyła by się sama, ale mógłbyś mieć na jednej celi 4.25V na drugiej 4.15 po kilku cyklach, co skrociło by dość znacznie żywotność akumulatora i jego zasięg, w skrajnych przypadkach doszłoby do uszkodzenia danej sekcji, która miała by zbyt wysokie napięcie
Gdybys się zastanawiał czemu uzyskałeś dzień później (post z 17. 03) inne napięcia to właśnie z powodu samorozładowania akumulatora. Ponadto BMS nadwyżkę ładunku akumulatora oddaje do atmosfery w postaci ciepła
Jak dla mnie wsystko jest w porządku...
Ładowarka wyłączyła by się sama, ale mógłbyś mieć na jednej celi 4.25V na drugiej 4.15 po kilku cyklach, co skrociło by dość znacznie żywotność akumulatora i jego zasięg, w skrajnych przypadkach doszłoby do uszkodzenia danej sekcji, która miała by zbyt wysokie napięcie
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Dokładność balansowania BMS
No właśnie też to zauważyłem - BMS z USB, że ładowarka się niby wyłącza (gaśnie dioda, stają wentylatorki) ale prąd BMS nadal przyjmuje poniżej 0,5A. Do momentu aż cele osiągną 4,23 -21 V. Następnie kończy się ładowanie. Przy zgaśnięciu diod na ładowarce to jest 4,18 -4,19. Nie wiem co lepsze czy zostawić w sieci ładowarkę, czy odłączyć jak nominalnie skończy się ładowanie.KrzysiekEV pisze: ↑01 kwie 2019, 16:18Dioda na ładowarce nie pokazuje często końca ładowania(odcięcia) tylko spadek prądu ładowania poniżej 100-200mA , nadal leci mały prąd i morduje balanser. BMS nie odetnie ładowania awaryjnie jak któraś cela nie przekroczy 4.25-4.35V .
Teraz balanser będzie zbijał do 4.17-4.19 bo tez nie jest super dokładny.
Jak wszystkie diody się zapalą to dodatkowo z 30 minut i trzeba odłączać ładowarkę jak sama nie odcina do zera ładowania.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Wniosek z tego tego taki że ładowarka ma ustawione za niskie napięcie i za szybko przechodzi w tryb cv przez co żadna cela nie dochodzi do progu odcięcia bmsa i trwa walka balansera z ładowarką ładującą prądem 0,5A. Dzisiaj podkręce do 67,3V i zobaczę jaki będzie efekt
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dokładność balansowania BMS
Mozesz o troszkę podnieść, ale nie jest poprawne doprowadzanie do takiego stanu aby w okolicach napiecia 4,19-4,20V (na 1 segment) ładować nadal pradem> 150 mA. A tak będzie czyli ogniwa niektóre będą mialy w czasie ladowania 4,22-4,23 V. I to wcale nie gwarantuje ze ladowarka się wyłączy,bo powtarzam ladowarki nowego typu maja 3 fazy i reaguja na spadek PRADU. Moja rada : wyrownaj ręcznie i wtedy sprawdz czy rozjezdzanie ustalo.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Podłączyłem dziś ładowarkę do watomierza (na kablu 230V) i ciekawe rzeczy się okazały...WojtekErnest pisze: ↑03 kwie 2019, 18:41Mozesz o troszkę podnieść, ale nie jest poprawne doprowadzanie do takiego stanu aby w okolicach napiecia 4,19-4,20V (na 1 segment) ładować nadal pradem> 150 mA. A tak będzie czyli ogniwa niektóre będą mialy w czasie ladowania 4,22-4,23 V. I to wcale nie gwarantuje ze ladowarka się wyłączy,bo powtarzam ladowarki nowego typu maja 3 fazy i reaguja na spadek PRADU. Moja rada : wyrownaj ręcznie i wtedy sprawdz czy rozjezdzanie ustalo.
Pobór prądu wynosił początkowo 260W potem stopniowo spadał (czyli OK). Gdy zapaliła się pierwsza dioda na BMS ładowarka "brała" 30W, następnie przez godzinę moc spadała i w ostatniej minucie ładowania było 18W (jakieś 0,26A) .
Co najciekawsze jednak po wyłączeniu ładowarki ona nadal pobierała z sieci 10W
I ten prąd szedł w aku dlatego BMS nie mógł zbić cel. Jak wyciągnąłem kabel z roweru to pobór na watomierzu spadł do zera (1W).
Mamy więc winnego i teraz pytanie kluczowe - dlaczego tak się dzieje?
Dodam że na sam koniec żadna cela nie miała więcej niż 4.205V
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Dokładność balansowania BMS
Mi się wydaje że wszystko pracuje prawidłowo tylko szukasz jakiś problemów. Ustaw ładowarkę na 67,2V lub trochę mniej. Pojeździj, poładuj, zrób trochę cykli, po jakimś czasie rozbierz akum i sprawdź napięcia każdej sekcji.
Ja swój rozebrałem po całym sezonie (po ok 1,5tyś km) i rozjazdy były minimalne a na 10 ładowań to może z 1 raz do pełna ładuje.
Balansowanie jest zrobione na jednym małym układziku podłączonym przez rezystor do sekcji, który steruje jednym tranzystorem który to z kolei załącza rozładowywanie przez rezystor mocy. Tu nie ma się co zepsuć.
Jakbyś się pofatygował i poszukał w googlach do niego dokumentacji to byś znalazł że dokładność działania jest +/-25mV więc nie katuj już ani ładowarki ani baterii ani forum tylko ciesz się zrobionym ebajkiem.
Ja swój rozebrałem po całym sezonie (po ok 1,5tyś km) i rozjazdy były minimalne a na 10 ładowań to może z 1 raz do pełna ładuje.
Balansowanie jest zrobione na jednym małym układziku podłączonym przez rezystor do sekcji, który steruje jednym tranzystorem który to z kolei załącza rozładowywanie przez rezystor mocy. Tu nie ma się co zepsuć.
Jakbyś się pofatygował i poszukał w googlach do niego dokumentacji to byś znalazł że dokładność działania jest +/-25mV więc nie katuj już ani ładowarki ani baterii ani forum tylko ciesz się zrobionym ebajkiem.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Jeśli prawidłowym nazywasz ładowanie aku przez ładowarkę po jej wyłączeniu i ciąglą bezskuteczną pracę balansera który nie może przez to zbić napięć na celach to OK
W przeciwnym wypadku proponuję Ci przeczytać chociaż kilka postów wyżej i wtedy będziesz bardziej w temacie
W przeciwnym wypadku proponuję Ci przeczytać chociaż kilka postów wyżej i wtedy będziesz bardziej w temacie
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Dokładność balansowania BMS
Może balancer nie może zbić bo zamiast obniżyć trochę napięcie ładowarki to je podnosisz.
Podstaw na chwilę inną ładowarkę.
Podstaw na chwilę inną ładowarkę.
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Dokładność balansowania BMS
No ale o co Tobie chodzi? Różnicę masz 0,01V/10mV. Jakby była na poziomie 4,175 i 4,145 no to jest wtenczas problem.Vegasnight9 pisze: ↑01 kwie 2019, 15:52Dopiero jak odłączyłem kabel napięcia na celach zaczęły powoli spadać aczkolwiek po 7 godz od wyciągnięcia kabla BMS nadal świeci... napięcia spadają bardzo powoli i tak jak wcześniej niektóre cele mają 4.186V a inne 4.195V...
Nic nie rozumiem już. Proszę Was o pomoc
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Dokładność balansowania BMS
Nie chodzi mi już o ten rozjazd 0,01V tylko o to że muszę pilnować żeby wyciągać kabel ładowarki z roweru za każdym razem. W końcu się spali coś
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Dokładność balansowania BMS
Jedno podstawowe pytanie, jeśli ładowarka zejdzie ci do 10W i zostawił być to na kilka h to ciągle będziesz miał 10W ? bo To że ładowarka odcina wentylator nie znaczy że już nie ładuje i taka z pozoru "wyłączona" ładowarka potrafi ładować jeszcze dłuższy czas i jest to normalne.
Jeśli jednak te 10W się utrzymuje już te kilka h to faktycznie jest to problem bo tak nie powinno być.
Jeśli jednak te 10W się utrzymuje już te kilka h to faktycznie jest to problem bo tak nie powinno być.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265