Strona 1 z 1

Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 14 mar 2019, 19:15
autor: EV-Maniak
Mam ładowarkę ustawioną na 82V ( ładowanie nie do pełna - 80% ). Akumulator 20s/8p na Sony VTC6. BMS z blutufem i apką Xiaoxiang, 50A. Na ile proponujecie ustawić BMS?
Są zdania, że przy 4,10 V BMS może się nie uruchomić. Inni mówią, że to sprawa loterii i trzeba będzie poobserwować i proponują BMS ustawić na 4,13 V na początek.
A jakie jest Wasze zdanie? Niektórzy pewnie powiedzą: "po co się w to pchasz?" , "znowu heniu coś kombinujesz". Jednak obecne, światowe trendy wyraźnie mówią i jest to oparte na badaniach naukowych, że ładowanie do 80% wyraźnie wydłuża żywotność baterii. No i jest bezpieczniejsze - jest mniej prawdopodobne przeładowanie (przegrzanie baterii przy końcu ładowania).
Ogólnie jestem za i jakoś to do mnie przemawia.
To jak ustawić tego BMSa proponujecie?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 14 mar 2019, 22:02
autor: Dede
Jak masz mniejsze napiecie max 4,10V na ogniwo (82V ładowarka 20S) to zrób sobie balasowanie ogniw od 4,05V czy nawet od 4V a nie od 4,15V. A pozostałe funkcje bez zmian.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 20 kwie 2019, 22:31
autor: EV-Maniak
Balansowanie mam od 4V. Było już tak ustawione fabrycznie 👍🙂
Tas ustawił mi ładowarkę na 82,3V , a nie równo 82V bo zmierzyłem i jest... REWELACJA ! Pewnie przez przypadek tak wyszło Tasowi, a może to podświadomie , intuicyjnie tak ustawił nasz Guru 😉
Tak czy siak jestem bardzo zadowolony . BMS pięknie wybalansowuje . Nie mam żadnych problemów , a tak straszyli...
Ogniwa się nie przeładowują . Max napięcie zarejestrowane na celi ( mam xiaoxiang do podglądu ) to 4,101 V - IDEALNIE ! Polecam 👍😉

Mam takie pytanie :

Do ilu, tak bezpiecznie na wyrost ogniwa SONY VTC 6 znoszą rozładowanie? 3,35 ? Bo niżej to chyba nie ma co zachodzić . Do ilu Wy schodzicie ?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 22 kwie 2019, 15:45
autor: Dede
EV-Maniak pisze:
20 kwie 2019, 22:31
Mam takie pytanie :

Do ilu, tak bezpiecznie na wyrost ogniwa SONY VTC 6 znoszą rozładowanie? 3,35 ? Bo niżej to chyba nie ma co zachodzić . Do ilu Wy schodzicie ?
Dla roweru ustawić należy około 2,75V
A tak ciekawości dla pakietu akumulatora który mało prądu pobierany to lepiej ustawić 3V
Dla pakietu akumulatora z dużym prądzie pobierany z ogniwa to można ustawić max 2,5V

To dla tego naj lepsza opcja dla roweru 2,75V i chyba mało kto używa akumulator na 100% zawsze cos zostaje energii.
Najważniejsze żeby nie przechowywać akumulatora całkowicie wyładowany.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 22 kwie 2019, 18:39
autor: EV-Maniak
Żeby było jeszcze bardziej doskonale i bezpiecznie dla ogniw, przestawiłem na aplikacji Xsiaoxiang następujące parametry w PARAMS SETTING :

Undervoltage było 2,7 jest 2,8 V
Undervoltage release było 3,0 jest 3,1 V
Discharge overcurrent było 60 jest 62 V
Balanced turniej on voltage było 4,00 jest 3,95 V
Balancing precision było 0,03 jest 0,02

Myślę , że jest git-majonez 👍😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 23 kwie 2019, 7:13
autor: TomaS
EV Maniak myślę że Twój temat jest bardzo pomocny dla wielu w kwestii ładowania w taki sposób jak Ty czyli do 90%. Jak dotąd nikt tego nie opisał, co ustawić jak i gdzie więc przetarłeś szlaki :)
W przyszłości jestem otwarty żeby zrobić tak jak Ty, dołożyć te 10% ogniw by nie schodzić z zasięgiem a zyskać na żywotności te 80% ;)

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 23 kwie 2019, 11:33
autor: EV-Maniak
Dzięki 👍😉

Dokładnie tak jak mówisz - jak ktoś się martwi, że straci ciut pojemności , to zawsze można ją zrekompensować większą ilością ogniw. A przecież dłuższa żywotność ogniw , to też mniejszy spadek pojemności po każdym cyklu ładowania - prawie CONSTANS na wykresie. Opłaca się nie ładować do pełna.

Ogniwa , to jeden z najdroższych elementów e-bika, trzeba o nie dbać by dłużej służyły.

Ostatecznie zdecydowałem się parametr PRECYZJA BALANSOWANIA zostawić na 0.03 tak jak było fabrycznie , tylko co 10 ładowanie będę przestawiał na 0.02 , bo to zbytnio obciąża BMS - za długo chodzi . Ale jak pięknie wybalansował 👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 24 kwie 2019, 20:36
autor: Vegasnight9
Jaką ma dokładność ten balanser? setne volta ?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 24 kwie 2019, 20:52
autor: EV-Maniak
Można ustawić jak się chce od 0,01ale takie ustawienie nie jest zalecane przez najznakomitszych tego forum , gdyż BMS za długo i bez sensu pracuje . Optymalnie jest 0,03 . Od czasu do czasu np. co 10-te ładowanie ustawić na 0,02 by wygłaskać 😉👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 25 kwie 2019, 9:43
autor: EV-Maniak
Powiedzcie mi proszę , tak z czystej ciekawości, ten BMS Xsiaoxiang wyrównuje sekcje poprzez przekazywanie wyższego napięcia z sekcji wyższej na niższą ? Czy po prostu zbija z tych wyższej naładowanych sekcji napięcie i zamienia je w ciepło?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 25 kwie 2019, 12:06
autor: Dede
zbija z tych wyższej naładowanych sekcji napięcie i zamienia je w ciepło.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 27 kwie 2019, 21:29
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
24 kwie 2019, 20:36
Jaką ma dokładność ten balanser? setne volta ?
Właśnie eksperymentuje sobie i... Ten BMS Xsiaoxiang można ustawić z dokładnością nawet do 0,001 a nie tylko 0,01 😲 Normalnie balansuje rowniótko do ZERA !
Wiadomo, nie jest to wskazane za często stosować , bo zbytnio obciąża BMS ( zbyt długo chodzi ) ale od czasu do czasu dla eksperymentu , czemu nie. Np ustawić na 0,001 i wyłączyć po pewnym czasie , dajmy a to po 5 h . I to wszystko z poziomu aplikacji ... SUPER 👍
Mam dodatkowy radiator dla BMSa , więc ciepło lepiej oddaje ... Ależ równiutko balansuje !✌️

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 5:06
autor: WojtekErnest
Zeby BYC PEWNYM ze rowniotko balansuje, musialbyc pomierzyc innym miernikiem KAZDY OSOBNO segment. Miernikiem ktory ma dokladny odczyt 9,999.
Mierzyles ?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 7:48
autor: WojtekErnest
Bo wskaznik tego BMS do tylu wskazuje a byly opisywane przypadki ze pokazywal falszywie.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 8:43
autor: EV-Maniak
Zgadza się . BMSy zafałszowują niekiedy i trzeba sprawdzać miernikiem . Mam bardzo dokładny miernik do 9,999 .Po wybalansowaniu , otworze skrzynkę i jeszcze raz sprawdzę 👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 9:35
autor: ap0f1s
Raz, że taka dokładność nie jest w ogóle potrzeba druga tak jak koledzy piszą bms nie mierzy dokładnie to już mija się z celem taka zabawa. Trzeba mieć dobry miernik, aby mierzyć takie wartości.
Następna sprawa, właśnie dlatego nie sprzedaje ani nie wkładam klientom tych bms przez wieczne zabawy z nim. Później pytania, dlaczego to nie jest idealnie równie, gdyż gdzieś tam przeczytali. że tak ma być. Henio to ma być na zasadzie ustawiasz raz i nic nie bawisz się więcej.
Miej nadzieje, że nie będziesz miał problemów z tym bms w przyszłości.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 10:42
autor: EV-Maniak
Spoczko. Dzięki . Zagłębiłem się w jego tajniki i nawet mi się podoba cudowanie przy nim 😉 To tak dla eksperymentu modzę. Raz, porządnie , jak najdokładniej wybslansuję , a potem rzecz jasna ustawię PRECYZJĘ BALANSOWANIA na 0.02V.

Mam bardzo dokładny miernik . Mierzyłem już sekcje i porównywałem z odczytami BMSa i owszem zaniża wartości , ale wszędzie proporcjonalnie . Np jak jest na mierniku 4, 092V to na BMSie 4,088V . Ale nie ma tak, że jedną sekcję zawyża , a inną zaniża . Na początku tylko miałem z nim przygody , ale jakoś się udało.

By odciążyć termicznie BMSa, gdy pracuje na 0.001 , otworzyłem skrzynkę i umieściłem na jego radiatorze wentylator. BMS jest tylko lekko ciepły , ale lepiej zadziałać prewencyjnie 👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 10:55
autor: Yasiu77
W moim jest regulacja prądu wyrównywania 50-200mAh. Gdybyś taką opcję znalazł to wystarczy zmniejszyć ten prąd np. dwukrotnie i już się nie będzie przegrzewał jak się tego bardzo boisz. A jak nie masz takiej opcji to lepiej tak nie robić. Bms ma się grzać i szybciej coś fizycznie uszkodzisz/zewrzesz tak kombinując. I za każdym ładowaniem i wyrównywaniem będziesz się szarpał z tym coolerem z procka?

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 11:21
autor: EV-Maniak
Dzięki 👍

Nie , nie za każdym razem , tylko teraz , tak eksperymentalnie chcę jak najdokładniej wyrównać , a potem zostawiam PRECYZJĘ BALANSOWANIA na 0.02V i nie otwieram skrzynki . Jak mam na 0.02V to BMS krótko chodzi mało co się grzeje. Oglądam wówczas sekcje na aplikacji.

Teraz jak jest na 0.001 nie grzeje się za mocno , jest tylko lekko ciepły , ale profilaktycznie nie zaszkodzi dać wentylator. Oczywiście uważam , żeby nic nie zewrzeć, ale u mnie wszystkie kabelki w dodatkowym kaptonie . Tak samo jak wypinam i wpinam wtyczki BMSa do pomiaru bardzo uważam .

Lubię majstrować przy ebike 👍😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 28 kwie 2019, 11:44
autor: mr_x
To, że miernik ma rozdzielczość na poziomie 1/1000, nie oznacza, że taką ma dokładność. Nigdy tak nie będzie, zwłaszcza, jeśli miernik nie kosztuje tyle, co nowe auto i więcej.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 11:07
autor: tkoko
Czy ktoś może podlinkować dostępny na rynku miernik napięcia, który ma dokładność do 0.001 po przecinku, bo ja takiego jeszcze nie widziałem. Najdroższy jaki jest na Allegro ma "zaledwie" +/- 0.08% (czyli 0.16%)

https://allegro.pl/oferta/miernik-wskaz ... 6865533515

podobnie będzie z BMS'em, jeżeli dokładność pomiaru będzie na poziomie 0.5-1% % to będzie i tak sukces :D

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 14:18
autor: KrzysiekEV
Ja mam takie coś , szukałem specjalnie zakresu 5V do pomiarów ogniwek i dobra dokładność za nie kosmiczne pieniądze :
https://allegro.pl/oferta/miernik-bryme ... 7092644109

0.03%*5V + 2C = 0.0017 V max niedokładność jak dobrze liczę.

Napięcie stałe DCV
Zakresy: 0...500,00mV-5,0000-50,000-500,00-1000,0V
Dokładność: 500mV-5-50V ±(0,03%+2c)
500V ±(0,05%+2c) 1000V ±(0,1%+2c) Maksymalna rozdzielczość: 0,001mV
Impedancja wejściowa: 10MΩ, 30pF nominalnie;
80pF (na zakresie 500mV)

A AN8009 ma :
0.5%*9.999V + 3C = 0.053 w zaokrągleniu. (przy pomiarze 9V , mierząc 4V bedzie 2x mniejszy 0.026)

To są MAX błędy , rzeczywiste są na pewno mniejsze ze 2x .

No dobra , porównałem 2 moje mierniki Brymena i AN8009 :
2.0303 2.030
3.0047 3.005
3.5070 3.507
4.2072 4.207
5.0124 5.012
09.006 9.005
20.018 20.01
48.017 48.00

Więcej zasilaczyk mi nie da , ale do 5v idą idealnie .

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 16:45
autor: EV-Maniak
Łooo😲 takiego miernika jak KrzysiekEV nie mam, ale cacko 👍
BMS z Xiaoxiang wybalansował wspaniale . Długo balansował , bo ponad 30h , ale mu się udało . Przypominam , że balansował z dodatkowym , prewencyjnym chłodzeniem . Nie grzał się , absolutnie , ale lepiej dmuchać na zimne .
Teraz nawet jak przestawiłem z 0,001 na 0,01 sekcje równiutko trzymają , a BMS oczywiście nie pracuje .
Uważam , że od czasu do czasu tak porządnie wybalansować to super sprawa dla aku. Polecam 👍😎

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 17:04
autor: tkoko
KrzysiekEV pisze:
29 kwie 2019, 14:18
Ja mam takie coś , szukałem specjalnie zakresu 5V do pomiarów ogniwek i dobra dokładność za nie kosmiczne pieniądze :
...
Tak z ciekawości, możesz zmierzyć to samo ogniwo na zakresie 5V i 50V, jaka różnica wyjdzie ? "Typowe mierniki mają najczęściej 4 /40V, lub 2 / 20V i pomiar ogniwa jest robiony na "większym" błędzie.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 19:07
autor: KrzysiekEV
5V - 4.1278 , 50V - 04.128 , 500V - 004.12 , 1000V - 0004.1
Ale jest guziczek do podbicia rozdzielczości (500 000) i wtedy cyfra więcej jest:
4.12781 04.1281 004.127 0004.11
Ale trzeba czekać z 10 sek bo już pływa o 2-3 oczka , to tylko do podglądu czy V rośnie-spada.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 29 kwie 2019, 20:10
autor: WojtekErnest
2-3 tanie modele cieszą się większą popularnością u elektroników a w tym i na naszym forum. Te modele mają dobre opinie, poparte porównaniami do znacznie droższych laboratoryjnych mierników, które mają legalizację. Współczesne produkcje są jak widać nieporównywalne jakościowo do stanu mierników sprzed sprzed kilk/nastu lat. Zatem można obecnie kupić b. dobre dla nas mierniki za kilkadziesiąt do stu kilkudziesięciu złotych.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 30 kwie 2019, 18:19
autor: EV-Maniak
A ja mam łotaki miernik. Kendzio-Bike jakiś czas temu sprzedawał na forum po bardzo atrakcyjnej cenie - taniej niż najtaniej w necie . Wiele osób się rzuciło. Bardzo dobry . Wiadomo , są jeszcze lepsze , ale dla zielonego amatora styka . Fajny , mały , poręczny 👍😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 30 kwie 2019, 21:20
autor: Vegasnight9
Henio masz watomierz który zlicza Ci Wh w trakcie jazdy? Ile wychodzi Ci pojemności z aku przy Twoich ustawieniach. Ja mam 16s12p i mam równo 2000Wh jak mi odcina BMS. Ostatnie 150Wh to oczywiście moc nie większa niż 100W bo inaczej pyk i ciemność widzę :)

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 5:55
autor: EV-Maniak
Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy , ale pojemność Wh samemu się na początku wylicza ze wzoru i wpisuje. Ja specjalnie trochę zaniżyłem , tak samo Ah. Nie jeżdżę na styk. W BMSie z kolei podniosłem próg odcięcia z 60 na 62V i dolne rozładowanie pojedynczego ogniwa ( under voltage release ) z 3.0 na 3.1 V. Także u mnie pojemność i zasięg to sprawa trochę indywidualna . Ale jestem bardzo zadowolony . Nie spodziewałem się takiego zasięgu na full manetce bez pedałowania . 👍😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 6:04
autor: Vegasnight9
Jak zwykle wymijająca odpowiedź na proste pytanie ;)

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 6:55
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
30 kwie 2019, 21:20
(...) Ile wychodzi Ci pojemności z aku przy Twoich ustawieniach. (...)
Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 6:04
Jak zwykle wymijająca odpowiedź na proste pytanie ;)
Nie to że wymijające , ale ja na prawdę nie wiem, bo przecież to jest szacowane , to nie jest dokładne i uważam ,że nie sposób tego wyliczyć . Można by było tylko jakimś specjalnym miernikiem zmierzyć .

No to pomóż mi wyliczyć z takich danych : pojemność katalogowa ogniwa 3000mAh, 20s/8p, napięcie nominalne 3,6V , czyli wg wzoru wychodzi:

Ah=8x3000=24000m*Ah
Wh=8x3000x20x3.6=1728000m*Wh

Dobrze ? O to chodziło? Uważam , że to nie jest dokładne i mocny tu jest błąd tolerancji . Najlepiej by było każde ogniwo zmierzyć , bo jedno może mieć 2900, a inne 3100, a u mnie jeszcze dochodzi ładowanie nie do pełna z podniesionym progiem odcięcia ...

A Watomierz mi różnie wylicza na kilometr , zależy od stylu jazdy 😉

Edit

No i najważniejsze :
Co mi po wyliczeniach pojemności i Wh, jak NAQURWIACZ ma wyjątkowo SPRAWNY silnik i wychodzi mi zasięg w który i tak nikt nie uwierzy ...

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 9:18
autor: WojtekErnest
Heniu, 8 x 3Ah = 24 Ah a nie 24 tys....

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 9:28
autor: EV-Maniak
Tak . Oczywiście podałem w mAh , a napisałem w Ah
Dzięki 😉👍
Już poprawione

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 9:59
autor: mr_x
Tyle tylko, że pojemność podawana przez producenta dotyczy akumulatora naładowanego do pełna (4,2V) i rozładowanego do jego limitu (zależnie od producenta może być różnie, ale gdzieś w granicach 2,5V). No i przy zadanym prądzie rozładowania, często dość małym w stosunku do tego, jaki pobieramy w rowerze. W tym przypadku w ogóle bym nie patrzył na wzory, tylko zwyczajnie zmierzył.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 15:44
autor: Vegasnight9
EV-Maniak pisze:
01 maja 2019, 5:55
Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy...
Więc w czym problem? :)

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 19:09
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 15:44
EV-Maniak pisze:
01 maja 2019, 5:55
Tak. Watomierz Michała zlicza Wh w trakcie jazdy...
Więc w czym problem? :)
Nie to że od razu jakiś problem , bardziej o skrupulatność się rozchodzi. Przedstawiłem , to w swoim temacie . W skrócie jest tak , że dane naniesione do watomierza rzutują na inne dane i wynik nie jest adekwatny i niesie ze sobą dużą tolerancję.
Nie mniej jednak jest to pomocne narzędzie .
Chłopaki też podpowiadają , że zasięg nie ma wartości liniowej ...
Tak, czy siak wychodzi mi niezły zasięg 😉👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 01 maja 2019, 21:58
autor: Vegasnight9
Cały henio. Jak uważasz. Nie chcesz to nie pisz ale nie wiem co to za tajemnica :) ja bym od razu powiedział chłopaki z mojego aku ładowanego do 4.1V na ogniwo i rozładowywanego do 3.1V wychodzi mi 1500Wh. Przejeżdżam na tym 100km. Prosto i na temat.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 11:42
autor: Wojtek
@henio, dobrze kombinujesz, bateria z BMS-em ustawionym na linii prostej charakterystyki rozładowania celi, na pewno dłużej pożyje. Jako, że dopiero co się przepisałem ze starego forum, nie chciał bym się za nadto wymądrzać jako "nowy", podpowiem tylko ci sposób ustalenia aktualnej pojemności baterii. Znajdź wykresy charakterystyk rozładowania posiadanych akumulatorów, ustal średnie prądy jakimi je rozładowujesz podczas jazdy i wybierz odpowiednią krzywą, zaznacz punkty napięć ładowania i rozładowania, a z osi na której opisana jest pojemność odczytaj ile mAh wydoli akumulator w zadanym zakresie napięć. Przemnóż to przez ilość posiadanych p, a będziesz miał pojemność cyrkulacyjną baterii. Nie wiem jak w apce Xiaoxiang, ale ja w swojej mogę to wpisać oprócz pojemności znamionowej i aktualnej. Przy prawidłowo skalibrowanych względem siebie wartościach napięciach pojedynczych cel, całej baterii i prądu baterii, BMS całkiem dokładnie na bierząco wszystko wylicza.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 16:21
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
01 maja 2019, 21:58
Cały henio. Jak uważasz. Nie chcesz to nie pisz ale nie wiem co to za tajemnica :) ja bym od razu powiedział chłopaki z mojego aku ładowanego do 4.1V na ogniwo i rozładowywanego do 3.1V wychodzi mi 1500Wh. Przejeżdżam na tym 100km. Prosto i na temat.
Kuźwa , żadna tajemnica , co Ty se wręcasz 😉, po prostu ja się nie znam tak ja Wy. Jak to wyliczyłeś ?
Dzisiaj np robiłem testy , o które mnie prosiłeś i za chorobę nie mogłem spisać tych W/km, bo za każdym razem inaczej watomierz wyliczał i głupoty pokazywał.
A tak jak Wojtek mówi to wogóle jakiś kosmos . To nie na moją głowę . No ale jakoś muszę się powoli w to wszystko wdrożyć . Nie ma wyjścia . No mam jakieś wykresy kolorowe w apce ...
Kożdy jest profesorem w swojej dziedzinie , ja to bardziej od czego innego jestem , to cud , że wogóle takiego ebike złożyłem 😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 16:36
autor: Vegasnight9
Henio walić te waty i inne ampery :) nie ma to znaczenia. Liczy się fun z jazdy więc zakończmy dyskusje

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 17:41
autor: EV-Maniak
Spoczko 👍😉 Zdecydowanie masz rację, liczy się szczęście jakie nam daje ebike .

Jakoś to powoli ogarnę i powyliczam, bo też jestem ciekaw , albo wyjeżdżę kilka razy aku , jak niektórzy podpowiadają do odcięcia i wyciągnę średnią .

A z innej beczki :

Ostatnio sobie cuduję z parametrami BMSa i obczaiłem jak najlepiej go ustawić by ogniwa miały jak najlepszą opiekę , ale by też nie obciążyć nad to BMSa.

Tak przestawiam "precyzję balansu" , że nawet przy 3.3V nie mam większych rozjazdów niż 0,04, a ciągnę duże prądy . Trzeba zrobić ładowanie z bardzo wysoką precyzją balansu np 0.001 , otworzyć skrzynkę , dać prewencyjnie wentylator by odciążyć elektronikę BMSa i po około 24h mamy miodzio .

Przy kolejnym ładowaniu nie dajemy już na 0.001, a 0.003 , a kolejnym razem już wystarczy na 0.006 dać i już po godzinie BMS pięknie wyrówna sekcje . Ale uwaga , na trasę parametr "precyzja balansowania " przestawiamy na fabryczne 0.03 lub 0.02 Koniecznie . Chodzi o to by BMS nie zbijał bez sensu voltów na trasie , bo przecież on tak na prawdę nie balansuje , nie przekazuje z sekcji na sekcje , tylko zbija z sekcji zawyżonej . Również po to przestawiamy BMS na trasę na 0.02 lub 0.03 by nie obciążać go bez potrzeby .

Polecam . Na prawdę warto . Wszystko równiutko wybalansowane aż miło okiem na to spojrzeć . 👍

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 17:48
autor: WojtekErnest
EV-Maniak pisze:
02 maja 2019, 17:41
Polecam . Na prawdę warto . Wszystko równiutko wybalansowane aż miło okiem na to spojrzeć . 👍
Heniu, jesli ogniwa są nowe, równe i równomiernie rozmieszczone a do tego nie obciazane nadmiernie ani nie schodzisz ponizej 3,3V, no to normą jest ze po kilkunastu jazdach pakiet jest nadal rowny. I te bez wzgledu na rodzaj dopieszczania przez BMS. Bo nawet bez BMS efekt bylby taki sam.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 02 maja 2019, 19:00
autor: TomaS
Dokładnie jak robione jest ładowanie zgodnie ze sztuką i wszystkie ogniwa sa sprawne to normal bms trzyma pakiet w ryzach baaardzo długo a właściwie przez całe życie akumulatora 👍😉

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 05 maja 2019, 4:43
autor: Vegasnight9
Henio Ty masz taki bms: :?:

https://s.click.aliexpress.com/e/baa6ZM8o

Czy te BMSy z bluetooth mają opcję aktywacji aku po odcieciu z pozycji androida? Chodzi mi o sytuację gdy mamy baterie na wyczerpaniu a wychylimy manetke na max i nam odetnie zasilanie. W terenie fajnie by było aktywować bms ponownie że smartfona żeby dojechać do domu

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 05 maja 2019, 6:17
autor: EV-Maniak
Tak . Dokładnie taki mam.
Jest opcja w ustawieniach , że możesz podnosić lub opuścić próg odcięcia jak i dolne, krytyczne napięcie pojedynczego ogniwa. Ja sobie np dla lepszej opieki nad ogniwami podniosłem próg z fabrycznego 60 na 62V a pojedynczego z 3.0V na 3.1V. Ale i tak nie jeżdżę do odcięcia .

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 05 maja 2019, 16:41
autor: Vegasnight9
No to jak sobie kupie ten wynalazek będziesz musiał mnie za rączkę prowadzić żeby to uruchomić ;)
Henio przy nadażającej się okazji sprawdź jak się zachowuje ten bms przy odcięciu i czy da się go reanimować z apki bez ładowarki.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 05 maja 2019, 23:26
autor: Vegasnight9
Henio według obrazka:

1 - czujniki temperatury
2 - moduł bluetooth
3 - :?:

Obrazek

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 06 maja 2019, 11:16
autor: Rugos
Przystawka do programowania z kompa.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 06 maja 2019, 20:55
autor: EV-Maniak
Tak jak Rugos mówi .
A tu masz najnowsze oprogramowanie i to bez chińskich znaczków , specjalnie dla Ciebie i szanownego grona forumowiczów co mi tyle pomogli . Od Szpenia dostałem , to się dzielę 😉

https://www.lithiumbatterypcb.com/Compu ... ftware.rar

Tylko na razie nic nie grzeb. Wogóle jak nie bedziesz musiał to nie grzeb . Dużo funkcji jest z poziomu aplikacji.

Re: Ładowanie akumulatora do 80% a ustawienia BMS

: 15 cze 2022, 15:56
autor: roman
To ja pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytać - w jaki sposób (w takiej jak na obrazku) ładowarce obniżyć napięcie ładowania o np 2v:

Obrazek

?