Strona 1 z 1

Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

: 20 kwie 2019, 12:45
autor: szkuba
Chcę się podzielić własnym doświadczeniem z montażu wolnobiegu 9s jak i awarii jakiej doświadczyłem.
Wolnobieg SunRace 9s wersja 11-32t:
m013.jpg
zamontowany na silniku QS205 35H.
Aby wolnobieg się w ogóle obracał na silniku musiałem zainstalować podkładkę 3mm. Spowodowało to że gwinty pokrywały na zaledwie 3 zwoje i stromym podjeździe wolnobieg zerwał gwint z silnika :oops:
20190408_210202.jpg
https://photos.app.goo.gl/77C189ynfuE22BtU6

Byłem zmuszony wymienić pokrywę i aby przestrzec innych postanowiłem się podzielić krótkim maulem jak tego tego uniknąć:

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

: 20 kwie 2019, 13:07
autor: szkuba
Po pierwsze mierzymy gwint na silniku suwmiarką (miarka pokazana dla zobrazowania):
20190412_211106.jpg
Dostosowujemy wysokość podkładki tak aby wolnobieg się obracał na silniku podczas cofania pedałów. Niestety na silniku jest taki duży występ ponieważ pod spodem jest łożysko. Następnie przymierzamy to do wolnobiegu z założoną podkładką i liczymy ile zwojów gwintu się pokryje:
20190412_211437.jpg
jak wszystkie zwoje na silniku się pokryją to jest OK u mnie były 3 zwoje i było to stanowczo za mało

załączam również zdjęcie piasty nie-elektrycznej gdzie widać różnice w budowie. Piasta zwykła ma dużo mniejszą średnicę bezpośrednio pod gwintem.
20190409_172430.jpg

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

: 20 kwie 2019, 13:21
autor: szkuba
Wolnobieg musiał również być wymieniony tym razem jest DNP 9s ze względu na to ze gwint w tym wolnobiegu nie jest tak głęboko jak w SunRace
poniżej kilka fotek pokazujących oba wolnobiegi <- DNP po lewej - SunRace po prawej ->
Moje spostrzeżenia: DNP mam lepiej zaprojektowany gwint pod silniki - SunRace lepiej wykonany jakościowo,

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

: 23 kwie 2019, 10:41
autor: chudybws
Dobrze że o tym napisałeś bo też miałem zamiar zakładać tego Sunrace tylko 13T-

Re: Wolnobiegi 9s różnice - zerwany gwint na silniku

: 24 kwie 2019, 21:09
autor: szkuba
wszystko zależy jaki długi jest gwint na silniku, miałem tylko do porównania QS 205 35H. Teoretycznie wg rysunków producenta ten silnik ma gwint wystajacy na 10mm. W praktyce nowa pokrywa ma ma 8,5mm. Chińska dokładność albo oszczędność...