Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

Podobny temat napisałem na forum arbiter, jednak nikt nie odpowiedział. Być może tu będę miał więcej szczęścia :P

Kólko z zaplecionym Mxusem 10x9 już do mnie jedzie i w końcu przyjdzie kolej na ustawienie sterownika KT LCD3 wraz ze sterownikiem KT36/48SVPRCL oraz z silnikiem Mxus 30H 10x6 (wszystko z nexuna).
Niby jest opis parametrów na forum arbiter jednak znalazłem kilka wersji instrukcji dla KT-LCD3 oraz kilka opisów ustawień na Youtube i są między nimi pewne rozbieżności. Chciałbym wszystko dobrze ustawić i cieszyć się jazdą, a nie walczyć z ustawieniami tak więc czekając na kółko z silnikiem zawczasu wolę dopytać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Przypomnę opis parametrów z tematu na tymże forum dotyczącym KT-LCD3 coby było bardziej wyraziście i czytelnie.
P1 – ilość magnesów w silniku ( jeśli silnik przekładniowy P=współczynnik redukcji przełożenia silnika X ilość magnesów)
P2 – ilość impulsów (magnesów) koła na jeden obrót (dotyczy zewnętrznego czujnika prędkości)
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)
P4 – obsługa manetki (0 – działanie manetki od prędkości 0, 1- manetka nie działa na postoju)
P5 – regulacja, kalibracja wyświetlania poziomu baterii
C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu
Wartość C1 00 5 magnesów
Wartość C1 01 8 magnesów
Wartość C1 02 10 magnesów
Wartość C1 03 12 magnesów

C2 – identyfikacja faz silnika
C3 – jaki stopień wspomagania ma być ustawiony po włączeniu zasilania
C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4)
C5 – Przydział mocy wspomagania na poszczególne stopnie wspomagania w sposób liniowy. Ile amper na poszczególnych stopniach 10 – max
C6 – stopnie podświetlenia wyświetlacza
C7 – włączenie lub wyłączenie funkcji tempomatu (dodatkowe wyjście w sterowniku) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C8 – temperatura silnika (jeśli jest podłączony czujnik) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C9 – ustawienie hasła do sterownika – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C 10 – ustawienia fabryczne
C11 – ustawienie protokołu komunikacji między nowymi a starymi wyświetlaczami
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie
C13 – funkcja odzyskiwania energii, 0 – funkcja odzysku wyłączony
C14 – ustawienie mocy sterownika
Na początku oczywiście ustawiamy maks prędkość (tutaj z racji starej ramy i samego rowerzysty prędkość maks ustawiam na 35km/h, a i tak nie wiem czy po prostu nie ograniczyć na razie do ustawowych 25 km/h i mieć święty spokój).
>>Tutaj moje pierwsze pytanie tzn czy można za pomocą sterownika podać takie parametry aby w łatwy sposób przełączać między legalnymi 25km/h dla trybu miejskiego i powyżej 25km/h jakbym jechał sobie po jakiś odludziach? Nie chce mi się przeprogramowywać sterownika mimo że to chwilka.

Zacznę od parametrów P (gdy rozumiem coś nie tak to proszę reagować).
- P1 czyli ilość magnesów silnika: tutaj wklepuję 46 dla Mxusa 10x6 (jeśli nie to proszę poprawić)

- P2 tutaj wpisuję "0" ponieważ nie mam czujnika magnetycznego obrotów koła (rolę pomiaru prędkości jak rozumiem spełnia ilość magnesów wklepana w P1). Rozumiem że parametr ten jest istotny gdy mamy zewnętrzny czujnik prędkości, a czujnik PAS i ilość jego magnesów nie ma tu nic do rzeczy.

- P3 tutaj mam zagwozdkę, ponieważ nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przykładowo wpisując "1" będę miał kontrolę mocą czyli Watami czy może chodzi o utrzymanie stałego momentu (ale to chyba mają już takie sterowniki jak Sabvotony z tego co czytałem). Czy może mam wpisać "0" i wtedy będę miał kontrolę prędkością. Jak to działa czy mając parametr P3-0 to wtedy ustawiając Vmaks na 35km/h to na Trybie asysty 1 będę miał przykładowo 10km/h, na 2-ce 15km/h, na 3 20km/h, a na 5-ce 35km/h. Dla P3-1 to np dla 1 będzie 250W, dla 2 350 itd. Tak to działa cz jakoś inaczej. Co tutaj będzie się lepiej spisywało uwzględniając sterownik, który zakupiłem?

- P4 tutaj to manetka i wiadomo o co chodzi. Powrócę to niej przy okazji innego parametru.
- P5 tutaj wklepię 0 bo jednak wolę mieć pomiar Voltów. Chyba że polecacie coś innego dla bateryjki 48V 20Ah 13s10p zbudowanej na ogniwach SONY VTC4

Parametry C

- C1 : mam PAS od nexuna:
https://nexun.pl/pl/p/Czujnik-PAS-ISIS% ... owtech/436
tylko na fotce jest 12 magnesów, a w opisie 10magnesów, a czujnika nie mam przy sobie. Przykładowo jeśli zdjęcie jest OK to C1 ma być ustawiony na "03", a jeśli opis to na "02" ??
- C2: tutaj wartość domyślna to "0" i rozumiem, że mam ją zostawić dla mojego sterownika?
- C3: jeśli chcę aby po starcie rower zaczynał na asyscie nr 1 to wklepuję "1" itd. Jeśli chcę aby zaczął od takiej asysty na jakiej wyłączyłem rower to wtedy ma być "6" ? Spotkałem bowiem też instrukcje gdzie parametr C3 kończy się na "8" i ta ósemka właśnie przywraca ustrawienia sprzed wyłączenia roweru. Która opcja jest prawdziwa?
- C4: tutaj myślałem aby P4=0 i wtedy C4=1, aby manetka działała tylko do 6km na godzinę i bez aktywacji czujnikiem PAS co pozwoli na prowadzenie roweru z asystą np przez przejście za pomocą manetki. Ponoć manetka do 6km/h jest legalna (tak gdzieś na forum wyczytałem). Jednak chcę aby mój rower był rowerem i silnik mnie wspomagał, a nie odwalał za mnie robotę :wink: )
- C5: tutaj znalazłem dwie wersje ustawień. Ponoć ta poprawna to dzielnik maksymalnego prądu sterownika i przykładowo jeśli chcę aby mój 30A sterownik był bezpieczny i maksymalnie dawał 25A to C5 ma być "07" tzn dzielnik jes 1.2 (30A/1.2=25A). Maks amperaż to C5="10", a gdybym chciał mieć 15A maks to wtedy C5="03" (dzielnik 2). Parametry od "00" do "02" to jakieś "slow starty". O co w nich chodzi??
- C6: to jasność wyświetlacza i ty pewnie będzie standard czyli C6="3"
- C7: tryb tempomatu: czy opcja C7="1) tzn tempomat włączony jest aktywna dla mojego sterownika? Być może czasem by się przydała. Jeśli jednak źle działa to zostanę przy wyłączonym tempomacie i C7=0. Czy wogóle mój sterownik ma taką opcję?
- C8" monitoring temperatury silnika. Jako że Mxus ma wyjście czujnika to C8=1
- C9 ,C10, C11 zostawiamy w spokoju
- C12: przy ilu V rozłącza baterię. Domyślnie 40V (C12=4). Zostawić 40V czy może podnieść lub jeszcze obniżyć. Jak to robicie dla swoich Lit-ion ogniw. Chodzi mi o maksymalną żywotność ogniw tzn mój styl jazdy to wspomaganie jazdy i jak najwięcej pedałowania.
- C13 czyli hamowanie silnikiem i odzysk energii. Z tego co piszą to albo silniejsze hamowanie, albo silniejszy odzysk energii (a myślałem że hamując równocześnie odzyskuje energię i to jest to samo). Jak do tego podejść, szczególnie że ostrzegają że dla C13=5 jest najsilniejsze hamowanie i najgorszy odzysk energii oraz największe prawdopodobieństwo uszkodzenia osi silnika. to jak C13=1 czy bardziej hamować silnikiem? (mam na razie hamulce V-brake). Może w ogóle zrezygnować z regena? Są jakieś minusy regena np. jakieś upalenia sterownika itp?
-C14 intensywność wspomagania: tutaj standard tzn C14=2 czy coś innego? Styl jazdy taki jak pisałem poprzednio czyli pedałowanie, a wspomaganie tylko jako odciążenie przy trudach podróży :wink:

Mile widziane opinia jak kto co ustawia i dlaczego. Czego unikać, a jakie ustawienia są wręcz wskazane.
Awatar użytkownika
zero79
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: zero79 »

Cześć
Opowiem Ci jak u mnie to wygląda - mój zestaw to mam KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) + Mxus 30H (10x6) .
Nie używam PASa - jeżdżę tylko na manetce

P1 – ilość magnesów w silniku - 46
P2 – 0
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)

U mnie działa to tak, że jak ustawie na sterowanie prędkością
ustawie 50km/h - to na 1 poziomie wspomagania mam ok połowy ustawionej prędkości - czyli 25km/h , na dwójce kolo 33km/h na 3 kolo 40km/h na 4 48km/h , a na piątce ogranicza do 50km/h
( mam kolo 26" ale mam wyższe napięcie wiec spokojnie ponad 60km/h można jechać)
wiadomo jak ustawisz sobie ograniczenie na 35km/h to te wartości będą mniejsze, ale mniej więcej wiesz czego się spodziewać.

wczoraj to pisałem a dzisiaj zrobiłem test - przy ograniczeniu prędkości do 35km/h
na 1 osiągnął 17-19km/h
na 2 osiągnął 22km/h
na 3 osiągnął 27km/h
na 4 osiągnął 32km/h
na 5 osiągnął 35km/h
jak jedziesz pod górkę to prędkość trochę spada a z górki wiadomo b4edzie wzrastać
to jak ustawisz ograniczenie do 34 - to na 1-3 będziesz zgodny z przepisami - ale ogólnie to bardzo szybko się przyzwyczajasz do prędkości - na początku 50km/h robi wrażenie ale później to normalna jazda - oczywiście tam gdzie można.


Natomiast jeżeli ustawisz sterowanie mocą - to na każdym poziomie będzie się rower rozpędzał do wartości jaką ustawisz.
dzisiaj sprawdziłem przy ustawieniu C5- na 3 - i przy 59-57V moc ograniczał do ok 1200W czyli o połowę - i niezależnie jaki stopień wspomagania miałem nie podawał więcej mocy -to działa jakby ustawiał globalnie ograniczenie - przynajmniej u mnie tak działa.

C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu - no liczysz magnesy i wybierasz - ale nawet jak złe wprowadzisz to różnicy podobno nie ma.
C2 – 0 - kiedyś przez przypadek zmieniłem ta opcje to silnik ruszał i od razu odcinało go wiec raczej zmieniać nie trzeba.
C3 – tak jak piszesz 0-5 to poziomy wspomagania - jeżeli chcesz żeby po starcie był poziom taki jak przed wyłączeniem to ustawiasz 8
ja osobiście mam na 0 - jeżeli załączę sterownik to jak się przypadkowo oprę o manetkę to rower nie ruszy.

C4: nie mam PASA i mam manetkę od zera - wiec nie podpowiem - co kto lubi.

C7 – działa - po załączeniu tej funkcji - ja mam manetkę to w moim przypadku przytrzymując manetkę na interesującej mnie prędkości nacisnąć trzeba przycisk strzałki w dół przez ok 2-3 sek i na wyświetlaczu pojawię się zamiast stopnia wspomagania literka C - i wówczas staje się magia i rower sam jedzie bez ruszania manetki - wyłączyć tempomat najwygodniej jest wciskając hamulec z czujnikiem ( kontaktron lub czujnik ciśnienia zależy jakie masz hamulce i co chcesz ) wówczas następuje wyłączeniu tempomatu i załączenie regenu ( jeżeli chcesz z niego korzystać) - albo poprzez wciśniecie jakiegoś przycisku lub ruszeniu manetki.

C8 – fajnie jak silnik ma termistor ( te z nexuna mają i wówczas podłączasz go do najczęściej białego przewodu przy kostce z hallami)
wówczas widzisz jaką temperaturę ma silnik - dodatkowo jeżeli silnik przekroczy 120stC to wyświetlacz zaczyna migać jako ostrzeżenie wysokiej temp silnika - bardzo fajna funkcja.

C 10 – ustawienia fabryczne - jakby coś nie poszło - to można zacząć od początku :)
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie jest chyba 5 poziomów co pół wolta co daje w twoim przypadku chyba 30V +-1V - standardowe 30V jest ok

C13 – funkcja odzyskiwania energii,(regen) - dla mnie bardzo przydatne - przede wszystkim oszczędza się klocki, a po drugie wciskając przedni hamulec automatycznie silnik wyhamowuje koło tylne - ja używam - oczywiście musisz mieć czujnik zamontowany



tutaj jest też wyjaśnione
https://www.bizobike.com/uploads/5/7/0/ ... t-lcd3.pdf tutaj po zagranicznemu instrukcja ale jest tabelka na stronie 25 dotycząca ustawienia C4
- jak coś to pisz to mogę jeszcze coś przetestować.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

Dziękuję za odpowiedź :)
Przedwczoraj udało mi się założyć kółko z Mxusem 10x9 i polutować kabelki. Jakież było moje zdziwienie gdy po odpaleniu sterownika poprzez wyświetlacz zaczęło mi wszystko działać bez żadnego ustawiania. Manetka i PAS domyślnie są już włączone, a do tego start na poziomie wspomagania 5. Pozytywnie zaskoczył mnie moment jaki generuje ten silnik. Mam swoją wagę (około 100kg), a do tego rower swoje waży i mimo tego start z manetki jest błyskawiczny. Teraz się już nie dziwię jak mówią że silnik typu Mxus 3KW może zrzucić kierowcę od razu po starcie.
Przejechałem się testowo po drodze i banan na ustach od razu się pojawia. Teraz tylko muszę poustawiać wszystko wg swoich preferencji. Jeszcze zostało mi zabezpieczenie skrzynki na baterię przed wodą. Dziś zapiankowałem skrzynkę aby bateria siedziała sztywno i była bezpieczna (wolę nie mieć efektów z "Ghost rider'a" podczas jazdy. Generalnie nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten projekt, a trochę ich poszło mimo tego że nie musiałem kupować ramy.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

Już po pierwszym wstępnym ustawianiu KTLCD3. Mam taką małą zagwozdkę z ilością magnesów w czujniku PAS. Jak wpisałem 12 (tyle ile mam) to nie działa mi PAS. Dopiero jak wpiszę domyślne 6 to wtedy śmiga. Niby nie przeszkadza jak działa na 6-ce, ale pytanie dlaczego nie działa na 12-ce pozostaje ;)
Trochę wykastrowałem maksymalny prąd na sterowniki i C5 ustawiłem na 09 czyli dzielnik 1.1 co daje około 27A. Mam bezpiecznik samochodowy 30A i nie chciałem aby mi go wywaliło gdy pójdzie maksymaly prąd ze sterownika. Po drugie wolę aby sterownik nie był obciążany maksymalnym prądem. Jest szansa że zbyt wcześnie nie zejdzie :)
Jak to wyglądąło "mocowo" po ustawieniu stopni wspomagania na prędkość? Prędkości maks na manetce nie podaję, ponieważ starałem się jeździć jak rowerem czyli wspomagać pedałami aby jednak poczuć trochę nogi (takie było moje założenie - rower elektryczny jako rower ze wspomaganiem, a nie skuter z funkcją pedałowania :P ). Podam wiec mniej więcej moce jakie pokazywał mi KTLCD3 na poszczegónych trybach i prędkości jaki można było trzymać pedałując. Akurat było bardzo wietrznie więc, a teren miał delikatne wzniesienia więc nie były to warunki wzorcowe.
Więc (prędkość maks na sterowniku ustawiona na 50km/h w celach testowych):
- stopień 1 moc około 160W (tutaj spokojnie da się jechać stałe 25km/h pedałując jednak ...
- stopień 2 moc około 250W (... jednak na tym stopniu te 25km/h jest o wiele mniej wymagające, szczególnie pod lekkie wzniesienie i pod wiatr)
- stopień 3 moc około 450W (tutaj jest już "lajtowo" i 30km/h to taka spokojna prędkość przelotowa bez specjalnej napinki tzn nogi mają aerobik a my mkniemy. Rzekłbym że to taki tryb "garniturowy" gdy nie chcemy się spocić, a jednak chcemy popedałować)
- stopień 4 moc około 650W (tutaj w moim terenie testowym to już bajka i tryb dla lenia. Pomagając delikatnie 40km/h spokojnie idzie)
- stopień 5 moc około 1300W (tutaj to już "potęga" jak na rower "dojazdo-pracowy" i tutaj już czuć mocno odejście jak zakręci się pedałami)
Generalnie manetki nie używałem zbyt często. Bardziej dla celów poznawczych i przy ruszaniu na skrzyżowaniu gdzie zapomniałem zmienić przełożenia i rower wraz z kierowcą już trochę waży i ciężko z nogi go rozbujać zanim PAS zaskoczy.
Najprzyjemniej bujało mi się na poziomie 2 gdzie delikatnie czuć że nogi pracują, mamy miłą rowerową prędkość, a jak chcemy szybciej to już trzeba mocniej popedałować co jest w elektryku jeszcze bardziej przyjemne niż w zwykłym rowerze bo efekt naszego wysiłku jest bardziej widoczny ;)
Tryb 2 to dla mnie będzie ulubiony tryb po mieście. Całkiem legalny, mało obciążający baterię i czujemy, że jedziemy elektrykiem. Tryb 1 to już taki typowy EKO, gdzie chcemy się już spocić albo baterii już mało i nie chcemy prawie 140 kilosów targać pod górkę o własnych siłach :lol:
Miałem też inne wpadkę montażową, która po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyszła na światło dzienne i została szybko usunięta. O tym jednak opiszę przy okazji tematu na temat budowy mojego wozidła, który postaram się niedługo zamieścić na forum.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: mr_x »

Może dobrze nie doczytałem twojego opisu, ale w instrukcji jest podane, że dla PAS z 12 magnesami dla C1 podaje się wartości między 05 a 07 (ja mam inny PAS, ale też daje 12 impulsów na obrót, ustawiłem 07 i działa, jeśli chcesz, sprawdź u siebie).
Korzystałem z tej instrukcji: http://www.szktdz.com/upload/file/20180 ... _55109.pdf
janusz251
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:25

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: janusz251 »

Cześć. Wiecie coś o dalszych ustawieniach czyli [ L ]
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: mr_x »

Z manulala do LCD8 (nie mam pojęcia, czemu nie dopisali tego do LCD3)
1. L1 parameters are applicable to the automatic under-voltage controller. The default of the factory is 0.
1.1 When L1=0, the automatic under-voltage controller can automatically select the under-voltage value according to the battery voltage.
1.2 When L1=1, the under-voltage value of the automatic under-voltage controller is forced to be 20V.
1.3 When L1=2, the under-voltage value of the automatic under-voltage controller is forced to be 30V.
1.4 When L1=3, the under-voltage value of the automatic under-voltage controller is forced to be 40V.

2. L2 parameter is suitable for the super high-speed motor controller. The default of the factory is 0. L2 parameter will be activated when the value of P1 parameter exceeds 255. L2 parameter should use in combination with P1.
2.1 When L2=0, P1 parameter is set as the calculated value.
2.2 When L2=1, P1 parameter is set as a half of the calculated value.

3. L3 parameter is applicable to the dual mode controller. The default of the factory is 1.
3.1 When L3=0, the controller will activate Non-Hall model only when the Hall sensor in the motor fails
3.2 When L3=1, the controller will choose the proper model to use according to the controller system optimization.
Istotne są L1 do L3, bo w LCD3 nie ma więcej tych parametrów (jak w LCD8).
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: verre »

może to pomoże: https://mega.nz/#!ocsgzCYL!nf1HGOn9IhdK ... KBpG0of8Ms to instrukcja z KT-LCD8H, na końcu o "L" :)
😁😁😁😁😁...😁😁😁
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

O widzicie! Ja nawet o tych parametrach pojęcia nie miałem.
W sumie to już ponad 100km zrobione.
Zrobiłem sobie taką traskę ok. 85km i z 54V zostało 45V. Wspomagałem rower pedałowaniem, ale płuc nie wyplułem. Teren ze wzniesieniami, niekiedy całkiem męczącymi dla normalnego rowerzysty. Wiatr porwisty. Jechałem tak aby czuć, że jadę rowerem, a nie skuterem. W każdym razie to był przyjemny wysiłek gdzie czułem nogi jednak nadwyrężone, a raczej przeziębione kiedyś kolano nie bolało. Obliczając według proporcji to powinienem zrobić przy takim nożnym wspomaganiu ok. 130km na ładowaniu. Symulator pokazywał mi 91km na baterii 20Ah z prędkością 25km/h w warunkach wzorcowych na manetce. U mnie do warunków wzorcowych było daleko, bo ani płasko, ani bezwietrznie ;) Średnią miałem ok 30km/h więc na manetce w warunkach wzorcowych dało mi to w symulatorze 77km. Tak więc przy wspomaganiu nogami 130km wydaje się całkiem realną wartością i całkiem mnie satysfakcjonuje. Jazdą turystyczną na wspomaganiu 250W powinno dać się zrobić jeszcze więcej, przynajmniej teoretycznie.
Złapałem też pięknego kapcia. Najechałem centralnie tylną oponą na kawałek wystającego szkła z dna butelki. Opona nie miała szans. Dętkę wymieniłem (nie kleiłem łatką bo jednak kupiłem wg porad Tasa dętkę nr większą i teraz będę kleił jak złapię kapcia. Tylko jedno mnie martwi. Na samym środku opony mam dziurę po szkle. Niby za małą aby dętka wyłaziła i mam nadzieję że nie będzie przyszczypywana przez oponę. Martwię się że będą właziły tam kamyczki i poszerzały tą dziurę. Opona nówka Schwalbe Big Ben Plus więc trochę mi ją szkoda spisywać na straty. Spróbuję jakoś zakleić tą dziurę. Coś polecacie?
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: leszcz »

zero79 pisze:
27 kwie 2019, 20:50

TEMPOMAT

C7 – działa - po załączeniu tej funkcji - ja mam manetkę to w moim przypadku przytrzymując manetkę na interesującej mnie prędkości nacisnąć trzeba przycisk strzałki w dół przez ok 2-3 sek i na wyświetlaczu pojawię się zamiast stopnia wspomagania literka C - i wówczas staje się magia i rower sam jedzie bez ruszania manetki - wyłączyć tempomat najwygodniej jest wciskając hamulec z czujnikiem ( kontaktron lub czujnik ciśnienia zależy jakie masz hamulce i co chcesz ) wówczas następuje wyłączeniu tempomatu i załączenie regenu ( jeżeli chcesz z niego korzystać) - albo poprzez wciśniecie jakiegoś przycisku lub ruszeniu manetki.
Po 2300km i drętwiejącym palcu włączyłem C7 na "1" i rzeczywiście strzałka w dół działa jak tempomat. Uśmiecham się :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
zero79
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: zero79 »

Jak to strzałka w dół może człowieka o uśmiech przyprawić :)
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

Ja tam jednak lubię jak korba się kręci ;) Póki co mam wyłączoną funkcję tempomatu. Jakoś jazda na manetce do mnie nie przemawia. Manetka fajna jest dla mnie do ruszania (szczególnie pod górkę), aby ruszyć mój ciężki zadek :)
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: leszcz »

Też lubię i jeżdżę 100% w tandemie z mxusem :) Tempomat nie wyklucza kręcenia korbą. Zwalnia jedynie kciuk na długich prostych. Za co kciuk jest mu bardzo wdzięczny. Bynajmniej mój :D
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: mr_x »

A kręcenie nie wyłącza Ci tempomatu? Tak to ma działać z założenia. Chyba, że nie masz PAS.
darek zet
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2019, 13:50

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: darek zet »

witam, a ja mam takie pytanie; czy ktos probowal po ustawieniu tych wszystkich niezbednych parametrow ODŁĄCZYĆ wyswietlacz i sprawdzic jak wtedy dziala silnik i czujnik pas ???
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: chudybws »

Da się ustawić aby rower na 1 stopniu wspomagania nie przekraczał ~17kmh? P3 mam 0 a C5 1 i i tak jedzie 28kmh. Włączyłem temepetaurę silnika i cały czas pokazuje 15°C, tzn. że nie mam czujnika w silniku? Silnik Yose Power 1000W.
Awatar użytkownika
Hurczak
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 14 maja 2018, 8:48
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Hurczak »

m.j. pisze:
25 kwie 2019, 18:08
- C5: tutaj znalazłem dwie wersje ustawień. Ponoć ta poprawna to dzielnik maksymalnego prądu sterownika i przykładowo jeśli chcę aby mój 30A sterownik był bezpieczny i maksymalnie dawał 25A to C5 ma być "07" tzn dzielnik jes 1.2 (30A/1.2=25A). Maks amperaż to C5="10", a gdybym chciał mieć 15A maks to wtedy C5="03" (dzielnik 2). Parametry od "00" do "02" to jakieś "slow starty". O co w nich chodzi??
Właśnie znalazłem tę drugą wersję, gdzie można zmniejszać prąd co 0.5A do maksymalnie 5A mniejszego niż maksymalny i zwątpiłem. To która wersja jest prawdziwsza? :D Z moich krótkich obserwacji wychodzi, że z dzielnikiem ale przy ustawieniu C5 = 04 (dzielnik 1,5) watomierz pokazuje przy ostrym ruszaniu z manetki 2kW (czyli jakieś 37-38A zamiast 45A). W instrukcji mówiącej o odejmowaniu maksymalnego prądu dla C5 = 04 odejmują 3A.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: m.j. »

To pewnie zależy od dystrybutora i jaki soft sobie zażyczył. Generalnie u mnie dzielnik się zgadza i na 09 z 30A mam 27A i około 1300W (dzielnik 1.1). Może spróbuj dać 03 (dzilenik 2) i zobaczyć o ile zmieni się moc maksymalna. A w ogóle jakie masz napięcie? Jak masz 14s to przy naładowanej na full bateryjce będziesz miał ok 1800W przy 30A. Jak masz 16s to masz 2KW przy 30A i wtedy by się zgadzało. Niby temat dotyczy wersji 48V jednak zapytać można ;)
Awatar użytkownika
Hurczak
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 14 maja 2018, 8:48
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Hurczak »

Mam 48V, ogarnąłem już, że dzielnik to poprawna opcja w moim wypadku. Ustawiłem sobie na 03 i mam połowę mocy co mi w zupełności wystarcza. Poprzednio mi się nie zapisały ustawienia i przez kilka km trochę za bardzo pomęczyłem moje ogniwa :D
vienio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 05 maja 2019, 22:47

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: vienio »

U mnie jest coś dziwnego, mój sterownik to kt48v 45a, bateria 14s9p. Na ustawieniu C5 10, na maksymalnym odchyleniu manetki, wartość nie przekracza 2kw. Sprawdzałem to na baterii rozładowanej do 56v, ale to samo jest na 52v. Jaka jeszcze opcja może być odpowiedzialna za moc?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Yasiu77 »

vienio pisze:
25 lip 2019, 20:50
wartość nie przekracza 2kw
Wyświetlacze kt lcd 3 mają wskazanie watów maksymalnie do 1999. Jak się przyglądniesz na postoju w świetle to zauważysz że pierwsza od lewej cyfra watów to "1" Nie ma tam w tym miejscu możliwości wyświetlenia jak w pozostałych zakresu 0-9
darek zet
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2019, 13:50

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: darek zet »

chudybws pisze:
26 maja 2019, 20:29
Da się ustawić aby rower na 1 stopniu wspomagania nie przekraczał ~17kmh? P3 mam 0 a C5 1 i i tak jedzie 28kmh. Włączyłem temepetaurę silnika i cały czas pokazuje 15°C, tzn. że nie mam czujnika w silniku? Silnik Yose Power 1000W.
da sie.parametrem C4, jezeli ustawisz go na 4 wyskoczy "dodatkowe" okienko w prawym dolnym rogu z zakresem od 20 do 60.ustawiajac na 20 na 1st jedzie sie ok 9/10km/h (przy kolach 28, nie wiem jak z 26..) zwiekszajac zwieksza sie przedkosc i moc zarowno na 1 jak i na pozostalych stopniach wspomagania.przy ustawieniu na 60 na 1st jedzie ok 30/32km/h
opisywalem to w moim poscie...
"witam , chyba zorgryzlem to ustawienie sam, tak mi sie przynajmniej wydaje.. a wyszlo mi cos takiego:(sory, zrobie kopiuj/wklej z innego maila.. dzisiaj po raz kolejny probowalem jak najbardziej optymalnie ustawic funkcje wyswietlacza i chyba wpadlem na cos o czym nigdzie na forum nie czytalem ani nie widzialem na yt odnosnie ustawien tego wyswietlacza..,/posluze sie kopiuj-wklej zeby bylo prosciej/wiec tak;

parametr p3 wszedzie jest opsywany mniej wiecej tak:"P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania), ale nigdzie nie znalazlem jak ustawic to "sterowanie" moca lub predkoscia...do dzisiaj.ja w instrukcji po polsku mam to wytlumaczone tak: "Parametry P3 wpływa siła wspomagania ustawienie sterowania. Gdy wartość jest ustawiona na 0, przepustnica jest zależny od stosunku PAS biegu. Znaczy to, że współczynnik przekładni PAS ma wartość 1, przepustnicę zapewni najmniejszą moc, a gdy jest to 5 przepustnica zapewnia największą moc. Jeśli parametr P3 jest ustawiony na 1,
przepustnica będzie zapewnić maksymalną siłę, niezależnie od przełożenia PAS wybrany."
idac dalej dochodzimy do C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4), a ja w swojej instrukcji mam tak jak w tabelce z zalacznika.
Wybierajac w C4 opcje 4 "Przekładnie przepustnicy charakteryzuje według miernika wyświetlacza" w prawym dolnym rogu wyskakuje kolejne "okienko" z zakresem od 20 do 60.Ustawiajac te wartosci i testujac podczas jazdy okazalo sie ze zakres 20/60 służy do "płynnej" regulacji stopni wspomagania.Czyli ustawiajac na 20 mamy ok 8/9 km/h i mocy poniżej 100W na 1stopniu a ustawiajac 60 ok. 30km/h i mocy okolo 600W na tym samym stopniu.Oczywiscie predkosc i ilosc mocy na kolejnych poszczegolnych stopniach wzrasta, nie bede wszystkich rozpisywal dokladnie, bo wiadomo o co chodzi...przykladowo 25-12km/h =wieksza moc; 30 17km/h =wieksza moc itd,itd az dochodzimy do 60 i tu na 1 stopniu mozemy jechac o ile dobrze pamietam ok 30/32km/h przy ok450W do 600W mocy generowanej z silnika w zaleznosci od sily pedalowania(nie jest latwo odczytac wartosc w watach jak sie pedaluje, troche latwiej wychodzi to na manetce..)Ja ustawilem sobie ta wartosc na 37, bo przy tym mam najbardziej dla mnie optymalne predkosci od 1 do 5 i moc jaka daje silnik / w dalszym ciagu na 5 stopniu generuje mi ponad 1300W/

bateria standard 13s6p 48V na ogniwach NCR18650PF sterownik 30A sinus, silnik bionx 2gen, wyswietlacz kt lcd3
jezeli ta opcja funkcji C4 jest Ci znana lub znasz lepsze jej wykorzystanie napisz, pozdrawiam
vienio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 05 maja 2019, 22:47

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: vienio »

Yasiu77 pisze:
25 lip 2019, 22:56
vienio pisze:
25 lip 2019, 20:50
wartość nie przekracza 2kw
Wyświetlacze kt lcd 3 mają wskazanie watów maksymalnie do 1999. Jak się przyglądniesz na postoju w świetle to zauważysz że pierwsza od lewej cyfra watów to "1" Nie ma tam w tym miejscu możliwości wyświetlenia jak w pozostałych zakresu 0-9
Faktycznie masz rację, teraz podszedłem z latarką i pierwsza cyfra to tylko 1, ale dziwne że nie wcisneli cyfr 0-9 :shock:
Da się jakoś sprawdzić ile faktycznie amper generuje mój zestaw?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Yasiu77 »

Możesz amperomierzem :) Lub kupić watomierz. Z niezadrogich a fajnych to używałem tk15 50A https://pl.aliexpress.com/item/32966031 ... st=ae803_3
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: cyklista »

Wracając do opcji c4, to te wartości 20-60 to jest procent maksymalnej mocy i ustawiamy ile procent tego maksa ma być na jedynce
więc te prędkości też zależą od tego jaką mamy moc maksymalną
Awatar użytkownika
avanzip
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 20 lip 2018, 22:00
Lokalizacja: Gostycyn

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: avanzip »

troche z innej strony pytanie: czy ten sterownik można zaprogramować KT-LCD 3 i potem wyświetlacz wypiąć na stałe ?
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Vegasnight9 »

Nie można. Bez lcd wraca do ustawień fabrycznych.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Jadaj
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 26 paź 2019, 20:01
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Jadaj »

avanzip pisze:
06 wrz 2019, 16:16
troche z innej strony pytanie: czy ten sterownik można zaprogramować KT-LCD 3 i potem wyświetlacz wypiąć na stałe ?
Wg mnie można odłączyć wyświetlacz i sterownik będzie pamiętał parametry.
Na pewno trzeba ustawić C3 na 8, żeby pamiętał ustawiony stopień wspomagania i trzeba zamiast wyświetlacza wpiąć zworę - z którą sterownik przychodzi.
U mnie bez konfiguracji za pomocą wyświetlacza nie działał czujnik PAS, a teraz działa niezależnie od tego, czy wyświetlacz jest podpięty, czy nie.
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: miki »

Dodam jeszcze, że jasność ekranu można spokojnie ustawić na pierwszy poziom, wystarczy tego światła.
Ojejku
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2020, 10:16

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Ojejku »

Witam. Właśnie złożyłem swojego ebike i mam pytanie. Grzebie w parametrach i nie mogę zwiększyć prędkości powyżej 25 km/h. Limit mam maksymalny, C5 -10. Jeszcze coś za to odpowiada?
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: miki »

Tak, zaraz po wejściu w konfigurację masz tą prędkość jako pierwszą do ustawienia. Jeszcze przed wejściem z grypę P i C.
Ojejku
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2020, 10:16

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Ojejku »

Wiem, i jest ustawiona na 72, ale dalej kręci max 25. Musi być coś jeszcze albo coś źle zlutowałem?
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: miki »

Ojejku pisze:
03 maja 2020, 10:42
Wiem, i jest ustawiona na 72, ale dalej kręci max 25. Musi być coś jeszcze albo coś źle zlutowałem?
U mnie to działa.
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: cyklista »

A jaki masz silnik i czy po dojściu do 25 sterownik zmniejsza moc?
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: miki »

Silnik 36V/250W pędzony na 48V (w proporcji wynika 333W). Sterownik na 50% mocy (ale na razie jestem przed prawdziwą jazdą, tylko testy na sucho), jak ustawię np. 35km/h, wyświetlacz niby pozwala się rozpędzić do tych 35km/h. Na sucho, ale to nie zmienia faktu, że wtedy nie ma odcięcia przy 25km/h.
Ojejku
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2020, 10:16

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Ojejku »

Mxus 30h 1500w, prędkość jest stała 25 km/h. Ale jeszcze jedna myśl mi przyszła. Na razie testuję bez baterii, zasilam z ładowarki. Nie mam innego pomysłu...
Ojejku
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2020, 10:16

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Ojejku »

Wyjaśniło się. Miałem zwarte kabelki od podłączenia przełącznika mocy. Teraz dochodzi do 56km/h czyli tak jak być powinno. Dzięki.
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: miki »

To poza zwartymi przewodami miałeś także szczęście. Takich spraw trzeba pilnować, łatwo coś przypalić w instalacji o takim napięciu.
Ojejku
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2020, 10:16

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Ojejku »

Nie o to chodzi. W tym sterowniku specjalnie są wyprowadzone dwa przewody że złączkami, które właśnie służą do ograniczania prędkości do 25 km/h. Właśnie chyba wykorzystam to do zrobienia jakiegoś przełącznika do szybkiego ograniczania prędkości tak, aby nie grzebać w wyświetlaczu.
Iras67
Forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Iras67 »

ilośc magnesów czujnika PAS. przeczytałem wyzej że nie ma wielkiego znaczenia... Otóż dzisiaj zanotowałem ciekawy przypadek sterownik KT tarcza czujnika 12 magnesów LCD-5 domyslnie miał 10 i szarpało włączajac i wyłączając na przemian silnik po zmianie na właściwe 12 praca PAS przy obracaniu korcbą ciągła i poprawna.Silnikm reaguje normalnie. Czasem chyba tak się zdarza że trzeba to ustawic dokładnie.
Bogi777
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2023, 13:31

Re: Jak ustawić KT-LCD 3 pod sterownik KT36/48SVPRCL 30A

Post autor: Bogi777 »

Mam czujnik temperatury który odcinka mi zasilanie przy 70°.
Wie ktoś jak mogę to przestawić żeby odcinał przy 100°??
ODPOWIEDZ