BLDC typu MID
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38
BLDC typu MID
Cześć. Szukam dosyć mocnego silnika BLDC typu mid. Mam w planach zbudować mocnego e-gokarta. Fajnie jakby miał 3-4kw mocy ciągłej i sporo więcej chwilowej. Zna ktoś jakieś konkretne modele takich silników i jakiś niedrogi sklep z takimi. Ostatecznie coś z chin, o ile warto.
Ewentualnie jakiś mocny silnik szczotkowy DC dostępny na naszym rynku.
Ewentualnie jakiś mocny silnik szczotkowy DC dostępny na naszym rynku.
- tas
- Administrator
- Posty: 3003
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BLDC typu MID
A wiesz, że możesz zrobić MIDa z HUBa? Na zlocie Dex miał takiego 6kw dawał radę
https://youtu.be/tlv0-Iy-v1k?t=3m20s
https://youtu.be/tlv0-Iy-v1k?t=3m20s
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38
Re: BLDC typu MID
Niby tak, ale chcę zrobić coś naprawdę z nieziemskim przyspieszeniem. Trochę szukałem i oglądałem na YT na temat gokartów elektrycznych i widziałem, że ludki często stosują silniki DC od pomp hydraulicznych wózków elektrycznych. Pytanie tylko jaki sterownik do tego?
Taki silnik co ma nominalnie 12KW to już by było coś gdyby chwilowo można było osiągnąć te 20KW.
Coś takiego:
http://www.evalbum.com/1205
Taki silnik co ma nominalnie 12KW to już by było coś gdyby chwilowo można było osiągnąć te 20KW.
Coś takiego:
http://www.evalbum.com/1205
- Mobil
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Kontakt:
Re: BLDC typu MID
Zobacz oferte firmy GoldenMotor, mają różne silniki typu inrunner z chłodzeniem AC oraz WC
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38
Re: BLDC typu MID
ehh jestem tylko biednym polakiem, nie stać mnie na silnik za 1,5k USD
Miał ktoś do czynienia z silnikami od elektrycznych wózków widłowych?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-elektr ... 4fdee0e11e
12KW przy 72V 15KW przy 80V za 800zł brzmi kusząco. Wydaje mi się, że po przewoltowaniu na 30S ( 111V) i odpowiednim sterowniku 20KW osiągnie lekko, tylko właśnie jaki sterownik?
Swoją droga kart 120kg+20KW musi fajnie przyspieszać
Miał ktoś do czynienia z silnikami od elektrycznych wózków widłowych?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-elektr ... 4fdee0e11e
12KW przy 72V 15KW przy 80V za 800zł brzmi kusząco. Wydaje mi się, że po przewoltowaniu na 30S ( 111V) i odpowiednim sterowniku 20KW osiągnie lekko, tylko właśnie jaki sterownik?
Swoją droga kart 120kg+20KW musi fajnie przyspieszać
- Mobil
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Kontakt:
Re: BLDC typu MID
Moim zdaniem to nie jest silnik BLDC Skoro to DC to ze sterownikiem problemu nie będzie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38
Re: BLDC typu MID
Nie no to jest zwykły DC szczotkowy. Ja jakoś nie mogę znaleźć sterownika ( w przyzwoitej cenie ) co wpompuje te 20KW w silnik.
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: BLDC typu MID
witam.
Sposób do rozważenia .
silnik hub direct -jakiś 24V -ewentualnie(gorzej) 36V w miarę dużej mocy -w praktyce 1kW powinno wystarczyć do tego projektu. lub 2 silniki po 700W
Silnik (silniki) zamocowany w ramie gokarta kręci się luzem. Na silnik mała zębatka -do kół napędowych duża zębatka. I łańcuch spinający obie. Zasilanie -wysoko z napięciem. Małą średnicą kół w gokarcie -oraz przełożeniem na łańcuchu tracisz prędkość a zyskujesz moment i przyśpieszenie. Żeby wyrównać /podnieść prędkość -podnosisz napięcie zasilające silnik.
Silnik (prawie każdy rowerowy hub direct) może spokojnie pracować na wyższym napięciu i z dużo wyższą mocą niż nominalnie -natomiast nie wolno podnosić prądu bo będzie się grzał i się spali. Zastosowane przełożenie około 3-4x na łańcuchu i koła około 2x mniejsze niż rowerowe podniosą Ci moment na kołach około 6-8x zapewniając niski pobór prądu -i zmniejszając tyle X prędkość. Napięcie(do silnika o nominalnym 24V) możesz dać 72 lub więcej V .
1 -silnik to musisz jakiś mechanizm różnicowy wykombinować.
albo daj 2 IDENTYCZNE silniki i 2 IDENTYCZNE sterowniki napędzające 2 koła. Akumulator -wspólny odpowiednio mocny.
i może się okazać konieczne wyważenie tak używanych hub-ów -będą kręcić zamiast 300-400 obr/min jakieś 1200 -1500 obr/min...
Sposób do rozważenia .
silnik hub direct -jakiś 24V -ewentualnie(gorzej) 36V w miarę dużej mocy -w praktyce 1kW powinno wystarczyć do tego projektu. lub 2 silniki po 700W
Silnik (silniki) zamocowany w ramie gokarta kręci się luzem. Na silnik mała zębatka -do kół napędowych duża zębatka. I łańcuch spinający obie. Zasilanie -wysoko z napięciem. Małą średnicą kół w gokarcie -oraz przełożeniem na łańcuchu tracisz prędkość a zyskujesz moment i przyśpieszenie. Żeby wyrównać /podnieść prędkość -podnosisz napięcie zasilające silnik.
Silnik (prawie każdy rowerowy hub direct) może spokojnie pracować na wyższym napięciu i z dużo wyższą mocą niż nominalnie -natomiast nie wolno podnosić prądu bo będzie się grzał i się spali. Zastosowane przełożenie około 3-4x na łańcuchu i koła około 2x mniejsze niż rowerowe podniosą Ci moment na kołach około 6-8x zapewniając niski pobór prądu -i zmniejszając tyle X prędkość. Napięcie(do silnika o nominalnym 24V) możesz dać 72 lub więcej V .
1 -silnik to musisz jakiś mechanizm różnicowy wykombinować.
albo daj 2 IDENTYCZNE silniki i 2 IDENTYCZNE sterowniki napędzające 2 koła. Akumulator -wspólny odpowiednio mocny.
i może się okazać konieczne wyważenie tak używanych hub-ów -będą kręcić zamiast 300-400 obr/min jakieś 1200 -1500 obr/min...