BLDC typu MID

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
lobudek
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38

BLDC typu MID

Post autor: lobudek »

Cześć. Szukam dosyć mocnego silnika BLDC typu mid. Mam w planach zbudować mocnego e-gokarta. Fajnie jakby miał 3-4kw mocy ciągłej i sporo więcej chwilowej. Zna ktoś jakieś konkretne modele takich silników i jakiś niedrogi sklep z takimi. Ostatecznie coś z chin, o ile warto.
Ewentualnie jakiś mocny silnik szczotkowy DC dostępny na naszym rynku.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BLDC typu MID

Post autor: tas »

A wiesz, że możesz zrobić MIDa z HUBa? Na zlocie Dex miał takiego 6kw dawał radę :)

https://youtu.be/tlv0-Iy-v1k?t=3m20s
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
lobudek
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38

Re: BLDC typu MID

Post autor: lobudek »

Niby tak, ale chcę zrobić coś naprawdę z nieziemskim przyspieszeniem. Trochę szukałem i oglądałem na YT na temat gokartów elektrycznych i widziałem, że ludki często stosują silniki DC od pomp hydraulicznych wózków elektrycznych. Pytanie tylko jaki sterownik do tego?
Taki silnik co ma nominalnie 12KW to już by było coś gdyby chwilowo można było osiągnąć te 20KW.
Coś takiego:
http://www.evalbum.com/1205
Awatar użytkownika
Mobil
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:52
Lokalizacja: Małopolskie
Kontakt:

Re: BLDC typu MID

Post autor: Mobil »

Zobacz oferte firmy GoldenMotor, mają różne silniki typu inrunner z chłodzeniem AC oraz WC :)
Obrazek
lobudek
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38

Re: BLDC typu MID

Post autor: lobudek »

ehh jestem tylko biednym polakiem, nie stać mnie na silnik za 1,5k USD :D
Miał ktoś do czynienia z silnikami od elektrycznych wózków widłowych?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-elektr ... 4fdee0e11e
12KW przy 72V 15KW przy 80V za 800zł brzmi kusząco. Wydaje mi się, że po przewoltowaniu na 30S ( 111V) i odpowiednim sterowniku 20KW osiągnie lekko, tylko właśnie jaki sterownik?
Swoją droga kart 120kg+20KW musi fajnie przyspieszać 8-)
Awatar użytkownika
Mobil
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:52
Lokalizacja: Małopolskie
Kontakt:

Re: BLDC typu MID

Post autor: Mobil »

Moim zdaniem to nie jest silnik BLDC :D Skoro to DC to ze sterownikiem problemu nie będzie...
Obrazek
lobudek
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:38

Re: BLDC typu MID

Post autor: lobudek »

Nie no to jest zwykły DC szczotkowy. Ja jakoś nie mogę znaleźć sterownika ( w przyzwoitej cenie ) co wpompuje te 20KW w silnik.
wit
Forumowicz
Posty: 461
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: BLDC typu MID

Post autor: wit »

witam.
Sposób do rozważenia .
silnik hub direct -jakiś 24V -ewentualnie(gorzej) 36V w miarę dużej mocy -w praktyce 1kW powinno wystarczyć do tego projektu. lub 2 silniki po 700W

Silnik (silniki) zamocowany w ramie gokarta kręci się luzem. Na silnik mała zębatka -do kół napędowych duża zębatka. I łańcuch spinający obie. Zasilanie -wysoko z napięciem. Małą średnicą kół w gokarcie -oraz przełożeniem na łańcuchu tracisz prędkość a zyskujesz moment i przyśpieszenie. Żeby wyrównać /podnieść prędkość -podnosisz napięcie zasilające silnik.
Silnik (prawie każdy rowerowy hub direct) może spokojnie pracować na wyższym napięciu i z dużo wyższą mocą niż nominalnie -natomiast nie wolno podnosić prądu bo będzie się grzał i się spali. Zastosowane przełożenie około 3-4x na łańcuchu i koła około 2x mniejsze niż rowerowe podniosą Ci moment na kołach około 6-8x zapewniając niski pobór prądu -i zmniejszając tyle X prędkość. Napięcie(do silnika o nominalnym 24V) możesz dać 72 lub więcej V .

1 -silnik to musisz jakiś mechanizm różnicowy wykombinować.
albo daj 2 IDENTYCZNE silniki i 2 IDENTYCZNE sterowniki napędzające 2 koła. Akumulator -wspólny odpowiednio mocny.
i może się okazać konieczne wyważenie tak używanych hub-ów -będą kręcić zamiast 300-400 obr/min jakieś 1200 -1500 obr/min...
ODPOWIEDZ