diagnostyka elektryki

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

hej
mam taką zagwozdkę , w jednym z moich rowerów wydarzyła sie dziwna rzecz . pojechałem do koleżki i w trasie nic sie nie działo . na powrocie zanik zasilania - wyglądało to tak że przy włączeniu manetki napięcie spadało - nie znikało CYK! tylko w ciągu kilku sek jechało w dół ...wróciłem na pedałach.
w garażu objaw ustąpił po podłączeniu ładowarki , ale teraz pojawia sie problem że podczas jazdy potrafi losowo tak sie wydarzyć . zanik napięcie a przy podłączeniu ładowarki mała iskra na gnieździe , nie pamiętam czy tak było wcześniej . przejrzałem przewody i nie widze ani zwarcia ani wilgoci .
na co stawiać ? BMS czy sterownik ? gniazdo ładowarki podejrzewałem ale po odłączeniu go również wystąpił problem z zanikiem napięcia . dzieje sie to losowo ... od czego zacząć ???
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

Przy jakim napięciu tak się dzieje? Jaki masz aku, bms i sterownik? Wrzuć najpierw podstawowe informacje.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Eryk »

Coś powoduje że BMS wyłącza zasilanie. Najprawdopodobniej masz zwarcie. Możliwe że sterownik generuje problemy lub silnik, może przetarte, przetopione przewody. Ostatnia opcja to problem z BMS. Ogólnie instalacja do gruntowego przeglądu. Tak jak umbur pisze podaj szczegóły co tam masz, bateria ile S i P jakie ogniwa, sterownik, silnik.....
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

54v. 13s6p .Panasonic pf . Gt500 . Bms z ali taki sporawy. Kwestia że nie widać nic mechanicznie uszkodzonego i podejrzewałem wilgoć ale tej też nie widzę...
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

Jeżeli dzieje się to przy 54V, to sprawdź dobrze instalację. Po tym jak się tak stanie zmierz napięcie przed i za BMSem.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Eryk »

Jeżeli to możliwe to otwórz sterownik, wysusz, pooglądaj elementy i PCB, mi kiedyś w blokowym kondensator od drgań odpadł :D , kiepsko był przylutowany. Do przeglądnięcia przewody silnika, bywało że przecierały się przy osi lub topiły. Jakim masz silnik? Jest zabezpieczony termicznie? Zdarzało ci się go mocno przygrzać ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

q128h , wtedy jechałem spokojnie z żoną ... zasadniczo wcześniej był mocniej jeżdżony i nic się nie działo. kurde zeby sterownik ? ani nie w deszczu ani go nie zachlapałem nawet
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Umbur pisze:
30 maja 2019, 14:05
Jeżeli dzieje się to przy 54V, to sprawdź dobrze instalację. Po tym jak się tak stanie zmierz napięcie przed i za BMSem.
Jak fikło to za bms2.3v ... na pakiecie 54v...czy możliwe aby to od manetki ? Zamokła? Resetuje ten stan podłączenie ładowarki...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: WojtekErnest »

Zmierz wtedy 13-cie napięc każdej sekcji. Bez tej informacji nie można wykluczyć każdej z ww. przyczyn.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

Wg mnie problem generuje BMS i jego w pierwszej kolejności bym podmienił.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

tzn mam go wylutować ? i zmostkować minus ?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

Odepnij wszystko od BMSa i połącz główny "-" omijając go.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

hm a nie ma rydzyka uszkodzenia bmsa ?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

pxl666 pisze:
31 maja 2019, 10:03
hm a nie ma rydzyka uszkodzenia bmsa ?
Ale jak chcesz go uszkodzić jak nie będzie podłączony?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Ta chyba pisał że bmsa nie należy odłączać?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Umbur »

Możesz odłączyć. Odepnij w kolejności - najpierw cele balansujące, później przewody główne.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Po wycięciu bmsa problem ustąpił...pytanie czy jest to coś co można naprawić ? Zastępczego nie mam a wysyłanie do chińczyka sensu niema...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: WojtekErnest »

Problem ustąpił bo BMS nie blokuje. Ale może byc tak że masz NIERÓWNY pakiet, który (jeszcze) jeżdzi. Sprawdz 13-cie napięc...
Bo BMS może byc ok...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Rozjazdy 3 cel na poziomie 0.01 - 0.05 v.
Podłączyłem bms i ładuje. Zobaczę czy wyrówna i jak się zachowa po tym
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: WojtekErnest »

No to na 90 % masz problem z solidnością połaczeń/stykow.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

hmm narazie ponownie wszczepiłem bmsa i póki co to nic się nie dzieje ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Kurde dzięki za pomoc wszystkim. Okazało się że puścił lut...
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: Eryk »

pxl666 pisze:
09 cze 2019, 21:35
Kurde dzięki za pomoc wszystkim. Okazało się że puścił lut...
W którym miejscu?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnostyka elektryki

Post autor: pxl666 »

Przed ostatnią celą
ODPOWIEDZ