Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Siema. Dostałem taką prośbę od forumowicza, który kupił sterownik sabvoton, pomyślałem, że wniosę coś ciekawego na forum i postanowię zrobić opis pinów i wrzucić materiały które uda mi się dzisiaj znaleźć. Złącza waterproff julet "HIGO" pod takimi hasłami możecie je znaleźć w necie
Co znalazłem ciekawego: Szukam opisu pinów tego 8 pinowego złącza MBUS do sterowania wyświetlaczem, manetką, klamkami itp. Prośba do was, ma ktoś opis tych pinów, czy muszę sam zrobić?
Co znalazłem ciekawego: Szukam opisu pinów tego 8 pinowego złącza MBUS do sterowania wyświetlaczem, manetką, klamkami itp. Prośba do was, ma ktoś opis tych pinów, czy muszę sam zrobić?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Kolejna porcja wiedzy, znalazłem dzisiaj wolne 30 minut czasu i porobiłem porządne opisy hermetycznych złączek MBUS HIGO/JULET
Teraz szybko wiecie, jak pomierzyć i diagnozować, jak przerobić złącze higo na tradycyjne...
Teraz szybko wiecie, jak pomierzyć i diagnozować, jak przerobić złącze higo na tradycyjne...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
SChemat podłączenia. Uwaga kostka od PAS i manetki żółta ma w tym samym miejscu +5V, masę i sygnał, dla tego opisana jest tylko raz.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 272
- Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Z poniższego schematu wychodzi że na manetce są inne oznaczenia pinów. Ktoś to wyjaśni?
-
- Forumowicz
- Posty: 272
- Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Tak to pasują ale byłem przekonany że schemat podłączenia przewodów higo w manetce będzie stały. A inny jest dla bafanga niż sabvotona. Teraz chcąc zrobić manetkę z higo muszę się zdecydować na któreś z podłączeń
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Na którym przewodzie musiałbym wstawić zabezpieczenie termiczne żeby odcięło sterownik? +po włączeniu?
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
NC na dwa przewody.
W silniku mogę dać na 5V od halli przy sterowniku blokowym KT czy on bez halli pojedzie? Widziałem u Tabu na sinusie 45A odcina w ten sposób.
W silniku mogę dać na 5V od halli przy sterowniku blokowym KT czy on bez halli pojedzie? Widziałem u Tabu na sinusie 45A odcina w ten sposób.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Też tak robię przerywa zasilanie hali i przestaje działać
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Przy hermetyce sabek i kt nie działa bez hali
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Czyli bardzo dobrze bo się obejdzie bez ciągnięcia dodatkowych kabli. Wiadomo jakie oznaczenie ma 5V w sterowniku KT? Mogę po prostu złapać masę z baterii i miernikiem sprawdzić na którym kablu od halli jest 5V?
Wracając do zabezpieczenia sterownika, w który przewód muszę się wpiąć żeby uzyskać efekt jak po odpięciu wiązki idącej do wyświetlacza klamek i manetki (wyłączenie sterownika)? Chce to zrobić wewnątrz sterownika żeby nie naruszać złączek Higo.
Wracając do zabezpieczenia sterownika, w który przewód muszę się wpiąć żeby uzyskać efekt jak po odpięciu wiązki idącej do wyświetlacza klamek i manetki (wyłączenie sterownika)? Chce to zrobić wewnątrz sterownika żeby nie naruszać złączek Higo.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
No niestety rozciąłem niebieski i zero reakcji :/ Później jak saper rozciąłem kolejny i za drugim razem się udało Czerwony, który ma przejście na wszystkie inne kabelki z wyświetlacza rozłącza sterownik. Z opisu glebora to plus z aku.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
chudy jak odetniesz czerwony od wyświetlacza to spoko odetniesz zasilanie na powrót stacyjki, wyłączy ci to sterownik. Na czerwoym może być +5V lub + z akumulatora. Upewnij się że tniesz dobry kabel, zanim nie połączysz tam termika z hali
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Niebieski w sterownikach kt powinien unieruchomić silnik, a wyswietlacz powinien zostać cały czas aktywny. A przerwa w czerownym spowoduje odcięcie całkowite zasilania na sterownik jak i lcd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
A możliwe, nie miałem nawet podłączonego silnika jak rozciąłem więc słuszna uwaga dla potomnych. Ja i tak chciałem uzyskać efekt wyłączenia sterownika i LCD przy przegrzaniu sterownika a przy przegrzaniu silnika nad halli lub wyłączenie silnika żeby było wiadomo co się przegrzało.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Ja praktykowalem takie coś kiedyś w samochodzie.
Odcina w silniku twarda jest słabym pomysłem gdyż wyjeżdżając z podporządkowanej wciskamy się przed samochód manetka do końca i nagle tracimy możliwość przyspieszania....
Mnie się kiedyś spiepszylo odcięcie zapłonu w aucie i na szczęście zdążyłem włączyć awaryjne i gostek któremu wyjechałem skapnal się za wczasu i była niezła awantura mało co bym nie dostał wciery...
W rowerze jak odetnie w terenie to pół biedy ale w ruchu ulicznym jest to niebezpieczne...
Odcina w silniku twarda jest słabym pomysłem gdyż wyjeżdżając z podporządkowanej wciskamy się przed samochód manetka do końca i nagle tracimy możliwość przyspieszania....
Mnie się kiedyś spiepszylo odcięcie zapłonu w aucie i na szczęście zdążyłem włączyć awaryjne i gostek któremu wyjechałem skapnal się za wczasu i była niezła awantura mało co bym nie dostał wciery...
W rowerze jak odetnie w terenie to pół biedy ale w ruchu ulicznym jest to niebezpieczne...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Najlepszy jest pomiar temperatury na czujniku 10k + np program do arduino a jak wystarczy do 110 stopni to tani termometr samochodowy.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Dodam że faktycznie niebieski przewód od LCD odcina silnik bez wyłączania sterownika.
Natomiast odcięcie któregokolwiek przewodu od halli (ciąłem po kolei wszystkie) przy sterowniku blokowym KT 15/30A na hydrozłaczkach nie odcina silnika. Silnik pracuje dalej i przy kole w powietrzu nie czułem żadnej różnicy z hallami czy bez.
Natomiast odcięcie któregokolwiek przewodu od halli (ciąłem po kolei wszystkie) przy sterowniku blokowym KT 15/30A na hydrozłaczkach nie odcina silnika. Silnik pracuje dalej i przy kole w powietrzu nie czułem żadnej różnicy z hallami czy bez.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2022, 23:23
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Hej,
Odgrzebuję temat, potrzebuję schemat kabla 1T5 JULET ze złaczami hermatycznymi. Chodzi mi dokładnie o to co idzie jakim kolorami.
W moim Fiido M1PRO zjarał się sterownik. Nie jest mi go szkoda bo był do dupy a nowy wstawie sobie mocniejszy Tylko troche nie dokońca rozwaznie kupiłem sterownik KT 36/48 svprl ze złączami hermatycznymi. W tym jedno złąze na 9 pinowym kabelku 1T5 JULET. Kabelk prowadzi do wyświetlacza LCD, manetki, o swietlenia i czujników hamulców. Oczywiście wtyczki nie pasowały i uciąłem złączkę. Udąło mi sie podłaczycz wyświetlacz, ale zostało mi jeszcze 4 kabelki i nie wiem co do czego podłaczyć. Zostały mi kabelki, biały, szary, bordowy i brązowy. Napiecia pomierzeone po właczeniu zasilani:
czarny - biały =5V
czarny - szary= ~0v
czarny - bordowy=~0V
czrny - brązowy =~0V ( po włączeniu światła 54V)
z tym ostatnim to jasna sprawa ale do czego są pozostałe kabelki i jak je podlaczyć do manetki i hamulca?
Ponizej obrazek:
Pzdr,
Enjoy
Odgrzebuję temat, potrzebuję schemat kabla 1T5 JULET ze złaczami hermatycznymi. Chodzi mi dokładnie o to co idzie jakim kolorami.
W moim Fiido M1PRO zjarał się sterownik. Nie jest mi go szkoda bo był do dupy a nowy wstawie sobie mocniejszy Tylko troche nie dokońca rozwaznie kupiłem sterownik KT 36/48 svprl ze złączami hermatycznymi. W tym jedno złąze na 9 pinowym kabelku 1T5 JULET. Kabelk prowadzi do wyświetlacza LCD, manetki, o swietlenia i czujników hamulców. Oczywiście wtyczki nie pasowały i uciąłem złączkę. Udąło mi sie podłaczycz wyświetlacz, ale zostało mi jeszcze 4 kabelki i nie wiem co do czego podłaczyć. Zostały mi kabelki, biały, szary, bordowy i brązowy. Napiecia pomierzeone po właczeniu zasilani:
czarny - biały =5V
czarny - szary= ~0v
czarny - bordowy=~0V
czrny - brązowy =~0V ( po włączeniu światła 54V)
z tym ostatnim to jasna sprawa ale do czego są pozostałe kabelki i jak je podlaczyć do manetki i hamulca?
Ponizej obrazek:
Pzdr,
Enjoy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 gru 2020, 21:02
Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)
Witam.czy udało się podłączyć resztę kabelków?