Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Siema. Dostałem taką prośbę od forumowicza, który kupił sterownik sabvoton, pomyślałem, że wniosę coś ciekawego na forum i postanowię zrobić opis pinów i wrzucić materiały które uda mi się dzisiaj znaleźć. Złącza waterproff julet "HIGO" pod takimi hasłami możecie je znaleźć w necie :)

Co znalazłem ciekawego:
higo.jpg
higo1.jpg
Szukam opisu pinów tego 8 pinowego złącza MBUS do sterowania wyświetlaczem, manetką, klamkami itp. Prośba do was, ma ktoś opis tych pinów, czy muszę sam zrobić?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Kolejna porcja wiedzy, znalazłem dzisiaj wolne 30 minut czasu i porobiłem porządne opisy hermetycznych złączek MBUS HIGO/JULET :)

Teraz szybko wiecie, jak pomierzyć i diagnozować, jak przerobić złącze higo na tradycyjne...
IMG_20190619_204401.jpg
IMG_20190619_204328.jpg
IMG_20190619_202343.jpg
IMG_20190619_200242.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

SChemat podłączenia. Uwaga kostka od PAS i manetki żółta ma w tym samym miejscu +5V, masę i sygnał, dla tego opisana jest tylko raz.
podłączenie schemat.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: markkar »

Z poniższego schematu wychodzi że na manetce są inne oznaczenia pinów. Ktoś to wyjaśni?
Załączniki
image_14922.jpg
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: markkar »

Tak to pasują ale byłem przekonany że schemat podłączenia przewodów higo w manetce będzie stały. A inny jest dla bafanga niż sabvotona. Teraz chcąc zrobić manetkę z higo muszę się zdecydować na któreś z podłączeń :(
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

Na którym przewodzie musiałbym wstawić zabezpieczenie termiczne żeby odcięło sterownik? +po włączeniu?
Obrazek
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

NC na dwa przewody.
W silniku mogę dać na 5V od halli przy sterowniku blokowym KT czy on bez halli pojedzie? Widziałem u Tabu na sinusie 45A odcina w ten sposób.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Też tak robię przerywa zasilanie hali i przestaje działać
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Przy hermetyce sabek i kt nie działa bez hali
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

Czyli bardzo dobrze bo się obejdzie bez ciągnięcia dodatkowych kabli. Wiadomo jakie oznaczenie ma 5V w sterowniku KT? Mogę po prostu złapać masę z baterii i miernikiem sprawdzić na którym kablu od halli jest 5V?

Wracając do zabezpieczenia sterownika, w który przewód muszę się wpiąć żeby uzyskać efekt jak po odpięciu wiązki idącej do wyświetlacza klamek i manetki (wyłączenie sterownika)? Chce to zrobić wewnątrz sterownika żeby nie naruszać złączek Higo.
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

No niestety rozciąłem niebieski i zero reakcji :/ Później jak saper rozciąłem kolejny i za drugim razem się udało :D Czerwony, który ma przejście na wszystkie inne kabelki z wyświetlacza rozłącza sterownik. Z opisu glebora to plus z aku.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

chudy jak odetniesz czerwony od wyświetlacza to spoko odetniesz zasilanie na powrót stacyjki, wyłączy ci to sterownik. Na czerwoym może być +5V lub + z akumulatora. Upewnij się że tniesz dobry kabel, zanim nie połączysz tam termika z hali :)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: Tooropek »

chudybws pisze:
28 sie 2019, 21:48
No niestety rozciąłem niebieski i zero reakcji :/ Później jak saper rozciąłem kolejny i za drugim razem się udało :D Czerwony, który ma przejście na wszystkie inne kabelki z wyświetlacza rozłącza sterownik. Z opisu glebora to plus z aku.
Niebieski w sterownikach kt powinien unieruchomić silnik, a wyswietlacz powinien zostać cały czas aktywny. A przerwa w czerownym spowoduje odcięcie całkowite zasilania na sterownik jak i lcd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

A możliwe, nie miałem nawet podłączonego silnika jak rozciąłem więc słuszna uwaga dla potomnych. Ja i tak chciałem uzyskać efekt wyłączenia sterownika i LCD przy przegrzaniu sterownika a przy przegrzaniu silnika nad halli lub wyłączenie silnika żeby było wiadomo co się przegrzało.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Ja praktykowalem takie coś kiedyś w samochodzie.
Odcina w silniku twarda jest słabym pomysłem gdyż wyjeżdżając z podporządkowanej wciskamy się przed samochód manetka do końca i nagle tracimy możliwość przyspieszania....

Mnie się kiedyś spiepszylo odcięcie zapłonu w aucie i na szczęście zdążyłem włączyć awaryjne i gostek któremu wyjechałem skapnal się za wczasu i była niezła awantura mało co bym nie dostał wciery...

W rowerze jak odetnie w terenie to pół biedy ale w ruchu ulicznym jest to niebezpieczne...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: glebor »

Najlepszy jest pomiar temperatury na czujniku 10k + np program do arduino :) a jak wystarczy do 110 stopni to tani termometr samochodowy.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: chudybws »

Dodam że faktycznie niebieski przewód od LCD odcina silnik bez wyłączania sterownika.
Natomiast odcięcie któregokolwiek przewodu od halli (ciąłem po kolei wszystkie) przy sterowniku blokowym KT 15/30A na hydrozłaczkach nie odcina silnika. Silnik pracuje dalej i przy kole w powietrzu nie czułem żadnej różnicy z hallami czy bez.
enjoy
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2022, 23:23

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: enjoy »

Hej,
Odgrzebuję temat, potrzebuję schemat kabla 1T5 JULET ze złaczami hermatycznymi. Chodzi mi dokładnie o to co idzie jakim kolorami.
W moim Fiido M1PRO zjarał się sterownik. Nie jest mi go szkoda bo był do dupy a nowy wstawie sobie mocniejszy :) Tylko troche nie dokońca rozwaznie kupiłem sterownik KT 36/48 svprl ze złączami hermatycznymi. W tym jedno złąze na 9 pinowym kabelku 1T5 JULET. Kabelk prowadzi do wyświetlacza LCD, manetki, o swietlenia i czujników hamulców. Oczywiście wtyczki nie pasowały i uciąłem złączkę. Udąło mi sie podłaczycz wyświetlacz, ale zostało mi jeszcze 4 kabelki i nie wiem co do czego podłaczyć. Zostały mi kabelki, biały, szary, bordowy i brązowy. Napiecia pomierzeone po właczeniu zasilani:
czarny - biały =5V
czarny - szary= ~0v
czarny - bordowy=~0V
czrny - brązowy =~0V ( po włączeniu światła 54V)
z tym ostatnim to jasna sprawa ale do czego są pozostałe kabelki i jak je podlaczyć do manetki i hamulca?
Ponizej obrazek:
Obrazek
Pzdr,
Enjoy
Dundermce
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2020, 21:02

Re: Opis pinów złącza hermetycznego (przeróbka na zwykłe)

Post autor: Dundermce »

Witam.czy udało się podłączyć resztę kabelków?
ODPOWIEDZ