Alarm do e-bike - podłączanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47
Alarm do e-bike - podłączanie
Witam serdecznie,
Próbuję tak podłączyć alarm, aby odcinał +84V lub gnd, idący do przycisku stacyjki i później przetwornicy 12V.
Kupiłem alarm motocyklowy, który (podobno jak większość, lub wszystkie) podaje gnd (-) na różowy kabel lub szary, ale tylko gdy alarm się aktywuje tzn jest wzbudzony przez czujnik wstrząsu lub stacyjkę +12V. To oznacza, że uzbrajanie albo rozbrajanie alarmu nie wywołuje na tych przewodach zmiany stanu.
Na przewodzie 84V do stacyjki wpięty mam przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-st ... 7379080665
sterowany +12V z dodatkowej miniprzetwornicy, która zasila alarm i gps.
ps.
Jak ktoś szuka mini przetwornicy za 3$ mogę polecić:
https://pl.aliexpress.com/item/32907708 ... 4c4dgMqC4w
Chciałbym alarmem całkowicie odcinać stacyjkę, EV Computer i główną przetwornicę 12V oczywiście dla oszczędności prądu podczas garażowania.
1) macie jakiś pomysł?
2) jak rozwiązaliście ten problem u siebie, żeby nie działała główna przetwornica 12v
Na tą chwilę jedyny pomysł to grzebanie w alarmie i szukanie na przekaźnikach stałej zmiany stanu pomiędzy uzbrajaniem i rozbrajaniem alarmu.
Próbuję tak podłączyć alarm, aby odcinał +84V lub gnd, idący do przycisku stacyjki i później przetwornicy 12V.
Kupiłem alarm motocyklowy, który (podobno jak większość, lub wszystkie) podaje gnd (-) na różowy kabel lub szary, ale tylko gdy alarm się aktywuje tzn jest wzbudzony przez czujnik wstrząsu lub stacyjkę +12V. To oznacza, że uzbrajanie albo rozbrajanie alarmu nie wywołuje na tych przewodach zmiany stanu.
Na przewodzie 84V do stacyjki wpięty mam przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-st ... 7379080665
sterowany +12V z dodatkowej miniprzetwornicy, która zasila alarm i gps.
ps.
Jak ktoś szuka mini przetwornicy za 3$ mogę polecić:
https://pl.aliexpress.com/item/32907708 ... 4c4dgMqC4w
Chciałbym alarmem całkowicie odcinać stacyjkę, EV Computer i główną przetwornicę 12V oczywiście dla oszczędności prądu podczas garażowania.
1) macie jakiś pomysł?
2) jak rozwiązaliście ten problem u siebie, żeby nie działała główna przetwornica 12v
Na tą chwilę jedyny pomysł to grzebanie w alarmie i szukanie na przekaźnikach stałej zmiany stanu pomiędzy uzbrajaniem i rozbrajaniem alarmu.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-zd ... e=facebook
Przetwornicę na przekaźnik, a zasilanie układu prosto z pakietu zenerem, moduł ten bardzo mało prądu pobiera, na pewno mniej jak przetwornica i gps włączone na stałe.
Coo do stacyjki, to opcja do sterownika na kluczyk, a ev comuputer, nie mam pojęcia skąd bierze zasilanie bo go nie używałem, ale jeśli z przetwornicy to dwukanałowy przekaźnik i sprawa załatwiona.
Przetwornicę na przekaźnik, a zasilanie układu prosto z pakietu zenerem, moduł ten bardzo mało prądu pobiera, na pewno mniej jak przetwornica i gps włączone na stałe.
Coo do stacyjki, to opcja do sterownika na kluczyk, a ev comuputer, nie mam pojęcia skąd bierze zasilanie bo go nie używałem, ale jeśli z przetwornicy to dwukanałowy przekaźnik i sprawa załatwiona.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
Przekaźnik na pilota to świetny pomysł ale mam już alarm i nie chce obsługiwać rower 2 pilotami.
U mnie mini przetwornica i tak ma działać bo zasila GPS i alarm. Wyłączyć chcę 84v które idzie do stacyjki, zasila główna przetwornice i ev computer.
U mnie mini przetwornica i tak ma działać bo zasila GPS i alarm. Wyłączyć chcę 84v które idzie do stacyjki, zasila główna przetwornice i ev computer.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
To zrób sobie tylko zamiast stacyjki przekaźnik na pilot, wyjscie dc stacyjki śmiało podejdzie, bo przecież tam prąd jest znikomy a przekaźniki są na 250V 5/10A śmiało można tym włączać swiatło w domu... Zrobisz jak uważasz, ale to chyba najprostszy sposób żeby nie komplikować sobie za bardzo instalacji w rowerze.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
Czy alarm który masz ma wyście dodatkowe na czujniki?
Jeśli ma dodatkowe wyście na czujniki to pojawia sie zasilanie po uzbrojeniu alarmu i tam można śmiało podbijać jakis mały przekaźnik i sterować wyłączeniem po uzbrojeniu.
Jeśli ma dodatkowe wyście na czujniki to pojawia sie zasilanie po uzbrojeniu alarmu i tam można śmiało podbijać jakis mały przekaźnik i sterować wyłączeniem po uzbrojeniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
A ma wyście na diode led?
Jeśli ma to idzie zabrać sygnał z diody,
jak jest załączony alarm to zaczyna mrugać dioda i sygnał z diody przetworzyć na sygnał odcięcia zapłonu tylko jakiś układ zrobić żeby działało.
Jeśli ma to idzie zabrać sygnał z diody,
jak jest załączony alarm to zaczyna mrugać dioda i sygnał z diody przetworzyć na sygnał odcięcia zapłonu tylko jakiś układ zrobić żeby działało.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
Nie ma diody.. Rozbiore obudowe i spr przekaźniki, jak pisałem w 1 poście
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
Mam ten sam problem co autor postu. Alarm zasila przetwornica przed bms, by był zawsze aktywny w stanie czuwania. Chciałem się dowiedzieć jak bezpiecznie przerwać obwód stacyjki ale tam jest napięcie baterii 84 V co zjara wbudowany w alarm przekaźnik. Sprawa chyba nie do ogarnięcia, musi zostać jedynie fizyczny alarm syrena. Chyba, że macie jakieś pomysły co rozłączyć by nie dało się uruchomić ebike.
Zastanawiam się nad umieszczeniem naklejki informującej o zabezpieczeniu alrmem /GPS.
Czy to ma sens, ktoś się zastanowi zanim ruszy taki rower, czy najlepiej nie podpowiadać złodziejowi jakie niespodzianki może napotkać?
Zastanawiam się nad umieszczeniem naklejki informującej o zabezpieczeniu alrmem /GPS.
Czy to ma sens, ktoś się zastanowi zanim ruszy taki rower, czy najlepiej nie podpowiadać złodziejowi jakie niespodzianki może napotkać?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Alarm do e-bike - podłączanie
A może na potrzeby podtrzymania alarmu zrób sobie klasyczny regulator napięcia np. na LM317. Między wyjściem i wejściem tego stabilizatora nie możesz mieć różnicy większej, niż 37V (do sprawdzenia w nocie katalogowej). Masz 72V do "zbicia", jest na styk. Ja bym zastosował dwa stopnie regulujące na LM317HV, on znosi do 60V różnicy między wyjściem, a wejściem i daje max. 1,5A prądu (wymaga jednak sporego radiatora przy tym obciążeniu). Ten prąd maksymalny spada przy większej różnicy między wyjście, a wejściem, przy 60V wynosi 300mA.
http://www.ti.com/lit/ds/snvs773d/snvs773d.pdf
Zakładając, że zbijasz sobie w jednym stopniu o 40V, potem w drugim o 32V, dostaniesz 12V. A elektronika alarmu na pewno nie pobiera dużego prądu, więc i radiator nie będzie wielki. Prąd spoczynkowy tego układu nie powinien być większy, niż chyba 3mA (nie mogę się doczytać tego parametru).
http://www.ti.com/lit/ds/snvs773d/snvs773d.pdf
Zakładając, że zbijasz sobie w jednym stopniu o 40V, potem w drugim o 32V, dostaniesz 12V. A elektronika alarmu na pewno nie pobiera dużego prądu, więc i radiator nie będzie wielki. Prąd spoczynkowy tego układu nie powinien być większy, niż chyba 3mA (nie mogę się doczytać tego parametru).