Alarm do e-bike - podłączanie

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
dan_kan
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47

Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: dan_kan »

Witam serdecznie,
Próbuję tak podłączyć alarm, aby odcinał +84V lub gnd, idący do przycisku stacyjki i później przetwornicy 12V.
Kupiłem alarm motocyklowy, który (podobno jak większość, lub wszystkie) podaje gnd (-) na różowy kabel lub szary, ale tylko gdy alarm się aktywuje tzn jest wzbudzony przez czujnik wstrząsu lub stacyjkę +12V. To oznacza, że uzbrajanie albo rozbrajanie alarmu nie wywołuje na tych przewodach zmiany stanu.

Na przewodzie 84V do stacyjki wpięty mam przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-st ... 7379080665
sterowany +12V z dodatkowej miniprzetwornicy, która zasila alarm i gps.
ps.
Jak ktoś szuka mini przetwornicy za 3$ mogę polecić:
https://pl.aliexpress.com/item/32907708 ... 4c4dgMqC4w

Chciałbym alarmem całkowicie odcinać stacyjkę, EV Computer i główną przetwornicę 12V oczywiście dla oszczędności prądu podczas garażowania.
1) macie jakiś pomysł?
2) jak rozwiązaliście ten problem u siebie, żeby nie działała główna przetwornica 12v

Na tą chwilę jedyny pomysł to grzebanie w alarmie i szukanie na przekaźnikach stałej zmiany stanu pomiędzy uzbrajaniem i rozbrajaniem alarmu.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: Tooropek »

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-zd ... e=facebook

Przetwornicę na przekaźnik, a zasilanie układu prosto z pakietu zenerem, moduł ten bardzo mało prądu pobiera, na pewno mniej jak przetwornica i gps włączone na stałe.

Coo do stacyjki, to opcja do sterownika na kluczyk, a ev comuputer, nie mam pojęcia skąd bierze zasilanie bo go nie używałem, ale jeśli z przetwornicy to dwukanałowy przekaźnik i sprawa załatwiona.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
dan_kan
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: dan_kan »

Przekaźnik na pilota to świetny pomysł ale mam już alarm i nie chce obsługiwać rower 2 pilotami.
U mnie mini przetwornica i tak ma działać bo zasila GPS i alarm. Wyłączyć chcę 84v które idzie do stacyjki, zasila główna przetwornice i ev computer.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: Tooropek »

To zrób sobie tylko zamiast stacyjki przekaźnik na pilot, wyjscie dc stacyjki śmiało podejdzie, bo przecież tam prąd jest znikomy a przekaźniki są na 250V 5/10A śmiało można tym włączać swiatło w domu... Zrobisz jak uważasz, ale to chyba najprostszy sposób żeby nie komplikować sobie za bardzo instalacji w rowerze.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: Dede »

Czy alarm który masz ma wyście dodatkowe na czujniki?
Jeśli ma dodatkowe wyście na czujniki to pojawia sie zasilanie po uzbrojeniu alarmu i tam można śmiało podbijać jakis mały przekaźnik i sterować wyłączeniem po uzbrojeniu.
dan_kan
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: dan_kan »

Dede pisze:
17 paź 2019, 5:34
Czy alarm który masz ma wyście dodatkowe na czujniki?
Jeśli ma dodatkowe wyście na czujniki to pojawia sie zasilanie po uzbrojeniu alarmu i tam można śmiało podbijać jakis mały przekaźnik i sterować wyłączeniem po uzbrojeniu.
Nie posiada wejść na czujniki, czujnik wstrząsu ma wbudowany.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: Dede »

A ma wyście na diode led?
Jeśli ma to idzie zabrać sygnał z diody,
jak jest załączony alarm to zaczyna mrugać dioda i sygnał z diody przetworzyć na sygnał odcięcia zapłonu tylko jakiś układ zrobić żeby działało.
dan_kan
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2019, 14:47

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: dan_kan »

Dede pisze:
17 paź 2019, 7:32
A ma wyście na diode led?
Jeśli ma to idzie zabrać sygnał z diody,
jak jest załączony alarm to zaczyna mrugać dioda i sygnał z diody przetworzyć na sygnał odcięcia zapłonu tylko jakiś układ zrobić żeby działało.
Nie ma diody.. Rozbiore obudowe i spr przekaźniki, jak pisałem w 1 poście
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: elektrotonus »

Mam ten sam problem co autor postu. Alarm zasila przetwornica przed bms, by był zawsze aktywny w stanie czuwania. Chciałem się dowiedzieć jak bezpiecznie przerwać obwód stacyjki ale tam jest napięcie baterii 84 V co zjara wbudowany w alarm przekaźnik. Sprawa chyba nie do ogarnięcia, musi zostać jedynie fizyczny alarm syrena. Chyba, że macie jakieś pomysły co rozłączyć by nie dało się uruchomić ebike.

Zastanawiam się nad umieszczeniem naklejki informującej o zabezpieczeniu alrmem /GPS.

Czy to ma sens, ktoś się zastanowi zanim ruszy taki rower, czy najlepiej nie podpowiadać złodziejowi jakie niespodzianki może napotkać?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Alarm do e-bike - podłączanie

Post autor: miki »

A może na potrzeby podtrzymania alarmu zrób sobie klasyczny regulator napięcia np. na LM317. Między wyjściem i wejściem tego stabilizatora nie możesz mieć różnicy większej, niż 37V (do sprawdzenia w nocie katalogowej). Masz 72V do "zbicia", jest na styk. Ja bym zastosował dwa stopnie regulujące na LM317HV, on znosi do 60V różnicy między wyjściem, a wejściem i daje max. 1,5A prądu (wymaga jednak sporego radiatora przy tym obciążeniu). Ten prąd maksymalny spada przy większej różnicy między wyjście, a wejściem, przy 60V wynosi 300mA.

http://www.ti.com/lit/ds/snvs773d/snvs773d.pdf

Zakładając, że zbijasz sobie w jednym stopniu o 40V, potem w drugim o 32V, dostaniesz 12V. A elektronika alarmu na pewno nie pobiera dużego prądu, więc i radiator nie będzie wielki. Prąd spoczynkowy tego układu nie powinien być większy, niż chyba 3mA (nie mogę się doczytać tego parametru).
ODPOWIEDZ