Strona 1 z 1

Czas podjąć męska decyzję

: 01 sty 2020, 12:52
autor: SzczepanTG
Witam,
Głowa już mnie boli od czytania setek postów oglądania godzin wideo...
Potrzebuje zestaw do konwersji.
Lubie szybko jeździć i dlatego postawiłem na napięcie pow. 60V
Od roweru oczekuje szybkiego przemieszczania się po mieście a w weekendy spokojna jazda po lesie.
W ramie mam mało miejsca na pakiet i stawiam na 16s8P LG M26
Silnik chce wsadzić mxus 30h (10x6)
Sterownik KT60V 45A
Bms to pewnie 50A
Czujnik PAS plus wyświetlacz
Wiem że w 70% nie będę wykorzystywać mocy, ale to chyba dobrze, myślę że lepiej złożyć mocniejszy zestaw i nie wysilać go niż kupisz słabszy i męczyć go cały czas na 100%. Reasumując zależy mi na prędkości max 60km/h Nm czy softstart nie jest dla mnie bardzo ważny.
Chce raz złożyć zestaw i się nim cieszyć, mam nadzieję że w tym wypadku nie złapie mnie "watownica"
Wszystko planuje zakupić w nexunie, więc jak macie lepsze propozycje to bardo proszę 🙏 😀
Ps: robi ktoś z Was skrzynki pod baterie?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 01 sty 2020, 14:34
autor: MlKl
Witaj, powodzenia :)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 14:55
autor: Yasiu77
W Bielsku elektrobikes robi skrzynki. Można by ciut pojemniejsze ogniwa wsadzić. Powodzenia ;)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:30
autor: SzczepanTG
Czyli Panowie nic nie wymaga zmiany, zero propozycji
🧐

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:35
autor: SzczepanTG
Więcej ogniw nie pomieszczę

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:38
autor: SzczepanTG
Mało miejsca

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:38
autor: SzczepanTG
Mało miejsca

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:40
autor: SzczepanTG
Jaka szerokość skrzynki powinna być żeby zmieścić baterię i obok sterownik kt?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 03 sty 2020, 21:41
autor: SzczepanTG
Yasiu77 jakie ogniwa proponujesz? We wtorek składam zamówienie do Tasa

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 04 sty 2020, 1:02
autor: pumexior
Przy 45A i 8p masz 5,6A na ogniwo, myślę, że śmiało możesz dać ogniwa wysokopojemnościowe typu Sanyo GA. GA akurat nie ma w nexunie, ale np Samsung 35E też powinien ogarnąć temat.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 04 sty 2020, 19:56
autor: grafffik
weź sobie większego BMS'a, 60A to zdrowy rozsądek. 50A może Ci odcinać nawet jak będzie 45A na sterowniku.
Sterowniki KT lubią się jarać z przeciążenia, wszystkie też mają softstart ale to tylko ich zaleta.
Silnik który wybrałeś jest głośny, ma taki nieprzyjemny szum. Mxus 3K turbo na pewno będzie lepszym wyborem i pozwoli przy watowicy na większy w rozwój w razie co. GA pod 45A to troche ryzykowne zagranie. takie na granicy ryzyka i rozsądku. Jeżeli ogniwa będą nowe to ok, jeśli depakiet to już bym nie ryzykował, bo sagi będą odczuwalne na pewno.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 04 sty 2020, 20:32
autor: Yasiu77
50A od tasa w zupełności starczy. Sprawdzony, bezawaryjny model raczej zawsze zakładany do 45A. Który to ten 60A bms polecasz grafffik?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 04 sty 2020, 23:41
autor: Vegasnight9
Ładuj w skrzynkę tylko akumulator, max jaki wejdzie. Akumulator jest najważniejszy. Sterownik pod ramę. Nie pożałujesz :)

Skrzynkę możesz zrobić sam choćby ze sklejki. Mocuj do ramy na nitonakrętki.

Obrazek

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 05 sty 2020, 12:18
autor: SzczepanTG
Póki co ograniczają mnie mocno finanse, większa bateria i zmiana silnika to koszt pewnie 2tys zł. Dziękuję za podpowiedzi, jak dostanę części to się pochwalę i zdam foto relacje

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 05 sty 2020, 13:03
autor: Yasiu77
Generalnie rowery bez tylnej amortyzacji są trochę słabe do dużych prędkości bo jak wpadniesz w dziurę przy 60km/h to możecie sięz rowerem połamać ale pewnie zaraz napiszą że do 80km/h to nie trzeba amortyzacji :lol: damper wybacza błędy na drodze. Ale wracając do elektryki, ogniwa jak możesz to dołóż z dwie stówki i wybierz pojemniejsze czyli te np samsung 35E, Lg Mj1 czy ew. sanyo GA. Jeszcze bym pokombinował z układem ogniw by upchnąć te 6 ogniw więcej do 144 i byś miał 16s9p co by przedłużyło życie pakietu i zasięg. Można też z poziomu wyświetlacza w sinusach obniżyć moc sterownika i problem z wydajnością ogniw odpada. Watownica i tak Cię dopadnie i za rok, dwa będziesz robił przynajmniej na 3k turbo fulla bo stwierdzisz że za słabo, za twardo :) 3k turbo to w terenie górskim obowiązkowo na start ale jak masz płasko to niekoniecznie. W skrzynce sterownik sinus 45A też da radę ale załóż mu profilaktycznie termika 80 st C. W silniku też trzeba zamontować termik 140 NO. Zamontowany sterownik pod ramą jak pisze Vegasnight9 nie ma szans się przegrzać i można zrobić wtedy węższą skrzynkę byleby pakiet i przewody weszły ... co by tu jeszcze powydziwiać? ;)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 05 sty 2020, 13:26
autor: SzczepanTG
W skrzynce nie zmieszczę 140ogniw, wydawało mi się że powinienem iść w ogniwa wysokoprądowe, niż pojemnościowe. Nie myślałem o sterowniku na zewnątrz bo po pierwsze chce żeby to ładnie wyglądało, a po drugie większość ludzi pisze że sterowniki mało się nagrzewają. Silnik zabezpieczę termikiem i jak trzeba będzie sterównik również. Jeździć będę głównie na pasie a do zapier... Służy mi auto więc mam nadzieję że będę zadowolony z mocy roweru. Choć człowiekowi zawsze mało 🤣

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 11 sty 2020, 15:03
autor: SzczepanTG
Panowie, mam pytanie, chciał bym zaoszczędzić troszkę na szerokości skrzynki... Skrzynka będzie z aluminium a sterownik chce mieć w środku, i wpadł mi do głowy pewien pomysł, jak by tak zdemontować obudowę ze sterownika i końcówki mocy przykrecić do obudowy, żeby obudowa była radiatorem? Rozważał ktoś już tu takie rozwiązanie?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 11 sty 2020, 15:26
autor: AST034
SzczepanTG pisze:
11 sty 2020, 15:03
Panowie, mam pytanie, chciał bym zaoszczędzić troszkę na szerokości skrzynki... Skrzynka będzie z aluminium a sterownik chce mieć w środku, i wpadł mi do głowy pewien pomysł, jak by tak zdemontować obudowę ze sterownika i końcówki mocy przykrecić do obudowy, żeby obudowa była radiatorem? Rozważał ktoś już tu takie rozwiązanie?
Ma to sens przy sabvotonie, nie ma przy klasycznych sinusach, blokowcach, bo nie zyskasz wiele miejsca.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 11 sty 2020, 15:35
autor: SzczepanTG
Sęk w tym że nie potrafię znaleźć foto jak ten sterownik wygląda bez obudowy... Dysponuje ktoś zdjęciem co siedzi w środku takiego kt60?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 11 sty 2020, 19:12
autor: Vegasnight9

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 11 sty 2020, 21:57
autor: SzczepanTG
Dziękuję, myślę że zaryzyjuje ale Tas gwarancję pewnie odrzuci🧐

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 13:12
autor: SzczepanTG
Panowie, pod jaki kabel podłączyć wyłącznik termiczny w silniku?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 18:07
autor: AST034
SzczepanTG pisze:
17 sty 2020, 13:12
Panowie, pod jaki kabel podłączyć wyłącznik termiczny w silniku?
Jak masz dwa czujniki temperatury to odetnij dwa biale przewody od nich i dolutuj do wylacznika termicznego, a ten w obwod stacyjki.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 21:22
autor: SzczepanTG
Jest chyba jeden czujnik? Obwod stacyjki? W sterowniku KT jaki to jest? We wtorek dostaje baterie a reszta grantów już mam i nie wiem które kable to te od stacyjki

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 21:45
autor: Yasiu77
W sterowniku kt przecina się niebieski w wyjściu na wyświetlacz i na nim robisz stacyjkę. W szeregu z stacyjką robisz wyłączniki termiczne koła i np stacyjki jak masz w kole termik NC. Tutaj instrukcja tasa do NC https://ebike.nexun.pl/zabezpieczenie-t ... e-silnika/ Czytaj komentarze bo lepszy jest termik NO :)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 22:34
autor: AST034
Yasiu77 pisze:
17 sty 2020, 21:45
W sterowniku kt przecina się niebieski w wyjściu na wyświetlacz i na nim robisz stacyjkę. W szeregu z stacyjką robisz wyłączniki termiczne koła i np stacyjki jak masz w kole termik NC. Tutaj instrukcja tasa do NC https://ebike.nexun.pl/zabezpieczenie-t ... e-silnika/ Czytaj komentarze bo lepszy jest termik NO :)
Najlepsze to takie, ktore dziala :D To z NO ma jedna wade - jak masz mocny regen to mozesz wyleciec przez kierownice jesli termik Ci zalaczy hamulec 😂

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 17 sty 2020, 22:46
autor: Yasiu77
Racja AST034, NO nie zawsze jest lepszy :)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 19 sty 2020, 11:31
autor: SzczepanTG
Czyli muszę dodatkowy przewód dać do silnika?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 14:35
autor: SzczepanTG
Panowie jak rozwiązać problem że skrzynka nie jest w środku osi?
Założyć korbe z innym supertem z jedną zębatka?
Skrzynka od lewej korby ma ok 2mm luzu i od prawej ok 2mm luzu.
Powiem szczerze że nie podoba mi się to :(

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 14:37
autor: SzczepanTG
Po pierwszych przymiarkach wygląda to tak, Blokady obrotu osi maja 4mm grubości, i będą jeszcze przykręcone śrubkami, w ramie mam po dwa miejsca na strone

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 18:31
autor: lukk
Blokady typu "klucz"? To raczej nie zamierzasz używać hamowania silnikiem?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 18:33
autor: SzczepanTG
Jedna typu klucz niestety druga jest pełna, regen chce mieć, ale nie mocny, więc nie powinno się nic stać, a co do skrzynki macie pomysły jak ten problem rozwiązać?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 18:34
autor: SzczepanTG
Do tej jednej może przyspawan podkładkę pełną z nexuna, powinno to wzmocnić :)

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 18:54
autor: lukk
Wypadałoby unieruchomić oś :)
U siebie zrobiłem coś takiego:
Bez tytułu.jpg
blacha 6mm, skręcane śrubami M4 8.8, po jednej blokadzie na stronę.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 19:15
autor: AST034
Tylko juz gwintu na osi Ci braklo, bo ta nakretka nawet w polowie nie siedzi...

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 19:24
autor: lukk
takie wrażenie, to szeroka nakrętka 17mm z koła od żuka :) z 10mm siedzi na gwincie.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 lut 2020, 21:08
autor: SzczepanTG
Ja mięsa jeszcze mam dużo, ale panowie koniec o pisaniu o blakadach, opanuje to bez problemu. Co mam zrobić żeby skrzynka siedziała symetrycznie? Miał ktoś taki problem?

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 07 mar 2020, 21:39
autor: SzczepanTG
Panowie wstępnie projekt ukończony, co miesiąc coś będę usprawniał i systematycznie wymieniał, zachęcam aby zajrzeć do galerii https://drive.google.com/drive/mobile/f ... 8U_SzgMlxK

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 08 mar 2020, 8:45
autor: emanuel81krk
Musisz dać dostęp bo jest puki co niedostępna dla wszystkich ta galeria.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 08 mar 2020, 11:28
autor: SzczepanTG
Na bieżąco udostępniam, nie wiem jak zrobić aby ten folder był publiczny.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 09 mar 2020, 0:14
autor: xyz2a
grafffik pisze:
04 sty 2020, 19:56
Silnik który wybrałeś jest głośny, ma taki nieprzyjemny szum. Mxus 3K turbo na pewno będzie lepszym wyborem i pozwoli przy watowicy na większy w rozwój w razie co. GA pod 45A to troche ryzykowne zagranie.
Trochę nie na temat ale jaki cichy nieduży silnik byś zaproponował na 30-40A - oprócz wspomnianego wyżej i inny niż 9C w którym bardzo bębenek słychać.

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 13 mar 2020, 21:27
autor: SzczepanTG
:D pierwsze 100km zrobione, jestem bardzo zadowolony

Re: Czas podjąć męska decyzję

: 14 mar 2020, 1:06
autor: tatar
SzczepanTG pisze:
13 mar 2020, 21:27
:D pierwsze 100km zrobione, jestem bardzo zadowolony
..i oby Ci tak zostało :D