POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok na 15v jest 15.0 a na 5v jest 05.0
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

KrzysiekEV pisze:
26 mar 2018, 14:44
Noto to jest stacyjka załączania sterownika .
Odepnij wyświetlacz od wtyku sterownika , cienkim kabelkiem w izolacji połącz czerwony-niebieski (wtyknij dobrze w 2 dziurki wtyku sterownika).
Połącz wsjo do kupy (silnik,bateria,manetka, hample) koło w górę żeby się kręciło swobodnie , bardzo delikatnie manetką czy kręci.
Jak kable silnika są w innej kolejności to samo-naukę sterownika trzeba zrobić.
Wszystko jest za bardzo porozbierane jak dla mnie te kabelki wsadziłem tak ledwo ledwo trzymają się na słowo honoru trochę się boję że jakieś zwarcia porobię .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

czy ten wyświetlacz można już do kupy złożyć razem z tym włącznikiem?
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Delikatnie Delikatnie i...... :D :D :D JEST DZIAŁA działa na tym starym sterowniku podłączyłem wszystko delikatnie manetką i koło w ruch para buch DZIAŁA ale nie ruszam już nic więcej na razie żeby czasem coś się nie pozwierało . Muszę na chwilę wyjść ale śmiało pisać co teraz zrobić mam.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: EV-Maniak »

Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to z tego co wiem, w e-bajku nie stosuje się taśmy izolacyjnej nigdzie, tylko na termokurczki i co tylko można się lutuje - jak najmniej szybkozłączek.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

henio pisze:
26 mar 2018, 16:40
Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to z tego co wiem, w e-bajku nie stosuje się taśmy izolacyjnej nigdzie, tylko na termokurczki i co tylko można się lutuje - jak najmniej szybkozłączek.
Tak w zamiarze jest złączki tylko tam gdzie potrzeba a reszta termokurczki tylko że ze sterownikiem są takie fajne grube a mnie udało się kupić takie jakieś cienkie ale najwyżej dam je podwójnie .

P.S fajny projekt.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Czyli co ? poskładać do kupy wszystko wyprowadzić te dwa kabelki do kierownicy i jak będę chciał jezdzić to zwierać je i tak jezdzić do momentu zakupu nowego wyświetlacza?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Tak , ale bez niego i tak jak zagada sterownik trzeba , jak się nie włącza a ma zasilanie na czerwonym to padnięty .
Kabelki starczy wtyknąć tylko , uważaj żeby tylko czerwony-niebieski złączyć.

Fajnie że ruszyło , czyli przez to przegrzanie zaczęło iskrzyć , zwierać i tylko wyświetlacz padł , w miejsce zwartych kabelków
daj mały przełącznik - stacyjkę na czas kupna-naprawy wyświetlacza.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
26 mar 2018, 16:51
Czyli co ? poskładać do kupy wszystko wyprowadzić te dwa kabelki do kierownicy i jak będę chciał jezdzić to zwierać je i tak jezdzić do momentu zakupu nowego wyświetlacza?
Sprawdź jeszcze dokładnie to, co pisałem wcześniej przy silniku, czy nie masz jakiegoś zwarcia między fazami silnika, a obudową. Co prawda, skoro ruszyło , powinno być OK. Jednak dla pewności zmierz każdy z trzech grubych przewodów silnika, względem masy (obudowy). Ustaw miernik na największy zakres pomiaru oporu. Teraz przy uruchomieniu miałeś mały prąd, gdy będzie większy może ponownie przebić przez silnik/ramę roweru.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

Ok za składanie już zabiorę się jutro i za te pomiary również w sumie to najpierw pomierzę a potem zacznę składać podam jutro pomiary tych kabli przed składaniem.(czy ten pstryczek to obojętnie który kabelek gdzie przylutuję ?. Domyślam się że będą dwa punkty do lutowania.)?.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

Ok dzięki wielkie wszystkim za pomoc bez was nie mam pojęcia co by to było ,wreszcie drobnymi kroczkami ale cały czas do przodu doszliśmy do celu , oczywiście zdaję sobie sprawę że drobnymi z mojej winy (niewiedzy) ale na szczęście udało się zdjagnozować usterkę. Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich. Jak już się uporam z podkładaniem wszystkiego w kupę wyśle fotki.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: tkoko »

Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
28 mar 2018, 20:15
Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
Sprawdzę wszystko najprawdopodobniej dopiero jutro bo mam wszystko rozbebeszone bo rozebrałem rower prawie na części pierwsze bo zmieniam i maluję widełki kierownice nową zakładam manetki do zmiany biegów i takie tam ehh więc jak już złożę wszystko mechaniczne i wezmę się za te części elektryczne to pomierzę wszystko to co mi napisałeś , a licznik już i tak zamówiony czekam na dostawę , pewnie jeszcze trochę poczekam bo z chin idzie :).
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

szwagier pisze:
30 mar 2018, 7:53
tkoko pisze:
28 mar 2018, 20:15
Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
Sprawdzę wszystko najprawdopodobniej dopiero jutro bo mam wszystko rozbebeszone bo rozebrałem rower prawie na części pierwsze bo zmieniam i maluję widełki kierownice nową zakładam manetki do zmiany biegów i takie tam ehh więc jak już złożę wszystko mechaniczne i wezmę się za te części elektryczne to pomierzę wszystko to co mi napisałeś , a licznik już i tak zamówiony czekam na dostawę , pewnie jeszcze trochę poczekam bo z chin idzie :).
tkoko teoretycznie próbowałem to pomierzyć ale cały czas na wyświetlaczu pokazuje mi 1 na omach nie wiem czy ja to dobrze robię jak byś mógł napisać ktorą sonda gdzie mam dotknąć bo rozumiem że czerwona do kabelków ale gdzie czarną? Generalnie na zwartym czerwonym i czarnym wszystko chodzi oprócz wyświetlacza oczywiście . Dzisiaj to już podkładam bo jutro chciałem przetestować w końcu i zobaczyć czy się grzeje sterownik. Ale jak byś mi powiedział gdzie czym i jak dotknąć to rozbiore jeszcze raz i posprawdzam. Na 200v dotykając czarna sondą do - na płytce sterownika a czerwoną do + mam 51.2 , natomiast jak czerwoną dotnke do 5v i 15v to jest 0 natomiast jak polacze na krótko niebieski i czerwony to mam napiecie 5v i 15v .
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: tkoko »

Chodzi o sprawdzenie czy wszystkie 5 przewodów wyświetlacza są OK.
1. Wyświetlacz nie podłączony do niczego. Ustawiasz 200 ohm na mierniku, i dotykasz jedną sondą bolec we wtyczce (np. od czerwonego przewodu), a drugą sondą punkt lutowniczy na płytce wyświetlacza, do którego przewód jest przylutowany. Powinno być ~0.
2. Wyświetlacz podłączony do sterownika i baterii. Ustawiasz 200V na mierniku, i dotykasz czarną sondą, punkt lutowniczy wyświetlacza do którego przylutowano czarny przewód, a czerwoną sondą, punkt do którego przylutowano czerwony przewód. Jak sądzę, powinno być napięcie baterii.
Pomiar ma na celu wyeliminowanie mechanicznego uszkodzenia przewodów.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

Witam serdecznie na samym początku sory za tak długa odpowiedz ale nie było mnie przez ten czas świąteczny i nie miałem jak tego sprawdzić przy rowerze . Dziś to porozkrecalem i posprawdzalem napięcie. Więc na 200 ohm mam wszędzie 0.04 na każdym przewodzie (sprawdzane według zaleceń) . Natomiast na 200v tak jak pisałeś jest napięcie jak na baterii 54.4 . Rower jeździ acz kolejek nie cisnolem go tak jak ostatnio więc nie wiem czy tak się grzeje , z tego co zauważyłem to trochę nagrzewa się kabel od silnika ale nie jakoś specjalnie , natomiast przy podjeździe na wzniesienie dość spore gaz na maxa i pedałowanie sterownik się nagrzał ale nie tak żeby go nie można było dotknąć ale był dość gorący wzniesienie nie zbyt wysokie ale dość strome. Dziś do roboty na rowerze pojechałem i wszystko spoko ale jazda mieszana z przewagą pedałowania , no i niestety w czasie spora różnica na samej manetce dojeżdżałem w 15 do 20min a pedałując jest to 40/45min trochę lipa. Jak już się nacieszę zestawem to spróbuję pojechać na samej manetce może teraz jak te wtyczki polutowane to się nic nie roztopi i nie poskleja :).

Nie specjalnie mam miejsce w ramie żeby zainstalować ten sterownik i czytałem że ktoś chciał zainstalować go pod spodem ramy na śrubkach od bidonu i poradzono mu żeby użył lakieru PVB 16 i wtedy sam sterownik jest bez żadnych pokrowców czy skrzynek , co za tym idzie to sterownik ma wtedy super chłodzenie , ma ktoś jakieś doświadczenia z tym lakierem?.
ODPOWIEDZ