POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Kable na pewno posprawdzam przed podłączeniem a silnik no to chyba sprawdziliśmy na wszystkie możliwe sposoby. Sterownik już kupiony teraz tylko niech przyjdzie niech przyjdą wtyczki i zobaczymy czy będzie działało :?
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: sambor »

Ty jesteś ze Świętokrzyskiego? Jak masz dość, to podjedź do mnie do Kielc. Napijemy się piwa, wyluzujesz. :)
A najpierw naprawimy
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

sambor pisze:
21 mar 2018, 12:40
Ty jesteś ze Świętokrzyskiego? Jak masz dość, to podjedź do mnie do Kielc. Napijemy się piwa, wyluzujesz. :)
A najpierw naprawimy
Sambor dzięki za zaproszenie, bardzo chętnie bym podjechał ale nie ma mnie teraz na miejscu , ale jak już będę to bardzo chętnie skorzystam z zaproszenia będzie można i wypić piwko i uderzyć gdzieś na jakiś wypad :) do tego czasu mam nadzieję że już to naprawie i nic nowego się nie wydarzy :).
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

To teraz weź sprawdź sterownik. Włącz na mierniku pomiar oporu na najmniejszy zakres, złącz końcówki miernika i zapisz tą wartość. Następnie przyłóż końcówki miernika "+" do "+" a "-" do "-" sterownika. Powinieneś mieć pomiar o wyższym oporze, zapisz go. Następnie ponów ten pomiar lecz zmień kolejność "+" do "-", zmierz i podaj te pomiary.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: sambor »

No to trzymam kciuki. Widzę, że chłopaki dobrze Ci rozpisali co zrobić i doszedłeś do punktu "sterownik".

Mnie jednak nurtuje czemu spalił się, a ta upalona izolacja na kablu może świadczyć albo o złym styku wtyczki (słaby kontakt) albo innym zwarciu gdzieś dalej, np. na osi silnika = zbyt duży prąd. Gdybyś podjechał moglibyśmy podpiąć silnik pod mój sterownik i sprawdzić czy działa.
W ogóle szybko bym zlokalizował problem, bo mam takie hobby latania z miernikiem :)
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Powiem ci że mnie też to nurtuje czemu się to spaliło, wydaje mi się że może te kable którymi złączyłem baterie ze sterownikiem ,ale pewności nie mam. Jak tylko przyjdzie sterownik od razu podłączam i teraz to zrobię tak że przejadę trochę i będę sprawdzał czy się to nie grzeje, bo wcześniej to podłączyłem i ogień 4 dni gaz opór bez żadnego sprawdzania, zabawa przednia ale konsekwencje też poniesione .Teraz to już nawet mam pomysł jak zamontować ten sterownik żeby był na zewnątrz cały czas a tylko kable schowane. Jak tylko będę na miejscu to się skontaktuję z tobą ( ale to jakieś trzy miechy) i śmiało można się spotkać wypić piwko posprawdzać jak będzie co do sprawdzania :) i na jakiś wypadzik wyskoczyć.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: WojtekErnest »

Na I-szt raz proponuję byś chwilowo założył przelotowy bezpiecznik powiedzmy 5A aby... kolejny sterownik nie poszedł z dymem. I wtedy delikatna próba manetka i powolne obroty silnika. Dopiero potem pelne próby bez tego bezpiecznika. Tak radze...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

WojtekErnest pisze:
21 mar 2018, 18:22
Na I-szt raz proponuję byś chwilowo założył przelotowy bezpiecznik powiedzmy 5A aby... kolejny sterownik nie poszedł z dymem. I wtedy delikatna próba manetka i powolne obroty silnika. Dopiero potem pelne próby bez tego bezpiecznika. Tak radze...
Jasne jak byś tylko mógł rozpisać jak to dokładnie zrobić był bym wdzięczny. Myślę że to będzie w ten sposób : kabel + od baterii - do niego bezpiecznik - kabel pociągnięty od bezpiecznika do + sterownika. Jak źle mówię to mnie popraw. Dzięki .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
21 mar 2018, 15:28
To teraz weź sprawdź sterownik. Włącz na mierniku pomiar oporu na najmniejszy zakres, złącz końcówki miernika i zapisz tą wartość. Następnie przyłóż końcówki miernika "+" do "+" a "-" do "-" sterownika. Powinieneś mieć pomiar o wyższym oporze, zapisz go. Następnie ponów ten pomiar lecz zmień kolejność "+" do "-", zmierz i podaj te pomiary.
Nie ma problemu tylko proszę powiedz na co mam ustawić bo coś to nie działa próbowałem na wszystkich najniższych i jakoś ten miernik nic nie pokazuje .
Załączniki
IMG_20180321_182408_HHT.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
21 mar 2018, 19:30
...Nie ma problemu tylko proszę powiedz na co mam ustawić bo coś to nie działa próbowałem na wszystkich najniższych i jakoś ten miernik nic nie pokazuje .
Na zieloną 200 na samym dole.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
21 mar 2018, 15:28
To teraz weź sprawdź sterownik. Włącz na mierniku pomiar oporu na najmniejszy zakres, złącz końcówki miernika i zapisz tą wartość. Następnie przyłóż końcówki miernika "+" do "+" a "-" do "-" sterownika. Powinieneś mieć pomiar o wyższym oporze, zapisz go. Następnie ponów ten pomiar lecz zmień kolejność "+" do "-", zmierz i podaj te pomiary.
Ok złączone końcówki miernika pokazuje 00.3 , końcówki miernika + do + a - do - sterownika nie pokazuje nic a + do - miernik wariuje i pokazuje przez chwilę 150.3 100.1 103.8 , i za każdym razem pokazuje inaczej z tym że to jest przez chwilę ten pomiar a potem się wyłącza :? może miernik już ma dosyć tego sterownika :D ale jak sprawdzam np. baterię to pokazuje ok. To nie wiem co to może się dziać.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Zmierz na zakresie tym czerwonym na dole (symbol diody i piszczka) mierniki różnie dają z omonierza napięcia i czasami jest mniej jak 0.5v.
+ i - sterownika - w jedna stronę nic , w drugą 0.8 - 1
minus sterownika i po kolei 3 silnikowe - w jedna stronę nic albo około 1,5v , w drugą 0.4 do 0.5
plus sterownika i 3 silnikowe - tak samo .
Poczekaj z 20 sek przy pomiarach - ładują się kondensatory w sterowniku.
Sprawdziłem to przed chwilą na starym sterowniku sprawnym.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
22 mar 2018, 6:49
...Ok złączone końcówki miernika pokazuje 00.3 , końcówki miernika + do + a - do - sterownika nie pokazuje nic a + do - miernik wariuje i pokazuje przez chwilę 150.3 100.1 103.8 , i za każdym razem pokazuje inaczej z tym że to jest przez chwilę ten pomiar a potem się wyłącza :? może miernik już ma dosyć tego sterownika :D ale jak sprawdzam np. baterię to pokazuje ok. To nie wiem co to może się dziać.
Czyli zwarcia nie ma (nie powinno być). Podłącz więc do sterownika tylko wyświetlacz i ewentualnie stacyjkę jeżeli używasz, i podłącz baterię. Włącz sterownik czy wyświetlacz zadziała. Jeżeli nie zadziałał, zmierz napięcia "+" i "-" na płytce sterownika (te które opisywałeś jako przygrzane), oraz będące obok dwa punkty +5V i +15V. Miernik ustawiasz na 200V DC, czarną sondę przykładasz do "-" na płytce, a czerwoną do tych trzech "plusów".
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

+ i - na płytce pokazuje 01.5 , +15 pokazuje 00.1 a +5 pokazuje 00.0
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

KrzysiekEV pisze:
22 mar 2018, 12:55
Zmierz na zakresie tym czerwonym na dole (symbol diody i piszczka) mierniki różnie dają z omonierza napięcia i czasami jest mniej jak 0.5v.
+ i - sterownika - w jedna stronę nic , w drugą 0.8 - 1
minus sterownika i po kolei 3 silnikowe - w jedna stronę nic albo około 1,5v , w drugą 0.4 do 0.5
plus sterownika i 3 silnikowe - tak samo .
Poczekaj z 20 sek przy pomiarach - ładują się kondensatory w sterowniku.
Sprawdziłem to przed chwilą na starym sterowniku sprawnym.
+ i - sterownika pokazuje 1 odwrotnie zapiszczało i pokazało 870 .
Minus sterownika i trzy silnikowe nic nie pokazuje, i odwrotnie też nic.Jak minus miernika do plusa sterownika , a plus do trzech silnikowych to pokazuje 394.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
22 mar 2018, 18:34
+ i - na płytce pokazuje 01.5 , +15 pokazuje 00.1 a +5 pokazuje 00.0
To są pomiary napięcia baterii, przyłączonej do sterownika ? Opisz dokładnie co robiłeś.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

OK przyszedł nowy sterownik , wielka radość długo nie trwała podłączyłem na krótko żeby zobaczyć czy działa i niestety wyświetlacz się nie włącza , manetka nie reaguje . Rozpiąłem kostkę od baterii żeby sprawdzić napięcie czy jest na baterii i wszystko jest ok , ale coś mnie ruszyło żeby odpiąć kable sterownika od kostki i żeby sprawdzić napięcie na całej kostce czy czasem ta żeńska część kostki jest ok , wsadziłem kabel od - a ponieważ sonda jest urwana wszedł w tą dziurkę razem z izolacją a do plusa przystawiłem + od sondy miernika , nie ma opcji żebym się pomylił na 1000%. JAK nie jeb..e sonda stopiona do połowy kabel - od sondy upalony i wtyczka żeńska jak na zdjęciu :( .
Załączniki
IMG_20180323_161709.jpg
IMG_20180323_161626.jpg
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Żelazko się nagrzewa właśnie sprawdziłem i napięcie na baterii też jest ok
Dodam tylko że jak spiąłem kostkę od baterii nową żeńską końcówką i sprawdziłem jeszcze raz napięcie troche się martwiłem że znowu walnie ale nie pokazało normalnie napięcie . Kable wsadziłem dokładnie jak poprzednio. Ale jak podpinam resztę kabli to i tak nie działa .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

A czy jak podłącze tylko baterię do stacyjki i wyświetlacza bez silnika to czy wyświetlacz powinien się załączyć ?.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: Iceman »

Ja uruchamiałem swój sterownik KT i LCD3 bez podpiętego silnika i normalnie działał.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Nie nic z tego odłączyłem silnik zostały tylko kable od manetki wyświetlacza i klamek , ale nic się nie włącza.

A czy jest możliwość jakoś sprawdzenia tego silnika tak żeby się koło zakręciło samo ?.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

A może jest gdzieś jakieś zabezpieczenie które się włączyło i nie puszcza ?.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

tkoko pisze:
22 mar 2018, 19:06
szwagier pisze:
22 mar 2018, 18:34
+ i - na płytce pokazuje 01.5 , +15 pokazuje 00.1 a +5 pokazuje 00.0
To są pomiary napięcia baterii, przyłączonej do sterownika ? Opisz dokładnie co robiłeś.
Gdybyś odpowiedział na te pytania, prawdopodobnie uniknąłbyś zwarcia ;)
termos0000
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2018, 8:56

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: termos0000 »

Witam jestem trochę laikiem ale czy da się na krótko połączyć baterię z silnikiem pomijając sterownik, żeby sprawdzić silnik
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
23 mar 2018, 20:11
tkoko pisze:
22 mar 2018, 19:06
To są pomiary napięcia baterii, przyłączonej do sterownika ? Opisz dokładnie co robiłeś.
Gdybyś odpowiedział na te pytania, prawdopodobnie uniknąłbyś zwarcia ;)
Tłoki sory brak usprawiedliwienia dla braku drugiego pomiaru po prostu zapomniałem a jak dziś przyszedl nowy sterownik to już zająłem się nowym . Tamte pomiary były robione na odłączonej baterii. Jutro jak tylko będę w domu to pomierze to co pisałeś na podpiętej baterii do sterownika .
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
23 mar 2018, 18:03
A czy jak podłącze tylko baterię do stacyjki i wyświetlacza bez silnika to czy wyświetlacz powinien się załączyć ?.
Widzę że nie czytasz postów. Tu masz odpowiedź
tkoko pisze:
22 mar 2018, 17:38
szwagier pisze:
22 mar 2018, 6:49
...Ok złączone końcówki miernika pokazuje 00.3 , końcówki miernika + do + a - do - sterownika nie pokazuje nic a + do - miernik wariuje i pokazuje przez chwilę 150.3 100.1 103.8 , i za każdym razem pokazuje inaczej z tym że to jest przez chwilę ten pomiar a potem się wyłącza :? może miernik już ma dosyć tego sterownika :D ale jak sprawdzam np. baterię to pokazuje ok. To nie wiem co to może się dziać.
Czyli zwarcia nie ma (nie powinno być). Podłącz więc do sterownika tylko wyświetlacz i ewentualnie stacyjkę jeżeli używasz, i podłącz baterię. Włącz sterownik czy wyświetlacz zadziała. Jeżeli nie zadziałał, zmierz napięcia "+" i "-" na płytce sterownika (te które opisywałeś jako przygrzane), oraz będące obok dwa punkty +5V i +15V. Miernik ustawiasz na 200V DC, czarną sondę przykładasz do "-" na płytce, a czerwoną do tych trzech "plusów".
Kermit
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: Kermit »

KrzysiekEV pisze:
17 mar 2018, 16:58
Widzę akku jest odłączony i przewody grube sterownika luzem (dobrze) ,...
Co miałeś na myśli, że przewody są luzem? Chodzi o plus I minus, że są odpiete od baterii czy co?
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
23 mar 2018, 20:11
tkoko pisze:
22 mar 2018, 19:06
To są pomiary napięcia baterii, przyłączonej do sterownika ? Opisz dokładnie co robiłeś.
Gdybyś odpowiedział na te pytania, prawdopodobnie uniknąłbyś zwarcia ;)
OK tkoko nowy miernik , odkryłem również że lutowanie nie jest moją domeną :). Ale do rzeczy : wszystko na 200om , zwarte końcówki miernika 00.1
, + miernika do + płytki a - do - daje pomiar 1. Odtykając jedną z sąd pomiar skacze na 164.1 , 51.1 itd . - sondy do + płytki i + sondy i - płytki daje pomiar -1. Oczywiście bateria podłączona.

OK bateria podpięta wyświetlacz podpięty , wyświetlacz nie działa. Miernik na 200v czarna sonda do - na płytce czerwona do + na płytce pomiar 52.1.
Czarna sonda na - płytki czerwona sonda na +15v i+5v pomiar taki sam 00.0.

Mam nadzieję że tak to miałem pomierzyć .
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

1. z opisu wynika że zwarcie było tylko na grubych kablach od baterii do sterownika, więc tylko bateria powinna być "zagrożona", stąd konieczność "testu baterii na żelazku".
2. sprawdź dokładnie wszystkie CIENKIE przewody, czy na którymś nie widać przepalenia "do samej miedzi" i czy nie są jeszcze poklejone w "gumowym uszczelnieniu obudowy". Opisz które przewody miały "przepalenie do miedzi".
3. wygląda na to że sterownik się nie włącza. Czy sterownik (rower) włączany był tylko na wyświetlaczu, czy dodatkowym przyciskiem/stacyjką ? Daj zdjęcie wyświetlacza i złącza do wyświetlacza. Podaj kolory kabli do wyświetlacza.
Na razie tyle. Z próby nowego sterownika, i braku reakcji obu sterowników wynika że; nie działa prawdopodobnie "włączanie" sterownika. Będziemy szukać przyczyny :P
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Kermit pisze:
24 mar 2018, 7:17
KrzysiekEV pisze:
17 mar 2018, 16:58
Widzę akku jest odłączony i przewody grube sterownika luzem (dobrze) ,...
Co miałeś na myśli, że przewody są luzem? Chodzi o plus I minus, że są odpiete od baterii czy co?
Chodziło o to żeby pomierzyć zwarcia bez zasilania , można miernik upalić na omach dużym napięciem.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
24 mar 2018, 19:52
1. z opisu wynika że zwarcie było tylko na grubych kablach od baterii do sterownika, więc tylko bateria powinna być "zagrożona", stąd konieczność "testu baterii na żelazku".
2. sprawdź dokładnie wszystkie CIENKIE przewody, czy na którymś nie widać przepalenia "do samej miedzi" i czy nie są jeszcze poklejone w "gumowym uszczelnieniu obudowy". Opisz które przewody miały "przepalenie do miedzi".
3. wygląda na to że sterownik się nie włącza. Czy sterownik (rower) włączany był tylko na wyświetlaczu, czy dodatkowym przyciskiem/stacyjką ? Daj zdjęcie wyświetlacza i złącza do wyświetlacza. Podaj kolory kabli do wyświetlacza.
Na razie tyle. Z próby nowego sterownika, i braku reakcji obu sterowników wynika że; nie działa prawdopodobnie "włączanie" sterownika. Będziemy szukać przyczyny :P
OK
1. Napięcie na baterii 52.00 po podłączeniu do żelazka 51.4 i stoi nie spada , żelazko się nagrzewa po chwili można coś uprasować.
2.kable sprawdzone w miarę możliwości oczywiście skupiłem się na kablach od wyświetlacza. W jednym miejscu widać że musiało chyba być naprawdę gorąco bo chyba aż farbe stopiło do żywego aluminium ramy to było pod opaską. w miejscu na kablu które pokazuję na zdjęciu jako takie przypalone , po oskórowaniu kabla wszystkie te cieniutkie kabelki są całe nie przepalone . Kabel od wyświetlacza oskórowałem praktycznie do samego końca i wszystkie kabelki są ok.
Przepalony do miedzi był tylko jeden kabel i to był kabel - od baterii , pokazywałem go na pierwszej stronie lub drugiej.
3 Do wyświetlacza jest dołączony włącznik wszystkiego , włącza się tym środkowym przyciskiem , niestety jeszcze nie zdążyłem dojść do czego służą te dwa przyciski pozostałe dwa powyżej i poniżej :D.

postanowiłem że rozkręcę ten wyświetlacz i wrzucę fotki , a może w środku jest pies pogrzebany?...
Załączniki
to jest miejsce w którym była przygrzana otulina
to jest miejsce w którym była przygrzana otulina
do tego przygrzanego miejsca oskórowałem kabelki ale wyglądają ok
do tego przygrzanego miejsca oskórowałem kabelki ale wyglądają ok
wyświetlacz  z włącznikiem (stacyjka) połączone ze sobą kablem
wyświetlacz z włącznikiem (stacyjka) połączone ze sobą kablem
w tym miejscu była spinka i otulina kabla wygląda jak by była mocno przygrzana , stopiona naklejka brak farby aż do żywego aluminium. Nie zauważyłem tego wcześniej bo to było pod spinką .
w tym miejscu była spinka i otulina kabla wygląda jak by była mocno przygrzana , stopiona naklejka brak farby aż do żywego aluminium. Nie zauważyłem tego wcześniej bo to było pod spinką .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

wyświetlacz i kabelki
Załączniki
kabel od wyświetlacza oskórowany praktycznie do samego wejścia . Wszystkie kabelki wyglądają ok.
kabel od wyświetlacza oskórowany praktycznie do samego wejścia . Wszystkie kabelki wyglądają ok.
wyświetlacz z włącznikiem od tyłu
wyświetlacz z włącznikiem od tyłu
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

włącznik wygląda ok ale nie mogę go odchylić chyba kabel nie pozwala a nie chciał bym coś urwać . Do wyświetlacza nie mogę się dobrać odkręciłem śrubki ale nie chce się otworzyc może wie ktos gdzie mogą być zatrzaski żebym nie połamał tego.
Załączniki
luty wyglądają ok nic nie przypalone
luty wyglądają ok nic nie przypalone
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

OK. jak już rozebrałeś wyłącznik, zmierz które z pięciu przewodów do kostki, jest zwierane przez wyłącznik R2 (środkowy). Ustawiasz miernik na 200 ohm (to zielone "200" na dole miernika) i mierzysz "czerwony" z "niebieskim". Przed naciśnięciem przycisku powinno być "1" po naciśnięciu "~0". Możesz jeszcze sprawdzić które przewody dochodzą do czterech punktów lutowniczych przycisku R2, mierząc styk w kostce i punkt lutowniczy R2. Sprawdź inne przewody między sobą czy reagują na R2. Dwa dodatkowe przyciski są do programowania wyświetlacza.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok udało mi się dostać do tego włącznika pod spód . Ta płytka była jakoś tak przyklejona nie wiem czy tam też tak gorąco było że się potopiło czy to tak fabrycznie jest. Ale do wyświetlacz nie mogę się dostać .
Załączniki
IMG_20180325_210603.jpg
IMG_20180325_210555.jpg
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
25 mar 2018, 21:37
OK. jak już rozebrałeś wyłącznik, zmierz które z pięciu przewodów do kostki, jest zwierane przez wyłącznik R2 (środkowy). Ustawiasz miernik na 200 ohm (to zielone "200" na dole miernika) i mierzysz "czerwony" z "niebieskim". Przed naciśnięciem przycisku powinno być "1" po naciśnięciu "~0". Możesz jeszcze sprawdzić które przewody dochodzą do czterech punktów lutowniczych przycisku R2, mierząc styk w kostce i punkt lutowniczy R2. Sprawdź inne przewody między sobą czy reagują na R2. Dwa dodatkowe przyciski są do programowania wyświetlacza.
wiesz co tkoko sory ale czy mógłbyś tak trochę jaśniej napisać co gdzie przytknąć i wjakiej kolejności bo nie specjalnie wiem o co chodzi , a co z minusem miernika ? na podłączonej baterii??.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok udało się otworzyć wyświetlacz oni chyba je sklejają na łączeniu kable od włącznika brudne jak widać na zdjęciu żółty nawet się wydaje że widać trochę żyły , wydaje się że sklejone do siebie tylko nie wiem czy to tak mogło byc od nowości czy się stopiło mogło takie gorąco dojść aż do wyświetlacza??
Załączniki
IMG_20180325_214013.jpg
IMG_20180325_213920.jpg
IMG_20180325_213841.jpg
IMG_20180325_213746.jpg
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

odkleiłem wszystkie kable od siebie idę podłączyć zobaczyć czy zadziała?.
Załączniki
IMG_20180325_215231.jpg
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

No niestety nie działa .... ale jescze spróbuję na tym nowym sterowniku a z resztą może nie żeby temu nowemu coś nie zrobić , poczekam może jakaś diagnoza zostanie postawiona.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

A może da się jakoś te kable odłączyć od tego wyświetlacza i włącznika żeby je jakoś na krótko spiąć i odpalić? np tak jak kable od stacyjki samochodowej samochodowej.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Zmierz miernikiem na zakresie 200V= czy pomiędzy czarnym a czerwonym +48v jest napięcie z baterii .
Tylko nie zrób zwarcia , na niebieskim chyba powinno być napięcie po włączeniu wyświetlacza.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

KrzysiekEV pisze:
26 mar 2018, 0:03
Zmierz miernikiem na zakresie 200V= czy pomiędzy czarnym a czerwonym +48v jest napięcie z baterii .
Tylko nie zrób zwarcia , na niebieskim chyba powinno być napięcie po włączeniu wyświetlacza.
Wiesz jak byś mógł dokładniej powiedzieć gdzie czym dotknąć będę wdzięczny , co do niebieskiego to nie wiem czy się da coś zmierzyć ponieważ wyświetlacz się nie włącza.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Na ostatnim obrazku te 3 kabelki - czarny w środku. Pomiędzy czarnym GND a czerwonym +48V na plytce.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Dotykam czarnym od miernika do czarnego a czerwonym do derwonego pokazuje 52.0 czyli napięcie jest
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

A ten niebieski obok gdzie leci do sterownika przez wtyczke? obok czerwonego przy oporniku ?
Na niebieskim zero V ?

Czasami sterowniki są opisane że można bez wyświetlacza odpalić zwierając czerwony z niebieskim i rusza bez , ale sprawdz gdzie ten niebieski leci w sterowniku.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Tak niebieski idzie do sterownika przez wtyczkę ale i jeszcze jeden niebieski idzie do włącznika ale nie ten sam. Nie wiem czy o to ci chodziło.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Tylko niebieski na wtyku sterownik-wyświetlacz. Zobacz gdzie w płytkę idzie , jak blisko czerwonego to można zaryzykować spięcie z czerwonym . Ale pokaż gdzie w sterowniku jest.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Zielona strzałka pokazuje niebieski i czerwony od wyświetlacza.
Załączniki
IMG_20180326_132756.jpg
IMG_20180326_132748.jpg
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Noto to jest stacyjka załączania sterownika .
Odepnij wyświetlacz od wtyku sterownika , cienkim kabelkiem w izolacji połącz czerwony-niebieski (wtyknij dobrze w 2 dziurki wtyku sterownika).
Połącz wsjo do kupy (silnik,bateria,manetka, hample) koło w górę żeby się kręciło swobodnie , bardzo delikatnie manetką czy kręci.
Jak kable silnika są w innej kolejności to samo-naukę sterownika trzeba zrobić.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
25 mar 2018, 23:10
A może da się jakoś te kable odłączyć od tego wyświetlacza i włącznika żeby je jakoś na krótko spiąć i odpalić? np tak jak kable od stacyjki samochodowej samochodowej.
Weź podłącz tylko baterię do sterownika, a następnie zewrzyj na krótko przewód czerwony z niebieskim w kostce do wyświetlacza ( nie podłączaj żadnych innych elementów, manetki, klamek, wyświetlacza itd.). Zmierz czy na pinach płytki +5V, i +15V pojawiło się napięcie.
A za wczorajszy wpis sorry, ale miałem imprezę i był pisany na szybko :D
ODPOWIEDZ