Strona 1 z 1

skuter elektryczny E-max s90

: 23 kwie 2020, 22:38
autor: PiotrO
Cześć wszystkim.
silnik znamionowo 48V 4000W
bateria 72V
sterwnik-
Potrzebuję pomocy przy przeróbce serii ,
Główny problem polega na ogarnięciu silnika ze sterownikiem, na początek miął być sabvoton, ale nie poszło , z ustaleń z kolegą z forum jest to silnik 60* i nie da się go zmienić na 120* <próbowaliśmy> nadal wywalał błąd hall. może ktoś przerabiał ten temat i ścieżka już jest znana ?
Następnym krokiem było przywrócenie czujników hall na swoje miejsce , tzn nie jestem pewny tego czy środkowy hall był odwrotnie, tzn napisem do dołu,. Generalnie tak teraz złożyłem i podpiołem sterownik Blokowy 100A , I tu jest kolejny problem :
Silnik nie dział do końca płynnie . Silnik przechodzi samo naukę, w powietrzu kreci się pięknie do maksymalnych prędkości, ale pod obciążeniem do około 20km/h przerywa i czuć jak źle przełącza Fazy , powyżej 20km/k już jedzie płynniej , czasem coś się czuje że przerwie ,
hale sprawne , wymieniałem z 10 razy.
Myślę że jak by sterownik miał soft start bo by nie płynnie ruszał

Generalnie może ktoś z was już przerabiał ten temat ?

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 23 kwie 2020, 23:16
autor: AST034
A przewody cale? Nie ma gdzies jakiejs zwary miedzy hallami? Blokowiec powinien dzialac bezczujnikowo, jesli Twoj tego nie potrafi, to podepnij np: gt-1500 bez czujnikow i zobacz co sie dzieje. To chyba najbardziej uniwersalny sterownik ktory u mnie potrafil ruszyc wszystkie silniki, od hubów do szybkich silnikow centralnych.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 9:54
autor: PiotrO
AST034 pisze:
23 kwie 2020, 23:16
A przewody cale? Nie ma gdzies jakiejs zwary miedzy hallami? Blokowiec powinien dzialac bezczujnikowo, jesli Twoj tego nie potrafi, to podepnij np: gt-1500 bez czujnikow i zobacz co sie dzieje. To chyba najbardziej uniwersalny sterownik ktory u mnie potrafil ruszyc wszystkie silniki, od hubów do szybkich silnikow centralnych.
Przewody każdy osobno zabezpieczony . Każdy był wylutowany owinięty i zabezpieczony. Tak samo Halle. .
Nie mam GT 1500 ale mam jakiś inny 50A 72v .
Sprawdzałem działa lepiej płynniej. Natomiast podejrzewam że że względu na to że ma mniejszy prąd . Na dniach będę miał jakąś wersję Kelly . Też nie wiem jaką bo nie jest opisany. Na testy.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 10:01
autor: PiotrO
Dodam że teraz jest blok 36 fet 100A bydle większe o prawie połowę niż sabvoton 150M. Z firmy green e-motion coś takiego.
I w opisach jest soft start a mój sterownik niestety nie ma. A myślę że był rozwiązał problem
https://photos.app.goo.gl/1D9M7ENeUddT372KA
https://photos.app.goo.gl/i688q87h3e5c9CvP8
https://photos.app.goo.gl/NmZJHrPdbdhBWkbb8

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 10:08
autor: AST034
PiotrO pisze:
24 kwie 2020, 10:01
Dodam że teraz jest blok 36 fet 100A bydle większe o prawie połowę niż sabvoton 150M. Z firmy green e-motion coś takiego.
I w opisach jest soft start a mój sterownik niestety nie ma. A myślę że był rozwiązał problem
Jaaaaka krowa, az sie prosi o podlanie bocznika :P

A mierzyles opor miedzy fazami? Na kazdej jest rowny? Wstaw potencjometr w przewod sygnalowy manetki, do tego kondensator miedzy sygnal a mase i bedzie soft start. Testowane na innym sterowniku, tyle ze u mnie byla za niska indukcyjnosc cewek w silniku co powodowalo ze sterownik od samego poczatku manetki strzelał maksymalnym pradem fazowym.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 10:13
autor: PiotrO
AST034 pisze:
24 kwie 2020, 10:08
PiotrO pisze:
24 kwie 2020, 10:01
Dodam że teraz jest blok 36 fet 100A bydle większe o prawie połowę niż sabvoton 150M. Z firmy green e-motion coś takiego.
I w opisach jest soft start a mój sterownik niestety nie ma. A myślę że był rozwiązał problem
Jaaaaka krowa, az sie prosi o podlanie bocznika :P

A mierzyles opor miedzy fazami? Na kazdej jest rowny? Wstaw potencjometr w przewod sygnalowy manetki, do tego kondensator miedzy sygnal a mase i bedzie soft start. Testowane na innym sterowniku, tyle ze u mnie byla za niska indukcyjnosc cewek w silniku co powodowalo ze sterownik od samego poczatku manetki strzelał maksymalnym pradem fazowym.
Silnik przeglądał mi ssietas. To jeszcze z tym potencjometrem spróbuję.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 10:34
autor: PiotrO
AST034 pisze:
24 kwie 2020, 10:08
PiotrO pisze:
24 kwie 2020, 10:01
Dodam że teraz jest blok 36 fet 100A bydle większe o prawie połowę niż sabvoton 150M. Z firmy green e-motion coś takiego.
I w opisach jest soft start a mój sterownik niestety nie ma. A myślę że był rozwiązał problem
Jaaaaka krowa, az sie prosi o podlanie bocznika :P

A mierzyles opor miedzy fazami? Na kazdej jest rowny? Wstaw potencjometr w przewod sygnalowy manetki, do tego kondensator miedzy sygnal a mase i bedzie soft start. Testowane na innym sterowniku, tyle ze u mnie byla za niska indukcyjnosc cewek w silniku co powodowalo ze sterownik od samego poczatku manetki strzelał maksymalnym pradem fazowym.
Na razie to wylutowalem dwa boczniaki aby go osłabić . Ale nie pomogło . Nawet jeśli chyba gorzej bo powyżej 20km/h jest chyba częstsze dławienie.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 10:56
autor: AST034
Ale to bez halli tak pracuje?

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 11:21
autor: PiotrO
Z czujnikami

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 11:52
autor: AST034
A nie da sie bez czujnikow sprawdzic? Ma samonauke?

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 24 kwie 2020, 11:55
autor: PiotrO
Sprawdzę bez czujników. Bo już nie pamiętam Ma samo naukę.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 02 maja 2020, 8:18
autor: PiotrO
Więc zrobiłem tak.
Próba bez hali. Jest jeszcze gorzej bo czasem nawet nie chce ruszyć skuter. A wręcz trzeba nadać lekki obrót koka.

Słuchajcie mamy drugi taki skuter , działający który jeździ na fabrycznym sterowniku. Przełożyłem koło i problem jest ten sam.
Kurde co oni zrobili z tymi silnikami że nawet na blokowcu nie chce jeździć. ?

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 02 maja 2020, 9:17
autor: radasss
Tak dla pewności pomierzył bym jaką wartość ma indukcyjność poszczególnych faz; czy jest bliżej 50 czy 10 mikro Henrów. Bo jak na rdzeń użyto wyjątkowo ubogiego w ferromagnetyk materiału to bliżej będzie 10 mikro, a wtedy silnik będzie współpracował tylko z wysoko specjalizowanym ( hińskim ) sterownikiem.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 02 maja 2020, 10:48
autor: AST034
Mnie sie wydaje, ze fazy są nie równe. Albo jest miedzy nimi jakaś duza różnica przez co sterownik gubi synchronizacje, albo maja bardzo małą indukcyjność przez co sterownik nie potrafi odpowiednio sterować prądem fazowym. W jednej z moich konstrukcji mialem taki objaw jak przesadziłem z podlewaniem bocznika, przy odkręceniu manetki pojawiało się bardzo mocne szarpanie, dopiero powyżej 20-25 km/h pracował normalnie. Co się okazało silnik ma 16 μH na fazie, co powoduje ze można go wysterowac tylko blokowcem.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 02 maja 2020, 10:54
autor: WojtekErnest
zeeltom pisze:
02 maja 2020, 9:47
Kup sobie tester do silników, to szybko wyłapiesz błędy silnika. Pokaże ci kąt, kolejność pracy halli itp.
Jeśli są faktycznie błędy o których wyżej pisza koledzy, to te proste testery tego nie pokaza.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 03 maja 2020, 9:30
autor: PiotrO
Chyba skończy się na zmianie silnika na qs motor i będzie latał. Mają jedno osiowe

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 12 lis 2020, 12:06
autor: PiotrO
Po wieku próbach nie jest temat zakończony.
Silnik został przewinięty dwukrotnie. Poprawa jest taka że sabvoton przechodzi testy hall. Silnik jakoś działa ale ma prawa błędny z overcurrent i szarpaniem przy starcie.

Re: skuter elektryczny E-max s90

: 12 lis 2020, 12:09
autor: PiotrO
AST034 pisze:
02 maja 2020, 10:48
Mnie sie wydaje, ze fazy są nie równe. Albo jest miedzy nimi jakaś duza różnica przez co sterownik gubi synchronizacje, albo maja bardzo małą indukcyjność przez co sterownik nie potrafi odpowiednio sterować prądem fazowym. W jednej z moich konstrukcji mialem taki objaw jak przesadziłem z podlewaniem bocznika, przy odkręceniu manetki pojawiało się bardzo mocne szarpanie, dopiero powyżej 20-25 km/h pracował normalnie. Co się okazało silnik ma 16 μH na fazie, co powoduje ze można go wysterowac tylko blokowcem.
Podobno silnik był z nawojem asymetrycznym. Po przewinięciu i zrobieniu nowych żłobków w stojanie na czujniki Hall . Silnik zaczął gadać z sabvoton 150A . Nawet dało się jeździć. Ale przy prądzie fazowym powyżej 200A wywalał błąd overcurrent. I często przy mocnym starcie.