SABVOTON 72150 + GoldenMotor HPM3000
: 21 gru 2020, 16:18
Chciałem się podzielić swoim doświadczeniem sparowania silnika GoldenMotor HPM3000 z Sabvotonem 72150.
Trzy dni wyrywałem sobie włosy z głowy bo nie przechodził testu kąta halii tylko wyskakiwał błąd nr13, coś jest z hallami nie tak.
Myśląc, że sterownik kupiłem uszkodzony podłączyłem go do silnika od deskorolki i bez problemu ten silniczek zaczął się kręcić. Czyli sterownik jest dobry Teraz sterownik zwykły blokowy z silnikiem HPM3000 też działa i podłączonymi hallami jak i bez.
Z silnika HPM3000 czyjniki mierzone pomiędzy +5V a sygnałem mają naprzemian 4,8V i 0V czyli też w porządku jednak coś sabvotonowi nie pasuje.
Uspawałem sobie ściągacz i rozebrałem. Okazało się że GoldenMotor wymyślił sobie dodatkowy pierścień z magnesów i pewnie dlatego mi nie przechodzi testu kąta. Zrobiłem wcięcia pomiędzy cewkami miniszlifierką by się zmieściły czujnika halla typowe do silników ss41F Zalałem je klejem dwuskładnikowym do metalu. Dodałem os siebie termostat bimetaliczny na rozłączanie 120stopni i czujnik temperatury kty83. Złożenie bardzo ostrożnie z ściągaczem w odwrotnej kolejności by tarcza z magnesami nie uderzyła o rdzenie od cewek.
Silnik zaczął się kręcić aż miło.
Pozdrawiam i powodzenia
Trzy dni wyrywałem sobie włosy z głowy bo nie przechodził testu kąta halii tylko wyskakiwał błąd nr13, coś jest z hallami nie tak.
Myśląc, że sterownik kupiłem uszkodzony podłączyłem go do silnika od deskorolki i bez problemu ten silniczek zaczął się kręcić. Czyli sterownik jest dobry Teraz sterownik zwykły blokowy z silnikiem HPM3000 też działa i podłączonymi hallami jak i bez.
Z silnika HPM3000 czyjniki mierzone pomiędzy +5V a sygnałem mają naprzemian 4,8V i 0V czyli też w porządku jednak coś sabvotonowi nie pasuje.
Uspawałem sobie ściągacz i rozebrałem. Okazało się że GoldenMotor wymyślił sobie dodatkowy pierścień z magnesów i pewnie dlatego mi nie przechodzi testu kąta. Zrobiłem wcięcia pomiędzy cewkami miniszlifierką by się zmieściły czujnika halla typowe do silników ss41F Zalałem je klejem dwuskładnikowym do metalu. Dodałem os siebie termostat bimetaliczny na rozłączanie 120stopni i czujnik temperatury kty83. Złożenie bardzo ostrożnie z ściągaczem w odwrotnej kolejności by tarcza z magnesami nie uderzyła o rdzenie od cewek.
Silnik zaczął się kręcić aż miło.
Pozdrawiam i powodzenia