Ok, mam już pomiary i wygląda na to, że BMS go nie "wysysa":
___ _A_____B_____C__|__D_____E_____F__
01: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,16__4,15
02: 4,20__4,20__4,20_|_4,18__4,17__4,16
03: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,17__4,17
04: 4,19__4,18__4,18_|_4,17__4,16__4,15
05: 4,20__4,20__4,20_|_4,19__4,18__4,16
06: 4,19__4,20__4,19_|_4,18__4,17__4,16
07: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,16__4,15
08: 4,17__4,16__4,16_|_4,15__4,15__4,15
09: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,16__4,15
10: 4,19__4,20__4,19_|_4,18__4,17__4,16
11: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,17__4,15
12: 4,19__4,19__4,19_|_4,17__4,17__4,16
13: 4,19__4,19__4,19_|_4,18__4,17__4,15
A: Pomiar po naładowaniu 8 piętra ładowarką 1S
B: Pomiar po 6,5 h od doładowania ładowarką 1S
C: Pomiar po 24h od doładowania ładowarką 1S
----------
D: Pomiar z podłączonym BMS po odłączeniu dedykowanej ładorawrki po godzinnym doładowaniu całości
E: Kolejny z BMS pomiar po 3,5 h od odłączenia
F: Pomiar po 19 godzinach od odłączenia ładowarki z podłączonym BMSem
tkoko pisze: ↑13 maja 2021, 20:23
Następnego dnia, najlepiej jakbyś wyjeździł całe aku, na pełnej mocy, do wyłączenia BMS'a lub sterownika.
W jeden dzień raczej nie wyjeżdżę, ciężko u mnie z czasem, ale na pewno będę jeździł do wyłączenia.
tkoko pisze: ↑13 maja 2021, 20:23
Kontroluj jak możesz temperaturę aku w różnych miejscach.
Tu też będzie mały problem. Nie mam żadnych czujników a przed akumulatorem jest sterownik..
tkoko pisze: ↑13 maja 2021, 20:23
Zapamiętujesz/zapisujesz minimalne napięcie przy którym nastąpiło wyłączenie aku. Ponownie ładujesz aku do osiągnięcia prądu 0.05 - 0.1 A, i sprawdzasz pojemność aku, oraz czy napięcia są porównywalne do wcześniejszego pomiaru.
WojtekErnest pisze: ↑13 maja 2021, 20:56
Proponuję wtedy odczytac te 13 napięc, bo suma napięc wprowadza w błąd jesli np segment 8 jest 'padniety' i ma juz < 3V a pozostale np 3,5V
Dede pisze: ↑13 maja 2021, 21:14
jak będziesz na etapie wyładowania akumulatora az do wyłączenia BMSa to obowiązkowo sprawdzić napięcia wszystkich cel.
Teraz mam już wprawę w pomiarach pakietów i nie muszę wypinać wtyczki z BMS'a, więc będę mierzył co jakiś czas i obowiązkowo jak nastąpi odcięcie przez BMS. Do tego mam już zamontowany watomierz, więc powinienem znać ile Ah poszło do momentu wyłączenia.
Wiem, nie wygląda to najlepiej
ale na estetykę przyjdzie czas, na razie są ważniejsze rzeczy