Strona 1 z 1

Jaki zestaw na początek

: 02 sie 2021, 17:16
autor: ataman
Witam,
Mam zamiar przerobić mojego kilkuletniego Gianta Roam 2 na elektryka, za pomocą gotowego zestawu.
I tu pojawiają się liczne pytania co byście polecili ?
Będę jeździł w centralnej Polsce, więc teren głownie płaski ze wzniesieniami polodowcowymi. Trasy 500 - 100 km, sporadycznie ciut więcej.
Interesuje mnie silnik w kole, zastanawiam się nad mocą 1000 lub 2000 W. Nie wiem czy przekładniowy czy bezprzekładniowy. Z tego co wyczytałem to chyba bezprzekładniowe są bardziej niezawodne, a przynajmniej nie trzeba ich co sezon konserwować. Zastanawiam się czy jesli bym sie zdecydował na 1000 W to czy może nie lepiej by było w przednim kole - mniej kombinacji przy montażu lub przy ewentualnej awarii.
Bateria bidonowa, nie wiem czy na aku li-poly czy li-ion ? Pewnie te drugie tańsze.
Wiadomo że musi byc duża aby starczyła na 100-tkę, ale można dokupić druga i wozić w dalsze trasy.
Możecie udzielić jakichś porad ?
Dzieki

Re: Jaki zestaw na początek

: 05 sie 2021, 0:40
autor: gość
Jeśli Zamierzasz wstawić silnik 1000W w przednie koło to zły pomysł.
Koło będzie tracić przyczepność przy byle ruchu manetką.

Jeśli Chcesz jeździć po korzeniach i kamieniach to lekki silnik w tylnym kole jest dla Ciebie

Jeśli Chcesz jeździć po dość równym terenie to bezprzekładniowy będzie ok.

1000W dość sprawnie rozpedza rower zwłaszcza na płaskim. Większe moce to większy fun z przyśpieszenia i większe inwestycje.

Nic nie zastąpi przejażdżki żeby poczuć jak zbierają się poszczególne maszyny.

Re: Jaki zestaw na początek

: 05 sie 2021, 22:51
autor: Pepe
IMG_20210801_110442_714.jpg
Mam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 6:40
autor: WojtekErnest
Przy silniku z przodu, trzeba się 'nauczyc" jeździć, operowac manetka. Jesli to jest połączona z poprawnymi przekladniami, tak by proporcjonalnie pedalowac, wtedy jest stabilnie i ekonomicznie.

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 13:37
autor: ataman
Jeździłby głównie z wykorzystaniem czujnika pass a nie na manetce. Poza tym przy baterii bidonowej jak i z powodu samej wagi silnika docisk przedniego koła sie zwieksza znacznie, to chyba minimalizuje ryzyko braku przyczepności, tak na zdrowy rozum

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 13:43
autor: ataman
Pepe pisze:
05 sie 2021, 22:51
IMG_20210801_110442_714.jpgMam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.
Gdzie zamawiałeś ?

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 14:26
autor: lukk
niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, niebezpiecznego uślizgu na zakręcie... no i wiadomo co by się stało w przypadku zwarcia faz :)
A tak poza tym, zupełnie subiektywnie - słabo to wygląda :)

Przy Twoich wymaganiach (1000-2000W i bateria bidonowa) nie tak łatwo uzyskać zasięg 100km, jeśli już to przy małej prędkości. Przykładowo u mnie, silnik DD 2kW + bateria 13s7p (duży bidon) i przy pałowaniu jestem w stanie ją wydrenować za 30km, przy spokojnej jeździe (czyli z 300W, ale bez wspomagania nogami) może wyciągnąłbym ok 70km (ale rower to FAT, więc w zwykłym będzie nieco lepiej).
Jeżeli zasięg jest istotny i planujesz raczej lajtowne jeżdżenie to może jednak przekładniowiec - np. XF19r na tył?

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 21:20
autor: Pepe
lukk pisze:
06 sie 2021, 14:26
niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, (...)
Dzisiaj bawiłem się sterownikiem z otwartym oprogramowaniem. Coś poszło nie tak i szarpnął okrutnie i widelec wyłamany. To chyba największą wada. Muszę zrobić porządna blokadę momentu bo to już drugi widelec 😕

Re: Jaki zestaw na początek

: 06 sie 2021, 23:29
autor: ataman
Wiec chyba zdecyduje sie na 1000w w tylnym kole lub 500 w przednim, a moze tez tylnym. Zalezy mi na rekreacyjnej jezdzie na wieksze odleglosci wlasnie. Predkosc wystarczy mi 30-35 km/h wiec chyba wybiore bezprzekladniowy wolnoobrotowy

Re: Jaki zestaw na początek

: 07 sie 2021, 9:32
autor: lukk
Pepe pisze:
06 sie 2021, 21:20
lukk pisze:
06 sie 2021, 14:26
niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, (...)
Dzisiaj bawiłem się sterownikiem z otwartym oprogramowaniem. Coś poszło nie tak i szarpnął okrutnie i widelec wyłamany. To chyba największą wada. Muszę zrobić porządna blokadę momentu bo to już drugi widelec 😕
No właśnie, dlatego przekładniówka na przód dużo bezpieczniejsza, bo szarpnąć do przodu może, ale do tyłu już nie. A mniejsza masa + mniejsza średnica silnika = duuużo mniejszy żyroskop na przodzie.

Re: Jaki zestaw na początek

: 07 sie 2021, 10:35
autor: tkoko
Ponadto jazda bez prądu silnikiem bezprzekładniowym a przekładniowym jest nieporównywalna.

Re: Jaki zestaw na początek

: 13 sie 2021, 15:32
autor: Pepe
Mam nadzieję że dzięki nowej blokadzie obrotu nie będę więcej łamał widelca mimo silnika z przodu 😃

Re: Jaki zestaw na początek

: 13 sie 2021, 15:52
autor: Tooropek
Ciekawe rozwiązanie Pepe, a co z przednim hamulcem? Sam regen?

Re: Jaki zestaw na początek

: 13 sie 2021, 15:59
autor: Pepe
Mam v-brake To uniwersalny widelec 😋

Re: Jaki zestaw na początek

: 13 sie 2021, 18:21
autor: Tooropek
Jak tak to spoko, super ogarnąłeś temat, nic dodać, nic ująć.

Re: Jaki zestaw na początek

: 14 sie 2021, 0:48
autor: marianosum
Pepe pisze:
05 sie 2021, 22:51
IMG_20210801_110442_714.jpgMam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.
Potwierdzam mam 1000 w na przodzie jest ok.

Re: Jaki zestaw na początek

: 14 sie 2021, 6:58
autor: radasss
U mnie w przodzie przekładniówka 500 W. Praktycznie nie idzie normalnie jechać, co lekko ruszę manetką to drift.

Re: Jaki zestaw na początek

: 14 sie 2021, 13:15
autor: grubol
Hardkorowa konstrukcja, ja bym się bał wsadzić takiego klocka w przednie koło, nie mówiąc o braku amortyzacji i fałbrejkach.

Re: Jaki zestaw na początek

: 14 sie 2021, 19:51
autor: Pepe
silnik bezprzekladniowy jest ciężki i poprawia przyczepność - sprawdzone. Widelec jest amortyzowany a v brake nie są złe - nie zjeżdżam z gór i nie przekraczam 30-35 km/h

Re: Jaki zestaw na początek

: 19 sie 2021, 11:26
autor: ataman
Panowie to tak na podsumowanie, na poczatek lepszy przekładniowy czy bezprzekładniowy ? Tak jak pisałem jazda po asfalcie i lekkim terenie w centrum Polski więc bez dużych podjazdów. A co z jazda bez silnika, jakby brakło baterii, na którym łatwiej ? tak asekuracyjnie pytam

Re: Jaki zestaw na początek

: 19 sie 2021, 15:17
autor: tas
Ciężko jeździć tak, aby aku się skończył świadomie. Rower ma dziesiątki km zasięgu, wskaźnik naładowania informuje ile zostało. Bywają ludzie, którym w ciągu lat jazdy nigdy nie brakło prądu.
Silniki przekładniowe się w większości wyprzęgają i nie mają oporu, chociaż z kolei jadąc na bez przekładniowym z prędkością rowerową ciężko odczuć jego naturalny opór. Z kolei przekładniowe to dodatkowa praca i ostrożność, to są silniki delikatne, wymagające okresowej konserwacji, smarowania itp.

Re: Jaki zestaw na początek

: 20 sie 2021, 9:14
autor: ataman

Re: Jaki zestaw na początek

: 20 sie 2021, 10:55
autor: tas
W sklepach internetowych taki zestaw, tylko, że z większym akumulatorem i mocniejszy (bo nie na zintegrowanym z szyną małym sterowniku tylko na normalnym, pełnowymiarowym jak w zestawie z linku za 4000zł) kupisz za około 800 - 1000zł taniej.
Tyle mi się nasuwa na szybko.

A co do doboru zestawu z uwagi na moc - 48V, około 30A sterownik, silnik bez przekładniowy to jest chyba najpowszechniejszy zestaw do elektryfikacji na pojazd miejski, trekingowy lub pod lekkie mtb. Ma rzeszę użytkowników, sprawdza się w roli typowego wspomagacza oraz moto rowerowej jazdy.

Re: Jaki zestaw na początek

: 20 sie 2021, 11:40
autor: ataman
tas pisze:
20 sie 2021, 10:55
W sklepach internetowych taki zestaw, tylko, że z większym akumulatorem i mocniejszy (bo nie na zintegrowanym z szyną małym sterowniku tylko na normalnym, pełnowymiarowym jak w zestawie z linku za 4000zł) kupisz za około 800 - 1000zł taniej.
Tyle mi się nasuwa na szybko.
Poprosze o podanie namiarów na taki sklep/sklepy. Przegladałem różne ale znacząco ceny nie odbiegały od tych z Allegro

Re: Jaki zestaw na początek

: 20 sie 2021, 13:55
autor: Pepe
Ja kupowałem wszystko na Aliexpress

Re: Jaki zestaw na początek

: 20 sie 2021, 14:17
autor: tas
ataman z nexuna wzięte ceny, kuponami zbijesz jeszcze ze 150zł

Re: Jaki zestaw na początek

: 03 mar 2024, 21:50
autor: Rikitiki
Czy ten silnik ze zdjecia to csc

: 03 mar 2024, 21:55
autor: Rikitiki
Witam te silniki ze zdjec z postow to jaka marka