Jaki zestaw na początek

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Witam,
Mam zamiar przerobić mojego kilkuletniego Gianta Roam 2 na elektryka, za pomocą gotowego zestawu.
I tu pojawiają się liczne pytania co byście polecili ?
Będę jeździł w centralnej Polsce, więc teren głownie płaski ze wzniesieniami polodowcowymi. Trasy 500 - 100 km, sporadycznie ciut więcej.
Interesuje mnie silnik w kole, zastanawiam się nad mocą 1000 lub 2000 W. Nie wiem czy przekładniowy czy bezprzekładniowy. Z tego co wyczytałem to chyba bezprzekładniowe są bardziej niezawodne, a przynajmniej nie trzeba ich co sezon konserwować. Zastanawiam się czy jesli bym sie zdecydował na 1000 W to czy może nie lepiej by było w przednim kole - mniej kombinacji przy montażu lub przy ewentualnej awarii.
Bateria bidonowa, nie wiem czy na aku li-poly czy li-ion ? Pewnie te drugie tańsze.
Wiadomo że musi byc duża aby starczyła na 100-tkę, ale można dokupić druga i wozić w dalsze trasy.
Możecie udzielić jakichś porad ?
Dzieki
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: gość »

Jeśli Zamierzasz wstawić silnik 1000W w przednie koło to zły pomysł.
Koło będzie tracić przyczepność przy byle ruchu manetką.

Jeśli Chcesz jeździć po korzeniach i kamieniach to lekki silnik w tylnym kole jest dla Ciebie

Jeśli Chcesz jeździć po dość równym terenie to bezprzekładniowy będzie ok.

1000W dość sprawnie rozpedza rower zwłaszcza na płaskim. Większe moce to większy fun z przyśpieszenia i większe inwestycje.

Nic nie zastąpi przejażdżki żeby poczuć jak zbierają się poszczególne maszyny.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2021, 0:43 przez gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

IMG_20210801_110442_714.jpg
Mam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: WojtekErnest »

Przy silniku z przodu, trzeba się 'nauczyc" jeździć, operowac manetka. Jesli to jest połączona z poprawnymi przekladniami, tak by proporcjonalnie pedalowac, wtedy jest stabilnie i ekonomicznie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Jeździłby głównie z wykorzystaniem czujnika pass a nie na manetce. Poza tym przy baterii bidonowej jak i z powodu samej wagi silnika docisk przedniego koła sie zwieksza znacznie, to chyba minimalizuje ryzyko braku przyczepności, tak na zdrowy rozum
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Pepe pisze:
05 sie 2021, 22:51
IMG_20210801_110442_714.jpgMam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.
Gdzie zamawiałeś ?
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: lukk »

niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, niebezpiecznego uślizgu na zakręcie... no i wiadomo co by się stało w przypadku zwarcia faz :)
A tak poza tym, zupełnie subiektywnie - słabo to wygląda :)

Przy Twoich wymaganiach (1000-2000W i bateria bidonowa) nie tak łatwo uzyskać zasięg 100km, jeśli już to przy małej prędkości. Przykładowo u mnie, silnik DD 2kW + bateria 13s7p (duży bidon) i przy pałowaniu jestem w stanie ją wydrenować za 30km, przy spokojnej jeździe (czyli z 300W, ale bez wspomagania nogami) może wyciągnąłbym ok 70km (ale rower to FAT, więc w zwykłym będzie nieco lepiej).
Jeżeli zasięg jest istotny i planujesz raczej lajtowne jeżdżenie to może jednak przekładniowiec - np. XF19r na tył?
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

lukk pisze:
06 sie 2021, 14:26
niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, (...)
Dzisiaj bawiłem się sterownikiem z otwartym oprogramowaniem. Coś poszło nie tak i szarpnął okrutnie i widelec wyłamany. To chyba największą wada. Muszę zrobić porządna blokadę momentu bo to już drugi widelec 😕
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Wiec chyba zdecyduje sie na 1000w w tylnym kole lub 500 w przednim, a moze tez tylnym. Zalezy mi na rekreacyjnej jezdzie na wieksze odleglosci wlasnie. Predkosc wystarczy mi 30-35 km/h wiec chyba wybiore bezprzekladniowy wolnoobrotowy
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: lukk »

Pepe pisze:
06 sie 2021, 21:20
lukk pisze:
06 sie 2021, 14:26
niewiele osób wrzuca bezprzekładniowce na przód, jest kilka wad, wśród nich na pewno duża masa na kole kierującym, no i kilka ryzyk, typu: ryzyko rozwalenia widelca, (...)
Dzisiaj bawiłem się sterownikiem z otwartym oprogramowaniem. Coś poszło nie tak i szarpnął okrutnie i widelec wyłamany. To chyba największą wada. Muszę zrobić porządna blokadę momentu bo to już drugi widelec 😕
No właśnie, dlatego przekładniówka na przód dużo bezpieczniejsza, bo szarpnąć do przodu może, ale do tyłu już nie. A mniejsza masa + mniejsza średnica silnika = duuużo mniejszy żyroskop na przodzie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: tkoko »

Ponadto jazda bez prądu silnikiem bezprzekładniowym a przekładniowym jest nieporównywalna.
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

Mam nadzieję że dzięki nowej blokadzie obrotu nie będę więcej łamał widelca mimo silnika z przodu 😃
Załączniki
IMG_20210813_152344_960.jpg
IMG_20210813_152402_052.jpg
IMG_20210813_152613_638.jpg
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Tooropek »

Ciekawe rozwiązanie Pepe, a co z przednim hamulcem? Sam regen?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

Mam v-brake To uniwersalny widelec 😋
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Tooropek »

Jak tak to spoko, super ogarnąłeś temat, nic dodać, nic ująć.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2021, 18:21 przez Tooropek, łącznie zmieniany 1 raz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
marianosum
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2020, 21:23

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: marianosum »

Pepe pisze:
05 sie 2021, 22:51
IMG_20210801_110442_714.jpgMam w przednim kole silnik 1500W ograniczony przez sterownik do 600W Daje rady pod górę na leśnych ścieżkach. Po płaskim terenie jedzilem z mocą 1200W i nic się nie ślizgało.
Potwierdzam mam 1000 w na przodzie jest ok.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: radasss »

U mnie w przodzie przekładniówka 500 W. Praktycznie nie idzie normalnie jechać, co lekko ruszę manetką to drift.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
grubol
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 21 gru 2020, 12:24

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: grubol »

Hardkorowa konstrukcja, ja bym się bał wsadzić takiego klocka w przednie koło, nie mówiąc o braku amortyzacji i fałbrejkach.
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

silnik bezprzekladniowy jest ciężki i poprawia przyczepność - sprawdzone. Widelec jest amortyzowany a v brake nie są złe - nie zjeżdżam z gór i nie przekraczam 30-35 km/h
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Panowie to tak na podsumowanie, na poczatek lepszy przekładniowy czy bezprzekładniowy ? Tak jak pisałem jazda po asfalcie i lekkim terenie w centrum Polski więc bez dużych podjazdów. A co z jazda bez silnika, jakby brakło baterii, na którym łatwiej ? tak asekuracyjnie pytam
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: tas »

Ciężko jeździć tak, aby aku się skończył świadomie. Rower ma dziesiątki km zasięgu, wskaźnik naładowania informuje ile zostało. Bywają ludzie, którym w ciągu lat jazdy nigdy nie brakło prądu.
Silniki przekładniowe się w większości wyprzęgają i nie mają oporu, chociaż z kolei jadąc na bez przekładniowym z prędkością rowerową ciężko odczuć jego naturalny opór. Z kolei przekładniowe to dodatkowa praca i ostrożność, to są silniki delikatne, wymagające okresowej konserwacji, smarowania itp.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2021, 15:18 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: tas »

W sklepach internetowych taki zestaw, tylko, że z większym akumulatorem i mocniejszy (bo nie na zintegrowanym z szyną małym sterowniku tylko na normalnym, pełnowymiarowym jak w zestawie z linku za 4000zł) kupisz za około 800 - 1000zł taniej.
Tyle mi się nasuwa na szybko.

A co do doboru zestawu z uwagi na moc - 48V, około 30A sterownik, silnik bez przekładniowy to jest chyba najpowszechniejszy zestaw do elektryfikacji na pojazd miejski, trekingowy lub pod lekkie mtb. Ma rzeszę użytkowników, sprawdza się w roli typowego wspomagacza oraz moto rowerowej jazdy.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2021, 11:03 przez tas, łącznie zmieniany 4 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ataman
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2021, 15:21

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: ataman »

tas pisze:
20 sie 2021, 10:55
W sklepach internetowych taki zestaw, tylko, że z większym akumulatorem i mocniejszy (bo nie na zintegrowanym z szyną małym sterowniku tylko na normalnym, pełnowymiarowym jak w zestawie z linku za 4000zł) kupisz za około 800 - 1000zł taniej.
Tyle mi się nasuwa na szybko.
Poprosze o podanie namiarów na taki sklep/sklepy. Przegladałem różne ale znacząco ceny nie odbiegały od tych z Allegro
Pepe
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Pepe »

Ja kupowałem wszystko na Aliexpress
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: tas »

ataman z nexuna wzięte ceny, kuponami zbijesz jeszcze ze 150zł
Ostatnio zmieniony 20 sie 2021, 14:18 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Rikitiki
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 02 mar 2024, 21:10

Re: Jaki zestaw na początek

Post autor: Rikitiki »

Czy ten silnik ze zdjecia to csc
Rikitiki
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 02 mar 2024, 21:10

Post autor: Rikitiki »

Witam te silniki ze zdjec z postow to jaka marka
ODPOWIEDZ