Cześć,
rozważam zakup rowera ENGWE EP-2 Pro, głównie z uwagi na to, że powinien mi się zmieścić do niedużego bagażnika auta, bez składania siedzeń tylnych. Myślę także o zbudowaniu prostszego rowera miejskiego, pewnie mieszczącego się prawnie w definicji rowera. Ten miejski rower będzie miał swoją baterię. Zastanawiam się czy można jakoś podłączyć taką zewnętrzną baterię do ENGWE EP-2 Pro jako zapasowa bateria. Chińczyk ma jak widać pięć bolców, plus minus i jakieś 3 bliżej nieokreślone. Jak myślicie co to jest i czy można dopiąć jakoś swoją baterię? Co mi szkodziło spróbować, zapytałem o to producenta, ale wymijająco odparł, że zewnętrzne baterie są nierekomendowane
nie wiem co to za firma ale wygląda na to że z baterii wychodzi tylko zasilanie plus i minus a przynajmniej tak to wygląda, podobnie jak zasilanie klasycznych bidonów. W bidonach zwykłych dubluje się minusy i plusy by ograniczyć straty i grzanie się styków.
Śmiało możesz podłączać baterie zewnętrzną, ale przyda Ci się moduł który to umożliwi, prąd wyrównawczy i te sprawy oczywiście musisz zbadać jeżeli nie jesteś świadomym użytkownikiem. Przykładowy link o jaki moduł chodzi, a jest to rozszerzenie dla dwóch aku w połączeniu równoległym. Jeżeli chcesz użytkować zamiennie aku to wystarczy od sterownika zrobić rozgałęźnik i wyprowadzić złącze hermetyczne na zewnątrz. Są także w sprzedaży hermetyczne xt60 i ten typ konektora polecam użyć jeśli bateria ma być na zewnątrz. Pozdrawiam https://a.aliexpress.com/_vYdrN3
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Do jakiego displaya Wojtek? Przecież to nie bateria łączy się z displayem tylko sterownik to po pierwsze, a po drugie mam taką baterię i są podłączone tylko 2 piny z 5.
2:56 wszystko widać dokładnie na konektorze baterii.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Na filmie jest pokazana wymiana bebechów czyli zastąpienie ich uniwersalnym sterownikiem i display-em. A autor wątku zamierza tylko podłączyć do istniejacej instalacji, wlasny aku przez plus i minus. Zatem otwarte jest pytanie czy te 3 piny uczestniczą w dzialaniu roweru z firmową instalacją czy tylko służą serwisowi SAMEGO AKUMULATORA ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Wojtek, przecież widać na filmie jak są podłączone piny ze sterownikiem. Sterownik ten przyjmie nawet o 1S więcej i jest to zwykły sinusowy "brainpower motor controller" czyli taki jak w każdym chińskim nowym rowerze. Niektóre mają wyprowadzenia na dwóch dodatkowych przewodach od kagańca a niektóre nie mają i są zaprogramowane na 25km/h i ten drugi rodzaj siedzi na przykład w himo c20 i z20. Żadnej komunikacji między Aku a sterownikiem nie ma.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Tooropek, bardzo Ci dziękuję za super filmik. Czyli tam są podłączone tylko plus i minus na skrajnych pinach, nic więcej. Nawet nie zmostkowali pinów, chociaż pewnie to niekonieczne przy takich prądach.
Co do podwajania styków to żaden chińczyk się nie bawi w takie tematy. Należało by poprawić i dać styk podwójnie bo po pewnym czasie może tam zacząć śniedzieć i kurz się pojawi czy inne zanieczyszczenia, a wiadomo do czego może to zaprowadzić.
EWojciech wrzuć nam zdjęcia jak ogarniesz temat z powiększeniem zasięgu. Ciekawi mnie to jak podejdziesz do tematu. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.