Unibike Fusion 2013 a konwersja
: 10 lip 2022, 22:34
Witam.
Parę tygodni temu spotkałem grupkę osób na eikach, po kilku chwilach rozmowy strasznie zachorowałem na taki rower. Początkowo rozglądałem się za gotowym rowerem lecz są one dość drogie, a swój obecny rower ( Unibie Fusion 2013- kola 26'- hamulce hydrauliczne) bardzo lubię dlatego poszukiwałem sposobu na konwersje. Znalazłem całą masę gotowych zestawów do konwersji lecz przez brak doświadczenie i wiedzy, nie zdecydowałem się na nic z obawy że kupię minę. Obejrzałem kilka filmów i poczytałem forum gdzie ludzi przerabiali swoje rowery ale nigdzie nie znalazłem osoby które miała taki preferencje jak ja. Zamierzam na rowerze pedałować a silnik ma mi pomagać ruszać i jechać szybciej ( 25-30 km/h) oraz przy podjazdach pod górę. Teren po którym będę jeździł to ulica oraz ścieżki rowerowe, nie mam zamiaru "szaleć" po lasach i ostrym terenie. Zależy mi nie tyle na mocy silnika a głównie zasięgu, aby przy takim średnim wspomaganiu z moją wagą 105 kg mógł pokonać te ok 100 km. Przejechałem się na rowerze z napędem MID i średnio byłem zadowolony z komfortu oraz tego, że w przypadku braku prądu pedałowanie jest bardzo ciężkie. Kolejnym rowerem był Rockrider E-ST 500 v2 wypożyczony z Decathlon Rent i tutaj już byłem bardzo zadowolony, waga roweru oraz przyśpieszenie mnie naprawdę pozytywnie zaskoczyły a jest tam silnik który ma tylko 250W. Zasięg co prawda nie rozwalał bo przy wspomaganiu na 2 rowerem wykręciłem 60 km po w miarę równym terenie ale jest to kwestia akumulatora. Po testach zdecydowałem że chciałbym rower z niezbyt ciężkim napędem HUB, jeśli chodzi o moc to myślę że 500W spokojnie wystarczy na moje potrzeby. Z tego co poczytałem to najlepszy byłby silnik przekładniowy, bo On lubi ruszanie i podjazdy. Zależy mi na jakimś gotowym zestawie ponieważ średnio widzę to abym sam dobierał wszystkie sterowniki oraz osprzęt, wszystko chciałbym kupić w Polsce i mieć gwarancję. Mocno myślę nad zestawem z kołem firmy Mxus xf15c 48V lub Bafang 500W 48V z tego co wyczytałem to oba są przekładniowe, kolejna rzecz to dobry akumulator w formie bidonu o którym nie mam zielonego pojęcia jakiej firmy baterie i jaka pojemność aby przejechać te 100km. Zwracam się z uprzejmą prośba o opinie odnośnie tych dwóch silnikach, który jest lepszy lub jakieś inne propozycje odnośnie typu silnika czy firm. To forum to ostatnia deska przy pomocy doboru, ponieważ jak dzwoniłem do sklepów sprzedających zestawy pod swoją nazwą tylko jedyne co usłyszałem to że są najlepsze na świecie, robią milion km oraz nie znają pojęcia awaria. Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Parę tygodni temu spotkałem grupkę osób na eikach, po kilku chwilach rozmowy strasznie zachorowałem na taki rower. Początkowo rozglądałem się za gotowym rowerem lecz są one dość drogie, a swój obecny rower ( Unibie Fusion 2013- kola 26'- hamulce hydrauliczne) bardzo lubię dlatego poszukiwałem sposobu na konwersje. Znalazłem całą masę gotowych zestawów do konwersji lecz przez brak doświadczenie i wiedzy, nie zdecydowałem się na nic z obawy że kupię minę. Obejrzałem kilka filmów i poczytałem forum gdzie ludzi przerabiali swoje rowery ale nigdzie nie znalazłem osoby które miała taki preferencje jak ja. Zamierzam na rowerze pedałować a silnik ma mi pomagać ruszać i jechać szybciej ( 25-30 km/h) oraz przy podjazdach pod górę. Teren po którym będę jeździł to ulica oraz ścieżki rowerowe, nie mam zamiaru "szaleć" po lasach i ostrym terenie. Zależy mi nie tyle na mocy silnika a głównie zasięgu, aby przy takim średnim wspomaganiu z moją wagą 105 kg mógł pokonać te ok 100 km. Przejechałem się na rowerze z napędem MID i średnio byłem zadowolony z komfortu oraz tego, że w przypadku braku prądu pedałowanie jest bardzo ciężkie. Kolejnym rowerem był Rockrider E-ST 500 v2 wypożyczony z Decathlon Rent i tutaj już byłem bardzo zadowolony, waga roweru oraz przyśpieszenie mnie naprawdę pozytywnie zaskoczyły a jest tam silnik który ma tylko 250W. Zasięg co prawda nie rozwalał bo przy wspomaganiu na 2 rowerem wykręciłem 60 km po w miarę równym terenie ale jest to kwestia akumulatora. Po testach zdecydowałem że chciałbym rower z niezbyt ciężkim napędem HUB, jeśli chodzi o moc to myślę że 500W spokojnie wystarczy na moje potrzeby. Z tego co poczytałem to najlepszy byłby silnik przekładniowy, bo On lubi ruszanie i podjazdy. Zależy mi na jakimś gotowym zestawie ponieważ średnio widzę to abym sam dobierał wszystkie sterowniki oraz osprzęt, wszystko chciałbym kupić w Polsce i mieć gwarancję. Mocno myślę nad zestawem z kołem firmy Mxus xf15c 48V lub Bafang 500W 48V z tego co wyczytałem to oba są przekładniowe, kolejna rzecz to dobry akumulator w formie bidonu o którym nie mam zielonego pojęcia jakiej firmy baterie i jaka pojemność aby przejechać te 100km. Zwracam się z uprzejmą prośba o opinie odnośnie tych dwóch silnikach, który jest lepszy lub jakieś inne propozycje odnośnie typu silnika czy firm. To forum to ostatnia deska przy pomocy doboru, ponieważ jak dzwoniłem do sklepów sprzedających zestawy pod swoją nazwą tylko jedyne co usłyszałem to że są najlepsze na świecie, robią milion km oraz nie znają pojęcia awaria. Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.