mid czy lekka przekładniówka do fulla
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 20:01
mid czy lekka przekładniówka do fulla
Witam, posiadam rower full, chciałbym go przerobić na elektrycznego, zależy mi na zachowaniu małej masy zestawu, rower głównie do lasu żeby poskakać, dlatego zależy mi na małej masie, prędkości które mi zupełnie wystarczą to 35-40km/h. co lepiej mida tsdz2 czy jakaś mała przekładniówka w tylnym kole? koła 26 cali. teren głownie płaski
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 20:01
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Roweru oczywiście
Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety.
MID da dużą elastyczność momentu obrotowego (ważne podczas wspinaczki pod górę) ale obciąży napęd rowerowy i w przypadku Tsdz2 nie wolno go przeciążać.
HUB nie jest tak elastyczny zwłaszcza przy małych predkosciach pod górę, ale zmniejsza obciążenie napędu. Taba skacze z przekładniówką.
Na czym Ci bardziej zależy?
Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety.
MID da dużą elastyczność momentu obrotowego (ważne podczas wspinaczki pod górę) ale obciąży napęd rowerowy i w przypadku Tsdz2 nie wolno go przeciążać.
HUB nie jest tak elastyczny zwłaszcza przy małych predkosciach pod górę, ale zmniejsza obciążenie napędu. Taba skacze z przekładniówką.
Na czym Ci bardziej zależy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2020, 20:01
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
No to masz trochę tego do wyboru xf15 lub mocniejszy xf19 i tak dalej.
Wiele osób montuje te silniki do rowerów na sprzedaż i nic się z tym nie dzieje.
Z resztą zobacz ile jest postów na temat Tsdz2 a ile o HUB. Ludzie w Tsdz2 ciągle coś poprawiają kombinują naprawiają, a na HUB'ach po prostu jeżdżą.
Więc nie zadręczaj się za długo myśleniem.
Każdy rower elektryczny przynosi mnóstwo frajdy tylko trzeba go mieć
Wiele osób montuje te silniki do rowerów na sprzedaż i nic się z tym nie dzieje.
Z resztą zobacz ile jest postów na temat Tsdz2 a ile o HUB. Ludzie w Tsdz2 ciągle coś poprawiają kombinują naprawiają, a na HUB'ach po prostu jeżdżą.
Więc nie zadręczaj się za długo myśleniem.
Każdy rower elektryczny przynosi mnóstwo frajdy tylko trzeba go mieć
-
- Forumowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
XF19, lekki, idzie jak czołg, nie obciąża napędu. Najlepiej czuje się przy prędkościach powyżej 30km/h, do technicznej jazdy i długich podjazdów się nie nadaje. Po płaskim masz crosso-rower z odejściem takim że ludzie na piździkach są mocno ździwieni. Przesiadłem się na 19tkę z Bafanga BBSHD na 30A i 52V. Takie same parametry mam przy 19tce i przyśpiesza to nawet lepiej, momentu też nie brakuje. TSZDZ2 to delikatne gówienko, nie na wyższe prędkości tylko żeby się co najwyżej dopchnąć jak ciężko już się kręci...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
do lasu poskakać a koledzy huba proponują... hehehe spoookoo. tsdz2 delikatne gowienko ...uhuhu odważne stwierdzenie
-
- Forumowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Nikt mu nie każe kłaść kowadła w tylne koło tylko lekki mały silnik, chyba że chce walić dropy po 5m, to niech lepiej jeździ zwykłym rowerem . Z TSDZ2 się nie oszukujmy, najbardziej awaryjny, najgorzej spasowany ze wszystkich dostępnych silników do konwersji.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
no popatrz A ja go jakoś nie zepsułem nie licząc łożyska zniszczonego przez mycie karcherem. 3ci tysiąc ostrej oranki po Beskidach. silnik jest banalny w naprawie i części są dostępne i tanie . sam silnik kosztuje niewiele i nie potrzebuje 30kilowej baterii . miałem q128h i pozatym że spoko silniczek to jednak sorry ale wymiana dętki w trasie to nic miłego. zresztą nawet w garażu podziękuję...jako lekki rower do skakania właśnie tsdz2 nie ma konkurencji . kolega na falkonie przyjechał i rower z tsdz2 go zachwycił. jak czytam wątki i odpadnietych magnesach , popalonych sterownikach utarganych widłach bo blokada nie teges...to mnie śmiech ogarnia
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
U Ciebie jeździ Tsdz2 już ponad 3tys km super, gratuluję.
U Kajmana natomiast padły dwa i z tego co pisał używane były przez jego żonę i córkę.
Dętke ze snejkiem łatałem bez zdejmowania koła.
Nie jest łatwo ale są się to ogarnąć nawet w trasie.
Nie było by problemu gdybym lepiej pilnował ciśnienia w oponie.
No i przykład kolegi z Falkona jest nie na miejscu, nie ma co porównywać czegoś tak ciężkiego do konwersji na przekładniówce.
U Kajmana natomiast padły dwa i z tego co pisał używane były przez jego żonę i córkę.
Dętke ze snejkiem łatałem bez zdejmowania koła.
Nie jest łatwo ale są się to ogarnąć nawet w trasie.
Nie było by problemu gdybym lepiej pilnował ciśnienia w oponie.
No i przykład kolegi z Falkona jest nie na miejscu, nie ma co porównywać czegoś tak ciężkiego do konwersji na przekładniówce.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
nie byłoby problemu gdyby żona i córka umiały startować z miękkiego biegu i wogole je zmieniać. ludzie którym wsadzilem tsdz nadal jeżdżą... przypadek?
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Nie przecze, że TSDZ2 to jest super silnik za tą cene, ale suma awaryjności jest największa z silników jakich montowałem. W górach czasem i falcona da radę objechać, ale to przez swoja lekkość. Jednak to inne typu rowerów
A zrobilem pewnie koło 30 sztuk i jest masakra jeżeli chodzi o naprawy. Teraz odmawiam ludziom gwarancji i serwisu, jeżeli chcą budować na tym zestawie po prostu nie nadążam na serwisami. Za tą cenę nie ma podejścia. Sam mam go, ale mniej używam niż huba przez awaryjność w trasie, a pomimo, że teraz jestem gruba świnia w dodatku nigdy nie mogłem jeździć samochodem to robie rocznie 15k zł na wszystkich e-rowerach i mu nie ufam. Przez niego w górach dwa razy lawetę wzywałem. Tylko ja gnoje roweru, deszcz, śnieg, błoto, woda. Co dwa, 3 lata wymieniam huba w falconie, magnesy po kilka czyszczeniach tracą powłokę i sie odklejają. Nigdy nie spaliłem stojana. TSDZ2 nie wytrzymał od wiosny do lata. Co dopiero zima, gdzie łańcuch rdzewieję po 1 jeździe.
A zrobilem pewnie koło 30 sztuk i jest masakra jeżeli chodzi o naprawy. Teraz odmawiam ludziom gwarancji i serwisu, jeżeli chcą budować na tym zestawie po prostu nie nadążam na serwisami. Za tą cenę nie ma podejścia. Sam mam go, ale mniej używam niż huba przez awaryjność w trasie, a pomimo, że teraz jestem gruba świnia w dodatku nigdy nie mogłem jeździć samochodem to robie rocznie 15k zł na wszystkich e-rowerach i mu nie ufam. Przez niego w górach dwa razy lawetę wzywałem. Tylko ja gnoje roweru, deszcz, śnieg, błoto, woda. Co dwa, 3 lata wymieniam huba w falconie, magnesy po kilka czyszczeniach tracą powłokę i sie odklejają. Nigdy nie spaliłem stojana. TSDZ2 nie wytrzymał od wiosny do lata. Co dopiero zima, gdzie łańcuch rdzewieję po 1 jeździe.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Pxl66 może to nie przypadek.
Z tego co wiem Tsdz2 daje najbardziej "rowerowe" odczucia podczas jazdy.
Trzeba pamiętać żeby zmieniać biegi, dbać o napęd, częściej wymieniać łańcuch itd.
O HUB nie trzeba tak dbać.
HUB zwiększa niezawodność roweru.
Jeżdżę rowerem z małym silnikiem bezprzekładniowym.
Nie narzekam, można powiedzieć że zapominam o tym że jest w kole.
Korzystam z przezutek i czuje że rower to dalej rower.
W ciężkich maszynach jest bardziej jak na motorze, strach przechylić przy małych predkosciach ciężko zawrócić itd dlatego nie ma co powownywac Tsdz2 do Falkona.
Ale przekładniowy silnik moim zdaniem wygrywa z Tsdz2 na w miarę równym terenie.
W górach nie ma szans, ale na równinach i w lesie jest inaczej.
Z tego co wiem Tsdz2 daje najbardziej "rowerowe" odczucia podczas jazdy.
Trzeba pamiętać żeby zmieniać biegi, dbać o napęd, częściej wymieniać łańcuch itd.
O HUB nie trzeba tak dbać.
HUB zwiększa niezawodność roweru.
Jeżdżę rowerem z małym silnikiem bezprzekładniowym.
Nie narzekam, można powiedzieć że zapominam o tym że jest w kole.
Korzystam z przezutek i czuje że rower to dalej rower.
W ciężkich maszynach jest bardziej jak na motorze, strach przechylić przy małych predkosciach ciężko zawrócić itd dlatego nie ma co powownywac Tsdz2 do Falkona.
Ale przekładniowy silnik moim zdaniem wygrywa z Tsdz2 na w miarę równym terenie.
W górach nie ma szans, ale na równinach i w lesie jest inaczej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Ale w pierwszym poście gość pisze o fullu do skakania...End of The story imho
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Tak, napisał również o jeżdżeniu po równym terenie i lasach.
Rozumiem że Twoim zdaniem żaden HUB nie nadaje się do tego zastosowania.
Wytłumacz ja w takim razie Taba daje rade skakać z przekładniówką?
Rozumiem że Twoim zdaniem żaden HUB nie nadaje się do tego zastosowania.
Wytłumacz ja w takim razie Taba daje rade skakać z przekładniówką?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
a taba to jakis wyznacznik ma byc ? jakis symbol I punkt odniesienia ? pewnie i z qs275 możesz skakać...pytanie ile razy i z jaką przyjemnością lądowania...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
A czym się różni silnik 2.5 kg w kole, od 4.5 kg w supporcie i wzmocnioną oponą z wkładkami antyprzebiciowymi przy skakaniu.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Pxl666 Taba nie jest wyznacznikiem.
Ale pierwszym z brzegu dowodem na to że da się skakać z silnikiem przekładniowym.
Miał w kole MXUS 3K turbo ale szybko z niego zrezygnował na rzecz przekładniówki.
U Ciebie (i Twoich znajomych) pxl666 Tsdz2 się nie psuje, łańcuch Ci się nie zrywa, wszystko jest super, żadnych awarii.
I rozumiem że to już jest wyznacznik.
Ale pierwszym z brzegu dowodem na to że da się skakać z silnikiem przekładniowym.
Miał w kole MXUS 3K turbo ale szybko z niego zrezygnował na rzecz przekładniówki.
U Ciebie (i Twoich znajomych) pxl666 Tsdz2 się nie psuje, łańcuch Ci się nie zrywa, wszystko jest super, żadnych awarii.
I rozumiem że to już jest wyznacznik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 lis 2021, 13:17
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Bierz przekladniowke lub huba . Szkoda czasu i nerwow na silniki w ktorych trzeba robic jakies serwisy czy cos w ogole smarowac.
W hubie wymieniasz 2x łozyska raz na 20-30k km po 15zł- nigdy nie bawisz sie w jakies smary, łancuchy czy zebatki
Jest XXI kto w ogole ma czas serwisowac rozbierac Mida czy w ogole cos przy nim robic....
1. Przekladniowka
2. Hub
3. qs 138- Jedyny mid ktory sie nie psuje
W hubie wymieniasz 2x łozyska raz na 20-30k km po 15zł- nigdy nie bawisz sie w jakies smary, łancuchy czy zebatki
Jest XXI kto w ogole ma czas serwisowac rozbierac Mida czy w ogole cos przy nim robic....
1. Przekladniowka
2. Hub
3. qs 138- Jedyny mid ktory sie nie psuje
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
z ciekawości paczylem i widziałem tylko że jeździ teraz na tsdz2....
szczerze to niech sobie chłop spróbuje tego i tego i będzie wiedział
szczerze to niech sobie chłop spróbuje tego i tego i będzie wiedział
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Nie dałeś odpowiedzi czym się te silniki/rowery różnią przy skakaniu.
Ale przy skakaniu będzie ten sam problem, nagłe zmiany obciążenia na silniku, czyli start z "twardego" przełożenia.
A tak ogólnie to miarą przydatności danego silnika do roweru jest dostępność w ofercie producentów rowerów. Wpisz sobie w Google "rower TSDZ" i znajdź przynajmniej jedną ofertę fabrycznego roweru z tym silnikiem. Dla porównania wpisz sobie w Googla "rower Bafang" (ta sama półka cenowa/jakościowa/użytkowa) a fabrycznych ofert na rowery z tymi silnikami (tak MID jak i HUB) znajdziesz co najmniej kilka. Przypadek, świadomy bojkot TSDZ ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
zdania są jak dupy . proste . wybór producentów rowerów nie jest dlamnie miarodajny. jakoś topowi producenci nie idą w niezniszczalnego i mocarnego bafanga g510 tylko jakieś gowniane yamahy czy bosze...codo masy silnika w kole to już nawet zlewam odpowiedzi. kolega założy, poskacze i się wypowie...
-
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
A możesz napisać jaki to silnik, jaki ma przebieg i czy coś przy nim robiłeś?
Pozdrawiam,
Michał
Michał
-
- Forumowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Tak i rozpadł mu się po dosłownie 3 dniach . W ostatnim filmie powiedział, że jak ktoś chce kupić teraz TSZD2 to lepiej niech się wstrzyma
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Topowi producenci mają w ofercie;
Salon rowerowy BMX, Cz-Dz - 131 elektryków
Haibike z;
Yamaha
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Bosch
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
BH z:
BH 1E-36V
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Brose
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Shimano
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
KTM z:
pedalTrekk.-Pedal VP-616
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Bosch
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Merida z:
Shimano
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Overfly z:
Ananda
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Shengyi
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Mondraker z
Bosch
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Polscy producenci
Kross z:
Bafang
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Shimano
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
EcoBike z:
Ananda
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczn ... C&limit=50
Dapu
https://electofun.pl/e-rowery-mtb/1411- ... html#/365-
Bafang
https://electofun.pl/e-rowery-miejskie/ ... orest.html
Lovelec z:
Dapu i AKM
https://www.lovelec.pl/rowery/gorskie-elektryczne
I ŻADNEGO TSDZ.
To że renomowane firmy e-bike stosują w swoich rowerach takie "paści" jak Bosch, Brose, Shimano, Yamacha,
przynajmniej dla mnie, nie jest zaskoczeniem, w końcu ręczą jakością za napęd. Dziwi mnie tylko że jak już stosują w rowerach inne silniki to są to Anandy, Bafangi, Dapu, AKM, Shengyi, a nie "topowy/boski" TSDZ.
A teraz wróćmy do meritum pytania.
Najpierw df40 musi określić priorytety roweru/silnika.
* jeżeli ma to być jak najlżejszy rower to: HUB przekładniowy 250/350 wat (z odpowiednim RPM), waga silnika 2 - 3 kg (koło przód/tył), bateria "3 - 4P", waga zestawu 4 - 5 kg, Przy mocy 0.5 - 1 kW i aku "5 - 6P", waga wzrośnie do 6 - 8 kg.
* jeżeli będzie to MID (moce od 250 wat - 1 kW) waga silnika 4.5 - 5.5 kg, całość z baterią "5 - 6P" to 6 - 8 kg. Zwiększona podatność na awarie.
* jeżeli będzie to HUB bezprzekładniowy, to minimalne moce są powyżej 1 kW a ciężar w kole powyżej 5 kg, ogólny ciężar z baterią wzrośnie powyżej 8 kg. Będą większe opory jazdy bez zasilania/wspomagania silnika. Silnik o największej trwałości i bezawaryjności.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
skoro już zrobiłeś taka kwerendę to wskaz mi który z nich ma mida montowanego w suporcie jak bbs albo tsdz. bo nie porównujmy bafanga w piaście czy anandy zintegrowanej w ramę z silnikami do typowej samojebki .
silniki wkładane w mufę suportu producenci używali 5 lat temu
jak już mówiłem - jeśli producentom zależałoby na bezawaryjności to pakowali by g510 i cześć , gwarancja dożywotnia
silniki wkładane w mufę suportu producenci używali 5 lat temu
jak już mówiłem - jeśli producentom zależałoby na bezawaryjności to pakowali by g510 i cześć , gwarancja dożywotnia
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Skoro nie pakują "boskich/garażowych" TSDZ (zresztą BBSxx podobnie) w "normalne" ramy rowerowe (w support) to widać mają ku temu istotne powody. Pierwszy to zapewne odporność całego roweru i jego podzespołów na zwiększoną moc silnik/kierowca. Drugi to dostosowanie rowerów do obowiązującego prawa. Trzeci to odpowiedzialność karna związana z rowerem. Czwarty to zabezpieczenie roweru przed "grzebaniem" w firmowym oprogramowaniu i jego modyfikacji (hakowaniu) bez zgody autorów/firmy. Zapewne jest jeszcze kilka innych powodów dla których nie montują takich silników w firmowych rowerach nawet w Polsce.
A gdybyś chciał fabryczny rower z BBSxx to na ali możesz poszukać np.
https://pl.aliexpress.com/item/10050021 ... z9zFyUIm8u
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: mid czy lekka przekładniówka do fulla
Miki84 mój silnik to RH154 do tego sterownik 48V i 17A +bateria bidonowa.
Silnik kupiony jako używany powszedni właściciel ponoć pakował w niego około 1000W.
Silnik kupiony jako używany powszedni właściciel ponoć pakował w niego około 1000W.