Strona 1 z 1

13S4P czy 10S5P do silnika 250W

: 01 paź 2022, 20:19
autor: RadQ
Witam szanowne grono.

Myślę nad dodatkową "awaryjną" baterią do swojego roweru i tu mam dylemat czy zlecić złożenie ponownie 13S4P (bo taką mam na LG MG1) czy raczej pójść w 10S5P przy sterowniku KT 7/15A. Zastanawia mnie czy pakiet 10S z tym sterownikiem znacznie ograniczy moc "pompowaną" do silnika. Obecnie przy w pełni naładowanej baterii LCD3 na 5 biegu wspomagania potrafi pokazywać nawet 650W ale podpierając się wzorem na moc (P=U * I) wynika że gdy tak znacząco zmniejszę napięcie na pakiecie a sterownik ograniczy prąd do 15A to automatycznie też spadnie moc "pompowana" do silnika. No chyba że to działa jakoś inaczej i ktoś mnie oświeci :D

Pozdrawiam.

Re: 13S4P czy 10S5P do silnika 250W

: 04 paź 2022, 23:21
autor: slow
Przy tym samym sterowniku co masz zmieniłem 10s5p na 13s4p.
Osiągi bez porównania lepsze. Większa moc, większa prędkość, większa frajda. Zasięg trochę mniejszy o ile z tej zwiększonej mocy korzystasz. Jak jedziesz normalnie to zasięg podobny bo ilość Wh podobne (10s to 50 ogniw, 13s to 52 ogniwa)

Re: 13S4P czy 10S5P do silnika 250W

: 05 paź 2022, 10:24
autor: RadQ
Dzięki. Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Tak więc składamy drugi pakiet 13S4P ;)

Re: 13S4P czy 10S5P do silnika 250W

: 05 paź 2022, 12:06
autor: tkoko
RadQ pisze:
05 paź 2022, 10:24
Dzięki. Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Tak więc składamy drugi pakiet 13S4P ;)
Tyle że przy maksymalnym obciążeniu przy "13S", ten 250 watowy silnik/sterownik może dostać i z 800 wat. Pytanie jak długo wytrzyma takie moce.

Re: 13S4P czy 10S5P do silnika 250W

: 05 paź 2022, 17:47
autor: RadQ
tkoko pisze:
05 paź 2022, 12:06
Pytanie jak długo wytrzyma takie moce.
Na razie wytrzymał 1,3k km i nigdy nie był nawet ciepły bo ja jeżdżę z "nóg" i standardowo mam wspomaganie na poziomie 80-120W a te 650W to było na manetce którą notabene zdemontowałem bo wolę PAS. Taba w podobny silnik pakował 2,5kW i dopiero po dwóch latach go "usmażył" ;)