Fiido M21 - totalna przeróbka
: 13 lis 2022, 15:38
Dzisiaj skończyłem przerabianie swojego Fiido M21. Z oryginalnych części pozostały: silnik (jak się okazało 750W, całkiem fajny, z tym, że przerobiłem wtyczkę na taką jak w Mxus/Bafang), rama, obręcze, przedni widelec i sztyca podsiodłowa. Pozostałe elementy wymieniłem: Założyłem suport tensometryczny E-rider do kontrolera KT36/48SVPRD 17A (sinus) a całością steruje MPe V6. Manetka mała kciukowa rodzimej produkcji. Hamulce hydrauliczne Shimano BR/BL-MT200 z czujnikami hamowania Magura, tarcze SM-RT-56 180mm. Przednia sakwa Topeak Tourgide Hadlebar Bag 7/7L tylna Basil Discovery 365D Double Bag 18l. Oświetlenie: przód Prox Mirach LED 20LUX DC36-48V, tył ProX Indus LED E-Bike DC36-48V. Mostek ahead Mankind Archangel 1,1/8" i kierownica BMX Rant NSixty 4PC - black 9". Pedały Rockbros K203-BK, tylna przerzutka Shimano ALTUS RD-M310 8rz, Siodełko Kellys Ccomfortline czarne. Tylny amortyzator DNM AO38RC air shock 165mm z manetką. Bagażnik z Decathlonu - Btwin 100 dla koła 20" z tym, że musiałem zrobić mocowanie przednie a do wahacza zamocowałem uchwytami od błotnika Zefal - No Mud 26". Opony: 20x4.0 102-406 Vee Speedster Whitewall.
MPe siedzi w obudowie na tylnym wahaczu takiej z Nexuna okazało się że pasuje idealnie na wahacz, wyświetlacz jest od Bafanga po przeprogramowaniu. Z dodatków to założyłem jeszcze blokadę obrotu osi też z Nexuna bo wiem że te silniki dosyć często się obracają na fabrycznych blokadach których praktycznie brak.
Teraz jestem zadowolony, rower fajnie się zbiera, przy prędkości 25-30km z asystą pedałowaniem mam zasięg ok 55km. Czujnik nacisku jednak o wiele fajniej wspomaga niż czujnik kadencji, szczególnie przy ruszaniu. Do poruszania się po mieście jest świetny. Oryginalny kontroler i suport też z czujnikiem nacisku leżą w pudle, głównie dlatego że wspomaganie pedałowania było tylko do 24 km/h (po odblokowaniu) szybciej tylko z manetką i możliwości kontroli były praktycznie żadne - 3 poziomy wspomagania z czego pierwsze 2 nie do użytku, wyświetlacz pokazywał tylko prędkość no i po odblokowaniu nie można było wejść w tryb legalny/miejski co oferuje MPe (przydatne w przypadku kontroli).
MPe siedzi w obudowie na tylnym wahaczu takiej z Nexuna okazało się że pasuje idealnie na wahacz, wyświetlacz jest od Bafanga po przeprogramowaniu. Z dodatków to założyłem jeszcze blokadę obrotu osi też z Nexuna bo wiem że te silniki dosyć często się obracają na fabrycznych blokadach których praktycznie brak.
Teraz jestem zadowolony, rower fajnie się zbiera, przy prędkości 25-30km z asystą pedałowaniem mam zasięg ok 55km. Czujnik nacisku jednak o wiele fajniej wspomaga niż czujnik kadencji, szczególnie przy ruszaniu. Do poruszania się po mieście jest świetny. Oryginalny kontroler i suport też z czujnikiem nacisku leżą w pudle, głównie dlatego że wspomaganie pedałowania było tylko do 24 km/h (po odblokowaniu) szybciej tylko z manetką i możliwości kontroli były praktycznie żadne - 3 poziomy wspomagania z czego pierwsze 2 nie do użytku, wyświetlacz pokazywał tylko prędkość no i po odblokowaniu nie można było wejść w tryb legalny/miejski co oferuje MPe (przydatne w przypadku kontroli).