Zwarcie baterii bidonowej podczas samodzielnego montażu
: 04 gru 2022, 15:25
Pacjent: Bateria bidonowa 13s4p
BMS:
https://nexun.pl/pl/products/bms-4-13s- ... y-794.html
Po samodzielnym złożeniu baterii bidonowej zwarłem (nie pytajcie jak - obciach) na ułamek sekundy wyjście ładowania. Poszła wielką iskra, aż przysmoliło gniazdo ładowania.
Domniemuje że BMS jest uwalony, ponieważ nie odcina zasilania po odłączeniu wtyczki z kablami do balansowania. Poniżej pomiary:
Napięcie na aku 53,8V
Napięcie przy rozwartej pętli BMSa między plusem baterii, a wyjściem BMSa, które idzie na sterownik: 43,2V
Natomiast przy włączonym BMSie (pętla zwarta) napięcie na wyjściu BMSa do sterownika takie jak na baterii.
Tak samo ma się sprawa przy odłączonej wtyczce z przewodami do balansowania.
Wł BMS: napięcie jak na baterii. Wył BMS napięcie 43,2V.
I tu pytanie czy inwestować w nowy BMS czy wystarczy przelutować uwalone mosfety?
Czy może nie ryzykować i po przepłynięciu prądu zwarcia przez BMS kupić nowy i nie dziadować?
-
Oczywiście gniazdo ładowania też do wymiany.
BMS:
https://nexun.pl/pl/products/bms-4-13s- ... y-794.html
Po samodzielnym złożeniu baterii bidonowej zwarłem (nie pytajcie jak - obciach) na ułamek sekundy wyjście ładowania. Poszła wielką iskra, aż przysmoliło gniazdo ładowania.
Domniemuje że BMS jest uwalony, ponieważ nie odcina zasilania po odłączeniu wtyczki z kablami do balansowania. Poniżej pomiary:
Napięcie na aku 53,8V
Napięcie przy rozwartej pętli BMSa między plusem baterii, a wyjściem BMSa, które idzie na sterownik: 43,2V
Natomiast przy włączonym BMSie (pętla zwarta) napięcie na wyjściu BMSa do sterownika takie jak na baterii.
Tak samo ma się sprawa przy odłączonej wtyczce z przewodami do balansowania.
Wł BMS: napięcie jak na baterii. Wył BMS napięcie 43,2V.
I tu pytanie czy inwestować w nowy BMS czy wystarczy przelutować uwalone mosfety?
Czy może nie ryzykować i po przepłynięciu prądu zwarcia przez BMS kupić nowy i nie dziadować?
-
Oczywiście gniazdo ładowania też do wymiany.