Strona 1 z 1

Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 23 kwie 2023, 2:29
autor: janusz69420
Cześć, potrzebuję porady w sprawie przerobienia starego rometa na elektryczny. Mam dwie ramy, jedna od kadeta, druga od komara. Chciałbym na bazie którejś z nich zrobić motocykl elektryczny. Nie znam się na temacie, chciałbym się podszkolić i przywrócić któryś z motorowerów do życia. Proszę o rekomendacje silnika i całej elektroniki do tego projektu. Jeśli chodzi o moc, to chcę żeby była podobna do oryginału, prędkość 40 km/h wystarczy. Dzięki za pomoc, pozdrawiam

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 23 kwie 2023, 7:59
autor: zielony71
A jaka moc była w oryginale? 3KM?

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 23 kwie 2023, 8:13
autor: tkoko
Jeżeli satysfakcjonuje Ciebie dotychczasowa moc Komarka, czyli max 2 KM (1.3 kW), i maksymalna prędkość do 40 km/godz, to powinien wystarczyć silnik 30H 10x6 / 1.5 kW, i bateria 48 V. Jeżeli coś mocniejszego to silnik typu 3K i odpowiednie napięcie baterii.
Obejrzyj sobie blog i sklep Nexun.

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 23 kwie 2023, 8:53
autor: zielony71
Nie wiem na ile będziesz chciał zachować oryginalny wygląd motoroweru (podejrzewam, że to może być motyw użycia tak starej ramy), ale nieźle mógłyby wyglądać tego typu silnik w obu piastach:
sanyo dynamotor.jpg

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 25 kwie 2023, 20:37
autor: pxl666
no ale jak tam będą moto pinkle to nie lepiej jednak coś jak 3kturbo ?

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 6:47
autor: zielony71
Wszystko zależy od tego czy ma super jeździć czy super wyglądać. 3k w tylnym kole nie będzie wyglądał jak oryginał.
prędkość 40 km/h wystarczy

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 7:51
autor: pxl666
tyle ze przy takiej masie to małemu silnikowi nie wróżę długiego życia

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 7:58
autor: zielony71
Zwykły rower 20 kg + użytkownik 70 kg = 90 kg i z tym jeden silnik radzi sobie bez problemu.
Tutaj motorower 60 kg (?) + użytkownik 70 kg = 130 kg na dwa silniki to znacznie lepiej niż w zwykłym rowerze. Nawet przy 2 osobach na pokładzie jest tylko nieznacznie gorzej.

Ale bez sensu ta dyskusja bo inwestor się nie odzywa i nie wiadomo o co mu chodzi.

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 9:21
autor: lukk
Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 14:38
autor: Dawdzio
zielony71 pisze:
23 kwie 2023, 8:53
nieźle mógłyby wyglądać tego typu silnik w obu piastach:
Silniki w piastach i hamowanie stopami :D

Te Romety nie miały hamulców tarczowych i nie ma fizycznej możliwości ich montażu.
Podstawowe pytanie: któraś rama ma dokumenty czy to ma być sztuka dla sztuki?

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 16:14
autor: tkoko
Dawdzio pisze:
26 kwie 2023, 14:38
Silniki w piastach i hamowanie stopami :D
A jest jakiś problem z montażem hamulców tarczowych.

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 16:16
autor: pxl666
to może tym bardziej 3kt i regen ?

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 16:19
autor: pxl666
lukk pisze:
26 kwie 2023, 9:21
Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
imho słaby ... jak kolo chce zrobić replikę na prund to proszzszszsz


Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 26 kwie 2023, 22:39
autor: Dawdzio
tkoko pisze:
26 kwie 2023, 16:14
A jest jakiś problem z montażem hamulców tarczowych.
W tych przypadkach spore. Komar z kołem przednim na wahaczach pchanych nie ma najmniejszych szans na tarczę z przodu. Nawet jeśli jest to późniejsza wersja to i tak fabryczne zawieszenie średnio się do tego nadaje i wymaga to poważnej i precyzyjnej przeróbki. Zdecydowanie prościej zmienić wideł. Tylko w ten sposób zmieni się przód, tył, coś tam jeszcze i w końcu z Rometa zostanie goła rama.

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 27 kwie 2023, 5:15
autor: zielony71
Ten patent z silnikiem zamiast cylindra jest fajny choć w romecie tak prosto nie będzie, bo to dwusuw i łańcucha rozrządu w nim nie ma.
Co do hamulców to zamiast tarczowych można dać rolkowe lub bębnowe, jest tego trochę.

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 27 kwie 2023, 5:37
autor: Dawdzio
Taki patent można by zastosować w czymś z silnikiem 223 (np. Ogar 200), tam od razu na wale jest zębatka. Można by się wtedy pokusić o wkomponowanie silnika w kartery. W Dezamecie będzie ciężej z racji sprzęgła bezpośrednio na wale, a i obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni. Chociaż angażując tokarza z wykorzystaniem starego wału można stworzyć oś z zębatką i wypuścić łańcuch górą. Tylko nadal pozostaje pytanie co na to skrzynia biegów.

Najprościej i najlepiej chyba będzie założyć silnik z zębatką zdawczą i co najwyżej wpakować go w atrapę silnika z blachy lub wypatroszone kartery (tu ważna uwaga, należy wykorzystać kartery nie do pary, tych pasujących do siebie nie przybędzie, ktoś mający takie z pewnością chętnie się zamieni).

Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny

: 25 lip 2023, 0:16
autor: Gregor M.
Witam wszystkich majsterkowiczów. Czy autor tematu zrealizował swój projekt? Właśnie jestem w trakcie tworzenia komponentów do do realizacji takiego projektu na bazie ogara 205 i widzę że nie jestem z tym jedyny chociaż swój projekt zacząłem rok wcześniej niż powstał ten temat