Przeróbka dampera DNM RCP2S

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Przeróbka dampera DNM RCP2S

Post autor: Tooropek »

Jak w temacie damper Rcp2s ma komorę powietrzną, ale jest ona nabijana fabrycznie jednorazowo przez gumowy walec widoczny na foto poniżej a co za tym idzie nie ma opcji dobić ciśnienia i regulacja fabryczna działa zero-jedynkowo a bynajmniej ja miałem takie odczucia. Po zabiegu modyfikacji na shreder damper odbija o niebo lepiej przy ciśnieniu 15bar 220psi (do takiej wartości max pompowałem komorę) ale także utwardza się co przy sprężynie 550lbs znacznie polepsza pracę i twardość dampera.

Co trzeba i jak to zrobić...

Do modyfikacji potrzeba zawór shreder tubless 44mm koniecznie aluminiowy!! i dwa wiertła: 6mm i wiertło stopniowe 2/4/6/8/10. Najpierw spuszczamy powietrze odkręcając zaślepkę od spodu, następnie wciskamy dekiel do środka i wyciągamy seger. Następnie wiercimy otwór 6 mam i pogłębiamy go na długość 2mm wiertłem stopniowym 10mm tak by powstała fazka jak na foto. Fazka ma mieć 2mm nie więcej nie mniej tak by zawór shreder i jego podkładka dobrze dolegały do dekla. Czyścimy opiłki powstałe podczas wiercenia, wkładamy zawór, z drugiej strony silikonowy oring i zakręcamy z wyczuciem zawór tak by gumowa uszczelka zgniotła się lecz nie za mocno by jej nie przecięło. Wszystko z wyczuciem...

Ja do swojej przeróbki użyłem zaworów trezado - pasują idealnie, koszt 68,90pln.

Efekt końcowy widoczny na foto.
Nabijamy od 12 do 15bar 150 do 220psi.

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ