Wybór silnika

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Wybór silnika

Post autor: Wojtas »

Cześć,
Mam sterownik Sabvoton ML7245 (wektorowy) programowalny MQCON
https://nexun.pl/pl/products/sterownik- ... n-867.html
Wcześniej jeździłem na Barmal X2, który niestety padł po kilku latach wytężonej pracy. Ale nie w tym rzecz.

W rowerze był silnik z ebiker.pl, MXUS XF40C 30H z nawojem 12x5, który przy moich parametrach (200cm wzrostu, 105 kg wagi i koło 29) potrafił rozpędzić rower do około 50 km/h. Na podjazdach nie było już tak wesoło aczkolwiek dawał w miarę radę jak na moje wymagania (raczej płasko ale zdarzają się u mnie nawet srogie podjazdy).Niestety po przejściu na Sabka postąpiłem lekkomyślnie i silnik spalił się najprawdopodobniej (brak jakiegokolwiek zabezpieczenia, ustawienia defaultowe więc na jednym z profili leciała pełna moc).

Planuję teraz zakupić Mxus 8x8, wolniejszy ale mocniejszy (V max na jakiej mi zależy to max 35-40 km/h, jeżdżę sporo z przyczepką rowerową więc bardziej potrzebuję momentu niż prędkości).
Pytanie czy to dobry wybór? Czy może wziąć 7x9? Czy może jeszcze inny (3k turbo nie wchodzi w rachubę, jest za wielki i za ciężki).
Silnik zamierzam od razu rozebrać i zabezpieczyć termicznie wyłącznikiem. I tutaj pojawiają się pierwsze pytania. Chciałbym zabezpieczyć go "podwójnie" stosując przeróbkę "1 wire" zgodnie z poniższym opisem:

viewtopic.php?t=4052

Czy zgodnie z tym opisem można nie rozbierać silnika i zastosować jedynie rezystor przed czujnikiem klamek hamulcowych i wykorzystać istniejący NTC10k? Czy może trzeba założyć termik mimo wszystko?

Na sterowniku wszystkie profile ustawię na minimum. Chciałbym podłączyć NTC10k do jakiegoś wyświetlacza aby widzieć co się dzieje z temperaturą w silniku w trakcie testów i sukcesywnie zwiększać moc.

Będę wdzięczny za wskazówki.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Wybór silnika

Post autor: tas »

Jakie masz zasilanie? 48V?
Nie wybieraj bardzo wolnobieżnego silnika np 7x9 z uwagi na to, że ma cienkie uzwojenia - takie bardzo wolnobieżne silniki źle znoszą karmienie dużymi prądami (fazowymi) i jest piekarnik. moim zdaniem optymalny byłby 8x8 lub 10x6 + obowiązkowe zabezpieczenie termiczne np w sposób z linku
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wybór silnika

Post autor: Wojtas »

Dzięki za szybką odpowiedź :) ok czyli 8x8. Tak, mam 48V.
Tas, a dobrze rozumiem ten schemat gdzie kolega narysował "dobrze" - tam nie ma termika i wykorzystany jest NTC10k jako wyłącznik termiczny?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wybór silnika

Post autor: Dede »

NTC10K to nie wyłącznik termiczny tylko do odczytu temperatury.
Jeśli nie masz LCD z wyświetlaczem temperatury to możesz go odciąć i zastosować termik.
Jeśli masz LCD z wyświetlaczem temperatury to czujnik NTC10k się przyda i dodatkowo termiczny więc link co podałeś to pomysł jak podłączyć NTC10k z termikiem żeby nie rezygnować z wyświetlacza temperatury z powodu termika a wszytko podłączone jednym przewodem.
ODPOWIEDZ