LCD 802 manetka

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Yaos2023
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2023, 15:10

LCD 802 manetka

Post autor: Yaos2023 »

Obrazek

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak tego używać ? Terminologia jest dosyć skomplikowana.

Obrazek

Poniżej znajduje się takie dziwne zdanie nie rozumiem o co to może chodzić

Obrazek

Oryginalnie nazywa się to tak jak na zdjęciu poniżej może ktoś już używa ?

Obrazek
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: LCD 802 manetka

Post autor: Tooropek »

Masz ten z lcd z manetką do dedykowanego sterownika czy oddzielnie kupiłeś?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD 802 manetka

Post autor: tkoko »

Yaos2023 pisze:
27 cze 2023, 17:55
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak tego używać ? Terminologia jest dosyć skomplikowana.

Poniżej znajduje się takie dziwne zdanie nie rozumiem o co to może chodzić
Najpierw sfotografuj/zeskanuj całą instrukcję by wiedzieć o czym jest.
Z tego co widzę to "typ GT" lecz dziwnie programowany. "P" mają być może dwie funkcje.

PO5 - kasowanie ODO (przejechanego dystansu) i ustawianie ilości PAS w wyświetlaczu
PO6 - "zero start", działanie manetki cały czas lub kręcąc korbą (wymagany czujnik PAS), i ustawianie średnicy koła.
PO7 - wspomaganie, tylko PAS, tylko manetka, równoczesnie PAS/manetka
PO8 -tempomat
PO9 - wskazania w km lub milach
P10 - ograniczenie prędkości (zapewne procentowe nie w km)
P11 - czułość reakcji czujnika PAS
P12 - moc wspomagania czujnika PAS
P13 - prąd sterownika (umowny)
P14 - zapewne wł/wył lampy
P15 - liczba magnesów tarczy PAS.
Zapewne są i pozycje PO! do O4.
Yaos2023
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2023, 15:10

Re: LCD 802 manetka

Post autor: Yaos2023 »

Tooropek pisze:
27 cze 2023, 18:43
Masz ten z lcd z manetką do dedykowanego sterownika czy oddzielnie kupiłeś?
Kupiłem to razem z kontrolerem.
https://allegro.pl/oferta/36v-48v-1000w ... 3736691852
Po zainstalowaniu ekran świeci ale nie mogę uzyskać przełączenia aby zobaczyć tryby P niezależnie od tego czy trzymam sekundę czy 3 sekundy klawisz M. Silnik nie startuje z manetki. Natomiast po połączeniu dwóch zielonych przewodów rozpoznawania fazy motoru silnik rusza od razu sam bez manetki.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: LCD 802 manetka

Post autor: Tooropek »

Musisz od razu po włączeniu sterownika wejść w ukryte menu przytrzymując klawisz funkcyjny.
Niektóre sterowniki tak mają.

P06 musisz ustawić na 0 żeby działała manetka.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Yaos2023
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2023, 15:10

Re: LCD 802 manetka

Post autor: Yaos2023 »

tkoko pisze:
27 cze 2023, 20:23
Najpierw sfotografuj/zeskanuj całą instrukcję by wiedzieć o czym jest.
Z tego co widzę to "typ GT" lecz dziwnie programowany. "P" mają być może dwie funkcje.
Dodatkowo jest jeszcze poprzednia strona

Obrazek
Obrazek
Plus
Obrazek
Yaos2023
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2023, 15:10

Re: LCD 802 manetka

Post autor: Yaos2023 »

Tooropek pisze:
27 cze 2023, 22:19
Musisz od razu po włączeniu sterownika wejść w ukryte menu przytrzymując klawisz funkcyjny.
Niektóre sterowniki tak mają.

P06 musisz ustawić na 0 żeby działała manetka.
Brawo zadziałało (przynajmniej wejście do ustawień) polegało to na tym że najpierw trzymam M a później przekręcam kluczyk w prawo.

Niestety jest tam tyle jeszcze pytań do określenia że nie mam pojęcia co tam wpisać jak to ustawić aby silnik ruszył z manetki na przykład ;

P04: Speed gauge magnetic steel number: range: 1-100; This parameter is related to the meter display speed and needs to be entered correctly;

If it is an ordinary hub motor, direct input of magnetic steel;

If it is a high-speed motor, it is also necessary to calculate the deceleration ratio, and the input data = the number of magnetic steel x deceleration ratio;For example number of motor magnets 20, deceleration ratio 4.3: input data is: 86 = 20 × 4.3


Niestety nie wiem ile mój silnik ma magnetycznych stali.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD 802 manetka

Post autor: tkoko »

Yaos2023 pisze:
27 cze 2023, 22:35
Niestety jest tam tyle jeszcze pytań do określenia że nie mam pojęcia co tam wpisać jak to ustawić aby silnik ruszył z manetki na przykład ;

P04: Speed gauge magnetic steel number: range: 1-100; This parameter is related to the meter display speed and needs to be entered correctly;

If it is an ordinary hub motor, direct input of magnetic steel;

If it is a high-speed motor, it is also necessary to calculate the deceleration ratio, and the input data = the number of magnetic steel x deceleration ratio;For example number of motor magnets 20, deceleration ratio 4.3: input data is: 86 = 20 × 4.3


Niestety nie wiem ile mój silnik ma magnetycznych stali.
Wpisz tam 86. To jest praktycznie mało istotne, odpowiada tylko za prawidłowe wskazania prędkości wyświetlacza. Najlepiej wziąć licznik rowerowy, i zmieniając wartości liczbowe doprowadzić do "zgrania" obu prędkości, licznika i wyświetlacza. Oczywiście w pozycji średnicy koła muszą być prawidłowe dane.
Yaos2023 pisze:
27 cze 2023, 22:15
....... . Silnik nie startuje z manetki. Natomiast po połączeniu dwóch zielonych przewodów rozpoznawania fazy motoru silnik rusza od razu sam bez manetki.
w "PO7" ustawiasz z czego jest sterowane wspomaganie/jazda.
0 = PAS (Power Drive), 1 = manetka (Electric Drive), 2 = PAS/manetka, (Power i Electric Drive równocześnie)
w "PO6" ma być zero.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD 802 manetka

Post autor: tkoko »

Widzę że masz już "gotowy" rower do testów wiec kilka uwag.
1. w wyświetlaczu ustaw następujące parametry;
PO1 - 36 V
PO2 - średnica koła
PO3 - tu możesz skorygować wskazania wyświetlacza jeżeli nie można tego ustawić prawidłowo w "PO4"
PO4 - wpisz 80 - 86 (wpisz wartość najbliższą optymalnym wskazaniom prędkości), jeżeli dalsze zwiększanie liczby w PO4 nie powoduje dalszych zmian prędkości, skoryguj wskazania w "PO3"
PO5 - wg opisu, masz ilość poziomów wspomagania PAS. Przy "0" będą to trzy poziomy "PAS" (zapewne 33%, 66%, 100%)
przy "1" będzie to 5 poziomów wspomagania PAS (20%, 40%, 60%, 80%, 100%)
PO6 - 0
PO9 - 0
P10 - 100
P11 - 1
P12 - 5
P13 - możesz wpisać nawet 1

By sprawdzić "realny prąd" na starcie (bez pomiaru) przy Twojej baterii, wystarczy "pełny gaz" na PAS minimalny (PAS1) i PAS maksymalny (3 -5 w zależności od ilości PAS). Jeżeli BMS lub sterownik będzie odcinał zasilanie/baterię to znaczy że nawet przy nastawionym minimalnym prądzie w wyświetlaczu/sterowniku idzie znacznie większy na silnik/sterownik.
ODPOWIEDZ