
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... go/ke697sd
Przecież BYD od lat produkuje/sprzedaje więcej samochodów elektrycznych niż Tesla, tak więc nie jest to tylko "darmowa reklama", tym bardziej że masz konkretny termin sprzedaży pierwszych samochodów z tym systemem (kwiecień 2025 r)..
Zapewne w Chinach BYD już postawił/postawi takowe skoro chce sprzedać takie auta. Jak przy każdej nowości, trochę to potrwa zanim ta technologia dotrze do Europy, tym bardziej że na razie BYD zamierza w EU wprowadzić jedynie hybrydy, z powodu ceł i zakazów EU dotyczących elektryków. Niemniej jednak na Węgrzech i Turcji już są w trakcie budowy swoich fabryk.
pewnie na tych osiedlach w miastach duchów gdzie pręty zbrojeniowe dziecko gnie w palcach a beton sypie się jak mucha po nim łazi , w blokach 30 piętrowych... noi zasilanie do tych ładowarek pociągnęli 3x2,5mm , oczywiście alu
Rozpoczął się swoisty wyścig zbrojeń jeśli chodzi o nowe technologie ogniw. Wiele firm ma już prototypy ogniw nowej generacji. Pozostaje wdrożenie.pxl666 pisze: ↑19 mar 2025, 8:17w inzynierii / technologii zwiekszenie wysrubowanego parametru o 15 % uznaje się za sukces . ty piszesz o poprawie o 100% . to musiały być być materiały od obcych albo z asgardu ... nie widzisz że ogniwa pojemnościowo stają się poprostu coraz większe fizycznie a np pojemnosc 18650 w praktyce stoi już ładne parę lat ?
Wierzę w oficjalnie dostępne dane, przykład;
W Polsce z jakże rozwiniętą technologią też masz takie osiedla. Różni je jedynie skala. Dla nas osiedle na tysiąc ludzi to już duże osiedle. Dla Chin 100 tysięcy ludzi to małe osiedle.
Nie wiem czy "bohaterską armia ludowa wyzwalała naród chiński od wpływów zgniłego zachodu", wiem natomiast jedno, na pewno uchroniła Chiny przed "Ukraińskim majdanem" i zapewne wojną. Żeby było jasne, nie zamierzam oceniać czy to dobrze czy źle. Narzucanie europejskich "wartości" krajom całego świata, kończy się tak jak w Libii, Iraku, Syrii, Palestynie, Wietnamie, Afganistanie, itd. Co zyskały te kraje po interwencjach EU/NATO, poza tym że obaliły swoich "dyktatorów". Wszędzie nadal jest wojna/konflikt, a EU ma kłopot z uchodźcami.
DZIŚ ?? pierwsze reklamy lionu w dewaltach widziałem w usa 20 lat temu w popsciencie (taka gazetka jak u nas młody technik) , generalnie w newsfeedzie co tydzień widzę rzekome przełomy w technologii akumulatorów które od lat są tylko lepem na inwestorów . a jak kopało sie lit kobalt i inne rzadkie pierwiastki , tak nadal sie kopie i nie widać żadnych ogniw siarkowych manganowych czi innych "przełomowych"...zielony71 pisze: ↑19 mar 2025, 9:28Rozpoczął się swoisty wyścig zbrojeń jeśli chodzi o nowe technologie ogniw. Wiele firm ma już prototypy ogniw nowej generacji. Pozostaje wdrożenie.pxl666 pisze: ↑19 mar 2025, 8:17w inzynierii / technologii zwiekszenie wysrubowanego parametru o 15 % uznaje się za sukces . ty piszesz o poprawie o 100% . to musiały być być materiały od obcych albo z asgardu ... nie widzisz że ogniwa pojemnościowo stają się poprostu coraz większe fizycznie a np pojemnosc 18650 w praktyce stoi już ładne parę lat ?
Budowa osiedla na tysiąc osób w Polsce odpowiada chińskiemu osiedlu/"mini" miasteczka na 39 tys 200 osób (większe od Cz-Dz).
Nie chce mi się szukać na You Tube polskich "kwiatków". Wystarczy że córa aktualnie sądzi się z deweloperem o jakość wykonania swojego mieszkania/domu.
Nie ma to jak "Kali ukraść to dobrze, Kalemu ukraść to źle".
Przecież nie ma obowiązku szybkiego ładowania na co dzień. Jeżeli ktoś jeździ "wokół komina" kilkanaście/dziesiąt kilometrów, nie ma problemu z wolnym ładowaniem. 5 min/400 km to problem dłuższego przejazdu (np nad morze) kilka/naście razy w roku.
na początku aut spalinowych bralo sie 2-3 kanistry ze sobą zeby zatankowac w trasie - z EV i ładowarkami jest to samo, ludzie na siłe chcą miec zasiegi 1000km bo boją sie ze utkną, najbardziej biadolą ci co jezdza raz do roku, bo jak ktos regularnie bedzie jezdził to ogarnie bez problemuzielony71 pisze: ↑19 mar 2025, 16:16Szybkie ładowanie tak czy inaczej nie rozwiązuje sprawy, bo w praktyce wynikają w drodze różne niespodzianki, np:
- zużycie na trasie było większe niż planowane (ogrzewanie, wiatr, trudne warunki drogowe) i nie wystarcza zasięgu do zaplanowanej ładowarki,
- zaplanowana ładowarka zajęta/nieczynna/nie osiąga pożądanej mocy
- kolejna ładowarka za daleko, żeby do niej dojechać lub wymaga zjazdu z zaplanowanej trasy,
- problemy z płatnościami karty, abonamenty itp
Jedyne pewne rozwiązanie to zasięg na tyle duży, żeby zminimalizować liczbę ładowań po drodze.
Pewnie, że się da. Ale czy to było wygodne?Ja ponad rok temu robilem trase bez planu z południa nad morze i spowrotem Energicą, ktora miedzy ładowaniami ma zasiegu 130-150km i w ładowarkach sobie mogłem wybierać jak chciałem, a jak patrzylem pare dni temu na plugshare to ładowarek przybyło i to znacznie
ogolnie na moto zrobic przystanek co 130-150km warto, problem jest jedynie z szybkosca ladowania - jakby sie za kazdym stopem ładowalo 10 max 15min to w zupelnosci to by wystarczylo (dla porownania teraz to 25-50min), powiem wiecej, przy spadku cen baterii ja nawet poswiecilbym zywotnosc dla szybszego ładowaniazielony71 pisze: ↑30 mar 2025, 6:55Pewnie, że się da. Ale czy to było wygodne?Ja ponad rok temu robilem trase bez planu z południa nad morze i spowrotem Energicą, ktora miedzy ładowaniami ma zasiegu 130-150km i w ładowarkach sobie mogłem wybierać jak chciałem, a jak patrzylem pare dni temu na plugshare to ładowarek przybyło i to znacznie
Nawiasem mówiąc właśnie wspomniane wcześniej ogniwa z domieszką krzemu w anodzie trafiły do najnowszego mercedesa CLA, co podobno pozwoliło zwiększyć pojemność baterii o 20% (do 85 kWh).
nie pamietam gdzie czy w szwecji czy w norwegii ale jakas flota taxi ma ładuje tak na postoju taxi juz pare lat, na kanale YT bjorna nylanda mozna film znalesctkoko pisze: ↑01 kwie 2025, 12:14Następne możliwe udogodnienie zwiększające komfort użytkowania elektryków.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... d,21384962