

Wiem oglądałem sprzęt na żywo
Gadał wczoraj z paroma kurierami z kato, tylko jeden był podobno zatrzymany ale jak go znam to gość często snuje opowieści z mchu i paproci więc czy faktycznie był ciężko stwierdzić. Znajomy na analogowym gravelu z sakwami był zatrzymany z pytaniem czy aby nie elektryczny więc to nie jest tak że tylko na kurierów polują. Sam sporo jeździłem ostatnie 3 dni po kato i zero kontroli.
https://smartride.pl/czy-manetka-w-rowe ... na-i-jaka/
Podejrzewam że raczej nie tyle chcą jeździć przepisowo co chcą uniknąć ewentualnych kosztów mandatu
W artykule piszą że zakwestionował to holenderski urząd transportu drogowego, nie urząd skarbowy czy celny,tas pisze: ↑10 maja 2025, 7:33wiesz, to miał sprzedawca problem, nie uzytkownicy, a więc wnioskuję ze problem skarbowy tam był i taryfikacja podatkowa - zadeklarowano w imporcie jedno, a urzędnicy okreslili cos innego. A na tej podstawie podatkwej to i w PL skarbówka zajmowała rowery od dawna (zanizanie oplat celnych)
Sinusy z lat 2018-2019 mają to pole XS ?gość pisze: ↑06 maja 2025, 12:33
A jeśli chodzi o ograniczenie prędkości w KT przyciskiem to trzeba otworzyć sterownik i wyjechać z płytką.
Szukamy pola XS i lutujemy do niego jakiś nieużywany przewód.
Sprawdzamy czy po zwarciu tego przewodu z masą silnik ma ograniczenie prędkości, jeśli tak to składamy wszystko gotowe.
Mam XS1, ale nie wiem czy to to.
Chodzi zapewne o reakcję sterownika na zwieranie "XS", "XS1", "XS2". Jeżeli funkcja w sterowniku jest nieaktywna, lub "ograniczona", to zwieranie tych punktów nic nie da, lub może dotyczyć tylko manetki, nie czujnika pas.
Tutaj jest wersja zasilana do 60V prądu stałego, więc można pod akumulator podłączyć. Zamówiłem i będę montowałgość pisze: ↑11 maja 2025, 8:38
Myślę że będę aktywować to ograniczenie pilotem i takim układem https://a.aliexpress.com/_EJZqdcK
Do tego drugi taki układ odcinający manetkę i można legalnie śmigać po ścieżkach rowerowych.
Ewentualnie można wymienić oprogramowanie sterownika
https://github.com/stancecoke/BMSBatter ... e-hardware
Jest tam opcja aktywowania trybu legalnego przez przytrzymanie klamki hamulcowej przez 5 sekund.
Artur Spychalski. Gość jest od EUC i dość konkretnie wkurzył kółkarzy. Bez pytania wrzucił też deskarzy do petycji. Coś więcej na Monocykle Elektryczne Polska na FB.
Zastanawiam się jak taką przenośną hamownią można określić moc silnika centralnego.
Szybko przetłumaczony fragment przez translatora:tas pisze: ↑13 maja 2025, 11:58Tak ogólnie tutaj:
https://westfrieslandpraat.nl/nieuwe-ro ... ntroleren/
mowa jest o rolkowym systemie pomiaru prędkości.
Niczym, tak jak i 27 km/godz, 30 km/godz, 42 km/godz i dowolna inna prędkość. Gdyby ją wprowadzili dyskusja byłaby ta sama, skoro kolarze (bez silnika) jeżdżą i 70 km/godz.
A czym się różni rower (bez silnika) od moto-roweru? Dawniej Komar i inne motorowery miały korbę.
Ferrari Testarossa, czy Harley Dawidson też może rozpędzić się tylko do 25 km/godz, czym się różni np. od pojazdu wolnobieżnego?
Oj, złośliwość/zazdrość ludzi mnie przeraża. Człowiek cię nie zna a potrafi zlinczować jak stoicie na światłach i czekacie na zielone (tak nie jeżdżę chodnikami w ogóle) że się nam to skończy, że samowolkę robimy i kilka innych ciepłych słów. Na razie trzeba śmigać i tyleMajster pisze: ↑13 maja 2025, 22:48Witam Panowie, na facebooku i youtube burza w komenatarzach, a najbardziej złośliwi wydaja się Ci co jeżdzą na szosach i frustrują się jak ktoś ich wyprzedza. Jeśli sytuacja będzie się zaostrzać, np. policja będzie dawać mandaty każdemu kto ma manetkę, czy prześladować każdego kto ma silnik i oponę powyżej 2 cali, mam nadzieję że znajdziemy jakiś sposób na reprezentowanie naszych interesów i wartości. Dobrze wiemy że wszystko zależy od użytkownika, jeden będzie jechał spokojnie po chodniku maszyną 3kW, a debil zrobi sobie wyścig z przeszkodami na chodniku stresując wszystkich dookoła. Jest dużo argumentów "za" dopuszczeniem manetki i większej mocy na ścieżce, ekologia, ruch, mniejsza ilość spalin i korków (takie są nasze wartości, prawda?). Może udałoby się przedstawić w mediach pozytywny wydźwięk o elektrykach i zaproponować jakąś sensowną zmianę przepisów. Były zloty w żyrardowie, może kolejny rok pojedziemy na "protest" i będziemy grzecznie jechać centrum 25km/h
![]()
@badlook Jestem z Tychów i się nie spotkałem z żadną łapanką, do tej pory słyszalem jedynie o dużych miastach gdzie pełno kurierów rowerowych cały dzień zasuwa po mieście.
To są wytyczne EU na które się zgodziliśmy. Jak na razie nie ma zakazu palenia drewnem, co najwyżej są to miejscowe zakazy jak w Krakowie.
Ciężko spotkać policję w okolicy Cz-Dz, Goczałkowic, Pszczyny, Bielska a co dopiero kontrole. W Cz-Dz nie ma "śródmieścia" bo jeszcze niedawno były to wsie, więc jedynie we wtorki i piątki na targu można by takie kontrole przeprowadzić.