Czyjnik PAS vs Tenso - charakterystyka w praktyce

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Czyjnik PAS vs Tenso - charakterystyka w praktyce

Post autor: tkoko »

Yin pisze:
02 cze 2025, 14:32
Bicia piany ciąg dalszy, dobra jedziemy:
tkoko pisze:
02 cze 2025, 13:48
A jaki cel miałby taki lobbing "producentów", skoro jeszcze niedawno sami produkowali rowery z silnikiem powyżej 500 watt, odblokowane powyżej 45 km/godz, bo taki FABRYCZNY rower/MID kupiony w Polsce ma sąsiad. Co sami na siebie "ukręcili bat"?
Teraz sprawdź dokładnie czy ten FABRYCZNY mid kupiony w Polsce nie jest produkowany w chinach a producent nie daje na niego swojej naklejki.
Odpowiem tylko na jeden z Twoich "argumentów" bo on fajnie pokazuje "absurd" tej polemiki/argumentów.
Sprawdziłem dokładnie, JEST GORSZY NIŻ CHIŃCZYK, JEST TO SHIMANO. :D zapewne kupiony w Media Ekspert, lub Media Markt z 5 - 8 lat temu, bo wówczas bez problemu takie "e-rowery" sprzedawano. Nie było to trudne bo wówczas jeszcze jeździły "rowery" z silnikami spalinowymi, czy hulajnogi elektryczne z siodełkiem i rejestracją (moi bracia mieli takie pojazdy 10 - 15 lat temu). Mało tego dzisiaj Bosch, Yamacha, Brose i dowolny inny "chiński" producent produkujący rowery S-pedelec, ma takie "rowery" w ofercie. Wystarczy że spełnią wymogi polskiego KD na MOTOROWER, by je zarejestrować. A że można to zrobić masz "chiński" przykład który sam podałeś wyżej (21 min 21 sekunda filmu). Tak swoją drogą, ciekawe jak wygląda od strony prawnej kupno i użytkowanie, "legalnego/nielegalnego" wówczas roweru, dopuszczonego do sprzedaży, i z fakturą?
Yin pisze:
16 maja 2025, 22:06
To czy te "rowery" są/będą w sprzedaży w Polsce zależy tylko od dystrybutorów i sprzedawców (Media Markt, Expert) i od zainteresowania kupujących, a w tym jest problem. Ani Ty ani inni zwolennicy takich "rowerów" nie chcą zgodzić się z tym że nie mogą w Polsce jeździć tam gdzie chcą i jak chcą,

Myślę że bogaty chłop Dziedzicki ma proste rozwiązanie Twoich problemów. Ponieważ uważa że są małe szanse na zmianę prawa, które dwa lata temu zostało znowelizowane/zaostrzone, by opanować "samowolę" wśród "rowerzystów", "hulajnóg", "UTO", i innych tego typu pojazdów, tak jak wcześniej zrobiono z "quadami na komunię", postanowił "rozwiązać problem" mocnych silników z manetką. Do typowej kontroli "poldy" powinno wystarczyć. Przy problemach z (dobrym) rzeczoznawcą/ubezpieczeniem, na hamowni raczej nie wystarczy, co łatwo sprawdzić poniżej;

ograniczenie do 25 km/godz (manetka, pas);
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... e&blue=Lbs

maksymalna moc roweru osiągana na hamowni mimo "blokady" do 25 km/godz manetką, 480 wat (dla sterownika 36V, 15A) vs 1900 wat (dla sterownika 52V , 40A)
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... e&blue=Lbs

Poniżej masz zmodyfikowany mój konwerter PAS <> manetka z możliwością regulacji "legalnej" prędkości wspomagania, dla dowolnego czujnika pas, sterownika, roweru. Jet to nie testowana propozycja, ale myślę że zadziała. Sam tego nie potrzebuję więc nie zamierzam się tym dalej bawić/testować. Teoretycznie działanie jest banalne. Sygnał z czujnika pas zwiększa napięcie wyjściowe "na manetkę" powodując w pewnym momencie, zależnym od położenia suwaka potencjometru, włączenie tranzystora wyjściowego, blokując sygnał z czujnika pas do momentu spadku ustawionej prędkości. Po spadku napięcia tranzystor się wyłącza, ponownie "włączając" sygnały z czujnika pas. Zamiast tranzystora NPN i "zwierania" do masy, można spróbować tranzystor PNP i "zwieranie" do plusa.
.
Załączniki
legal1.jpg
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto Grzejników

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: RadQ »

Trytolx pisze:
04 cze 2025, 21:58
Ja nie mam czasu i ochoty na chodzenie po sądach a pieniądze za ewentualną grzywnę wolę przeznaczyć na przyjemności.
Aż miło poczytać że są jeszcze rozsądni ludzie na tym świecie. Jakoś nikt z Was nie jęczy na ograniczenie 50 km/h w terenie zabudowanym dla samochodów, każdy jedzie te 50 km/h ze spuszczonym łbem i nie obala systemu choć może i 200 km/h zapyerdalać w tym miejscu. Miałem ostatnio "nieprzyjemność" jechać po ścieżce rowerowej i całkiem wyłączyłem wspomaganie bo nie chciałem nikomu zrobić krzywdy a tym samym sobie. ZAPAMIĘTAJCIE... Nikt Wam nie zabrania zapyerdalać 50-60 km/h byle to zapyerdalanie nie było wspomagane elektrycznie i nie w miejscach przeznaczonych dla rowerów i pieszych. Masz siłę w nogach to zapyerdalaj, jesteś "leszczem" który dla swojego EGO musi się wspomagać 10x taką siłą jaką sam potrafi oddać to po co montujesz pedały skoro i tak nic nie wnosisz do "systemu". Zamontuj se podnóżki i nie udawaj rowerzysty :P
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

tak . pełna zgoda
gienek333
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: gienek333 »

Ja chciał bym się odnieść do filmu. Z tego co mi wiadomo, to W Niemczech i Czechach można rejestrować pojazdy SAM. Rozporządzenie w sprawie zakazu pojazdów SAM w Polsce wydał niejaki Sławomir Nowak minister z tzw. partii "liberalnej", który chyba ciągle siedzi w areszcie. Ponoć głównym powodem było lobby przyczepkowe. Zmieniały się rządy, ale tego gówna nikt nie zmienił :( .
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: Yin »

tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
Wystarczy że spełnią wymogi polskiego KD na MOTOROWER, by je zarejestrować. A że można to zrobić masz "chiński" przykład który sam podałeś wyżej (21 min 21 sekunda filmu).
Mam nieodparte wrażenie (kolejny raz) że całkiem nie rozumiesz o co chodzi i co jest problematyczne w omawianym temacie.
tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
To czy te "rowery" są/będą w sprzedaży w Polsce zależy tylko od dystrybutorów i sprzedawców (Media Markt, Expert) i od zainteresowania kupujących, a w tym jest problem.
Uhm ok a co z rowerami które już są i nie mają homologacji przepchniętej przez "dystrybutorów i sprzedawców" i są całkiem sprawne? Niech sobie je ludki zezłomują i kupią nowe z papierem. Dystrybutorzy i sprzedawcy bija brawo dla Twojego podejścia, nie myślałeś nad zostaniem influencerem?
A tak jest jeszcze '' banalnie prosta " homologacja indywidualna :mrgreen:
tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
Ani Ty ani inni zwolennicy takich "rowerów" nie chcą zgodzić się z tym że nie mogą w Polsce jeździć tam gdzie chcą i jak chcą
O kurcze zobacz jakieś 20 lat nie było można i jeździliśmy ba nawet jeździmy do dziś i co?

tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
Przy problemach z (dobrym) rzeczoznawcą/ubezpieczeniem, na hamowni raczej nie wystarczy, co łatwo sprawdzić poniżej
Bedę setnie ubawiony jakie "fabryczne" rowery 250w wykręca wyniki na tych hamowniach :)


tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
Poniżej masz zmodyfikowany mój konwerter PAS <> manetka z możliwością regulacji "legalnej" prędkości wspomagania, dla dowolnego czujnika pas, sterownika, roweru. Jet to nie testowana propozycja, ale myślę że zadziała.
I jak pisałem jest do spoko opcja i bardzo fajny wkład w społeczność. Bez ironi brawo i dzięki. Oby było wiencej takich pozytywnych projektów.



Trytolx pisze:
04 cze 2025, 21:58


Ja nie mam czasu i ochoty na chodzenie po sądach a pieniądze za ewentualną grzywnę wolę przeznaczyć na przyjemności.
Luzik, ja też nie mam za bardzo czasu ale jak będzie trzeba to sobie po tych sądach pochodzę, tak dla sportu.
RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
Aż miło poczytać że są jeszcze rozsądni ludzie na tym świecie.
No nie? Jakie to wspaniałe jak się znajdzie swoją bankę w której są ludzie z tym samym światopoglądem. Bo po co kontestować swoje poglądy i myśleć całościowo jak można uznać że mi to pasuje i jest fajnie. Ciesze się Twoim szczęściem, szczerze. Wiencej szczęśliwych ludzi w tym kraju potrzebujemy.
RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
Jakoś nikt z Was nie jęczy na ograniczenie 50 km/h w terenie zabudowanym dla samochodów
A wiesz że jak by było ograniczenie dla ebike na podstawie znaków drogowych to też byśmy nie jęczeli? Ba nawet mogło by być niższe niż 50 km/h i też było by spoko. Pójdę dalej: mogło by być miejscami niższe niż 25 km/h i podejrzewam że też nikt by z tym problemu nie miał.
RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
Miałem ostatnio "nieprzyjemność" jechać po ścieżce rowerowej i całkiem wyłączyłem wspomaganie
bo nie chciałem nikomu zrobić krzywdy a tym samym sobie.
Brawo. Jak bym wiedział że jest za to jakiś achievement to też bym wcześniej dał znać że zdarza mi się jeździć i na samych nogach.

RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
Nikt Wam nie zabrania zapyerdalać 50-60 km/h byle to zapyerdalanie nie było wspomagane elektrycznie i nie w miejscach przeznaczonych dla rowerów i pieszych.
A dziękuję łaskawco, jutro montuje silnik pulsacyjny i idę polatać na miasto :)

RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
Masz siłę w nogach to zapyerdalaj, jesteś "leszczem" który dla swojego EGO musi się wspomagać 10x taką siłą jaką sam potrafi oddać to po co montujesz pedały skoro i tak nic nie wnosisz do "systemu". Zamontuj se podnóżki i nie udawaj rowerzysty :P
Ej no ale pisałeś "byle to zapyerdalanie nie było wspomagane elektrycznie" bądź konsekwentny. Widzisz z wiekiem każdy staje się leszczem, ale jak się uprę to noga dalej coś tam jeszcze potrafi wykręcić :)
RadQ pisze:
05 cze 2025, 13:08
po co montujesz pedały skoro i tak nic nie wnosisz do "systemu". Zamontuj se podnóżki i nie udawaj rowerzysty :P
A skąd wiesz kto ile wnosi do systemu i co konkretnie to zmienia? Eh ta ludzka krótkowzroczność jak bym był złośliwy to bym napisał " nie udawaj rozsądnego człowieka, zamontuj się na nimbusie i do Hovawartu. Ale nie jestem złośliwy, nawet odrobinę. Serio serio.


Przypomina mi to akcię z łapaniem kierowców na fotoradary bez homologacji a potem w ten sposób ze wynik nie był miarodajny. Jak pisałem nie pierwszy i nie ostatni przykład nieznajomości prawa w tej organizacji. Ja nich nie winię, przepracowani są a robią robotę której sam by nie chciał robić więc jak dla innych który taka robotę robią szacunek mam. No ale na koniec update ode mnie w temacie manetki, wczoraj miałem pogadać z panią prawnik zajmującą się prawem cywilnym i przedstawiłem jej przepisy i spytałem jak się zapatruje na sprawę. Szok i niedowierzanie: jej wnioski były zbierze z moimi. Jeśli mamy: 250w, ograniczenie 25/kmh i napęd uruchamiany naciskiem na pedały to manetka jest całkowicie legalna. Oczywiście jak to u nas jeden Rabi powie tak, drugi Rabi powie nie ale podpowiedziała mi ciekawą rzecz - jest coś takiego jak "powołanie się na utrwaloną linię orzeczniczą" więc jak ktoś odrzuci mandat za manetkę ( ciągle podkreślam spełniając kryteria roweru elenktycznego) i będzie miał ochotę pokopać się z koniem i sprawę wygra to niech da znać dla społeczności bo ułatwi to sprawę dla innych osób bo będą się mogli powołać na utrwaloną linię orzeczniczą co powinno bardzo szybko zamykać sprawy z pozytywnym wynikiem dla nas.

Ok kończąc - pojawił się ciekawy projekt w temacie w który się zaangażuję więc wybaczcie ale nie będę tracił mojego ograniczonego zasoby czasu na pisanie w tym temacie po próżnicy bo mogę go gdzie indzie zainwestować z potencjalnie lepszym skutkiem. Ale czasem wezmę popcorn i wpadnę poczytać.

Ps - tylko piany nie porozlewajcie. :mrgreen:
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

Yin pisze:
06 cze 2025, 22:02
Mam nieodparte wrażenie (kolejny raz) że całkiem nie rozumiesz o co chodzi i co jest problematyczne w omawianym temacie.
Doskonale wiem o co chodzi. :D. To Tobie trudno zrozumieć że wedle prawa Polskiego/UE, mocniejszy niż 250 wat "elektryczny napęd pomocniczy" uruchamiany "manetką" przestaje być rowerem, a staje się; "motorowerem", "mopedem", "Speed-Pedelcem" (w zależności od kraju UE) ze wszystkimi tego konsekwencjami.
A ponieważ rzymskie prawo;
"Dura lex sed lex"
nadal po 2 tysiącach lat obowiązuje w Polsce/EU, i trzeba go przestrzegać, lub nie :D . Każdy ma wybór.
Na pocieszenie, sam jeżdżę rowerami (za komuny motorowerem) które prawnie nie spełniają definicji "roweru", bo to "polska norma" (jak ograniczenie 50 km/godz w terenie zabudowanym które nikt nie przestrzega). Ale jak "poldy" faktycznie dostaną hamownie, i zaczną wokół mnie trzepać wszystkie e-biki, to chcąc nie chcąc, "dostosuję" rowery do prawa.

Tak na marginesie, jeżeli iść na całość to czemu nie w tym kierunku. Zapewne piesi, analogowi rowerzyści, kierowcy, reszta użytkowników dróg będą "wniebowzięci" jeżeli "pojazdy ZEW" zaczną jeździć zarówno po chodniku, trasie rowerowej czy ulicy :D
https://smartride.pl/pora-na-emancypacj ... i-leva-eu/
Załączniki
moped.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1590
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: zielony71 »

Tkoko, ja uważam, że to słuszna i godna pochwały inicjatywa.
Oczywiście każdy Polak ma ambicje być królem jezdni i każdy dodatkowy użytkownik oczywiście mu w tym przeszkadza;-)
Dlatego rzeczywiście grono"wniebowzietych" może być spore.
Ale w interesie społecznym jest, żebyśmy wszyscy jak najszybciej przesiedli się na pojazdy bezemisyjne.
Dlatego rozsądne ucywilizowanie zasad jest konieczne.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
07 cze 2025, 9:13
Dlatego rozsądne ucywilizowanie zasad jest konieczne.
To właśnie zrobiła EU w 2017r, a Polska 2023r, wprowadzając dyrektywę maszynową, gdzie określiła co to "rower", a co nim nie jest. Czy wprowadziła "rozsądne i ucywilizowane" prawo. Jedni powiedzą że tak, "my" powiemy że nie. Kłopot w tym że "nas" jest promil użytkowników rowerów. Poniżej masz mój kwietniowy przejazd do Paprocan, Pszczyny Goczałkowic;
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=Q-Qrp ... 2rzYy&pv=2
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=UtLDN ... 26e5m&pv=2
Z ciekawości policzyłem na Paprocanach, ile i jakie rowery jeżdżą w okolicy.
Mijam/wyprzedzam 91 rowerów (bez grup stojących rowerów). ~w tym 75 rowerów to analogi, 7 rowerów to fabryczne MID'y (zapewne 250 wat), 2 fabryczne HUB'y (250 wat?), 7 HUB'ów z bidonem zapewne made in PRC lub "rękodzieło" (większość to pewnie 250 wat), i jeden HUB "forumowy" z trójkątem zabudowanym w ramie. Jest jeszcze kikadziesiąt grupowych rowerów, większość analogi. Jak myślisz, ilu z tych rowerzystów zainteresowanych jest "naszym" problemem.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1590
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: zielony71 »

Problemem jest to, że wszystko to co nie jest prawilnym rowerem wpada teraz w czarną dziurę i legalnie nie jest niczym.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
07 cze 2025, 14:40
Problemem jest to, że wszystko to co nie jest prawilnym rowerem wpada teraz w czarną dziurę i legalnie nie jest niczym.
Przecież dokładnie to samo jest/było np. z "rowerem" na silnik spalinowy. Masz dwa wyjścia, "dostosować" rower do wymagań policji/kodeksu, lub "olać to" i jeździć dopóki to możliwe
zielony71
Forumowicz
Posty: 1590
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: zielony71 »

Ka wybrałem "olewam". :-) Niech nie złapią jeśli potrafią ;-)
Ale to nas nie zbliża do powszechnej elektromobilności.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
gienek333
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: gienek333 »

Kolega napisał "Ale w interesie społecznym jest, żebyśmy wszyscy jak najszybciej przesiedli się na pojazdy bezemisyjne." Takich nie ma :( . W interesie grup żądnych kasy trzeba się przesiąść na drogie pojazdy, które emitują dużo hajsu nielicznym ;) .
zielony71
Forumowicz
Posty: 1590
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: zielony71 »

Jak nie ma? Raczej każdy na tym forum ma co najmniej jeden. I nie opowiadaj bajek o prądzie z węgla, bo ja na przykład tankuję mój rower wyłącznie z fotowoltaiki, a skoro ja mieszkający w bloku mogę, to każdy może.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: Yin »

tkoko pisze:
07 cze 2025, 8:51
Yin pisze:
06 cze 2025, 22:02
Mam nieodparte wrażenie (kolejny raz) że całkiem nie rozumiesz o co chodzi i co jest problematyczne w omawianym temacie.
Doskonale wiem o co chodzi. :D. To Tobie trudno zrozumieć że wedle prawa Polskiego/UE, mocniejszy niż 250 wat "elektryczny napęd pomocniczy" uruchamiany "manetką" przestaje być rowerem, a staje się; "motorowerem"
Jak byś rozumiał i czytał że zrozumieniem to widział byś bo było to podkreślone parę razy w temacie że nie chodzi o rowery mocniejsze niż 250w tylko zgodne z art 47 kodeks ruchu drogowego czyli 250w, 25 km/h pas/ tensometr + manetka. Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niestety zanikająca, co za tym idzie zanika też sens pisania po forach.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

Yin pisze:
06 cze 2025, 22:02
tkoko pisze:
05 cze 2025, 9:18
Przy problemach z (dobrym) rzeczoznawcą/ubezpieczeniem, na hamowni raczej nie wystarczy, co łatwo sprawdzić poniżej
Bedę setnie ubawiony jakie "fabryczne" rowery 250w wykręca wyniki na tych hamowniach :)
Zapewne zbliżone do tych z poniższej tabeli;

Dla porównania kilka moich pomiarów mocy na "profesjonalnej" hamowni, czyli 10% podjeździe; :D
Pomiary są z lat 2019 - 2022.

Silnik DXF, HUB, sterownik GT-100, 36V, 15A, manetka, nominalnie 250 wat, maksymalnie 660 wat, programowo prąd "P14 = 15A".
poziom wspomagania "PAS = 2" (40% "nominalnej" prędkości), 15A, 570 wat
poziom wspomagania "PAS = 5" (100% "nominalnej" prędkości), 15A, 570 wat
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=CpMvD ... XtqiL&pv=2

Silnik Sunstar 03, MID, sterownik GT-100, 36V, 15A, manetka, nominalnie 250 wat, programowo "P14 = 2A" i "P14 = 15A", biegi; "1= górski", "6-nizina".
(2A) poziom wspomagania "PAS = 2", bieg "1", (40% "nominalnej" prędkości), 11,5A, 450 wat
(2A) poziom wspomagania "PAS = 3", bieg "6", (60% "nominalnej" prędkości), 16A, 580 wat
(14A) poziom wspomagania "PAS = 4", bieg "6", (80% "nominalnej" prędkości), 15,5A, 570 wat
(14A) poziom wspomagania "PAS = 5", bieg "1", (100% "nominalnej" prędkości), 14.5A, 520 wat
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=CpMvD ... n2RNr&pv=2

Silnik Ananda, HUB, sterownik S6-61 36/48/60V, 15A, bateria 48/52V, manetka, nominalnie 350wat, maksymalnie 830 wat, programowo prąd "P14 = 3A".
poziom wspomagania "PAS = 4" (80% "nominalnej" prędkości), 16A, 770 wat
poziom wspomagania "PAS = 5" (100% "nominalnej" prędkości), 16A, 800 wat
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=iR4AV ... lfpUB&pv=2

Silnik i sterownik Trotter, HUB, nominalnie 24V, 22A, 250 wat, przewoltowany na 36V, max 880 wat.
jazda na czujniku pas, 23.5A, 810 wat
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=zbZUu ... jurTt&pv=2

Silnik Yoch, MID, 52V, 18A, nominalnie 500 wat, max 1000 wat, manetka, poziom wspomagania "PAS 2 - 8" = 30 km/godz, na luzie, moc wspomagania w płaskim terenie 500 wat, poziom wspomagania "PAS 9" jest do 56 km/godz i mocy 1 kW.
poziom wspomagania "PAS = 5", (50% "nominalnej" prędkości), 10,5A, 500 wat
poziom wspomagania "PAS = 7", (50% "nominalnej" prędkości), 9.5A, 480 wat
poziom wspomagania "PAS = 9", (100% "nominalnej" prędkości), 10,5A, 520 wat

poziom wspomagania "PAS = 8", (50% "nominalnej" prędkości), 13.5A, 700 wat
poziom wspomagania "PAS = 9", (100% "nominalnej" prędkości), 13,5A, 700 wat

jazda na czujniku pas "PAS =9", (100% "nominalnej" prędkości), 16,5A, 850 wat.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=S-N4b ... ikkuV&pv=2

Jak widać bez problemu można zmierzyć realną/maksymalną (mechaniczną) moc dowolnego e-roweru na hamowni, niezależnie od mocy wspomagania pas, manetki, czujnika pas, ograniczenia prędkości itd. Małe rozbieżności w maksymalnej mocy MIDów wynikają z tego że nie da się zmienić nachylenia podjazdu w celu podniesienia obciążenia (w przeciwieństwie do hamowni), stąd "górskie" przełożenia siłą rzeczy są zaniżone, co widać w przypadku Sunstara i Yoch'a.
Moje pomiary to elektryczne waty silnika, na hamowni będą to mechaniczne waty silnika, czyli mniejsze o 15 - 30%, w zależności od sprawności roweru. Jak widać z powyższych testów, każdy silnik zbliżył się do maksymalnej mocy/prądu sterownika.
Załączniki
silniki.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

Yin pisze:
08 cze 2025, 18:24
Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niestety zanikająca, co za tym idzie zanika też sens pisania po forach.
Ściągnij "normę europejską 15194" (jest płatna) dotyczącą "pedelec" i "speed pedelec", znajdź mi w niej zgodę na manetkę w "pedelcu" (oprócz PAS), wówczas pogadamy o sensie dyskusji.
Załączniki
EPAC.jpg
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: Yin »

Było poruszane, znowu czytanie że zrozumieniem i całości nie na wyrywki. Zgodnie z polską ustawą o normalizacji, stosowanie Polskich Norm jest co do zasady ---> dobrowolne <---. Jak chcesz się bawić dalej w kwestię " nielegalnej manetki w rowerach 250w 25kmh pas + manetka " to masz jeszcze ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców. Interesuje nas wpis: "Zakres stosowania - potem punkt 2. Niniejsze rozporządzenie NIE MA zastosowania do następujących pojazdów: I dalej "h) rowerów pedałowych ze wspomaganymi pedałami, wyposażonych w pomocniczy silnik elektryczny o maksymalnej
ciągłej mocy znamionowej mniejszej lub równej 250 W,
którego moc wyjściowa spada do zera, jeżeli rowerzysta
przestanie pedałować, a w każdym razie zmniejsza się stopniowo i w końcu spada do zera, zanim prędkość pojazdu
wyniesie 25 km/h;"

Dla nieumiejących czytać że zrozumieniem po raz enty- zgodnie ze wszystkimi przepisami, rower zgodny z definicją z kodeksu ruchu drogowego art 47" czyli 250w 25kmh pas + manetka ciągle zachowuje wymóg "uruchamiany naciskiem na pedały". Nie ma żadnej podstawy prawnej do karania za fakt posiadania manetki w takim rowerze.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: Camis »

Podobno na 2027 EU planuje nowe przepisy na elektryki, branża rowerowa chce drastycznie je ograniczyć:
Walka o moc elektrycznych rowerów. Czy nowe przepisy zniszczą rowerową rewolucję w Europie?
W kwietniu bieżącego roku niemieckie stowarzyszenie przemysłu rowerowego ZIV (Zweirad Industrie Verband) zaproponowało ograniczenie mocy szczytowej e-rowerów do 750 watów oraz wprowadzenie maksymalnego współczynnika wspomagania 1:4, co oznacza tyle, że czyli na każde 100 watów mocy włożone przez rowerzystę “w korby” silnik może dodać maksymalnie 400 W. Oficjalnie chodzi o zachowanie rowerowego charakteru e-bike’ów i uniknięcie przekształcania ich w motorowery, bo nie od dziś wiemy, na jak cienkiej granicy poruszają się zwykle producenci. Jednak krytycy obawiają się, że przepisy te mogą zahamować rozwój innowacji, osłabić logistykę miejską i ograniczyć dostępność rowerów elektrycznych dla szerszych grup społecznych.
https://www.chip.pl/2025/06/ograniczeni ... owerow-ziv

:evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: 2kola »

mocy szczytowej e-rowerów do 750 watów oraz wprowadzenie maksymalnego współczynnika wspomagania 1:4, co oznacza tyle, że czyli na każde 100 watów mocy włożone przez rowerzystę “w korby” silnik może dodać maksymalnie 400 W

Czyli będzie obowiązkowy czujnik tensometryczny? Bo PAS nie widzi z jaką mocą kręcimy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

2kola pisze:
09 cze 2025, 20:44
Czyli będzie obowiązkowy czujnik tensometryczny? Bo PAS nie widzi z jaką mocą kręcimy.
"Dobry" sterownik na PAS również "widzi" z jaka mocą jedziesz. :D
Jak nie "depniesz" na korbę to nie pojedziesz. Maksymalna prędkość osiągana na czujniku pas przez rower z silnikiem Ananda, to 29 km/godz (KT) do 33 km/godz (S6-61).
Załączniki
_PAS KT vs GTab.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
10 cze 2025, 7:25
"Dobry" sterownik na PAS również "widzi" z jaka mocą jedziesz. :D
jakim ustrojem pomiarowym niby ?? to nie jest pytanie ile prądu wydaje kontroler ale skąd wie ile wydać skoro musi stosować mnożnik mocy na korbie a pas tego nie zmierzy bo jak .

ogólnie strasznie panikujecie ...
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
10 cze 2025, 7:56
jakim ustrojem pomiarowym niby ?? to nie jest pytanie ile prądu wydaje kontroler ale skąd wie ile wydać skoro musi stosować mnożnik mocy na korbie a pas tego nie zmierzy bo jak .
W dobie wszelkiej maści komputerków, wystarczą odpowiednie algorytmy dotyczące "przyspieszenia". :D
Nawet układy z tensometrem zapewne z tego korzystają skoro mają i "pas" (czujnik obrotów).
Wieczorem pokażę to w praktyce na dwóch rowerach które obecnie testuję dla córy i wnuczki. Jeden (córy) na "KT", drugi (wnuczki 7 lat) na "GT". Łatwo będzie porównać działanie obu sterowników/rowerów, z "naciskiem" na pedały i bez.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

no coty . tam sie mierzy ugięcie albo deformację materialu i to się przelicza na nacisk w kg x mnożnik mocy z silnika . pas z kadencji nie zmierzy nacisku bo zlicza tylko impulsy . a kadencja jest taka sama dla 45kg dziewczynki i 120kg chłopa
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3468
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tas »

KT z tenso mają to tenso takie, co ma i PAS i tenso w jednym, tj liczy i nacisk i RPM na korbie, nie kole.
Zatem wyliczyć z tego waty wspomagania to jest 1 linijka kodu bo czujniki są dostępne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

no ale tam jest fizyczny czujnik nacisku a nie sam pas z obrotu
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
10 cze 2025, 10:55
no coty . tam sie mierzy ugięcie albo deformację materialu i to się przelicza na nacisk w kg x mnożnik mocy z silnika . pas z kadencji nie zmierzy nacisku bo zlicza tylko impulsy . a kadencja jest taka sama dla 45kg dziewczynki i 120kg chłopa
Poniżej masz prostą odpowiedź na pytanie czy pas mierzy "nacisk" czy nie;

http://s9594.chomikuj.pl/Preview.ashx?e ... aobYw&pv=2

Do 42 sekundy rower jedzie na minimalnym nacisku korby, "z minimalną" prędkością 5/6 km/godz, by działał/wspomagał silnik, co pokazuje wskaźnik prędkości. Od 42 sekundy do 52 sekundy masz reakcję na nacisk na pedały, i przyśpieszenie do 18/19 km/godz. Od 52 sekundy do 1 minuty 2 sekundy, masz zmniejszony nacisk na pedały, i mimo obrotów korby prędkość spadła do 9/10 km/godz (trochę słabo widać prędkościomierz), dlatego dokładniej opiszę to co na filmie.

Rower z silnikiem DXF, sterowany GT-100 36V, 15A, 250 wat, z ograniczeniem mocy /prędkości parametrem "PO8-88" (88%) i poziomem wspomagania "PAS-2", (60% mocy/prędkości maksymalnej). Fragment filmu od startu do 1 min 50 sek.
minimalna prędkość zadziałania czujnika pas - 4/5 km/godz.
spacerowa "stała" prędkość przy małym nacisku - 6/7 km/godz
maksymalna/realna prędkość wspomagania - 18/19 km/godz

od 1 min 12 sek zmieniony poziom wspomagania na "PAS-3", (100% max moc/prędkość)
minimalna prędkość zadziałania czujnika pas - 4/5 km/godz.
spacerowa "stała" prędkość przy małym nacisku - 7/8 km/godz
maksymalna/realna prędkość wspomagania - 23/24 km/godz

od 1 min 50 sek zmienione ograniczenie mocy/prędkości "PO8-100" (100%), moc wspomagania "PAS-3", (100% mocy prędkości 29/30 km/godz)
minimalna prędkość zadziałania czujnika pas - 4/5 km/godz.
spacerowa "stała" prędkość przy małym nacisku - 8/9 km/godz
maksymalna/realna prędkość wspomagania - 29/30 km/godz

Że to nie moja moc/prędkość, masz w 3 min 24 sek przy bezproblemowym podjeździe 16% na miejskim przełożeniu 48/13T.

Dla porównania próba podjazdu rowerem z silnikiem Ananda i sterownikiem"KT" 36V, 15A, 250 wat, przy parametrach na wyświetlaczu "P1-1" (sterowanie momentem), "C4-4 (20)", "C5-02".
http://s9566.chomikuj.pl/Preview.ashx?e ... tLXpw&pv=2
Jedynie podjazd na "górskim" przełożeniu i maksymalnej mocy "PAS-5" był możliwy.


Po pierwsze, żaden "pas" nic nie mierzy, wysyła tylko "zero-jedynki" do sterownika. Natomiast co zrobi z tym sterownik, zależy od jego oprogramowania. A to jest dosyć proste. Wystarczy zmierzyć czasy narastania/opadania sygnału i na tej podstawie zwiększyć/zmniejszyć moc wspomagania podobnie jak w tensometrze, i "dobre" sterowniki potrafią to robić, czego masz przykład na filmie.
Tak na marginesie; coraz większe zniechęcenie mam do sterownika "KT", ( podjazd 16%, reakcja na wsteczne obroty).
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

no to teraz czekam na wykres tego nacisku w kg w funkcji czasu . fakt jest taki że czujniki nacisku faktycznie go mierzą wjakims zakresie
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
10 cze 2025, 20:32
no to teraz czekam na wykres tego nacisku w kg w funkcji czasu . fakt jest taki że czujniki nacisku faktycznie go mierzą wjakims zakresie
Masz je powyżej ale jeszcze raz pokażę. :D
Ponadto w Barmalu, Cycle Anatyst, moim konwerterze PAS <> manetka, i innych tego typu urządzeniach masz możliwość konfiguracji w jaki sposób ma wspomagać czujnik pas, więc nie bardzo wiem jakie wykresy nacisku w funkcji czasu potrzebujesz skoro każdy rowerzysta inaczej je ustawia/definiuje.
Mnie np. zastanawia/śmieszy że przy tensometrze w dowolnym silniku jest tyle "cyrku". W mojej ocenie, powinny wystarczyć dwa/trzy wpisy w wyświetlacz. Waga rowerzysty, bo 35 kg mojej wnuczki, a (strzelam) 150 kg Pudziana, to nie ten sam nacisk, i nie te same "opory". Drugi to profil wspomagania "Low, "Medium", Hard", "Turbo", "MTB" czy co tam ktoś chce ustawić. Trzeci to typowy poziom wspomagania "PAS". Resztę powinien "załatwić" czujnik nacisku jak w Bosh, Shimano, Yamacha, Brose, a puki co nie załatwia , co widać po komentarzach, TSDZ2/8/16, ToSewen, Bafang itd.
Co do reakcji na nacisk, najlepiej to widać na przykładzie sterownika KT, gdzie przy dwóch Hz (20 obrotach korby na minutę przy tarczy 6 magnesów), możesz mieć 100 % mocy silnika (przy 90% wypełnienia/czasie sygnału), lub nie mieć żadnego wspomagania (50% wypełnienia/czasie sygnału). Skąd sterownik "wie" dać czy nie dać wspomaganie skoro obroty korby/RPM/sygnał Hz z "czujnika pas" są te same, generowane przez generator częstotliwości, a nie przez czujnik pas.
Podobnie "wie" czy naciskasz na pedały czy nie, przez podobny pomiar czasu sygnału. Inaczej zawsze miałbyś maksymalną moc/prędkość niezależnie od obrotów korby (są i takie sterowniki)
Weźmy sterownik GT. Dla wypełnienia/czasu sygnału 55%, zakres mocy/wspomagania to 35% mocy/prędkości przy 2 Hz i 100% mocy/prędkości przy 8Hz. Dla wypełnienia/czasu sygnału 90%, jest to już 33% mocy/prędkości całkowitej przy 3Hz, i 100% mocy/prędkości przy 12Hz. Już samo założenie czujnika pas "by MIKI"
viewtopic.php?p=126183#p126183
z możliwością zmiany rozstawu hali (dźwignią, przyciskiem), zapewne sprawi że GT/KT będą przy starcie łagodne jak baranek , lub narowiste jak mustang, przy tej samej kadencji/RPM korby. :D
Załączniki
_PAS KT vs GTab.JPG
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: 2kola »

To o czym @tkoko piszesz to zależność prędkości obrotowej korb do mocy. Im większa kadencja tym większa moc jest podawana na silnik. Przecież to ma się nijak do czujnika nacisku.

W czujniku tensometrycznym nawet przy kadencji 5RPM jak nacisnę mocno na pedały to sterownik poda 100% mocy na silnik. Pomijam fabryczne ebike bo tam ten czujnik nacisku jest wykastrowany przez różne zabezpieczenia żeby nie zniszczyć silnika przy zbyt małej kadencji i zbyt dużej mocy
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

2kola pisze:
11 cze 2025, 9:14
To o czym @tkoko piszesz to zależność prędkości obrotowej korb do mocy. Im większa kadencja tym większa moc jest podawana na silnik.
Ten sam rower, ten sam silnik, ten sam sterownik, to samo RPM korby, jeszcze raz spytam dlaczego przy 2 HZ (20RPM korby z tarczą 6 magnesów) silnik raz jedzie na 100 procent mocy czyli do ~600 wat, a innym razem stoi null/zero przy tych samych obrotach korby. O jakiej większej kadencji jest tu mowa. Jedyna różnica między oboma stanami to wypełnienie impulsu/czas impulsu. Jak widać wystarczy zmierzyć czy czas impulsu między kolejnymi impulsami narasta/opada by na tej podstawie silnik zwiększył/zmniejszył moc/prędkość wspomagania.
Czy i jak mocno na danych RPM korby silnik będzie wspomagał, zależy od oprogramowania danego sterownika. Sterownik może przy 2 Hz (20 obrotach korby dać od razu pełne 600 wat mocy, i tak (mniej więcej) działa np. BBSxx, że przy starcie dają max, i w miarę wzrostu prędkości/RPM korby zmniejszają moc wspomagania (możesz tu bezproblemowo ustawić proporcję wspomagania 1 : 4, i max 750 wat, wystarczy znać swoją ciągłą moc i maksymalny prąd). Zresztą dosyć łatwo jest "kontrolować" na wyświetlaczu "proporcję" własnej mocy, i mocy silnika przy wskazaniach mocy (wiarygodnych lub nie).
Można też, jak to robi GT (i KT), programowo do danych RPM korby i prędkości silnika przypisać mniejsze moce wspomagania które narastają w miarę wzrostu obrotów korby, która jest wynikiem różnicy między mocą silnika a Twojego wspomagania. Jest nacisk (mniejszy/większy), jest wzrost prędkości (mniejszy/większy). Nie ma nacisku (narastania/opadania sygnału), nie ma zwiększenia/zmniejszenia prędkości, co widać na filmach.
Najlepiej to widać porównując jazdę przez 42 sekundy z prędkością 6/7 km godz przy 25RPM korby, a następnie przy podjeździe 16%, gdzie przy podobnym RPM korby, ani nie przyspieszam ani nie zwalniam. Mimo to jest wyraźna różnica w mocy wspomagania. Na płaskim będzie to pewnie z 10 - 50 wat z silnika (moja bliska zeru), na górce będzie to (po ograniczeniach mocy parametrami Pxx) zapewne z 500 wat silnika i 100 wat z moich nóg. Skąd ta różnica skoro RPM jest porównywalne. Jak zmieniłbym przełożenie na górskie, w tych samych warunkach, przy moich 100 watach z nóg, silnik "dołożyłby" jedynie 200 - 300 wat, i wzrosła by prędkości podjazdu, dlaczego? skoro moc silnika spada, a powinna być maksymalna bo wyższe RPM.
Na KT potrzebowałem ponad 50RPM korby, górskiego przełożenia i 11/12 km/godz by (z biedą) rower podjechał podjazd 16%
Załączniki
test DXF Ananda.JPG
KT.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

zapytałem jak pas mierzy NACISK na korby i nie dostałem odpowiedzi co nie jest dziwne bo nie istnieje . resztę dywagacji zostawiam dla innych . porównywanie pasa do tenso to jak porównywanie wykwintnej tajskiej dziwki do trupa bezdomnego ćpuna pod śmietnikiem. jedno i drugie ma dziury
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
11 cze 2025, 11:36
zapytałem jak pas mierzy NACISK na korby i nie dostałem odpowiedzi
Dostałeś. PAS nic nie mierzy, sterownik co najwyżej MIERZY CZAS między kolejnymi impulsami czy narasta/zwiększa się NIEZALEŻNIE OD OBROTÓW/RPM KORBY, czy się skraca/zmniejsza, i na tej podstawie określa czy masz nacisk na pedały, (skrócony czas), czy nie masz nacisku na pedały (wydłużony czas). Reszta zależy od jakości oprogramowania sterownika. Dzięki temu mogę jechać 7 km/godz przez dowolny okres czasu, nawet na maksymalnej mocy silnika, jak zwykłym rowerem, przyśpieszyć w dowolnym momencie, zwolnić w dowolnym momencie nawet kręcąc korbą, podjechać podjazd 16% na drogowym przełożeniu 48/13T startując z zerową prędkością. Potrzebuję do tego w przypadku "GT" tylko minimalnego RPM korby (około 5 - 10 RPM korby dla 6 magnesów) czyli minimalnej prędkości 4/5 km/godz, przy maksymalnej 30 km/godz.
Oczywiście, nie jest to pomiar tożsamy z tensometrem, gdzie nacisk bezpośrednio przekłada się na moc (przynajmniej powinien co nie jest tak do końca). więc w przypadku czujnika obrotowego bardziej trzeba kontrolować przełożenie na którym się jeździ, by nie zdusić silnika, czego przykładem jest podjazd 16% na KT.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

noto nie mierzy i po temacie , poco tyle strzępić klawiaturę , może sobie cos tam estymować ale nijak się ma to do pomiaru nacisku i żadne linijki kodu nie są potrzebne . pusta dyskusja
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
11 cze 2025, 13:26
noto nie mierzy i po temacie , poco tyle strzępić klawiaturę ,
Mistrzu, temat/dyskusja dotyczy;
2kola pisze:
09 cze 2025, 20:44
mocy szczytowej e-rowerów do 750 watów oraz wprowadzenie maksymalnego współczynnika wspomagania 1:4, co oznacza tyle, że czyli na każde 100 watów mocy włożone przez rowerzystę “w korby” silnik może dodać maksymalnie 400 W
Czyli będzie obowiązkowy czujnik tensometryczny? Bo PAS nie widzi z jaką mocą kręcimy.
Moja odpowiedź brzmiała
tkoko pisze:
10 cze 2025, 7:25
"Dobry" sterownik na PAS również "widzi" z jaką mocą jedziesz. :D
Jak nie "depniesz" na korbę to nie pojedziesz.
Chciałeś się dowiedzieć ;
pxl666 pisze:
10 cze 2025, 7:56
jakim ustrojem pomiarowym niby ?? to nie jest pytanie ile prądu wydaje kontroler ale skąd wie ile wydać skoro musi stosować mnożnik mocy na korbie a pas tego nie zmierzy bo jak .
pxl666 pisze:
10 cze 2025, 20:32
no to teraz czekam na wykres tego nacisku w kg w funkcji czasu . fakt jest taki że czujniki nacisku faktycznie go mierzą wjakims zakresie
Specjalnie dla Ciebie masz "WYKRES TEGO NACISKU W FUNKCJI CZASU" testowany na rowerze wnuczki, który "widzi" jaki nacisk masz na korbie (kg/waty) generowany przez moje śliczne nóżki/silnik, tak jak widzi czy korba kręci "do przodu" czy "do tyłu" mimo takiego samego sygnału z czujnika pas.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=zP8gK ... 4k104&pv=2
Masz więc wszystkie dane o które pytałeś. Niestety, z racji tego że sterownik bardzo dynamicznie zmienia moc/prąd podawany na silnik, bardzo trudno odczytać "dokładne" moce/prąd, bo watomierz nie "nadąża" za zmianami na korbie/silniku. Dlatego zrobiłem małą tabelkę by łatwiej ocenić chwilową moc/prąd i porównać z moją mocą z nóg.
Przy moim nacisku/przyśpieszaniu (50 - 60 kg / 100 - 120 wat) silnik daje 300 - 400 wat, przy mniejszym nacisku/zwalnianiu (20 - 30 kg, 50 - 60 wat) silnik dodaje 150 - 300 wat, "przy nacisku na luzie", silnik dodaje 50 - 150 wat. Jakie jeszcze masz wątpliwości czy sterownik reaguje na nacisk na korbę?
Jak widać mogę ustawić parametry tak, że rower nie przekroczy proporcję mocy max 1 - 4, czyli 100 wat z nóg, 400 wat z silnika (przejazd do 1 min 47 sekundy), i ten sam "podkręcony" rower (1 minuta, 47 sekunda do 2 minuty 59 sekundy) który da 530 wat ( i więcej), tak więc przekroczy proporcję 1 : 4 wat mocy. Od 2 minuty 59 sekundy masz moje możliwości na tym podjeździe. W 3 minucie 37 sekundzie mój nacisk na korbę był na tyle duży (przekroczył 75 kg na pedałach i pewnie 170 - 200 wat mocy chwilowej) że przeskoczył łańcuch na zębatce 13T, W 3 minucie 48 sekundzie musiałem włączyć silnik, by dalej podjechać podjazd. Tu widać jaka jest różnica w moich możliwościach, a możliwościach silnika.

Wskazania prędkości na wyświetlaczu są wtedy gdy silnik kręci/wspomaga.
Załączniki
_Miarki RPM.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

krzychu - choćby skały srały , niewiem jakie excele wyprodukujesz , jakie filmiki nakręcisz - czujnik kadencji nie zmierzy nacisku bo nie ma czym . żadna estymacja na podstawie cykli obrotu nie zawiera tych danych i nie wyprodukuje ich z niczego ... pogódź sie z tym
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: Camis »

Dokładnie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
14 cze 2025, 11:14
krzychu - choćby skały srały , niewiem jakie excele wyprodukujesz , jakie filmiki nakręcisz - czujnik kadencji nie zmierzy nacisku bo nie ma czym . żadna estymacja na podstawie cykli obrotu nie zawiera tych danych i nie wyprodukuje ich z niczego ... pogódź sie z tym
Camis pisze:
14 cze 2025, 11:19
Dokładnie.
No popatrz, a mój sterownik GT-100 o tym nie wie i w najlepsze mierzy "NACISK" na korbie. :D
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=pPW1z ... RAX9q&pv=2
W lewym dolnym rogu ekranu, masz moje śliczne nóżki i korbę, w środku watomierz, a poniżej foto by łatwiej zobrazować pomiar "NACISKU". Przez 74 sekundy podjazdu możesz sobie porównać na każdym PEŁNYM OBROCIE KORBY, różnicę mocy między pionowym (minimalny nacisk), a poziomym (maksymalny nacisk) położeniem korby, gdzie czas pomiaru jest najdłuższy, i watomierz "nadąża" z wyświetlaniem wyniku.
Ćwierć obrotu korby to przesuw JEDNEGO magnesu przed czujnikiem pas. Jak więc widać, da się zmierzyć czy jest czy nie ma nacisku na korbie czujnikiem obrotowym. Jedynie od jakości i rozdzielczości komputerka/sterownika zależy precyzja pomiaru, a od jakości oprogramowania, jak ten nacisk zostanie przełożony na prąd/moc silnika
Załączniki
_0b.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

to jaki jest ten nacisk w kg ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 cze 2025, 13:00
to jaki jest ten nacisk w kg ?
Dokładnie taki, aby silnik/rower jechał ze stałą prędkością, czyli samodzielnie nie przyśpieszał (wzrost kg z nóg), zwalniał (spadek kg z nóg), lub odpowiednio większy/mniejszy, by silnik/rower przyśpieszył/zwolnił wedle potrzeby jadącego, tak jak zachowuje się każdy NORMALNY rower "NAPĘDZANY SIŁA MIĘŚNI JADĄCEGO" :D
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: 2kola »

tkoko pisze:
16 cze 2025, 13:50
Dokładnie taki, aby silnik/rower jechał ze stałą prędkością, czyli samodzielnie nie przyśpieszał (wzrost kg z nóg), zwalniał (spadek kg z nóg), lub odpowiednio większy/mniejszy, by silnik/rower przyśpieszył/zwolnił wedle potrzeby jadącego, tak jak zachowuje się każdy NORMALNY rower "NAPĘDZANY SIŁA MIĘŚNI JADĄCEGO" :D
Czyli załóżmy, że jadę ze stałą prędkością i stałą kadencją po lesie, dojeżdżam do zakrętu i zawczasu chcę sobie zredukować 2 biegi ---> kadencja trochę rośnie więc zamiast zwalniać przed zakrętem sterownik poda 100% mocy na silnik?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

2kola pisze:
16 cze 2025, 14:54
Czyli załóżmy, że jadę ze stałą prędkością i stałą kadencją po lesie, dojeżdżam do zakrętu i zawczasu chcę sobie zredukować 2 biegi ---> kadencja trochę rośnie więc zamiast zwalniać przed zakrętem sterownik poda 100% mocy na silnik?
A w rowerze z tenso jak nie zmniejszysz nacisku na korbę to zwolnisz. Przestań kręcić korbą, jak w każdym "zwykłym" rowerze to nie będziesz miał problemu z prędkością na zakręcie, nawet jak zmniejszysz zębatkę o 11 rzędów. Ja nie dyskutuję o wyższości "Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia", dyskutuję tylko o tym, że sterownik GT-100, reaguje (mniej/bardziej intuicyjnie) na "nacisk" na korbę.
Tak na marginesie, mam dwa sterowniki Trotter, KU65, które w "moim odczuciu" są nawet "lepsze" pod tym względem, 2021r.
viewtopic.php?p=90649#p90649
Załączniki
test DXF Ananda1.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
16 cze 2025, 13:50
pxl666 pisze:
16 cze 2025, 13:00
to jaki jest ten nacisk w kg ?
Dokładnie taki, aby silnik/rower jechał ze stałą prędkością, czyli samodzielnie nie przyśpieszał (wzrost kg z nóg), zwalniał (spadek kg z nóg), lub odpowiednio większy/mniejszy, by silnik/rower przyśpieszył/zwolnił wedle potrzeby jadącego, tak jak zachowuje się każdy NORMALNY rower "NAPĘDZANY SIŁA MIĘŚNI JADĄCEGO" :D
ile kg ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 cze 2025, 15:47
ile kg ?
Dokładnie tyle co Ty na tensometrze, czyli 0 do 72 kg, bo tyle ważę. :D
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: 2kola »

tkoko pisze:
16 cze 2025, 15:33
A w rowerze z tenso jak nie zmniejszysz nacisku na korbę to zwolnisz. Przestań kręcić korbą, jak w każdym "zwykłym" rowerze to nie będziesz miał problemu z prędkością na zakręcie, nawet jak zmniejszysz zębatkę o 11 rzędów. Ja nie dyskutuję o wyższości "Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia", dyskutuję tylko o tym, że sterownik GT-100, reaguje (mniej/bardziej intuicyjnie) na "nacisk" na korbę.
Tak na marginesie, mam dwa sterowniki Trotter, KU65, które w "moim odczuciu" są nawet "lepsze" pod tym względem, 2021r.
viewtopic.php?p=90649#p90649
Chyba chciałeś napisać, że jak nie zmniejszę nacisku to nie zwolnię. Ale tak właśnie ma działać tenso. Naciskasz - przyśpieszasz, zmniejszasz nacisk - zmniejszasz przyśpieszenie.
To co ty masz to jest tylko imitacja czujnika nacisku na podstawie zmian kadencji, dlatego podałem przykład redukcji biegów.
Piszesz żeby przestać kręcić korbami przed zakrętem, ale w takim razie jak mam zredukować biegi skoro nie mogę kręcić korbami? A jak zacznę kręcić korbami żeby wbić "wolniejszy" bieg to sterownik błędnie odczyta to jako "wzrost nacisku" i poda mi 100% mocy.

Twój PAS imitujący czujnik nacisku to spoko budżetowa opcja bo PAS kosztuje 50zł, a prawdziwe tenso 500zł. Ale nigdy nie będzie działać tak dobrze i płynnie jak prawdziwy czujnik tensometryczny.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

ja pasuje te dyskusję , ziomo nie kuma ze na tenso można mieć wbitą max asystę i jak nie naciśniesz to sterownik nie poda dużego prądu , co na pasie nie jest możliwe
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 cze 2025, 17:18
... ziomo nie kuma ze na tenso można mieć wbitą max asystę i jak nie naciśniesz to sterownik nie poda dużego prądu , co na pasie nie jest możliwe
Tomek, doskonale "kumam" co to tenso, czy czujnik obrotów. 65 kat jeżdżę rowerem, 13 lat elektrykami, i nie tylko po asfalcie. Specjalnie nakręciłem filmik gdzie przez 74 sekundy jadę na szosowym przełożeniu 48/13T NA MAKSYMALNEJ MOCY WSPOMAGANIA TEGO STEROWNIKA 6 - 8 km/godz, by w 5 obrotów korby przyśpieszyć do 21 km/godz (max 30 km/godz), na tej samej MAKSYMALNEJ MOCY WSPOMAGANIA, a Ty w kółko "NA PASIE TO NIEMOŻLIWE".
Mało tego, tylko dwa pierwsze obroty po "daniu w palnik" wygenerowały "MAKSYMALNĄ" moc (300 - 400 wat, bo taką ustawiłem dla wnuczki, dostępna moc to 550 wat). Dalsze 3 obroty to spadająca moc z 250 wat do 170 wat silnika.
Wytłumacz mi więc proszę, co powoduje ten wzrost/spadek mocy podawanej na silnik, MAGIA. :D
Powtórzę jeszcze raz, ten sterownik to nie KT, czy Bafang gdzie wystarczy zakręcić 20 RPM korbą, by dalej silnik sam jechał, bo silnik dostaje 70 - 80% mocy. W tym sterowniku przy 20 RPM korby uzyskasz 25 - 35% mocy, a i to można jeszcze "złagodzić", stąd i te pomiary, by 8 letnia wnuczka nie miała żadnych problemów z komfortem jazdy tym rowerem.
Ale jeszcze raz powtórzę, DYSKUSJA DOTYCZY MOŻLIWOŚCI SKONFIGUROWANIA ROWERU Z CZUJNIKIEM OBROTOWYM PAS TAK BY SPEŁNIŁ ZAPEWNE PRZYSZŁĄ DYREKTYWĘ UE, a nie wyższości Świąt....... a ten rower to spełni
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
16 cze 2025, 20:02
Tomek, doskonale "kumam" co to tenso, czy czujnik obrotów.
ja tam widziałem ze twierdzisz ze pas mierzy nacisk . i kupa wpadła w wentylator...
tkoko
Forumowicz
Posty: 5936
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Akcja krakowskiej policji wymierzona w rowery elektryczne

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 cze 2025, 20:57
tkoko pisze:
16 cze 2025, 20:02
Tomek, doskonale "kumam" co to tenso, czy czujnik obrotów.
ja tam widziałem ze twierdzisz ze pas mierzy nacisk . i kupa wpadła w wentylator...
To dlaczego TSDZ2 z "BOSKIM" tensometrem, od pojawienia się u nas 6 lat temu, cały czas chce dorównać "paściatym" rowerom fabrycznym sprzed 5 - 10 lat (Bosch, Shimano, Brose, Yamacha) opartych na czujniku OBROTOWYM, co widać po wartości mocy względem RPM korby na wykresie (nie moich) :D
Z czego one odczytują "nacisk/prędkość" skoro nawet "BOSKI" tensometr TSDZ im nie dorównuje.
Załączniki
tsdz2 wykres1.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6839
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czyjnik PAS vs Tenso - charakterystyka w praktyce

Post autor: pxl666 »

bzdury wypisujesz. fabryki od lat maja czujnik nacisku , nawet te najtańsze , moze jakas czesc prymitywnych modeli byla z pasem na odleglym poczatku ale potem nawet miejskie rowery mialy tenso
ODPOWIEDZ