Hamownia - realna moc roweru elektr.

Piszta co chceta ;)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 951
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: TomaS » 06 wrz 2019, 23:48

Co hamownia to inne wyniki...


1.


2.


Tu spadek mocy na kole o 20% tam o ~50%. Prawda pewnie jest po środku :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Wojtek
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Wojtek » 07 wrz 2019, 9:56

Moim zdaniem bliżej rzeczywistych parametrów są pomiary Kariwy, a Spark ciągnie więcej prądu z baterii niż się wydaje właścicielowi. A tak w ogóle, to kierownicy obu hamowni chyba nie za bardzo są ogarnięci co do obsługi oprogramowania i jego ustawień. Chińczyk podaje sprawność QS- na poziomie 80%. Nie jest ona określana przy kilkukrotnym przewatowaniu, tylko w optymalnych warunkach. Do tego pytania: z jaką efektywnością pracuje sabvoton, jakie są rzeczywiste wartości prądu i napięcia podczas pomiaru, jakie straty na okablowaniu. jakie są straty/zyski przez zbyt silny/słaby docisk koło-rolka hamowni spowodowany dociągnięciem "na oko" pasami, ile energii jest tracone w samym kole przez sprężystość szprych? Sens miało by wykonanie kilku pomiarów tego samego ebika przy różnych nastawach mocy sterownika. Wiedzieli byśmy wtedy ile mocy na kole procentowo zyskujemy i ile tracimy przy danym % przewatowania silnika i do jakiego poziomu ma to uzasadnienie. Czyli o ile procent maleje sprawność na kole przy zmianie mocy sterownika z 4kW na np. 8, 12 itd., i nie zdziwił bym się gdyby zwiększając z 12 na 16, na kole pojawiało by się więcej tylko 1kW.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1550
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: WojtekErnest » 07 wrz 2019, 10:05

I tak powoli upada mit że im cięższy i mocniejszy tym 'fajniejszy'. A to po prostu coraz więcej pary idzie w gwizdek...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 07 wrz 2019, 10:29

Jak dla mnie to winna jest konfiguracja bo QS205 według hamowni daje jednym i drugim około 9,1kW i 11,5kW nawet jesli damy z sterownika nawet 20kW do silnika to i tak max dla silnika będzie +- 11,5kW prawdziwa moc napędu a reszta mocy idzie na straty cieplne i mniejsza sprawność.

Powyżej 12kW z sterownika to powinno wymienić QS205 na QS273 bo innaczej pójdzie moc na straty jak na hamowni moc dostarczona do silnika 20kW a silnik generuje tylko 11,5kW to jest 8,5kW na straty cieplne.

Lepsza sprawność QS205 jest Sparku moc dostarczona do silnika 12,5kW a generuje 9,1kW straty tylko 3,4kW

Fajnie by było mieć porównanie z silnikiem QS273 jakie generuje straty i jaka moc jego jest przy 12kW i 20kW.
Ale juz witać na hamowni ze powyżej 12kW dla silnika QS205 nie opłaca więcej z sterownika dostarczać bo gwałtownie sa straty na sprawności.

Jak będę więcej testów na hamowni to idzie nawet tabelę z wykresem zrobić sprawność silnika QS205 moc dostarczona a moc rzeczywista i ile powstaje straty.

Wojtek
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Wojtek » 07 wrz 2019, 13:19

"Lepsza sprawność QS205 jest Sparku moc dostarczona do silnika 12,5kW a generuje 9,1kW straty tylko 3,4kW"

No, to mamy konstrukcję niemal idealną. Przy trzykrotnym przewatowaniu wykazuje się efektywnością bliską parametrom uzyskiwanym w testach fabrycznych, w warunkach dobieranych przez producenta tak, aby uzyskać jak najlepsze wyniki na papierze. A tak serio, to sądzę, że coś nie tak jest z ustawieniami hamowni, albo z realnymi wartościami prądów baterii.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 07 wrz 2019, 13:54

A wydaje mi sie ze hamownia jest pożądku tylko sprawność silnika maleje za duża moc dostarczona do silnika.
20kW dostarczona do silnika 3kW sprawność jest na pozomie 57% a straty 43%
12,5kW dostarczona do silnika 3kW sprawność jest na pozomie 73% a straty 27%

Więc dla silnika 3kW naj mniej straty i najlepsza sprawność będzie dostarczyć 3kW.

A tak ciekawości jeśli mamy silnik o mocy 500W i dostarczymy na chwile 20kW to uzyskamy ta samą sprawność co QS205 3kW?
No nie uzyskamy takiej sprawnośći z silnika 500W od silnika 3kW bo bedzie taka niska sprawność ze nie do zaakceptowania pominąć ze szybko spali uzwojenia silniku 500W

Wiec czekamy cierpliwie na testy QS273 i jak wypadnie sprawność dostarczonej energi a jaka wygeneruje na hamowni.
QS273 ma mocy nominalnie 4kW wiec jego sprawność powinna byc o wiele lepsza od silnika QS205 3kW przy mocy dostarczonej od sterownika 20kW.

Mel48
Posty: 120
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Mel48 » 07 wrz 2019, 14:46

wydaje mi się że do Ekstemalnych ebajków powinna być hamownia tak jak jest stosowana w Ekstemalnych modelastwie ;)
-sterowniki pokazujie w czasie rzeczywistym wartości przy danym obciążeniu
-ampery
-napięcie
-rpm
temperatura sterownika .silnika -straty cieplne
czas pracy
-wartość rzeczywista -mechaniczna na kole w KW/ modelarstwie siła ciągu- kg /
i możemy coś porownywać jak co dopasować jaki silnik z jakim sterownikiem jakim kołem średnica
a tak to tylko mamy jeden wykres pracy na hamowni z danym zestawem
tu dam przykład poteży zestaw modelaski
4 waratości i ich zależność
https://youtu.be/w0iMBtK8WAY
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 0:43 przez Mel48, łącznie zmieniany 2 razy.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 07 wrz 2019, 20:16

Powinna byc hamownia dla ekstremalnych ebajków ciekawe kto sobie takie cudo kupi do firmy pierwszy i będzie robił testy.

Sterowniki pokazuje w czasie rzeczywistym wartości przy danym obciążeniu jestem za tym zeby taki sterownik był na hamowni, Polsce jest takich sterowników bardzo mało kto z wasz ma taki sterownik i kto zrobi takie testy firma czy osoba prywatna?

Szukałem za granicą czy robią testy na hamowni i narazie nic nie znalazem Polsce są dwa filmiki i jeszcze nie maja danych czasie rzeczywistym i sa to filmiki od paru dni.

Więc musimy tylko skupić sie na mocy maksymalnej i cieszyć ze wogule ktos zrobić test na hamowni.

Mel48
Posty: 120
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Mel48 » 07 wrz 2019, 20:46

nie podchodze do tematu ktytyczne -super że są testy ;)
tylko chciałem podpowiedzieć jak ten problem jest rozwiązany w modelarstwie zaawansowanym
tam tez nie wszystkie regulatory r mają możliwość wyświetlania danych na aparaturze RC
to zależy od porfela i od sprzętu zaparę tyśy ... coś by się więcej chciało
fakt technologia sterownikow do ebike z roku na rok jest coraz bardziej zaawasowana
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2019, 21:17 przez Mel48, łącznie zmieniany 1 raz.

radasss
Posty: 165
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Kontakt:

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: radasss » 07 wrz 2019, 21:04

Już dawno temu pisałem jak Arecki zaczął pakować dowolnie duże moce w silnik, że to nie przejdzie na miękko. Te wykresy które podaje chińczyk to nie z kapelusza wzięte tylko rzeczywiste osiągi danego modelu ( +/- kilku procentowa tolerancja ). Jest taka ciekawa zależność, że kolega moc i kolega kilogram się spichneli. Chcesz watów to muszą być kilogramy. Jak pójdziesz w silnik wysokoobrotowy to dojdą kilogramy na przekładnię. Choć sądzę, że to drugie wypada lepiej.

wwojciech
Posty: 261
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: wwojciech » 07 wrz 2019, 21:28

Producenci pojazdów elektrycznych poszli wyłącznie w to drugie- czyli wysokie obroty. Jedyny model jaki wyróżnia się obrotami to chevrolet spark (ponad 2 razy niższe obroty niz klasycznie). Dzięki temu producent moze sobie podać ze samochod ma 500Nm i każdy się jara jaki wysoki moment ale za to niższa sprawność, choć przy tak małym samochodzie można pominac.

GrzegorzS
Posty: 202
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: GrzegorzS » 07 wrz 2019, 22:09

TomaS pisze:
06 wrz 2019, 23:48


Tu spadek mocy na kole o 20% tam o ~50%. Prawda pewnie jest po środku :)
Skąd te procenty?
Pierwszy film 8.8kw, drugi 8.1kw z bazowych 12.6kw.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 07 wrz 2019, 22:16

GrzegorzS pisze:
07 wrz 2019, 22:09
TomaS pisze:
06 wrz 2019, 23:48


Tu spadek mocy na kole o 20% tam o ~50%. Prawda pewnie jest po środku :)
Skąd te procenty?
Pierwszy film 8.8kw, drugi 8.1kw z bazowych 12.6kw.
Pierwszy mowa o sparku.
Drugi filmik jest z CyklonEbike
Chodzi o silniki QS205 3kW pomijając inne modele silników.
Załączniki
Screenshot_20190907-221138_Chrome.jpg

GrzegorzS
Posty: 202
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: GrzegorzS » 07 wrz 2019, 22:25

Dede pisze:
07 wrz 2019, 22:16
Drugi filmik jest z sterownika 20kW a wyszło 11,5V
Chodzi o silniki QS205 3kW pomijając inne modele silników.
Oba rowery mają 12,6kw.
Zauważ że jeden pomiar jest w koniach mechanicznych (km) a drugi w kw.
Dlatego musisz przeliczyć i nie ma 11.5kw tylko 8,1kw.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 07 wrz 2019, 23:11

Racja mowa o KM więc CyklonEbike wynik hamowni jest 11,5 KM po przeliczeniu jest 8,1 kW później na filmie mówił ze miał mieć silnik 20 KM to po przeliczeniu 14,7kW.
Tez wspomniał o 8,5KM straty po przeliczeniu 5,9kW miało być.
Tytuł filmu opisane jest jako 12,6kW a z hamowni wysło 8,1kW a moc dostarczona z sterownika 14,7kW (20KM)
Wspominają o 13kW ze to jest 20KM ale według kalkulatora KM na kW to 13kW jest 17,7KM a nie jak mówią ze to jest 20KM
Wiec skąd te tytułowe 12,6kW jak nic nie pasuje z obliczeń z rzeczywistością kutra mówią na filmiku.

Taba na rowerze bardziej profesjonalnie zrobił test bo mówił napiecie i prąd jaka moc idzie z sterownika a winik z hamowni jest kW a nie jak CyklonEbike wynik podaje KM

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 0:13

Hej.
Panowie, przepraszam że to piszę ale wszystkie wasze teorie przedstawione powyżej są po prostu błędne
Wiedzę z tego zakresu znajdziecie na specjalistycznych forach motoryzacyjnych dot. ekstremalnego tuningu w motoryzacji, np. Street Racing Warsaw, we wszystkich wątkach dot. analizy wykresów oraz specyfikacji hamownii obciążeniowych (bo tak - są różne)
:arrow: ALE
Klu wszystkiego jest takie: U Taby był pomiar na hamownii inercyjnej z zerowym obciązeniem bębna, gdzie pomiar z tej hamownii możemy sobie tak naprawdę narysować w Paincie, a pomiar w Harley'u przeprowadzony został na hamownii obciążeniowej z bębnem o wadze ponad 300kg.
Stąd różnica w wynikach.
:arrow: Który pomiar jest bardziej oddający rzeczywistość ? Oczywiście z Harleya. Który pomiar pozwala lepiej sprzedać ebike w drugie ręce - oczywiście z inercji.
To tak po krótce. Nie czepiajcie się przeliczenia kW na KM bo przyjałem w filmie przelicznik w pamięci kW*1.6=KM - stąd te 20.8KM o którym mówie w filmie. Czemu tyle ? bo tak zawsze najszybciej mi było przeliczyć dane z dowodu rejestracyjnego(samochodu) podczas kontrolii policji :o Czy to było błędne - sami oceniacie powyzej - ale nie myli się tylko ten co nic nie robi. Jeśli macie jakiś sensowny przelicznik, bo jak czytam powyżej afera jak sto50, to chętnie się zapoznam z wiedzą linkowaną w postach poniżej a autora pozdrowię jeśli tylko ma chęć :D
:arrow: W każdym razie
Ogólnie wszystkie pojazdy hamujemy już od dawien dawna. Wyników się totalnie NIE wstydzimy czy coś. Hamownia jest po to aby pokazać REALNĄ moc na drodze a nie na papierze. Sami również jeździmy motocyklami i wiemy jak potrafią się różnic parametry z broszury nowych pojazdów od tych które są w realu. To już nie te czasy jak były motocykle np. Africa Twin, że na hamownii wychodziło więcej niż na papierze (swoją drogą nowa wersja jest mega). Wszystkie pomiary na hamownii zawsze robiliśmy i robimy na życzenie klientów. Robimy, nie ukrywamy i jesteśmy dumni z naszych wyników, bo widzimy ich progress przy tych samych mocach (ale o tym poniżej)
:arrow: Końcowa sprawa jest taka, że:
Biorąc pod uwagę wyniki z hamownii testujemy tak naprawdę skuteczność danego przezwojenia silnika przy danym napięciu i amperarzu przy danym obwodzie koła i danym oporze toczenia danej opony. Więc jakiekolwiek porównania które miały by sens - to albo kiedy zmienamy jedną z powyzej wymienionych zmiennych - albo testujemy dwie takie same konfiguracje - ze zmienioną konstrukcją wyjściową - np. większy przekrój przewodów fazowych silnika.
:arrow: Ogólnie można by nagrać na pewno nie jeden odcinek na ten temat na YouTube, ale uwaga: one już są :) wystarczy poszukać :)
Na koniec w ramach ciekawostki zostawiam wam poniżej wykres naszego innego pojazdu ze stajni CyklonEbike i słucham głosów ile tu było kW, jaki silnik i jaki nawój :D Test jak widzicie zawiera również pomiar Nm - co jest o tyle ciekawe, że chętnie przeczytam wasze domysły dlaczego tu jest, a w przypadku filmu z YouTube - pomiar się nie zrobił (bo nie to że go nie ma, albo jest - a go nie upubliczniamy. Po prostu się nie zrobił)

Obrazek

A w ramach podpowiedzi dodam tylko wrzutkę z pomiaru na gps, na androidzie

Obrazek

PS> Nie jest to żadna z oferowanych konfiguracji
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2019, 1:48 przez grafffik, łącznie zmieniany 8 razy.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 0:30

grafffik pisze:
08 wrz 2019, 0:13
Klu wszystkiego jest takie: U Taby był pomiar na hamownii inercyjnej z zerowym obciązeniem bębna, a pomiar w Harley'u przeprowadzony został na hamownii obciążeniowej z bębnem o wadze ponad 300kg.
Stąd różnica w wynikach.
Który pomiar jest bardziej oddający rzeczywistość ? Oczywiście z Harleya. Który pomiar pozwala lepiej sprzedać ebike w drugie ręce - oczywiście z inercji.
To tak po krótce. Nie czepiajcie się pzeliczeniu kW na KM bo przyjałem w filmie przelicznik w pamięci kW*1.6=KM - stąd te 20.8KM o którym mówie w filmie.
Przelicznik:
1 KM = 0,74 kW
1 kW = 1,36 KM

Dla tego jest błędne jak ktoś ma inny przelicznik z głowy to ma błędne wyniki.

Z drugiej strony czy hamownia ma 300kg bębnem czy nie powina byc odpowiednio wynik poddany rzeczywisty mocy. Konstrukcja hamowni nic nie powinna zmieniać pomiarów jesli by coś zmieniała pomiar na każdej innej hamowni były inne pomiary wiec nie wierzę ze kazda inna hamownia ma inne pomiary bo ma inny bęben lub konstrukcje moze byc minimalny odchyłki pomiaru.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 0:37

Pomiar na hamownii obciążeniowej odbywa się z przelicznikiem przełożenia skrzyni biegów, zapłonu, i masy innych parametrów - których elektryk nie dotyczy więc z teorii pomiaru wbiajny jest wszędzie bezpośredni przelicznik. Pomiar hamownii inercyjnej odbywa się tylko na przeliczeniu prędkości obrotowej bębna, gdzie przy hamownii obciążeniowej, wartość ta stanowi tylko jedną z wielu składowych końcowego wyniku
pzdr

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 0:48

grafffik pisze:
08 wrz 2019, 0:13
Na koniec w ramach ciekawostki zostawiam wam poniżej wykres naszego innego pojazdu ze stajni CyklonEbike i słucham głosów ile tu było kW :D Test jak widzicie zawiera również pomiar Nm - co jest o tyle ciekawe, że chętnie przeczytam wasze domysły dlaczego tu jest, a w przypadku filmu z YouTube - pomiar się nie zrobił (bo nie to że go nie ma, albo jest - a go nie upubliczniamy. Po prostu się nie zrobił)

Obrazek

A w ramach podpowiedzi dodam tylko wrzutkę z Drag Racera na androidzie

Obrazek
Czym więcej wyników tym lepiej ale za podanie tylko wyniku testu niczym nam nie pomagasz bo nie napisałeś jaki silnik i jaki prąd idzie z sterownika wiec ile powinno byc mocy a ile wykazało na hamowni kW przy danym modelu silniku.
Jak bys zauważył to chcemy poznać prawność silnika stosunku do dostarczonej mocy.
Jak robicie takie testy to polecam więcej danych umieścić jak model silnika, napiecie i prąd sterownika oraz ile idzie z sterownika mocy kW na koniec dopiero wynik z hamowni podanych kW i obliczyć sprawność silnika zeby wiedzieć ile poszło mocy na straty.

Mel48
Posty: 120
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Mel48 » 08 wrz 2019, 0:55

z tego co wiem jak do obliczeń wchodzi masa pojazdu i przełożenie skrzyni ,moc,czas.. -to oblicza się przyspieszenie m/s -pojazdu a tu liczymy - MOC -w KW albo jak ktoś chce w KM /prawie tyle samo co /HP/
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 9:00 przez Mel48, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 0:58

Mel48, Dede bardzo chętnie udostępnimy jakiklwiek nasz pojazd to testów który pokaże różnicę w pomiarze obydwu hamownii - obiążeniowej jak i inercyjnej.
jak również każdy z forumowiczów przecież może się udać do najbliższej hamownii w okolicy i sprawdzić swój pojazd. ceny hamownii inercyjnych zaczynają się od 50zł i obciążeniowych od 200zł (stawki w Warszawie) i zainwestować swój czas i pieniądz by podzielić się tą wiedzą.

A zagadka nie może być zbyt łatwa, bo by nie było tyle przyjemności z jej rozwiązania

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 1:08

To cierpliwie czekamy na większą ilość danych jak narazie to możemy zgadywać ale lepsza przyjemność będzie jak będzie więcej testów i danych.
Bo nieliczni robią takie testy z hamowni a jak szukałem info innych krajach to nie widać i nie słychać.
Więc liczymy na wasze testy z hamowni.
Chętnie poznam sprawność silnika QS205 vs QS273 badanym tą samą mocą.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 1:14

Dede różnica między tymi silnikami jest mówiąc szczerze prosta. tam gdzie kończy się QS MOTOR QS205 V3 tam zaczyna się QS MOTOR QS273 40H V3 :) oczywiście mówię o 273 w wersji 40H bo są jeszcze większe :D mocniejsze :D fly to the mooon ;)
hamownia na pewno by pokazała co nieco, ale wydaje mi się że o wiele ciekawsze były by wyniki tego samego amperarzu np. 150A i napięcia np. 20-21S przy różnych nawojach np, 4T 5T 6T.

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 1:35

grafffik pisze:
08 wrz 2019, 0:13
Na koniec w ramach ciekawostki zostawiam wam poniżej wykres naszego innego pojazdu ze stajni CyklonEbike i słucham głosów ile tu było kW, jaki silnik i jaki nawój :D

Obrazek

A w ramach podpowiedzi dodam tylko wrzutkę z pomiaru na gps, na androidzie

Obrazek

PS> Nie jest to żadna z oferowanych konfiguracji
Spróbuje rozwiązać zagadkę
Moc jest hp koń parowy po przeliczeniu będzie 17,5kW
N-m niutonometr 25,99NM
Prędkość max 53,78km/h

Wiec silnik co generuje moc 17,5kW to bedzie 99% QS275 po obniżeniu max prędkość do 53,78km/h będzie to bardzo wolny nawój wolniejszy niz normalnie zamiast tego mamy powiększone moment obrotowy na pozomie 59,99NM wiec tym rowerem takim momencie obrotowym możemy holować samochod do tych 50km/h.
Daj znać czy dobrze lub gdzie popełniłem błąd.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 1:37

Daje znać:
źle, ale jesteś najbliżej odpowiedzi ( bo na razie jedyna)
Prędkość maksymalna - totalnie nie trafiona (bo nawet widoczna na wykresie Obrazek - polecam dokładniejszą analizę osi X)
reszta ...tak sobie. ogólnie słabo - ale LICZĄ SIĘ CHĘCI Obrazek
nie piszę gdzie popełniłeś błąd bo zostawmy zabawę też dla innych ale doceniam :)
dziękuje za szybkie zaangażowanie
Obrazek

podpowiedź - oczywiście zamawiając taki pojazd w CyklonEbike - dalej jest on wyposażony w korbę, łańcuch i pedały.. prawie "rower" bym powiedział Obrazek

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 1:54

grafffik pisze:
08 wrz 2019, 1:37
Prędkość maksymalna - totalnie nie trafiona
Ok juz wiem bo sa poddane dwie prędkości
82,02kph i druga 53,78kph.
Więc dla prędkości 53,78kph mamy najlepszy moment obrotowy a dla prędkości 82,02kph mamy najlepszą moc 17,5kW
Jest podziała prędkości ale brak wykresu bo czerwony jest moc a niebieski moment obrotowy.
A prędkość jest podana tylko przy max mocy i momentu jesli tam gdzie koncy sie pomiar to jest max prędkość to wychodzi ze max to 190kph
Dla tego najlepsze przyśpieszenie do 60km/h w 1,8s
Wiec jest to bardzo szybki nawój silnika niz normalnie to pomyłka druga stronę zrobiłem wcześniej.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 2:07

tak. maksymalna prędkość tego ebike na hamownii obciążeniowej to 190km/h. Tak. Jest to wartość do osiągnęcia na ulicy. TAK - ten pojazd ma takie osiągi nie tylko na papierze :o
tak, nawiększy moment jest przy prędkości 53,78km/h, tak nawiększa moc jest przy prędkości 82,02km/h.tak - przy 50 czy 80km.h rwie go na gumę tak samo jak ze startu
Podana przez Ciebie moc jest mocą błędną. (sporo błędną)
nawój silnika uchodzi za "jeden z wolniejszych" w opinni naszych klientów - piszę ogólnie bo podałeś ogólną odpowiedź ;)
więcej nie podpowiadam, oznaczam tylko prawidłowe odpowiedzi :) bawmy się wiedzą, w końcu wiedza to sama przyjemność :D

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 2:14

grafffik pisze:
08 wrz 2019, 2:07
Podana przez Ciebie moc jest mocą błędną. (sporo błędną)
To dziekawe według wykresu hamowni jest 23,48 hp
To według Ciebie ile powinna być chyba ze chodzi Tobie moc z sterownika a nie generowania przez silnik?

Przelicznik:
1 KM = 0,99 HP
1 kW = 1,34 HP
1 HP = 1,01 KM = 0,75 kW
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 2:16 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 862
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: zza rogu

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: grafffik » 08 wrz 2019, 2:16

sam sobie odpowiadasz na postawione przez siebie pytania.
a przeczytaj jeszcze raz moją zagadkę i to o co pytam ;]
Dede jest 02:00 nad ranem. idź spać. daj szansę innym, a ja wracam do pracy :shock:

Dede
Posty: 536
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Dede » 08 wrz 2019, 2:27

Pytałeś ile było kW jesli jest 23,48HP
Przelicznik:
1 KM = 0,99 HP
1 kW = 1,34 HP
1 HP = 1,01 KM = 0,75 kW

To wynik jest 17,6kW o czas inny kalkulator internecie jednostek przelicza na 17,5kW
Gdzie jest błąd?

Polecam kalkulator jednostek
https://kalkulator.jednostek.pl/mocy

Wojtek
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Wojtek » 10 wrz 2019, 18:47

Łauuu, dwa dni nie zaglądałem, a tu się temacik z kącikiem zagadek rozwinął. Mi ten wykresik wygląda na jakiś motorowerowo-motocyklowy, hub to nie będzie. A, że tu jest forum o elektrykach, to obstawię, że hamowane było coś w rodzaju LMX-a. Czyli szybkoobrotowy silniczek elektryczny + przekładnia redukcyjna silnik/koło.

Wojtek
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Hamownia - realna moc roweru elektr.

Post autor: Wojtek » 10 wrz 2019, 18:51

Hmm, albo bardzo wolny silnik i przekładnia w drugą stronę - przyspieszająca?

ODPOWIEDZ