Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Piszta co chceta ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

cerberus pisze:
10 gru 2018, 12:40
tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
Bo wówczas nie było rowerów elektrycznych, a te które były, rzadko kiedy przekraczały 20 km/godz.
Ale były spalinowe, a odblokowana 50cc to i ponad 70km/h może jechać
tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
dodatkowo w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku
nie - zostały zaliczone do rowerów:
Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.
sygn. III KK 270/07
Kodeks drogowy 1997r. do pobrania
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9970980602

46) motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: TomaS »

rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
Może być, ale nie musi :) czyli nie musi być uruchamiany naciskiem na pedały :mrgreen:
Zapis jest niejednoznacznie sformułowany jak dla mnie ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

tkoko pisze:
10 gru 2018, 14:46
cerberus pisze:
10 gru 2018, 12:40
Ale były spalinowe, a odblokowana 50cc to i ponad 70km/h może jechać nie - zostały zaliczone do rowerów: sygn. III KK 270/07
Kodeks drogowy 1997r. do pobrania
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9970980602

46) motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
fajnie ale cytujesz tekst ujednolicony czyli wersje już po unijnej nowelizacji z 2011, a my rozmawiamy o tym, co było przed....
otwórz sobie tekst ogłoszony i zobacz, jak brzmiała oryginalna definicja roweru:
47) rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

BTW kogo prócz badaczy "pisma" obchodzi co było kiedyś??! liczy sie co jest teraz i to co nadchodzi reszta to spam
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

Inc0 pisze:
10 gru 2018, 18:26
BTW kogo prócz badaczy "pisma" obchodzi co było kiedyś??! liczy sie co jest teraz i to co nadchodzi reszta to spam
ty tak na poważnie? już wyjaśniam:
Całą zabawa polega na tym, że gdyby UE wprowadziła taka "dobrowolność" interpretacji co jest "rowerem" a co nie, to zaraz właściciele "Harlleyów" dodali by do swoich maszyn pedały i silniczek, a "silnik" to oni tylko "wożą", jak to uzasadniają niektórzy przy "Falconach" :D
To (...) dlaczego nie robili tego przez ostatnie kilkadziesiąt lat, gdzie taka "dobrowolność" istniała? teraz nagle mieliby zacząć? - dopiero nowelizacja z 2011 zmieniła definicje roweru na "unijną"
w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku :D
resztę chyba sobie sam znajdziesz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

cerberus daremny twój trud w dalszym ciagu mnie to nie interesuje , interesuje mnie to co sie dzieje w materii prawodawstwa dotyczącego e-bików tu i teraz oraz to w jakie "szambo" planują politycy nas wsadzić za srebrniki lobbystów .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
grafffik

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: grafffik »

Jako, że piszę właśnie artykuł poddam wam jeden temat :D
Kto stanowi większe zagrożenie na ścieżce rowerej lub drodze publicznej? Czy będzie to kolaż, ważący 90kg który zdjeżdża z górki na swoim rowerze MTB o wadze 10kg jadąc 40km/h, czy 60kg dziewczyna która zjezdża z tej samej górki i również jedzie z prędkością 40km/h na swoim rowerze elektrycznym, ważącym 20kg. Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ?

zapraszam do dyskusji


:x
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Na logikę owszem, ale w przypadku zdarzenia na drodze, prawo może być niekorzystne dla ebika typu SAM.
grafffik

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: grafffik »

będzie czy nie będzie. prawo nie przewiduje pojęcia - może. odpowiedź uzasadnij.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

To nie jest takie proste i łatwe dobrze wiesz że prawo podlega interpretacji a w polsce co sąd to interpretacja i z reguły grubszy portfel ma racje bo przemawia w jego imieniu lepsza papuga :P, w pewnych sytuacjach konstrukcje typu SAM nie spełniajace wymogów prawnych dla roweru z wspomaganiem elektrycznym moga byc zakwalifikowane jako motorower lub motocykl i takie pojazdy jak wiesz nie maja wjazdu na ścieżki rowerowe dodatkowo prawo nakłada na kierujacych nimi obowiazek jazdy w kasku, oplacenia OC , rejestracje i posiadanie waznego badania technicznego a jak wiadomo nie ma opcji zarejestrowac naszych maszyn bo to sa własnie SAM-y wiec cała litania paragrafów nad nami ciazy( jazda bez waznego OC, przegladu, pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, itp)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

" Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ? "

Ten którego skutki wypadku będą "tragiczniejsze" :D Dla porównania zadam podobne pytanie ?

" czy upadek pilota, z kilku tysięcy metrów, bez otwartego spadochronu, będzie bardziej niebezpieczny, od skoku z 2 metrów (autentyczna historia) "

Finał tej historii był taki że pilot cudem wylądował na samotnym drzewie w szczerym polu,. Nic mu się nie stało, tylko stracił przytomność. Po odzyskaniu przytomności, i stwierdzeniu że jest cały i zdrowy i wisi zaledwie dwa metry od ziemi, odciął się nożem od spadochronu i skoczył na ziemię. Niestety nie zauważył korzeni. Efekt, skomplikowane złamanie obu nóg :D
Niestety przy wypadkach arytmetyka i logika ma najmniejsze znaczenie.

Sam w tym roku miałem wypadek przy ~100km/godz



Moje rany; to lekkie stłuczenie skroni i dwa zadrapania na nodze, i lekko naciągnięte mięśnie szyi oraz nieprzytomność 0.5 godz. Żona miała tylko przez dwa tygodnie ból klatki piersiowej, od zadziałania pasa bezpieczeństwa. Największe obrażenia odniosła wnuczka, gdyż siedząc na tylnym siedzeniu uderzyła głową (oczodołem) w załamujący się dach. Lecz nawet ona, mimo ciężkiego złamania oczodołu i jego okolic, tydzień po wypadku była w takim stanie, że dla kogoś kto nie widział w jakim wypadku uczestniczyła, nawet by się nie domyślił że jest po wypadku, i ma jakiekolwiek złamania.
Tak więc skutki wypadku i tak będą zależne głównie od "losu" :D
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

Inc0 pisze:
04 sty 2019, 18:48
litania paragrafów nad nami ciazy( jazda bez waznego OC, przegladu, pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, itp)
właściwie to wszystko co wymieniłeś to jest tylko 1 paragraf ;)
Kto stanowi większe zagrożenie na ścieżce rowerej lub drodze publicznej? Czy będzie to kolaż, ważący 90kg który zdjeżdża z górki na swoim rowerze MTB o wadze 10kg jadąc 40km/h, czy 60kg dziewczyna która zjezdża z tej samej górki i również jedzie z prędkością 40km/h na swoim rowerze elektrycznym, ważącym 20kg. Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ?
oczywiście, że przypadek nr. 2 - chyba nie ma na drodze bardziej nieprzewidywalnej rzeczy niż baba na rowerze :lol:
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

zeeltom pisze:
04 sty 2019, 20:55
A co to jest kolaż?
Kompozycja tego wszystkiego,o czym tak obrazowo napisał :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

W The Gardian ukazał sie ciekawy artykuł dotyczący przepisów dot. szybszych ebajków i kar w kontekście masowego ich wykorzystywania
przez dostawców jedzenia w Nowym Jorku.
Zgodnie z prawem ebajki jeżdzące powyżej 20 mil na godz sa nielegalne i nie można zarejestrować ebajków które jeżdzą szybciej.

W 2018 roku złapano/wysłano 669 wezwań do zapłaty kary.
Rowerzyści złapani na e-rowerze podlegają grzywnie w wysokości 500 USD i mogą mieć skonfiskowany rower.
W 2017 r. dodatkowo wprowadzono nową grzywnę w wysokości 100 USD dla przedsiębiorstw,
jeśli ich pracownik zostanie przyłapany na takim e-rowerze,

Szacuje się, że obecnie znaczna część z 50 tys dostawców jeżdzi e-rowerami.
Z jednej strony dostawcy ich zatrudniający wymagają szybkiej dostawy ale z drugiej strony - udają, ze nie wiedzą
jakim ebajkiem porusza się dostawca. Stąd najczęściej są to prywatne ebajki osób, często imigrantów.
Policja stara się ustalić powiązanie osoby z przedsiębiorstwem które im zleca dostawę. Z 699 wezwań z czego 210
dotyczyło ustalonego przedsiębiorcy -> pracownika.

Są naciski by zwiekszyć dopuszczalna prędkość legalnego roweru do 28 mil ale to są na razie tylko postulaty.
Pełny artykuł.
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... c-bike-ban
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: BluesWings »

Moim zdaniem zakazy związane z mocą i max prędkością w zamontowanym zestawie powinny się opierać o logikę, dobro społeczne oraz analogię do pojazdów mechanicznych dopuszczonych do ruchu. Dlaczego miałbym mieć zakaz poruszania się rowerem z silnikiem mocniejszym niż 250W, skoro nie ma zakazów dla aut z mocą powyżej 250KM?
Ustalić max prędkość poruszania się po drogach dla ebików 30km/h i egzekwować to. Policja może mierzyć prędkość tak samo na drogach rowerowych jak i na jezdniach dla pojazdów.
Rowerem w mieście (po drogach publicznych) nakaz jazdy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a poza drogami hulaj dusza.
Autami jeździsz zgodnie z przepisami po drogach publicznych (przynajmniej taką nadzieję wszyscy maja), a jadąc na prywatny tor możesz cisnąć ile fabryka dała.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Nie ma sprzeczności pomiędzy ustawową mocą 250W,a większą.Zauważ,że sporo mocnych ebików sprzedawanych jest z przełącznikiem 250W/moc max,lub podpowiedzią co zrobić by na wyswietlaczu zmienić parametry
.Wszystko to z zastrzeżeniem jednakże,że większą moc możesz wykorzystywać poza drogami publicznymi na własną odpowiedzialność.Jednym słowem kupujesz ebika z mocą ustawioną na 250W,a co póżniej zrobisz,to twoja sprawa i twoja odpowiedzialność .
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: BluesWings »

O tym mówię, moc ustawiona na starcie to fikcja. Po co to ciągnąć dalej ?
Niech zezwolą znowu gminą na ustawianie fotoradarów w krzakach, tyle że tylko na drogach rowerowych :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

Ja przytoczyłem ten artykuł dot N.Y. z 'oazy wolności' :-), również po to aby uświadomić wielu ebajkowcom, że to nie władze polskie (jakie by nie były) czy Unia Europejska jest beeee, ale zakaz szybszego poruszania się w tym przypadku w mieście, dotyczy nawet USA.
No i stety/niestety jest egzekwowany...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

BluesWings pisze:
18 lut 2019, 11:52
Ustalić max prędkość poruszania się po drogach dla ebików 30km/h i egzekwować to. Policja może mierzyć prędkość tak samo na drogach rowerowych jak i na jezdniach dla pojazdów.
To bez sensu, skoro na analogowym rowerze można poruszać się szybciej.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

Żadnego prawa, prócz prawa danego od BOGA
tak, to TAK, nie to NIE, reszta od diabła pochodzi
nie wolno iść na kompromisy
:D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

No to trzeba by zrobic "upgrade" Biblii, bo w dotychczasowej wersji nic nie ma o ebajkach. :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Ale to już jest głupie,mieszać Boga do przepisów o ebikach ;)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

Głupie to jest o NIM nie mówić wiedząc, że jest wszędzie ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

A u Kowalskiego w piwnicy jest?.Po prostu czasami niestosownie jest pisać o Bogu w kontekście przepisów stworzonych przez ludzi i dla ludzi. Chyba,że ścieżka rowerowa do Nieba stała się płatna i pełna Niebiańskich reklam ;)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

Spoko😉
Aby tylko kleru nie mieszać z BOGIEM, bo to w większości wypadków są współcześni faryzeusze i uczeni w piśmie, służący nie BOGU tylko Mamonie zdrajcy JEZUSA.
Amen 😎
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Mam nadzieję, że żartujesz sobie z nas, a nie piszesz tego poważnie.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Witt »

mr_x pisze:
18 lut 2019, 18:08
To bez sensu, skoro na analogowym rowerze można poruszać się szybciej.
Cały czas wracamy do tego samego. Jestem tego samego zdania co mr_x. Choć jeżdżę teraz tylko 35km/h na DDR. Tak swoją drogą jeżdżę codziennie Puławską. Bez DDR jeździło się ciężko, wiele stykowych sytuacji. Po oddaniu DDR na Puławskiej "rower w przestrzeni publicznej nie istnieje" NIE MA PIERWSZEŃSTWA NA DDR. kierowcy mają to w dupie że zajeżdżają drogę. Codziennie mam od 4-9 stykowych sytuacji, tyle ich nie miałem na jezdni głównej.
W kodeksie drogowych nie ma "ścieżek" jest DDR =droga dla rowerów i CPR = ciąg pieszo rowerowy.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

Ostatnio na Pulawskiej (na jesieni) jechalem konczona wlasnie nową ścieżką rowerową czyli CPR. Od jakiego miejsca jest tam DDR ? Mam nadzieję ze wiosną, tą prawdziwą ruch rowerów na tym odcinku będzie większy i kierowcy to uznają jako przestrzen jednak dla rowerów.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: TomaS »

Jak będzie przepisem wprowadzony fabryczny prędkościomierz w rowerach to będą mogli egzekwować prędkość.
Wymuszenia u mnie to 5/10 przypadków.
Wyjeżdża z boczonej, zatrzymuje się przed DDR, patrzy jadę i jestem blisko i co ? I nic. Rusza 👍 A ja po humulcach. Nie wiem jak to wytłumaczyć, co z tymi ludźmi ?
Pamiętaj, jak masz pierwszeństwo, to i tak go nie masz ! Uratuje Ci to skórę niejednokrotnie. PS i dobre hamulce to podstawa
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

TomaS pisze:
20 lut 2019, 6:27
...
Wymuszenia u mnie to 5/10 przypadków.
Wyjeżdża z boczonej, zatrzymuje się przed DDR, patrzy jadę i jestem blisko i co ? I nic. Rusza 👍 A ja po humulcach
Orzeźwiająco i ostrzegawczo na takich kierowcow, działa migajace i dosc silne światło roweru.
Zauwazam wtedy wyrazniejsza reakcje, niz gdy jest wylaczone.
Z takim migajacym swiatlem latarki jeżdżę non-stop i w dzien i w wieczor, i teraz i w lato.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 16:48 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

mr_x pisze:
19 lut 2019, 21:45
Mam nadzieję, że żartujesz sobie z nas, a nie piszesz tego poważnie.
A co? Jesteś księdzem? 😉
No wiesz, nie genaralizuje. Nie każdy ksiądz jest uwalony w sadzy. Są i normalni na służbie u PANA. Ale sporo ich poznałem od podszewki...

Dobra, ale już bez offtopu.

Nasze ebiki powinny mieć porządny i uczciwy STATUS PRAWNY
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 7:06 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

zeeltom pisze:
20 lut 2019, 7:04
Od prześcieradła nie? ;)
Fuj, a w życiu!
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: ximad »

Z tymi predkosciami maksymalnymi to pamietajcie ze przepisy nie sa tworzone dla malej grupy ogarnietych rowerzystow, tylko dla ogółu. Czyli dziadzia lat 70+ wsiada na rower i nie ma go niesc elektryk 40km/h bo sie zabije albo kogos a ubezpieczalnie na tym traca. Tak samo niedzielni rowerzysci bez doswiadczenia, mamy z dziecmi na fotelikach itp maja sie i innych nie pozabijac. 25km/h to i tak czesto zbyt wysoka predkosc dla ogolnego ruchu rowerow na sciezkach.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: BluesWings »

jakie by przepisy nie były, i tak będą paradoksalne. Ludzie nie będą ich przestrzegać tak samo jak pojazdami na drogach.
Ustawodawca nie ma na celu zrobić nam dobrze, tylko chronić swoją dupę.
W razie zdarzenia "nie stosował sie do obowiązujących przepisów" - I tyle w temacie
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Z drugiej jednak strony,muszą być przepisy ,które regulują poruszanie się po drogach publicznych,a to oczywiście nie podoba się użytkownikom,którzy chcieliby jeżdzić tak,jak im wygodnie.Bez znaczenie,czy będzie to pieszy,rowerzysta czy kierowca,zawsze będą złe,bo narzucają im sposób poruszania się po drogach,ograniczają im ich wydumaną wolność.Czasami jednak okazuje się,że są pomocne ,a w niektórych przypadkach rozstrzygają o życiu bądż śmierci i o tym należy pamiętać.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Witt »

WojtekErnest pisze:
20 lut 2019, 4:29
Ostatnio na Pulawskiej (na jesieni) jechalem konczona wlasnie nową ścieżką rowerową czyli CPR. Od jakiego miejsca jest tam DDR ? Mam nadzieję ze wiosną, tą prawdziwą ruch rowerów na tym odcinku będzie większy i kierowcy to uznają jako przestrzen jednak dla rowerów.
CPR jest tylko w dwóch miejscach, przy wyścigach i między Mysikrólika i Płaskowicką po zachodniej stronie. Próbowano zachować drzewostan i udało się, a dom w pasie drogowym "dobudował sobie ganek", ale to kompletnie nia ma znaczenia. Na całej długości po wschodniej stronie od Poleczki do Auchan w Piasecznie JEST JUŻ DDR:):). Powiem Wam tak, że 6 lat na Puławskiej i ostatnie 3 miesiące po DDR jest jak zmiana malucha na pierwszego mercedesa beczkę. Jest wiele niedoróbek, szczególnie po zachodniej stronie (ta jeszcze nie skończona na całym odcinku, tylko punktowo). Szczególnie na przejazdach.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

W Holandii zatrzymano rowerzystę za poruszanie się 50 km bez pedałowania. Rower został zatrzymany na badanie techniczne i czeka na kwalifikację przewinienia . Będzie sporo kosztowało bo sprawa trafi do sądu. Sa wzmozone kontrole bo niedawno inny zabił się na szybkim elektryku bez kasku.
Załączniki
rower-NL-zatrzymany.JPG
Ostatnio zmieniony 28 mar 2019, 21:40 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: TomaS »

Kiedyś też doczekamy takich czasów 😑
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: maciek72 »

Oczywiście że tak. Prawo już mamy tyle że nie jest egzekwowane.Naiwnością jest liczenie na liberalizacje , raczej bedzie zaostrzane.I mżonką są wszelkie magiczne guziki i próby interpretacji przepisów.
Przepisy już tak głupio (lub mądrze)są pisane by można je interpretować ale to mogą sądy,urzędnicy,prawnicy a nie kowalscy.
Bawmy sie póki sie da.
MACIEK
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

maciek72 pisze:
27 mar 2019, 17:58
Oczywiście że tak. Prawo już mamy tyle że nie jest egzekwowane.Naiwnością jest liczenie na liberalizacje , raczej bedzie zaostrzane.I mżonką są wszelkie magiczne guziki i próby interpretacji przepisów.
Przepisy już tak głupio (lub mądrze)są pisane by można je interpretować ale to mogą sądy,urzędnicy,prawnicy a nie kowalscy.
Bawmy sie póki sie da.
I to by było na tyle :D
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: ximad »

Wojtek a masz jakiś link do artykułu o tym?
Za samą jazdę go do sądu targają? Czy coś przewinił oprócz tego?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

No dodatkowo jechał bez kasku. Sprawa podobno szeroko komentowana.
Coś o tym jest po polsku tu : https://www.fakty.nl/wiadomoci-z-holand ... ch-policji
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Witt »

ja to bym chyba ten wątek skasował, wlezie tu jakiś ustwawko ..dawca i będzie robił.....
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Witt pisze:
28 mar 2019, 12:21
ja to bym chyba ten wątek skasował, wlezie tu jakiś ustwawko ..dawca i będzie robił.....
Bo w sumie tak jest.Montują sobie chłopcy /i dziewczynki/ przełączniki mocy,stroją rowery tak,aby wyglądały na zgodne z przepisami,martwią się o innych,ale sami piszą rzeczy,które tak jak Witt podkreśla,przeczą zgodności z prawem.To nic innego jak pokazywanie tym ustawodawcom i policjantom ,którzy nie czarujmy się ,czytają fora,jacy naprawdę są ebikerzy i co jet zamontowane w rowerze, który ma imitować pojazd wyposażony w zgodne z przepisami komponenty.Proponuje to ujednolicić i na wszystkich ebikach po prostu umieszczać nalepką 250W i po co kombinować jak koń pod górę. :D
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

hehe grubo tam mają, a mnie przy 50km/h to olewają zarówno misie z suszarkami, jak i wyprzedające radiowozy :lol:
WojtekErnest pisze:
27 mar 2019, 17:11
Sa wzmozone kontrole bo niedawno inny zabił na szybkim elektryku bez kasku
ale zabił kogoś czy siebie?
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: gienek333 »

Czy Wam się wydaje że przepisy w PL czy EU tworzy się dla "normalizacji" życia? Niestety nie. Ustawy (dyrektywy) są robione na "zamówienie", biznes płaci, to wymaga. Trzeba do tego dorobić troszkę szumu (ciemny lud kupi), że "dla poprawy bezpieczeństwa", albo "ochrony środowiska". Tzw "niezależni" dziennikarze (ciekawe kto ich "godnie" opłaca) też będą dąć w tubę (że wraki, kopciuchy itp. ehh), aby wcisnąć jakiś kit. Powinno być tak jak w Niemczech (nie wiem na 100%, ale takie informacje pojawiają się na forum), że kupujesz ubezpieczenie OC, dostajesz tabliczkę rejestracyjną i jedziesz (ponoć to kosztuje 40 oiro na rok).
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

gienek333 pisze:
28 mar 2019, 22:49
Powinno być tak jak w Niemczech (nie wiem na 100%, ale takie informacje pojawiają się na forum), że kupujesz ubezpieczenie OC, dostajesz tabliczkę rejestracyjną i jedziesz (ponoć to kosztuje 40 oiro na rok).
Jak masz fabryczny rower, model ktory jest w bazie ..... O samorobkach cicho sza....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: maciek72 »

Moim zdaniem obecna sytuacja jest najlepszą z realnie możliwych,przepis jest ale organy nie ścigają na siłe.
MACIEK
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

gienek333 pisze:
28 mar 2019, 22:49
..... Powinno być tak jak w Niemczech (nie wiem na 100%, ale takie informacje pojawiają się na forum), że kupujesz ubezpieczenie OC, dostajesz tabliczkę rejestracyjną i jedziesz (ponoć to kosztuje 40 oiro na rok).
Tyle tylko że jeździsz już wtedy zapewne "motorowerem", czyli w polskich warunkach, kto ukończył 18 lat po 19 stycznia 2013 roku musi mieć jakiekolwiek prawo jazdy, o kasku nie wspomnę.

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/ ... ne/deqkqqc
http://motormania.com.pl/newsy/swiat/o- ... hcial-byc/

Odnośnie OC, NW, Assistance i innych ubezpieczeń. to jak przychodzi do "ochrony" z tego tytułu, okazuje się w praktyce że nie jest "kolorowo". Sam czekam, na proste z pozoru (byli świadkowie), rozstrzygniecie winnego wypadku (trzy komisariaty policji, dwie prokuratury, co najmniej dwóch rzeczoznawców) i po dziesięciu miesiącach nie mam odpowiedzi, a bez winnego nie można skorzystać z OC. Jeszcze drastyczniejszy przypadek z którym się spotkałem, dotyczył ubezpieczenia turystycznego. Gość (Polak) na windsurfingu złamał rękę kąpiącemu (Amerykaninowi). Mimo iż miał ubezpieczenie turystyczne, to ubezpieczyciel odmówił pokrycia kosztów leczenia i niezdolności do pracy (pół roku). Jako powód podał brak doubezpieczenia "sportów ekstremalnych".
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

gienek333 pisze:
28 mar 2019, 22:49
Czy Wam się wydaje że przepisy w PL czy EU tworzy się dla "normalizacji" życia? Niestety nie. Ustawy (dyrektywy) są robione na "zamówienie", biznes płaci, to wymaga. Trzeba do tego dorobić troszkę szumu (ciemny lud kupi), że "dla poprawy bezpieczeństwa", albo "ochrony środowiska". Tzw "niezależni" dziennikarze (ciekawe kto ich "godnie" opłaca) też będą dąć w tubę (że wraki, kopciuchy itp. ehh), aby wcisnąć jakiś kit. Powinno być tak jak w Niemczech (nie wiem na 100%, ale takie informacje pojawiają się na forum), że kupujesz ubezpieczenie OC, dostajesz tabliczkę rejestracyjną i jedziesz (ponoć to kosztuje 40 oiro na rok).
Wydaje mi się,że jest to właściwa ocena sytuacji ustawodawstwa w Polsce.Ponieważ swego czasu dużo przebywałem w Sejmie,wiem jakie rozmowy toczą się w kuluarach i niestety w większości jest to zwyczajny lobbing biznesu na panów tworzących prawo.A dziennikarze?Kasa za sponsorowane po cichu artykuły i chęć robienia karierki w środowisku. :)
ODPOWIEDZ