Strona 6 z 10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 17:32
autor: maciek72
Amen.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 19:24
autor: Vegasnight9
Proponuję zgłosić ten film jako "Działania szkodliwe i niebezpieczne". Im więcej z nas to zrobi tym szybciej youtube zareaguje. Może to włączy u gościa myślenie.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 20:54
autor: PoulN
Noo przegięcie - fakt, też pod tym filmikiem koment zostawiłem..

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 21:02
autor: gienek333
Ja z kronikarskiego obowiązku przypomnę, to że nie można zalegalizować motoroweru, motocykla, przyczepki SAM, samochodu SAM "zawdzięczamy" towarzyszom z PO (dokładniej Sławomirowi Nowakowi) Dziękujemy już PO. Natomiast towarzyszom z SLD i PSL możemy podziękować za ustawy; "o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym" i "o pojazdach wycofanych z eksploatacji"(nazywana wrakową). W 2010 r pisałem do RPO że nie są zgodne z Konstytucją. Kilka dni temu łunja ogłosiła że "pralki się będzie jednak naprawiać" :idea:

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 21:05
autor: WojtekErnest
A gdzie w lunji można zalegalizować SAM-a ? Wpływowe to PO....

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 21:18
autor: gienek333
W Niemczech i Czechach na pewno, reszta nie wiem. Taka ciekawostka, w Krakowie działa firma APTIV (dawniej Delphi), która robi elektronikę do pojazdów autonomicznych (osobowe i ciężarówki) i samochody mają rejestrowane w Niemczech, bo u nas nie można :( .

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 05 paź 2019, 22:09
autor: cerberus
@up
możliwe, że coś w tym jest, bo ostatnio przeglądając ogłoszenia aut trafiłem na gokarta z blachami właśnie z niemiec :)

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 06 paź 2019, 11:34
autor: elektrotonus
Co do filmów WrongWay , w sumie sympatycznego człowieka, można by dłużej dyskutować nad ich potencjalnym niebezpieczeństwem dla innych użytkowników ścieżek czy ulic. Kolega pokazuje szybką jazdę monocyklem elektrycznym , czy megamocnymi hulajnogami. Też jest nieformalną twarzą znanej firmy składającej ebike znanej na tym forum.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 cze 2020, 10:01
autor: WojtekErnest
W czwartek 11.06.20a rondzie u zbiegu ul. Kwiatkowskiego z ul. Komorowicką w Bielsku-Białej doszło do zderzenia osobowej skody z rowerem elektrycznym. Rowerzysta jechał bez kasku, był po użyciu alkoholu.
Do zdarzenia doszło około godz. 19.50. Kierujący samochodem osobowym marki skoda, wjeżdżając na rondo od strony ul. Kwiatkowskiego, nie ustąpił pierwszeństwa prawidłowo jadącemu, kierującemu rowerem elektrycznym, który poruszał się ul. Komorowicką, w kierunku centrum miasta, w wyniku czego doszło do zderzenia obu pojazdów. Wskutek zderzenia 61-letni rowerzysta przewrócił się i doznał urazu głowy. ...

Patrol drogówki sporządził dokumentację, kierujący skodą był trzeźwy. Badanie stanu trzeźwości rowerzysty wykazało, iż w wydychanym powietrzu ma ponad 0,3 promila alkoholu. Sprawcę zdarzenia ukarano mandatem karnym w wysokości 500 i sześcioma punktami, rowerzystę ukarano mandatem karnym w wysokości 300 zł.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 cze 2020, 10:15
autor: grafffik
niestety pijacy są wszędzie. wsiadają za kółko i kończy się to jak się kończy
tymczasem może przypomnijmy zdjęcia ze zlotu z zeszłego roku jak po pijaku słonecznik skończył na boku.
może przypomnijmy jak "główni forumowicze" jeździli nawaleni na torze ?
przecież są zdjęcia. są filmy. widać wszystkie twarze.
jakby to poszło w youtuba....ojoj...

jazdę po pijaku trzba tępić - zawsze.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 cze 2020, 13:42
autor: hetman_
To że ktoś publikuje filmy to jedno zło, to że tak się jeździ i jest tego akceptacja to drugie. 40-50 km/h na takim skuterze po ścieżkach to przegięcie, fajnie że przepuścił panią na pasach, ale czas reakcji, bliskość pieszych innych rowerow.. ktoś kogoś w końcu nie zauważy pieszo, w samochodzie czy na rowerze.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 cze 2020, 14:02
autor: pxl666
0.3 to chłop mógł mieć po wczorajszym , zwłaszcza jak starszy i może mieć powolna przemianę . nie mam zamiaru go bronic ale skoro wina kierowcy skody wg milicji to nie widzę powodu żeby coś pluć na ebajkera. ludzie ogólnie są idiotami bardzo często i zasadniczo trzeba mieć oczy dookoła głowy

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 13 cze 2020, 7:57
autor: tas
Wystarczy nie wsiadac na ebajka na bani..

Piles, nie ebajkuj :)

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 13 cze 2020, 20:04
autor: maciek72
Nie boje sie pijanych boje sie łamiących zasady a o hipokrytach nie chce mi się pisać.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 14 cze 2020, 9:55
autor: szkuba
W tym konkretnym przypadku jak sam publikujący wspomniał rowerzysta jechał prawidłowo droga z pierwszeństwem. Mandat dostał jeśli dobrze myślę za jazdę na alkoholu aniżeli współudział w winie spowodowania wypadku . Gdyby był trzeźwy być może uniknął by zderzenia choć prawdopodobnie kierujący pojazdem i tak by wymusił. Brakuje natomiast parametrów typy prędkość i moc ebike'a. Przeciętny kierowca reaguje tylko na obiekty z którymi instynktownie się boi zderzyć bo są większe/silniejsze. Rowerzysta nawet na e-bike'u wygląda na niegroźnego więc takie sytuacje mają niestety miejsce...

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 7:50
autor: Przemek
,,,,,,, Ma to być pojazd o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m i długości nieprzekraczającej 1,25 m, ,,,, .1,25m to to rower jest dłuższy
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,4663435

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 7:55
autor: Goliath
"... Używanie pojazdów niespełniających powyższych wymogów będzie zagrożone grzywną do 5 tys. zł - informuje gazeta.

"Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne" - wskazano w uzasadnieniu projektu... "

I pozamiatane...

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 7:58
autor: tkoko
Przemek pisze:
11 sie 2020, 7:50
...... 1,25m to to rower jest dłuższy
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,4663435
Bo "ustawowy" rower, w tym rower o wspomaganiu do 250 wat, i tak dalej ........ nie będzie (jak sądzę) podlegał tej definicji (urządzenia transportu osobistego). :D

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 7:59
autor: Umbur
Nowy obraz na ścieżkach rowerowych i chodnikach? :D

Obrazek

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 8:08
autor: Przemek
mam nadzieje ze ten 1.25m to pomyłka pismaka, nawet rower mojej córki sie nie łapie jako UTO
a jak kończę trajkę 2 metry z hakiem :| najwyżej się ja przetnie na odcinki do 1,25m :roll:

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 10:00
autor: WojtekErnest
Goliath pisze:
11 sie 2020, 7:55
"... Używanie pojazdów niespełniających powyższych wymogów będzie zagrożone grzywną do 5 tys. zł - informuje gazeta.

"Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne" - wskazano w uzasadnieniu projektu... "
Wyrwane z kontekstu zdania, które zamiescił 'dziennikarz' nie pozwala na razie wg mnie na żadne poważne wnioski.

Istotą jest spełnienie dla UTO : max prędkość, JEDNOOSOBOWE przemieszczanie się oraz długość.
Brak spełnienia któregokolwiek warunku wyklucza taki przyrząd z definicji i możliwość ukarania karą grzywny 5 tys.
Ps. 9 min temu w W-wie : "Pijany mężczyzna na elektrycznej hulajnodze wjechał wprost pod autobus"

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 12:05
autor: lukk
Wcześniej przy UTO pojawiały się też ograniczenia wagi, bodajże 20 albo 22kg.

Tą wzmanką o rowerach elektrycznych też bym się nie przejmował. Co prawda pojawia się w kilku artykułach o tym samym, ale raczej to błąd.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 13:56
autor: tkoko
Rower ze wspomaganiem elektrycznym, jest już zdefiniowany w Polskim prawie/Kodeksie Drogowym, i nie jest to UTO. Prawo dotyczące UTO zamierzają od kilku lat wprowadzić dla takich urządzeń jak hulajnogi, deski, hoverboardy, i inne jeżdżące po chodnikach, drogach, ścieżkach rowerowych pojazdy elektryczne, które aktualnie nie podlegają żadnym przepisom.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 11 sie 2020, 14:18
autor: WojtekErnest
MS coś wymyśli na kolanie, na rozkaz. Przegłosują w nocy a potem będą sprawdzać który przepis jest bez sensu, lub sprzeczny z innymi. Ale sukces się odtrąbi. To teraz taka nowomoda...

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 20 sie 2020, 21:30
autor: darki
Moda nie moda ale kontrole się zaczęły. Czyżby to koniec garażowego Ebika?
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ik/0dlkhqg

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 20 sie 2020, 22:12
autor: tkoko
Jak to mówią "pic na wodę". UOKIK nie zakwestionował "legalności" obrotu towarem, tylko błędy formalne, takie jak brak polskiej instrukcji, czy nazwy producenta/importera, które są wymagane przez dyrektywy UE. Jeżeli sprzedawca/importer/producent uzupełnią braki to nadal mogą handlować towarem :D

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 6:56
autor: WojtekErnest
Wg mnie, niekoniecznie te braki da się prosto uzupelnic. Bo jesli produkt nie dopuszczenia CE, nie ma oznaczeń legalnie dzialajacego producenta, a co za tym idzie dokumentow dotyczacych najbardziej ryzykownego podzespolu, jakim jest akumulator, to sprawa moze być rozwojowa.
Rozwojowa w negatywnym dla obecnej sytuacji kierunku.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 7:39
autor: tkoko
WojtekErnest pisze:
21 sie 2020, 6:56
Wg mnie, niekoniecznie te braki da się prosto uzupelnic. Bo jesli produkt nie dopuszczenia CE, nie ma oznaczeń legalnie dzialajacego producenta, a co za tym idzie dokumentow dotyczacych najbardziej ryzykownego podzespolu, jakim jest akumulator, to sprawa moze być rozwojowa.
Rozwojowa w negatywnym dla obecnej sytuacji kierunku.
Ale z tego opisu wynika że UOKIK nie zakwestionował "legalności" producenta/importera. Z tego wnioskuję ze ma on siedzibę na terenie EU (np. w Niemczech Kaufland, czy Francji Auchan) i stosowne "papiery". UOKIK zakwestionował jedynie to że brak jest np. instrukcji w j. polskim, a to jest niezgodne z dyrektywą

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 8:17
autor: darki
Artykuł tylko podaje wyrywkowo przykładowo, że stwierdzono miedzy innymi brak instrukcji ale nie jest to cały raport. Przecież te zawiadomienia do organów ścigania nie były z powodu braku instrukcji :). Być może wiele zarzutów nie ma ale chodziło mi o to, że zaczęli się czepiać elektrycznych pojazdów i pewnie na tym się nie skończy.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 8:52
autor: tkoko
darki pisze:
21 sie 2020, 8:17
.... Przecież te zawiadomienia do organów ścigania nie były z powodu braku instrukcji :).......
Te cztery zawiadomienia dotyczą, jak mniemam, sprzedawcy który nie był w stanie potwierdzić producenta/importera mającego siedzibę na terenie EU, a tym samym legalności wprowadzenia do obrotu produktu zgodnego z dyrektywami EU. Być może jakiś własny import "no name" z Chin :D

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 10:23
autor: WojtekErnest
Czytam co napisano : " w stosunku do 28 kontrolowanych .......... brak np. opisu maszyny, nazwy i adresu producenta, odniesienia do właściwej dyrektywy; "

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 21 sie 2020, 10:33
autor: Camis
darki pisze:
21 sie 2020, 8:17
zaczęli się czepiać elektrycznych pojazdów i pewnie na tym się nie skończy.
Oczywiście że nie, myślę że do 2 lat zaczną na poważnie się brać za e-bike itp konstrukcje z dużą mocą. Normalnie pośmigać będzie można tylko na gotowych sklepowych konstrukcjach.

W EU już się to dzieje, UK,DE,NL.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 27 sty 2021, 9:09
autor: Przemek

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 27 sty 2021, 9:33
autor: DomeZ
Nowelizacja widmo, nikt tego nie będzie egzekwować.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 27 sty 2021, 9:46
autor: WojtekErnest
No parę przepisow da się latwo wyegzekwować :
Za korzystanie podczas jazdy z telefonu groził będzie mandat w wysokości 200 zł, zaś za przewożenie innej osoby, zwierzęcia lub ładunku grozić będzie mandat w wysokości 100 zł.

Najwyższy mandat będzie można dostać za kierowanie na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu pojazdem innym niż mechaniczny przez osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka. Będzie za to groził mandat w wysokości od 300 do 500 zł. Z kolei naruszenie warunków zatrzymania lub postoju pojazdu na chodniku będzie oznaczało mandat w wysokości 100 zł, zaś za nieustąpienie przez kierującego pojazdem pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu przewidziano karę w wysokości 350 zł.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 27 sty 2021, 11:56
autor: Remni
Przemek pisze:
27 sty 2021, 9:09
no i jest nowela
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,5010393
To chyba nie dotyczy rowerów elektrycznych

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 27 sty 2021, 13:06
autor: Remni
Ogólnie to ten projekt jest niesamowicie dziurawy i nie spójny. Z jednej strony wprowadza bardzo restrykcyjne ograniczenie prędkości do 20km/h (w większości krajów jest 25km/h lub więcej, w Polsce mają rowery elektryczne mają 25km/h, gdzie tu sens?), ale nie wprowadza żadnego mechanizmu weryfikacji tej prędkości, poza tym, że sprzedawane pojazdy mają być ograniczone do 20km/h. Mandat przewidziany jest tylko za jazdę za szybko na chodniku, ale nie ma przewidzianych żadnych mandatów za jazdę za szybko na drodze rowerowej czy drodze normalnej. Dodatkowo ustawa ta posiada bardzo dziwny zapis mówiący o tym, że pojazdy nie spełniające wymagań technicznych aby być UTO (np. poruszają się za szybko), ale zakupione przed wejściem tej ustawy w życie (na razie jest projekt) będą mogły dalej być używane. Taki zapis w pewnym stopni legalizuje nawet super szybkie pojazdy, które były zakupione przed opublikowaniem tej ustawy. Nic nie ma też o tym, w jaki sposób weryfikować kiedy taki pojazd był zakupiony.

Dokopałem się do źródła, najlepiej tam poczytać: https://legislacja.gov.pl/projekt/12333 ... 2#12686602

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 02 lut 2021, 13:05
autor: tkoko
Zapewne niedaleka przyszłość na ścieżkach rowerowych :D

https://www.onet.pl/turystyka/onetpodro ... 5,07640b54

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 7:58
autor: WojtekErnest
W Austrii do kodeksu drogowego właśnie wprowadzono dwa proste zapisy dot. parametrów technicznych definicji (granicy) ebajków.

Pierwszy to określenie max mocy elektrycznej 600W a drugi to że taka max moc
może być max generowana przez 30 min.
To zdecydowanie ułatwia kontrolę elektroniczną, która wyznacza granicę czy to ebajk
czy motorower czyli obowiązek homologacji, tablic rejestracyjnych, ubezpieczenia , kasku itp
Zauważyć należy, że nowe zapisy celniej określają cechy użytkowe ebajka,
bowiem nawet sprzęt o napięciu nominalnym 36-48V ale wyposażony w 'ponadnormatywne'
akumulatory o dużej pojemności, nie przejdzie testu 30 min, mimo np ukrytego ogranicznika prądu max.....

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 8:16
autor: pxl666
chińscy producenci części nie maja w eu lobbystów . będą się starać robić to tak by maksymalnie utrudnić samoróbstwo . trudno im się dziwić . to dla nich ogromne pieniądze a Chińczycy ten rynek olewają co widać po prawie kompletnym braku nowych silników centralnych montowanych w ramie a nie w suporcie . poskładanie takiego bajka samemu kosztuje tyle co giant z yamahą w pl dystrybucji z pl gwarancją więc producenci jak haibike czy trek starają się zaklepać tę sytuację zanim Chińczycy się obudzą

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 8:55
autor: WojtekErnest
Tak, to de facto umacnia pozycję fabrycznych rowerów, bo one to w 99% spełniają bez problemu.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 9:06
autor: tkoko
Chińczyk robi to, co jest w stanie zrobić, i co jest w stanie z zyskiem sprzedać. W "poważaniu" ma oczekiwanie pojedynczych użytkowników. Każdy MID ze "słynnymi" niebieskimi zębatkami pośrednimi, jest trudniejszy w produkcji względem HUB'a. Stąd duża dostępność HUB'ów, relatywnie mała dostępność MID'ów. Podobnie jak na naszym forum :D

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 9:13
autor: lukk
Niby dość konkretne zapisy, ale jak się one mają do samoróbek? Przecież policjant nie wsiądzie na czyjś rower i nie będzie pałował do odcinki przez 30min żeby sprawdzić kiedy się bateria rozładuje.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 9:22
autor: WojtekErnest
To się odbywa nieco inaczej. Gdy patrol nabierze podejrzenia (wyglad/zachowanie) ze pojazd nie jest ebajkiem, wzywa patrol techniczny policji. Przyjezdza 2 panów i miernikiem cegowym sprawdza max moc. Przekracza 600 W, sprawa prosta. A gdy są watpliwosci zabieraja na badanie techniczne, ktore się teraz b.upraszcza. Tak to skrocie dziala w niektorych panstwach (o ktorych wiemy). Na takiej podstawie, rekwirowano i niszczono rowery bez czekania na wyroki sądowe. Po prostu.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 9:47
autor: pxl666
tkoko pisze:
12 mar 2021, 9:06
Chińczyk robi to, co jest w stanie zrobić, i co jest w stanie z zyskiem sprzedać. W "poważaniu" ma oczekiwanie pojedynczych użytkowników. Każdy MID ze "słynnymi" niebieskimi zębatkami pośrednimi, jest trudniejszy w produkcji względem HUB'a. Stąd duża dostępność HUB'ów, relatywnie mała dostępność MID'ów. Podobnie jak na naszym forum :D
eee ? często czytam tu ze nie ma jakiegoś silnika i nie wiadomo kiedy będzie itd ... a ts czy bf jest dostępny od ręki ...dziś zamawiasz masz za 5 dni z DE...
jak masz gotowa linię to produkcja mida nie jest ani bardziej skomplikowana ani droższa . cena moim zdaniem siedzi w neodymie którego w hubach jest o wiele więcej . ts kompletny zestaw do zamontowania w rowerze to 1300 zł , byle jaki hub 500w to w pl koszt 800 - 900 zł - GOŁY , także tego...
i nie pisałem o midach w suporcie - pisałem o braku midów dedykowanych do ramy tudzież ram do nich

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 10:17
autor: tkoko
pxl666 pisze:
12 mar 2021, 9:47
.....
i nie pisałem o midach w suporcie - pisałem o braku midów dedykowanych do ramy tudzież ram do nich
Odpowiedź dotyczyła dokładnie ram i silników MID dedykowanych do tych ram. MID'a w supporcie / HUB'a w kole, założysz do dowolnego roweru który posiadasz lub chcesz mieć, stąd ogólna dostępność. Dedykowany do konkretnej ramy silnik, jest z oczywistych względów mniej uniwersalny a tym samym trudniej sprzedawalny, ot i przyczyna dlaczego chińczyk tego nie produkuje. Co do samej jakości MID'ów (chińskich), to temat dosyć dobrze znasz, bo często jest poruszany na forum.

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 10:38
autor: pxl666
tkoko pisze:
12 mar 2021, 10:17
pxl666 pisze:
12 mar 2021, 9:47
.....
i nie pisałem o midach w suporcie - pisałem o braku midów dedykowanych do ramy tudzież ram do nich
Odpowiedź dotyczyła dokładnie ram i silników MID dedykowanych do tych ram. MID'a w supporcie / HUB'a w kole, założysz do dowolnego roweru który posiadasz lub chcesz mieć, stąd ogólna dostępność. Dedykowany do konkretnej ramy silnik, jest z oczywistych względów mniej uniwersalny a tym samym trudniej sprzedawalny, ot i przyczyna dlaczego chińczyk tego nie produkuje. Co do samej jakości MID'ów (chińskich), to temat dosyć dobrze znasz, bo często jest poruszany na forum.
no co ty , i tonszeng i bafang produkują , tsdz3 i bafang ultra...jakby była polska lub eu dystrybucja , bo samodzielny import się nie opłaca , to te silniki by wymiotły yamahe czy boscha ... owszem silnik kosztuje trzy razy tyle ile ts do suportu ale jest pancerny i nie potrzebujesz do niego baterii 400wh za 3000 a jak coś fiknie to nie płacisz za autoryzowany serwis premium.
jedyną zaporą jest koszt transportu ramy i cło na taką dużą paczkę .
moim zdaniem popularność rowerów fabrycznych wynika nie z faktu chinskości silnika w suporcie lecz tego ze ludzie się boją/nie umieją z tym robić , wolą przepłacić i mieć gotowca

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 14:01
autor: WojtekErnest
Tylko przypomnę, że wątek jest prawie ebajkowym ... :-)

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 14:09
autor: pxl666
Uważam że aby mieć na coś wpływ powinniśmy założyć np Stowarzyszenie. Wtedy można by dyskutować o jakichś rozwiązaniach i próbować wpływać na legislację. Inaczej to puste gadanie i narzekanie . Niestety myślę że dominującą linią ustawodawczą w tym momencie będzie kopiowanie przepisów zachodnich z naciskiem na opresje a nie elastyczność.
Obawiam się że może dojść do sytuacji gdzie rower z instalacją nieautoryzowaną nie będzie mógł się poruszać ani po jezdni ani drodze rowerowej i legalnie można nim będzie jeździć jedynie po lasach lub prowadzić po chodniku idąc.
Może czarnowidzę ale jak można komuś dać mandat lub skasować za dopuszczenie do ruchu to czemu nie ...?

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

: 12 mar 2021, 15:02
autor: WojtekErnest
Wiecej jest uzytkownikow hulajnog. I co ? Wyprodukowano bubel prawny, bo trzeba bylo reagowac na wypadki. A zapisy będą i tak martwe... lub okazjonalnie, na pokaz egzekwowane.