Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Piszta co chceta ;)
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: cerberus »

Przy takich założeniach też bym szedł w rowerowy-downhillowy bez daszka, tym bardziej że chwilowe 90km/h osiąga się na downhillach i nikt tam w motocyklowym nie szaleje
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: MixhaL »

Chodzi o to że inaczej rozkłada się siła gdy jedziesz rowerem dh 40-50km/ h i uderzysz w coś, a inaczej gdy jedziesz 70km/h i ktoś z przeciwka przyłoży w ciebie jadąc drugie 70km/h. Wtedy kask rowerowy nie pomoże.
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: cerberus »

no skoro w przypadku 1. masz 40-50 km/h a w 2.już 70km/h to raczej logiczne, że siły będą inne skoro prędkość większa
MixhaL pisze:
14 wrz 2019, 19:38
Wtedy kask rowerowy nie pomoże.
oczywiście, że pomoże - zmniejszy skutki wypadku, tyle że słabiej niż kask motocyklowy
Dede
Forumowicz
Posty: 2082
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: Dede »

Zastanawiam nad dwoma modelami:
1 LS2 MX470
POSIADA CERTYFIKAT: ECER 22-05
Waga 1350 +/- 50g
Obrazek

2 UVEX HLMT 10
Spełniający normy: EN 1078 /TÜV GS / CE
Waga: ok 1020g
Obrazek

Ktury z nich będzie lepszy?
Czy lepiej szukać innego modelu?
Kwota którą chce wydać 500-700zł wiec coś z średniej pułki.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: MixhaL »

cerberus pisze:
14 wrz 2019, 19:59
no skoro w przypadku 1. masz 40-50 km/h a w 2.już 70km/h to raczej logiczne, że siły będą inne skoro prędkość większa
MixhaL pisze:
14 wrz 2019, 19:38
Wtedy kask rowerowy nie pomoże.
oczywiście, że pomoże - zmniejszy skutki wypadku, tyle że słabiej niż kask motocyklowy
nie zrozumiałeś, w drugim przypadku masz 140km\h a nie 70
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: cerberus »

MixhaL pisze:
14 wrz 2019, 21:54
nie zrozumiałeś, w drugim przypadku masz 140km\h a nie 70
bzdura - tak podejrzewałem, że o to może Ci chodzić, ale miałem nadzieję do końca...
przypomnij sobie wzór na energię kinetyczną...
droga na skróty:

a nawet jeśli z naprzeciwka będzie jechać idealnie sztywna betonowa ściana po patrz wzór (podpowiedź, 2x != x^2 dla x != 0 i 2)
Dede
Forumowicz
Posty: 2082
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: Dede »

cerberus pisze:
14 wrz 2019, 22:20
MixhaL pisze:
14 wrz 2019, 21:54
nie zrozumiałeś, w drugim przypadku masz 140km\h a nie 70
a nawet jeśli z naprzeciwka będzie jechać idealnie sztywna betonowa ściana po patrz wzór (podpowiedź, 2x != x^2 dla x != 0 i 2)
Masz rację ale pod warunkiem ze pojazdy są zbliżone gabarytowo i wagowo.
Jak porównać rower waga 60kg i samochód 1300kg jest to 1 do 26
To musiałby zrobić test samochód 1300kg kontra TIR który ma 27,3 Tony czy bedzie taka sama siła uderzenia dla samochodu?
Z tego co mi sie zdaje ze TIR który by miał 27,3 tony to samochód dostanie większa siłe uderzenia niż samochód kontra samochód?
To jak porównać uderzenie roweru z rowerem a nie samochodem ktury samochód lekko traci na prędkości i odbija jak piłkę przeciwną stronę.
A jak juz jesteśmy na temacie piłki to taka zagadka:
Jeśli piłka będzie miała prędkość 70km/h i uderzy o nogę kutra nie porusza się to ile metrów odbije sie od naszej nogi? a ile metrów odbije sie piłka jeśli kopniemy nogą prędkością 70km/h to odbije sie tyle samo co od stojącej nogi?
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: cerberus »

Dede pisze:
14 wrz 2019, 23:35
cerberus pisze:
14 wrz 2019, 22:20
a nawet jeśli z naprzeciwka będzie jechać idealnie sztywna betonowa ściana po patrz wzór (podpowiedź, 2x != x^2 dla x != 0 i 2)
Masz rację ale pod warunkiem ze pojazdy są zbliżone gabarytowo i wagowo.
Jak porównać rower waga 60kg i samochód 1300kg jest to 1 do 26
To musiałby zrobić test samochód 1300kg kontra TIR który ma 27,3 Tony czy bedzie taka sama siła uderzenia dla samochodu?
Z tego co mi sie zdaje ze TIR który by miał 27,3 tony to samochód dostanie większa siłe uderzenia niż samochód kontra samochód?
To jak porównać uderzenie roweru z rowerem a nie samochodem ktury samochód lekko traci na prędkości i odbija jak piłkę przeciwną stronę.
zgadza się, przy skrajnie różnych pojazdach sprawa się komplikuje tj. masa/strefa zgniotu itp. itd., ale nadal nie będzie to na tyle proste, że wystarczy zsumować prędkości
Dede
Forumowicz
Posty: 2082
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: Dede »

cerberus pisze:
15 wrz 2019, 0:12

zgadza się, przy różnych pojazdach sprawa się komplikuje tj. masa/strefa zgniotu itp. itd., ale 70+70km/h to nadal nie będzie to samo co 140km/h
No wiadomo nie będzie to siła x2 ale tez nie bedzie 1:1
Żeby było uderzenie jak z ścianą to pojazdy muszą zatrzymać tym samym miejscu co zaczyna sie uderzenie wiec wagowo zbliżone do siebie.
Żeby było uderzenie x2 to pojazd który porusza się 70km/h musi uderzyć o pojazd który odbije przeciwną stronę do prędkości powrotnej 70km/h
Więc musiałby samochód uderzyć czołowo w pociąg który jedzie 70km/h który nie straci na prędkości trakcie uderzenia o samochód, to tym przypadku samochód będzie miał siłe x2 i teoretyczne uderzenie bedzie jak 140km/h z ścianą.
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Zabezpieczenie ciała - ochraniacze i kaski

Post autor: cerberus »

Dede pisze:
15 wrz 2019, 0:36
cerberus pisze:
15 wrz 2019, 0:12

zgadza się, przy różnych pojazdach sprawa się komplikuje tj. masa/strefa zgniotu itp. itd., ale 70+70km/h to nadal nie będzie to samo co 140km/h
No wiadomo nie będzie to siła x2 ale tez nie bedzie 1:1
Żeby było uderzenie jak z ścianą to pojazdy muszą zatrzymać tym samym miejscu co zaczyna sie uderzenie wiec wagowo zbliżone do siebie.
Żeby było uderzenie x2 to pojazd ktury porusza się 70km/h musi uderzyć o pojazd który odbije przeciwną stronę do prędkości powrotnej 70km/h
Więc musiałby samochód uderzyć czołowo w pociąg który jedzie 70km/h ktury nie straci na prędkości trakcie uderzenia o samochód, to tym przypadku samochód będzie miał siłe x2 i teoretyczne uderzenie bedzie jak 140km/h z ścianą.
x4 nie x2: dwukrotny wzrost prędkości to 4-krotny wzrost energii
do warunków jeszcze trzeba dopisać, że rowerzysta musi być przyspawany do siodła i roweru, żeby nie poleciał gdzieś na bok
reasumując w pewnych specyficznych warunkach teoretycznie może i możliwe, ale w realnym świecie nie za bardzo :)
ODPOWIEDZ