[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Piszta co chceta ;)
ODPOWIEDZ
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Pawel.1000w »

AST034 pisze:
14 lut 2020, 12:12
Pawel.1000w pisze:
14 lut 2020, 12:07
Czy każdy BMS z balanserem powinien posiadać diody? Mam jeden, sprzedawca napisał że posiada balanser, ale diody nie świecą żadne.
Moj BMS tez nie ma LEDow a normalnie balansuje :)
Ok czyli mój pewnie też. Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Perszing1800 »

Czy ktoś z forumowiczów używa takiego zasilacza:
https://allegro.pl/oferta/zasilacz-konw ... 8399817801
Chcę go do zasilania step-upa do szybkiej ładowarki użyć,cena bije na łeb wszystkie inne,nada się?
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1005
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Przemek »

chyba widziałem u Equid-a
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Vegasnight9 »

Co to za rama?
Obrazek
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: EV-Maniak »

Jak akumulator ma dużo "p" i będą szły duże prądy ( amperarz ) i zbudowany będzie z 3 segmentów , to czy XT90 AntySpark wystarczy , by połączyć segmenty, czy daje się wówczas XT 150? Bo na pewno nie xt60 A może segmenty lutuje się na stałe i szlus ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2053
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Tooropek »

Jak hpc to tylko Luna z USA
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: EV-Maniak »

Panowie,
Czy taka uniwersalna manetka będzie się nadawać jako hamulec do hulajnogi ? Bo nie kumam o co chodzi , w hulajnodze jest regen , że jak się puści manetkę to się załącza, czy jeszcze inne rozwiązanie ? 😳
Załączniki
IMG_20191201_125438-2340x3120.jpg
IMG_20191201_125438-2340x3120.jpg (14.67 KiB) Przejrzano 6110 razy
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: AST034 »

EV-Maniak pisze:
14 mar 2020, 16:11
Panowie,
Czy taka uniwersalna manetka będzie się nadawać jako hamulec do hulajnogi ? Bo nie kumam o co chodzi , w hulajnodze jest regen , że jak się puści manetkę to się załącza, czy jeszcze inne rozwiązanie ? 😳
Moze byc regen na czujniku halla ale takim 0-1 jak jest w silniku, czyli dzialajacego jak kontraktron.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: EV-Maniak »

Czyli taka manetka nada się jako hamulec ?
Bo w niektórych hulajnogach są dwie 😳

Edit

Chodzi o coś takiego ( fot ) , czy moja manetka ( post wyżej ) zastąpi manetkę hamulca ?
Załączniki
2371956__c_75_9_806_488.jpg
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: sky »

Posiada ktoś qs205 6t w kole 28" i siunus kt 13s?
Potrzebuję konkretnej odpowiedzi jaka będzie prędkość maksymalna.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: AST034 »

sky pisze:
14 mar 2020, 19:48
Posiada ktoś qs205 6t w kole 28" i siunus kt 13s?
Potrzebuję konkretnej odpowiedzi jaka będzie prędkość maksymalna.
Ok. 40 km/h.
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: sky »

Dzięki, czyli potrzebuję 5t by zbliżyć się do 50km/h ;) ewentualnie Mxus 10x6 w takim kole to dobry pomysł na szosę i lekkie pagórki?
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: MixhaL »

mxus 6t na baterii 18s to 48-50km\h w kole 26'
ale już przy 65A z sterownika trzeba się wykładać na kierę żeby rower nas nie nakrył przy starcie od 0
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Gregory »

U mnie Qs 205 6t na 13s sterownik 45A w kole 26" śmigł po płaskim ok 45 km/h
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: sky »

Hmm czyli teoretycznie w 28" powinno być więcej. Nie wiem już sam, a to dla brata który chce momentu ale i też trochę prędkości. Zobaczę czy ktoś będzie gotowe koło sprzedawał pod Vbrake :)
ZaQ_1
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 2019, 21:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: ZaQ_1 »

Jakie wyłączniki nadprądowe dobieracie do swoich rowerów?
Mam bafanga bbs02 750W i baterię 13s10p. Myślę, że 25A będzie w sam raz. Tylko teraz charakterystyka B czy C?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: AST034 »

ZaQ_1 pisze:
18 mar 2020, 10:43
Jakie wyłączniki nadprądowe dobieracie do swoich rowerów?
Mam bafanga bbs02 750W i baterię 13s10p. Myślę, że 25A będzie w sam raz. Tylko teraz charakterystyka B czy C?
Żadnych, po to masz BMS.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Kajman »

AST034 pisze:
18 mar 2020, 11:07
ZaQ_1 pisze:
18 mar 2020, 10:43
Jakie wyłączniki nadprądowe dobieracie do swoich rowerów?
Mam bafanga bbs02 750W i baterię 13s10p. Myślę, że 25A będzie w sam raz. Tylko teraz charakterystyka B czy C?
Żadnych, po to masz BMS.
To rozłącz awaryjnie obwód BMSem ;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tas »

W jakim celu się rozłącza awaryjnie obwód BMSa?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Kajman »

NIe BMS, tyłko całkowite fizyczne odłaczenie akumulatora w razie draki jak np zacznie kontroler płonąć czy też na zimę. Ja tam lubię mieć zworę lub główny wyłącznik prądu.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tas »

Nie powinno się montować wył nad prądowego jeśli jest BMS w instalacji
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Kajman »

Dlaczego za BMS a przed sterownikiem nie powinno się?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tas »

Wady:
1. Nie chroni tak jak to może się wydawać, taki "bezpiecznik" ma czas zadziałania liczony w setkach ms a BMS na poziomie nawet 100ns
2. Rozkręca się od wibracji = nagrzewa się = może spowodować pożar
3. Luzują się konektory od wibracji = nagrzewają się = mogą spowodować zwarcie
4. Bez soft startu po kilku(nastu) użyciach sklei styki lub przestanie zwiera lub się rezystancja łączenia podniesie

Zalety:
1. Jak nie ma BMSa to lepiej to niż nic
2. ?

Do odłączania od instalacji to się używa XT60 :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
McL
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
Lokalizacja: Białystok

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: McL »

Co do wad to chcę tylko nadmienić:

ad1. Czas wyłączenia wbrew pozorom jest bardzo szybki, poniżej charakterystki typowych nadprądówek

Obrazek

dla przykładu charakterystyka B max 20ms przy 5 krotności prądu znamionowego


ad2. Z pewnością jeśli jest dobrze zrobione to nie ma prawa się rozkręcić. Nie wolno lutować końcówek. Na końcówki linki LgY powinny być zaciśnięte tulejki TE
https://www.tme.eu/pl/details/966067-9/ ... UMEALw_wcB

ad3. to samo co w punkcie 2

ad4. nie wiem co to jest soft start w urządzeniach elektrycznych (bo dotyczy to zwykle łagodnego rozruchu silników) ale są wyłączniki nadprądowe prądu stałego do 500VDC dla przykładu:
https://www.elektrykasklep.pl/towar/a9n ... uuEALw_wcB
Z pewnością styki się nie skleją i nie wypalą tak szybko


Podsumowując jaką ma zaletę wyłącznik nadprądowy według mnie jako elektryka (nie elektronika). BMS jest bardzo fajny, ale to urządzenie aktywne. Czyli działa i chroni jeśli wszystko z elektroniką jest ok. Ba jest możliwość że on sam może spowodować zwarcie (wchodzą do niego wszystkie końce cel bez zabezpieczeń).
Wyłączniki nadprądowe to urządzenia pasywne które w czasie normalnej pracy tylko przewodzą (są mechanicznie zamknięte), a ich działanie nie jest uzależnione od elektroniki. Wyzwala je (znowu mechanicznie) wysoki prąd który przez nie przepłynie.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: WojtekErnest »

McL pisze:
18 mar 2020, 18:12

ad2. Z pewnością jeśli jest dobrze zrobione to nie ma prawa się rozkręcić. Nie wolno lutować końcówek. Na końcówki linki LgY powinny być zaciśnięte tulejki TE
Takie pytanie : "Czy sprawdzales, lub czy producent to zawarl w specyfikacji, jaka jest niezawodność takiego mechanicznego wyłącznika w warunkach nierugularnych wibracji, uderzeń itp ? Bo to są rzeczywiste warunki rowerow/skuterów elektrycznych.
Odp. .sam sobie : To są powody dla których stosowanie takich zabezpieczeń nie jest w praktyce zalecane. I tak należy rozumiec porady Tas-a. Po prostu. W warunkach stacjonarnych nie byloby wiekszych zastrzeżeń ale dla pojazdów tak ekspoloatowanych, upadajacych w różnym kierunku, zalany deszczem, taki mechaniczny bezpiecznik traci swoje zalety i moze byc źródłem nieoczekiwanej przerwy w zasilaniu rozpedzonego pojazdu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: mylek »

Mam nowe ogniwa z napięciem 3,6 wiem że w każdej celi ma być to samo napięcie. Słyszałem że przed zgrzewaniem trzeba wszystkie ogniwa naładować do pełna czy w przypadku nowych ogniw też ładować?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Kajman »

Jeśli wszystkie mają takie samo napięcie z fabryki, są z tej samej serii roku itd to nie ma takiej potrzeby moim zdaniem i nie robię tego. Pakiet balansuje się potem bez problemu.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tas »

Jednak w każdym innym wypadku ogniwa najpierw należy doładować do około 4.2V a dopiero później łączyć w pakiet.

WojtekErnest, dokładnie, w stacjonarnym zastosowaniu są nieocenione, ale w mobilnym rowerowym nie są i powodują większe niebezpieczeństwo niż dają ochrony.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: WojtekErnest »

Trudno porównywać zastosowanie takiego bezpiecznika w 'dostojnym' rowerze jadacym po plaskim 25 godz z rowerem/skuterem uzywanych zp w terenie pagorkowatym, wstrzasach przy duzej prędkości. Ponadto sama sugestia ZASTAPIENIA BMS-a bezpiecznikiem automatycznym jest lekkim nieporozumieniem, bo BMS ma kilka funkcji w jednym. Nie bez znaczenia jest fakt że w naszych rowerach brakuje miejsca na takie elementy. A w prostym pojezdzie (90 % fabrycznych) najczęściej jest i wylacznik mechaniczny i bezpiecznik topikowy (np samochodowy 25A) i BMS. I to jest OK.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
19 mar 2020, 6:07
..... A w prostym pojezdzie (90 % fabrycznych) najczęściej jest i wylacznik mechaniczny i bezpiecznik topikowy (np samochodowy 25A) i BMS. I to jest OK.
I czasami się sprawdza :D
Gdyby nie bezpiecznik (szklany topikowy), w "Trendline", który sam zaczął jeździć po szopce, klinując się ostatecznie w futrynie, zapewne spaliłby się nie tylko kontroler, ale i silnik (a kto wie co jeszcze). BMS, mając większy prąd wyłączenia od bezpiecznika, nie zareagował :D
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: radasss »

Ta firma stosuje bezpiecznik topikowy. Czy słusznie ?
https://www.kellycontroller.com/shop/kls-8080i-ips/
warsztatmotocykli.pl
McL
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
Lokalizacja: Białystok

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: McL »

Powiem tylko, że nie jestem orędownikiem rezygnacji z BMS itp. Jak najbardziej BMS jest potrzebny. tyle, że przynajmniej ja wolę żeby było jeszcze coś dodatkowego na wszelką ewentualność. Tutaj już każdy musi sobie odpowiedzieć co i jak rozwiązać, a ze swojej strony chciałem tylko powiedzieć, że wyłączniki nadprądowe wcale nie są aż tak złe jak się je przedstawia. Zakładając nawet, że mechanicznie od wstrząsów zostanie on uszkodzony to jedyne co nam zrobi to przerwa w obwodzie (bo raczej jeśli ktoś chce stosować to zalecałbym zabezpieczyć + akumulatora), ale nie zwarcie bo niby z czym ?
Dodatkowo jeśli ktoś chce to proszę stosować tylko zabezpieczenia nadprądowe renomowanych producentów. Ja osobiście stosuję Schneider Electric i 3 sezony już się wytrzęsły bez przygód (w 2 rowerach równocześnie).
Oczywiście zastosowanie bezpiecznika topikowego powinno być mniej kontrowersyjne. Bardzo duża odporność na wstrząsy, nie ma się w nim co zepsuć poza tym, że po zadziałaniu trzeba wymienić na nowy ;-)
ZaQ_1
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 2019, 21:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: ZaQ_1 »

Chwila, chwila, nigdzie nie sugerowałem, że wyłącznik nadprądowy miałby być zamiast bms.
Awatar użytkownika
scharrow
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 08 mar 2020, 17:30
Lokalizacja: Zieleniec

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: scharrow »

Bezpiecznik topikowy to najlepszy sposób zabezpieczenia układów elektrycznych i elektronicznych.
W swojej pracy nie raz spotkałem się sytuacją gdzie zwykłe zabezpieczenia nad prądowe po prostu nie zadziałały,
wilgoć, sklejone styki....i powypalane złącza.
W energetyce podstawowym zabezpieczeniem są tzw BM-y a przy prądach rzędu 400-600 A nie ma miejsca na błędy.
Taki akurat mam po ręką. Rozmiar ten sam co inne zabezpieczenie nadprądowe. W środku bezpiecznik topikowy :D
Załączniki
Screenshot_20200319-194053_Gallery.jpg
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: TomaS »

Tak informacyjnie : Od dwóch lat używam Eski z nexuna na 20s jako jedyny włącznik roweru i styki całe, nic sie nie zwarlo i nie rozkręciło. Oby tak dalej 😁
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: ap0f1s »

Mam w jednym falconie eske, jednak parę razu musiałem dokręcać dość mocno śruby. bike ma 4 lata. W swoim nie odważyłem dać, gdyż używam go ostro po górach i tylko chroni go bms. Zresztą wszystkie moje mocne konstrukcje mają tylko bms do zabezpieczenia. Jedynie przy mniejszych mocach daje topiki. Może czas zacząć uzywać , tylko trzeba by dobrać odpowiedni, aby zadziałał. przy prądach max 90-150a
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Kajman »

są takie topiki do kupienia, pytaj depakietujących, są nawet fajne małe.

Obrazek
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2053
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Tooropek »

Ja mam u siebie w ekrossie zabezpieczenie na przetwornicę 12V bezpiecznikiem minival 10A i na port ładowania 10A, tak samo można dać za bmsem np topik audio w obudowie 100/200/300A w zależności od pobieranego prądu z aku. Eske dawać w rowerze to przesada, zwykły topik wystarczy i zapas do plecaka wrazie W. Każdy robi jak mu pasuje. Także jak widzisz zaQ_1 ile ludzi tyle opcji.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: EV-Maniak »

Panowie,
To jest PAS uniwersalny , czy tylko na kwadrat ? Będzie się nadawał na hollowtech?
Załączniki
IMG_20200103_162554-2080x1560.jpg
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rychu »

Widziałem PAS na hollowtech i miał otwór w tarczy o dużo większej średnicy, wiec w tym trzeba by wyciąć środek i się pewnie dopasuje ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tkoko »

EV-Maniak pisze:
25 mar 2020, 16:22
Panowie,
To jest PAS uniwersalny , czy tylko na kwadrat ? Będzie się nadawał na hollowtech?
To jest PAS "uniwersalny", ale przeznaczony głównie do "kwadratu" ze względu na średnicę otworu w Tarczy i miejsce w supporcie. Do innych systemów, najczęściej trzeba "rzeźbić". Największy problem to "prześwit" między korbą i miską supportu, oraz średnica otworu w tarczy z magnesami.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: miki »

EV-Maniak pisze:
25 mar 2020, 16:22
Panowie,
To jest PAS uniwersalny , czy tylko na kwadrat ? Będzie się nadawał na hollowtech?
Potwierdzam, to PAS na kwadrat, choćby nie wiem jak głośno reklamowali go jako uniwersalny. Też mam ten kłopot, support Octalink mi się trafił. Niby w bajku lepszy, ale w ebajku już nie.
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rychu »

Skoro już rozmawiamy o PAS-ach niepasujących do supportu, to ja mam też z tym problem.
Kupiłem ten rozkładany bo bałem się, czy uda się odkręcić korby. W sumie słusznie, bo korby od strony zębatek nie potrafię rozkręcić.
Ale usiłowałem go zamontować i jest za mało miejsca między korbą a supportem, wiec odkręciłem korbę (z lewej strony się udało) i nałożyłem go, ale po dokręceniu korby kreci się cała tarcza... No i co z tym zrobić najlepiej?
Zdystansować lekko korbę - nie wiem czy to się uda ze względu na stożkowy kształt supportu. Ale może ktoś próbował i jednak się da?
Druga opcja rzeźbić w tarczy PASa i przykleić ją do korby...
Która opcja lepsza?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tkoko »

Dystansować korbę to "zabójstwo" dla korby. Albo przykleić do korby (podatne na oderwanie), albo spróbować jednak ściągnąć korbę z zębatkami, i przykleić do zębatek (lepszy wybór).
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: miki »

Rychu pisze:
25 mar 2020, 21:00
Skoro już rozmawiamy o PAS-ach niepasujących do supportu, to ja mam też z tym problem.
Kupiłem ten rozkładany bo bałem się, czy uda się odkręcić korby. W sumie słusznie, bo korby od strony zębatek nie potrafię rozkręcić.
Ale usiłowałem go zamontować i jest za mało miejsca między korbą a supportem, wiec odkręciłem korbę (z lewej strony się udało) i nałożyłem go, ale po dokręceniu korby kreci się cała tarcza... No i co z tym zrobić najlepiej?
Zdystansować lekko korbę - nie wiem czy to się uda ze względu na stożkowy kształt supportu. Ale może ktoś próbował i jednak się da?
Druga opcja rzeźbić w tarczy PASa i przykleić ją do korby...
Która opcja lepsza?
W tym przypadku zalecają wymienić support na taki sam, ale z dłuższą ośką :-) To wszystko są cały czas jakieś g..wniane patenty dla harcerzy, a nie poważny rynek pojazdów elektrycznych.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: miki »

tkoko pisze:
25 mar 2020, 21:52
Dystansować korbę to "zabójstwo" dla korby. Albo przykleić do korby (podatne na oderwanie), albo spróbować jednak ściągnąć korbę z zębatkami, i przykleić do zębatek (lepszy wybór).
Niby można zamiast najmniejszego blaty przedniej korby włożyć taki dorobiony ring z tymi magnesami, takie samo rzeźbienie w guanie.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: miki »

[Do usunięcia]
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, 17:30 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: Rychu »

No ja wiem, że wymiana supportu to najlepsze rozwiązanie, ale nie potrafię go odkręcić to raz, a dwa, że wtedy to ja już bym wszystko w tym rowerze wymienił i to byłoby zupełnie bez sensu.... a ekonomicznego to już w ogóle :D
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: miki »

Rychu pisze:
26 mar 2020, 0:17
No ja wiem, że wymiana supportu to najlepsze rozwiązanie, ale nie potrafię go odkręcić to raz, a dwa, że wtedy to ja już bym wszystko w tym rowerze wymienił i to byłoby zupełnie bez sensu.... a ekonomicznego to już w ogóle :D
Pewnie Cię nie pocieszę, ale nie jesteś sam :-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post autor: tkoko »

Rychu pisze:
26 mar 2020, 0:17
No ja wiem, że wymiana supportu to najlepsze rozwiązanie, ale nie potrafię go odkręcić to raz, a dwa, że wtedy to ja już bym wszystko w tym rowerze wymienił i to byłoby zupełnie bez sensu.... a ekonomicznego to już w ogóle :D
Tu nie chodzi o wymianę supportu, tylko o "przyklejenie" tarczy z magnesami do tarczy zębatej. Jeżeli faktycznie nie możesz odkręcić korby z zębatkami, to najprostszym rozwiązaniem jest, poszerzyć otwór w tarczy do zewnętrznej średnicy osi supportu, następnie przeciąć tarczę na pół, i nakleić ją na zębatkę. Czujnik zaś wyjąć z metalowego pierścienia, i za pomocą trytek, lub kleju, zamontować na rurze siodła, tylnym widelcu itd.
Ważna sprawa:
Przed ostatecznym klejeniem trzeba sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo.
Jeżeli czujnik zamiast na obrót korby do przodu, reaguje tylko na obrót do tyłu, trzeba dać odwrotnie tarczę lub czujnik.
Jeżeli w ogóle brak działania, trzeba obrócić czujnik o 90* względem osi czujnika, lub sprawdzić odległość lub położenie czujnika względem magnesów.
"Standardowy" czujnik PAS jest dosyć tolerancyjny względem położenia i odległości od magnesów. Zdarzyło mi się jechać na czujniku odsuniętym ponad centymetr od magnesów.
ODPOWIEDZ