Strona 15 z 21

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 26 mar 2020, 9:59
autor: miki
tkoko pisze:
26 mar 2020, 8:10
Rychu pisze:
26 mar 2020, 0:17
No ja wiem, że wymiana supportu to najlepsze rozwiązanie, ale nie potrafię go odkręcić to raz, a dwa, że wtedy to ja już bym wszystko w tym rowerze wymienił i to byłoby zupełnie bez sensu.... a ekonomicznego to już w ogóle :D
Tu nie chodzi o wymianę supportu, tylko o "przyklejenie" tarczy z magnesami do tarczy zębatej. Jeżeli faktycznie nie możesz odkręcić korby z zębatkami, to najprostszym rozwiązaniem jest, poszerzyć otwór w tarczy do zewnętrznej średnicy osi supportu, następnie przeciąć tarczę na pół, i nakleić ją na zębatkę. Czujnik zaś wyjąć z metalowego pierścienia, i za pomocą trytek, lub kleju, zamontować na rurze siodła, tylnym widelcu itd.
Ważna sprawa:
Przed ostatecznym klejeniem trzeba sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo.
Jeżeli czujnik zamiast na obrót korby do przodu, reaguje tylko na obrót do tyłu, trzeba dać odwrotnie tarczę lub czujnik.
Jeżeli w ogóle brak działania, trzeba obrócić czujnik o 90* względem osi czujnika, lub sprawdzić odległość lub położenie czujnika względem magnesów.
"Standardowy" czujnik PAS jest dosyć tolerancyjny względem położenia i odległości od magnesów. Zdarzyło mi się jechać na czujniku odsuniętym ponad centymetr od magnesów.
W octalink'u jest bardzo mało miejsca pomiędzy małą tarczą zębatą, a supportem. Poza tym na samo hasło "klejenie" kozik mi się otwiera...

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 26 mar 2020, 15:04
autor: tkoko
miki pisze:
26 mar 2020, 9:59
..... W octalink'u jest bardzo mało miejsca pomiędzy małą tarczą zębatą, a supportem. Poza tym na samo hasło "klejenie" kozik mi się otwiera...
To pozostaje Ci kupić "oryginalny" PAS do octalink, wówczas nie będzie żadnych problemów. Kupiłeś PAS na kwadrat i masz problem z jego zainstalowaniem. Wybór należy do Ciebie. :D
Mało tego, na upartego możesz przykleić same magnesy bez tarczy, byle w równych odstępach i jednakowym obwodzie. :D

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 26 mar 2020, 15:34
autor: miki
tkoko pisze:
26 mar 2020, 15:04
miki pisze:
26 mar 2020, 9:59
..... W octalink'u jest bardzo mało miejsca pomiędzy małą tarczą zębatą, a supportem. Poza tym na samo hasło "klejenie" kozik mi się otwiera...
To pozostaje Ci kupić "oryginalny" PAS do octalink, wówczas nie będzie żadnych problemów. Kupiłeś PAS na kwadrat i masz problem z jego zainstalowaniem. Wybór należy do Ciebie. :D
Mało tego, na upartego możesz przykleić same magnesy bez tarczy, byle w równych odstępach i jednakowym obwodzie. :D
Mogę oddać ten czujnik, to nie problem. Myślę, że przede mną dokładne pomiary w moim rowerku. To one determinują następne ruchy. Same magnesy do magnetycznej tarczy to jednak nie bardzo. Przynajmniej tak czytam na różnych formach. Chodzi o przerwy magnetyczne, wtedy (jak sądzę) czujnik będzie miał poprawne odczyty.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 26 mar 2020, 15:35
autor: Rychu
Ja specjalnie kupiłem rozkładany PAS, wiec nie muszę go nawet przecinać - tyle ułatwienia ;)
Tak się właśnie zastanawiałem, czy nie można samych magnesów do najmniejszej zębatki przykleić :D
Mam trochę małych magnesów neodymowych, to mógłbym kombinować. Ale one nie muszą być zamontowane na czymś niemagnetycznym?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 26 mar 2020, 17:18
autor: tkoko
Rychu pisze:
26 mar 2020, 15:35
................. Tak się właśnie zastanawiałem, czy nie można samych magnesów do najmniejszej zębatki przykleić :D
Mam trochę małych magnesów neodymowych, to mógłbym kombinować. Ale one nie muszą być zamontowane na czymś niemagnetycznym?
Jak pisałem wyżej, możesz przykleić bezpośrednio na tarczę zębatą. Warunek jest tylko jeden, musi to być rozmieszczone dosyć precyzyjnie, i prawidłowymi biegunami do czujnika bo kontroler, przy "nierównych" sygnałach z czujnika może działać nieprawidłowo, lub w ogóle. Tu masz przykład przyklejonej tarczy bezpośrednio do zębatki.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 27 mar 2020, 19:05
autor: Pan_drzej
Czym grozi zwarcie 3 pinów we wtyczce 3 speed?
chodzi mi o to jakbym podłączył zamiast 3 pozycyjnego włącznika- 2x ON-OFF i w razie pomyłki załączania co by się mogło stać

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 27 mar 2020, 19:59
autor: tkoko
Pan_drzej pisze:
27 mar 2020, 19:05
Czym grozi zwarcie 3 pinów we wtyczce 3 speed?
Nie testowałem takiego "rozwiązania", ale być może "czwartą" prędkością/mocą.
Próby na własną odpowiedzialność

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 27 mar 2020, 21:27
autor: EV-Maniak
Panowie ,
Pod baterię to niebieski , czy żółty ?
Końcówka od połmanetki ze stacyjką i wyświetlaczem

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 27 mar 2020, 22:44
autor: Tooropek
EV-Maniak pisze:
27 mar 2020, 21:27
Panowie ,
Pod baterię to niebieski , czy żółty ?
Końcówka od połmanetki ze stacyjką i wyświetlaczem
Żółty pod główny plus, a niebieski pod stacyjkę.
IMG_20200327_224626.jpg

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 10:36
autor: mylek
Zamówiłem zestaw z Aliexpress i mam 3 takie podkładki do tylniego koła, może ktoś wie czy to ma być od strony opony ? Wstępnie dałem dwie od strony kasety

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 18:52
autor: mylek
Silnik lekko stawia opór podczas kręcenia kołem, tak ma być ? Do dam że to silnik 3kW więc dosyć ciezki

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 19:25
autor: Kajman
jak nie przekładniowy, to będzie opór

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 20:00
autor: AST034
mylek pisze:
31 mar 2020, 18:52
Silnik lekko stawia opór podczas kręcenia kołem, tak ma być ? Do dam że to silnik 3kW więc dosyć ciezki
Nie, zapewne podkladka przyciska wolnobieg do ramy. Da sie pedalowac czy nie?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 21:32
autor: mylek
Pedalowac się da ale czuję lekki opór i nie wiem czy tak ma być 😜

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 31 mar 2020, 21:37
autor: tkoko
mylek pisze:
31 mar 2020, 21:32
Pedalowac się da ale czuję lekki opór i nie wiem czy tak ma być 😜
Tak jak napisał Kajman, jeżeli to silnik bezprzekładniowy, to będzie opór, mniejszy lub większy, zależny od mocy silnika i obrotów koła. Im mocniejszy silnik i większe obroty koła, tym ten "opór" będzie większy. Łatwo to sprawdzisz kręcąc kołem w powietrzu, najpierw "delikatnie", a później "dynamicznie".

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 02 kwie 2020, 21:24
autor: Tooropek
Obrazek

Nie mogę znaleźć halla o identycznym oznaczeniu jak na zdjęciu, dostępne w sklepie mam tylko SS411P. Montował już ktoś ww. hale do silnika? Czy konieczne jest montowanie halla o oznaczeniu SS41F?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 02 kwie 2020, 23:47
autor: glebor
SS41 oznacza bipolarny czujnik. jest np. SS41/A ja te montuję.

Plusem jest to, że działają od 3.8V a niektóre sterowniki podają 4.1V lub 4.2 zamiast 5V.
Czujnik hala SS41 działa od 4.5V na pewniaka w górę z tego co sprawdzałem, ze sterownikami KT potrafił głupieć, a masowo głupiał mi przy sterownikach MAGIC PIE. Po wymianie na SS41A problem zniknął raz na zawsze, polecam kosmetycznie droższe, a dużo lepsze.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 7:13
autor: tas
Nigdy nie mialem problemu z ss41f, dzialaja z sterownikami KT bardzo dobrze. Dodatkowo maja podwyzszona tolerancje na temperature i nie uszkodza sie jesli silnik bedzie odlaczac termik. Dzialaja od 3.5.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 8:06
autor: gość
Witam

Podłączyłem baterie 72 V do sterownika 60 V.
Jakie mogą być zniszczenia?
Otworzyłem sterownik i na pierwszy rzut oka nie widać zniszczeń....

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 8:37
autor: tas
Wybuch tranzystorów :) ale często nie od razu

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 9:06
autor: gość
Efektów dźwiękowych nie było.
Tylko iskra przy pierwszym podłączeniu a później już nic....

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 9:34
autor: Yasiu77
Przy podłączeniu jest iskra. Kondensatory zdaje się są na 83V i strzelam że pacjent przeżył :)

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 9:36
autor: gość
Na tych dużych kondensatorach jest 100V
Złożę wszystko i sprawdzę z właściwym napięciem. ;)

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 9:41
autor: Yasiu77
Sprawdź jeszcze tranzystory do jakiego są napięcia

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 12:47
autor: miki
Generalnie kondensatory elektrolityczne mają szeregi napięciowe, jest szereg 50V, 63V, 80V (albo coś obok) i 100V. Sądzę, że do kontrolera na 60V trudno wkładać elektrolity na 63V, a następna grupa już wytrzymuje 72V. Tranzystory (generalnie półprzewodniki) warto sprawdzić, noty katalogowe są dostępne w sieci.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 17:31
autor: mylek
Miał ktoś problem ze PAS bardzo mocno wspomaga ? Oczywiście próbowałem zmieniać tryby wspomagania, ale dalej to samo. Mam wyświetlacz sw900 jakiś pomysł w którym trybie(P0X) trzeba coś zmienić ?
Widzę też że trochę przekłamuje prędkości o ok 1/3, a koło mam dobre ustawion 26"
Pas mam zamontowany od strony przerzutek bo z drugiej strony działał tylko na pedałowanie w tył, da się to przestawić ? :)

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 17:55
autor: miki
mylek pisze:
03 kwie 2020, 17:31
Pas mam zamontowany od strony przerzutek bo z drugiej strony działał tylko na pedałowanie w tył, da się to przestawić ? :)
A nie masz odkręcanego czujnika? Większość umożliwia przełożenie go z pozycji "lewej" na "prawą".

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 03 kwie 2020, 17:56
autor: miki
Gdzie szybko i tanio można trafić nakrętkę osi silnika TranzX 36V 250W? To jest M12 ze skokiem (na oko) 1mm.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 11 kwie 2020, 17:52
autor: mylek
Mam problem taki ze dioda czujnika PAS świeci światłem i nie wysyła sygnału do sterownika.
Miał ktoś taki problem?
Może się spalił ?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 11 kwie 2020, 18:09
autor: tkoko
mylek pisze:
11 kwie 2020, 17:52
Mam problem taki ze dioda czujnika PAS świeci światłem i nie wysyła sygnału do sterownika.
Miał ktoś taki problem?
Może się spalił ?
Może masz ze złej strony założony czujnik, i "działa" w odwrotną stronę.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 11 kwie 2020, 18:23
autor: mylek
Próbowałem własnie na dwie strony i to samo :P

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 11 kwie 2020, 18:35
autor: KrzysiekEV
Odwieczny problem z zamienionym sygnałem GND , sygnał ? Masa PAS to czasami żółty a masa sterownika czarny.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 11 kwie 2020, 20:31
autor: mylek
Raczej nie ten problem bo kiedyś podłaczałem tak samo i wszystko działało poprawinie wysyłało sygnał i dioda migała podczas ruchu magnesem

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 15:35
autor: Paweł
Czy bosch powerpack 400 podaje napięcie na piny wtyku w momencie jak jest nie podłączony do roweru? Mam taką sztukę i nie wiem czy jest sprawna czy zepsuta.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 15:41
autor: Kajman
nie podaje, tzn chyba przez chwilę się pojawia.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 15:44
autor: Paweł
Ok czyli chyba coś ze sterownikiem, bo nawet jak bateria podłączona to i tak nie działa. Wyświetlacz również nie komunikuje się ze sterownikiem.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 15:47
autor: Kajman
uwalony bms raczej

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 15:51
autor: Paweł
nie wiem czy to osobny układ ale wskaźnik naładowania pokazuje pełny, nie mam też aktualnie ładowarki aby sprawdzić czy zadziała

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 14 kwie 2020, 16:26
autor: Kajman
Osobny, sterownik masz przy silniku, bms w aku, komunikują się po CAN.

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 15 kwie 2020, 12:46
autor: WRaven
Witam, czy macie namierzony jakiś klucz do wolnobiegu shimano który da się założyć na śrubę z dużym gwintem czy wszyscy rozwiercają ?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 16 kwie 2020, 0:54
autor: Rychu
Kupiłem BIKE HAND YC 121A i musiałem trochę się pobawić pilnikiem, ale tylko do 12mm potrzebowałem ;)

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 16 kwie 2020, 15:02
autor: szczur333
kupilem lampke z ebaya ze stopem (taka z dwoma srubami montowana na bagaznik), jest ona na 6-80V

opis wyprowadzen
Tail Safety Light(Red); Brake Light(Yellow); Negative Electrode (Black)

przednią lampke mam dosc mocną 36-100V i jest tam tylko PLUS i GND

lampke przednią mam na włączniku na kierownicy - w sumie tylną tez bym tak chciał, tyle ze swiatlo stop mam wyprowadzone ze sterownika i tam jest napiecie 12V bo GND jest wspólne

czy moge podlaczyc
- RED - 84V
- BRAKE - 12V
- BLACK - GND

czy zsotaje podpiac calosc pod 12V i zrobic osobny wylacznik

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 16 kwie 2020, 17:25
autor: Goliath
Światło stopu puść pośrednio przez przekaźnik 12V :mrgreen:

Cewkę przekaźnika 12V podłącz równolegle z wejściem 12V po klamkach i masą... a styk zwierający przekaźnika połącz z przewodem Brake Light(Yellow) i zasilaniem /bo chyba światło stopu też działa w zakresie 6-80V ;)

Nie zapomnij o diodzie zbijającej szpilki napięciowe z cewki przekaźnika :o

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 16 kwie 2020, 21:25
autor: szczur333
tyle ze do regena mam manetke i na klamce mam czujnik - jak wcisne cokolwiek czy to regen czy klamke - dziala swiatlo stopu, do tego jak podlaczyłbym stop pod 12V to mam go caly czas, a samego swiatla w dzien raczej nie potrzebuje wlaczac

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 17 kwie 2020, 0:36
autor: pumexior
Mam podejrzenie, że nowy bms ma zwarcie od nowości i rozładowuje mi jedną sekcje. Jest jakiś sposób żeby go zdiagnozować i się upewnić?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 17 kwie 2020, 0:47
autor: Goliath
Może naładuj cały aku do pełna, tak by wszystkie cele miały identyczne napięcie.... i odepnij kość z przewodami balansującymi od BMS-a.
Po 2-3 dniach leżakowania akumulatora :) sprawdź napięcie na wszystkich celach i porównaj z tym, jakie było przed odpięciem przewodów balansujących.
Wtedy będziesz wiedział, czy masz upłynność jakiegoś ogniwa w tej "felernej" sekcji :| czy to wina BMS-a. ;)

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 17 kwie 2020, 2:46
autor: KrzysiekEV
Oporniki w bms się robią ciepłe (kamerka termo,palec), albo zmierz na nich napięcie , albo spadki napięcia na samych cienkich kablach balansera ( będą jakieś mV ).

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 22 kwie 2020, 7:24
autor: EV-Maniak
Panowie,
Czy taką stacyjkę da się wogóle podpiąć, gdy układ nie ma sterownika ? Tak dla bajeru , żeby tylko pokazywało volty i coś tam wyłączało. I czy wówczas wyświetlacz będzie gasł przy wyciągnięciu kluczyka ? Czy jest to raczej nie możliwe ?

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 22 kwie 2020, 7:44
autor: tkoko
EV-Maniak pisze:
22 kwie 2020, 7:24
Panowie,
Czy taką stacyjkę da się wogóle podpiąć, gdy układ nie ma sterownika ? ........
Nie będziesz miał sterownika :D to czym zamierzasz sterować silnik ?
Zapewne masz na myśli wyświetlacz. Stacyjkę podłączysz zapewne do każdego rodzaju sterownika

Re: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

: 22 kwie 2020, 7:46
autor: EV-Maniak
To nie dla mnie . Gościu pyta. Do skutera chce .