dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Piszta co chceta ;)
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: gość »

Z tego co kojarzę to jest norma w Norwegii.
Może będzie jakaś zachęta do oddawania lub wstrzymania się z ładowaniem (tańsze ładowanie).
Poza tym cykle "0" - 100% skracają życie akumulatora.

Nie zbyt długie cykle ładowania w ciągu dnia (między 40% a 60%)
Zatrzymuje się podpinam ( bo przecież ładowarki są "wszędzie").
Do pełna po powrocie do domu.
Nie jest to tak komfortowe jak kilkaset km ON lub Pb w baku ale z LPG już trzeba podobnie cyrklować.

Moim zdaniem ma to przyszłość choć wymaga zmiany przyzwyczajeń.
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Camis »

U nas są lata zaniedbań, już teraz czasami jest za dużo paneli na naszą siec. Myślę ze jeszcze rok, dwa i nie będzie już zgody na kolejne projekty PV.

U znajomego falownik często odłącza siec bo jest już za duże napięcie rzędu 250V...
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: gość »

I czy w takim układzie kilka aut podłączonych do sieci gdzieś niedaleko nie rozwiązuje tego problemu?
Pobierają ile się da bo jest za dużo.

Fakt że mamy lata zaniedbań ale Niemcy też nie zawsze sobie radzą - zdarzało się że płacili za zużywanie energii.

Mam wrażenie że obecnie nie ma problemu z brakiem energii ale jest problem z jej przechowywaniem.

Tempo w jakim firmy i całe państwa idą w kierunku elektromobilności wskazuję na coś więcej.
Wyścig się rozpoczął.
Każdy chce jak największy kawałek tortu bo sprzedaż będzie napędzana ustawowo.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

gość pisze:
14 paź 2020, 13:23
Mam wrażenie że to trochę większy projekt, tworzony na potrzeby odnawialnych źródeł.
Myślę że samochody nie tylko będą pobierać prąd z sieci ale również go do niej oddawać.
Taki rozproszony magazyn energii kupiony i fundowany przez obywateli.
Pewnie będzie coś na zachętę - ulgi, dopłaty, przywileje (jak teraz 80% w sieci z fotowoltaiką).

Samochody stosunkowo dużo czasu spędzają na parkingach.
Jeśli pojazd będzie pobierał lub oddawał prąd w zależności od obciążenia sieci i stopnia naładowania to może się nieźle spinać z wiatrem i słońcem.
Jeśli będę ładować auto pod domem za swoje to będę oddawać na parkingu komuś? Jak sobie wyobrażasz rozliczanie takiego systemu ? Bezprzewodowo? Wg jakich stawek ...? Jedynie sensowne jest ładować auto na parkingu krytym panelami ale to wymaga ogromnej ilości paneli na jedno auto do szybkiego ładowania...A w to ktoś musi zainwestować więc nie będzie to darmowe...
Zresztą...ludzkość nie potrafi efektywnie poradzić sobie z koroną więc jakoś nie widzę globalnego systemu wymiany energii...
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: gość »

Jak to widzę?
Rachunek na koniec miesiąca.

Możliwość wyboru priorytetu ładowania taniej i wolno lub szybko i drożej, ładowanie w szczycie energetycznym drożej w dołku tanio.
Energia oddana w szczycie droższa niż ta pobrana w dołku.

Presją finansowa sprawi że ludzie sami będą chcieli oddawać prąd do sieci żeby rachunek był niższy.
System dający wybór ale sugerujący jak działać.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: ap0f1s »

Przecież takie rzeczy jak wymiana energii przy użyciu aku z samochodów już jest. Nawet za to otrzymujesz kase a firma wykorzystuje twój samochód. Dotyczy to głównie firm w Dani, norwegii, gdzie są floty elektryków, które stoją nie wykorzystane, gdy się ich nie używa.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: gość »

I to ma przyszłość.

Myślę że bez tego ten szalony plan "Unia Europejska zero emisyjna" nie ma szans.

To będzie powszechne za jakieś 10 lat.

Wcześniej jednak miliony zostaną przebimbane na projekty które będą chciały naśladować Tesle ale nie będzie w nich Musk 'a
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

AGAIN : Jeśli będę ładować auto pod domem za swoje to będę oddawać na parkingu komuś? Jak sobie wyobrażasz rozliczanie takiego systemu ? Bezprzewodowo?
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: gość »

Samochód ma swój indywidualny numer.
Urządzenie zliczające ile w niego weszło ile wyszło jest na słupku lub w aucie.
Dodatkowo w telefonie masz apke do podglądu.
Czy to takie trudne?
Zliczanie kW przesyłanie informacji bezprzewodowo.
Jak w liczniku na ścianie.
Tylko w dwie strony.
Za ustalone stawki.

Jak ogniwa PV robią prąd i przesyłają do sieci to ktoś się martwi że sąsiad zużyje i nie będzie jak odebrać i jak to będzie rozliczone?

Jak dla mnie to analogiczna sytuacja.
Ja mam 90% aku i podpinam się ktoś kto ma 20% a musi zaraz jechać więc moje ładowanie jest zatrzymane bo on płaci więcej za priorytet.
Jak energii jest za mało to mogę mu nawet odsprzedać.
Pod koniec okresu rozliczeniowego płace mniej.
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Pytanie dlaczego ja jako właściciel samochodu miałbym się na to godzić?Wspomniane większe zużycie akumulatora jak i innych elementów ładowarki itp.Sprzedaży energii w takiej formie nigdy nie będzie.
Prędzej zrobią lokalne banki energii a kosztami budowy/obsługi/konserwacji obciążą odbiorcę końcowego.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

Jeśli będzie jeden dostawca energii i jeden system stawek to może by to było wykonalne . Ale dostawców energii będzie zapewne wielu i operatorów ładowarek będzie wielu. Wątpię w działanie tego systemu. Zwłaszcza w sytuacji kiedy załaduje prądem droższym i będę miał sprzedać go taniej bo taka stawkę będzie miał operator na parkingu. Już pomijam zarządzanie sterowaniem mocą dla nawet nie kraju ale województwa...To utopia . Zwłaszcza w kraju gdzie cyfryzacja od lat wygląda jak studnia bez dna dla sypanej w nią kasy
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące) :D
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Powiem to tak-jeśli do tego dojdzie to niech sobie zabierają licznik.
Odbiegamy od tematu :D
Coś ktoś?
@Szczur333 jak tam chademo kombinujesz coś?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

ja nic nie zrobie bo nie jestem elektronikiem - moja rola ogranicza sie do zlozenia tego ze schematu i kupienia kontrolera od PatrykS

w miedzy czasie zamowilem 3 ładowarki regulowane wiec bede mogl zrobic probe ładowania 60-70A (tyle bms powinien wytrzymac)

tak czy inaczej z tą 30A co mialem juz ładowalo sie w miare szybko a 30A tam raczej nie bylo bo z gniazdka jadło 2100W, jesli te regulowane bedą wg specs max 2900W) to jest szansa ze realnie bede miał 2,5kW ładowanie z jednej - czyli prawie 20% szybciej niz na poprzedniej
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
14 paź 2020, 20:09
Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące) :D
osobiście nie widzę tego nawet za 10 lat
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
15 paź 2020, 11:57
tkoko pisze:
14 paź 2020, 20:09
Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące) :D
osobiście nie widzę tego nawet za 10 lat
przeciez byla afera jakis czas temu w jakiejs spoldzielni ze parzyste numery mieszkan mogly wlaczac pranie w godzinach 8-14 a nieparzyste 14-20 czy cos takiego :lol:
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Camis »

Inteligentne liczniki do 2026 r.

Nowelizacja zakłada, że operatorzy systemów dystrybucyjnych będą musieli wyposażyć do 31 grudnia 2026 r. w inteligentne liczniki 80 proc. swoich obiorców,  podłączonych do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV. Oznacza to, że do tego dnia zostaną zamontowane u ok. 14 mln z 17,5 mln obecnych odbiorców prądu. Pierwsze 5 proc. odbiorców ma je dostać już w 2019 r.
https://www.prawo.pl/biznes/inteligentn ... 19432.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

to wszystko wygląda świetnie na papierze albo jak osły z wiejskiej podnoszą rąsie . w praktyce wygląda jak budowę reaktora , nie powstanie w ciągu 25lat ale już prezes i przydupasy ze spółki szybko powołanej w tym celu orzą srogą kasę

Obrazek

niezależnie od tego co sobie łunia wymyśli , za 20 lat nadal będą w tym kraju jeździć dizle a przywoływany przez tkoko internet of things to dalekie sajens fikszyn zależne w 100% od 5g albo i nowszego standardu sieciowego . liczniki zdalne już zapowiadali w tauronie 5 lat temu a nadal chodzą spisywacze a tauron wysyła prognozy - zawsze zawyżane bo 100 od każdego odbiorcy to darmowy kredyt dla taurona .
możecie mnie wyzywać od czarnowidza ale ja hołduję zasadzie że optymista widzi ze świat stoi przed nim otworem a realista wie co to za otwór...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
15 paź 2020, 12:43
to wszystko wygląda świetnie na papierze albo jak osły z wiejskiej podnoszą rąsie .........
Kilka prostych przypadków bezproblemowych wzajemnych rozliczeń :D
1. bankomaty - wpłacasz i wypłacasz gdzie chcesz i kiedy chcesz.
2. VIA TOOL - jeździsz po drogach rozliczany na bieżąco.
3. telefony komórkowe - raczej nie ma problemu by rozliczać na bieżąco wpłaty/wypłaty/rozmowy.
i wiele podobnych rozliczeń, np. bilety, hulajnogi/rowery na wynajem itd
Dlaczego widzisz problem w podobnym rozliczeniu w przypadku prądu, wystarczy karta bankowa?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
16 paź 2020, 8:44
pxl666 pisze:
15 paź 2020, 12:43
to wszystko wygląda świetnie na papierze albo jak osły z wiejskiej podnoszą rąsie .........
Kilka prostych przypadków bezproblemowych wzajemnych rozliczeń :D
1. bankomaty - wpłacasz i wypłacasz gdzie chcesz i kiedy chcesz.
2. VIA TOOL - jeździsz po drogach rozliczany na bieżąco.
3. telefony komórkowe - raczej nie ma problemu by rozliczać na bieżąco wpłaty/wypłaty/rozmowy.
i wiele podobnych rozliczeń, np. bilety, hulajnogi/rowery na wynajem itd
Dlaczego widzisz problem w podobnym rozliczeniu w przypadku prądu, wystarczy karta bankowa?
podane przykłady polegają na rozliczaniu u jednego operatora to raz , dwa, jak ktoś już wspomniał - kto będzie płacić za amortyzacje akumulatora który w takim przypadku będzie się zużywać co najmniej dwa razy szybciej .
pisałem wcześniej - jeśli załadujesz auto u siebie w domu na swojej taryfie i koszt kwh będzie x a na parkingu operator zaproponuje odkupienie od ciebie twojej kwh za x-5% to co ? sprzedasz ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 paź 2020, 9:56
podane przykłady polegają na rozliczaniu u jednego operatora to raz , dwa, jak ktoś już wspomniał - kto będzie płacić za amortyzacje akumulatora który w takim przypadku będzie się zużywać co najmniej dwa razy szybciej .
pisałem wcześniej - jeśli załadujesz auto u siebie w domu na swojej taryfie i koszt kwh będzie x a na parkingu operator zaproponuje odkupienie od ciebie twojej kwh za x-5% to co ? sprzedasz ?
Bank - operator A, bankomat - operator B, karta - operator C, gdzie masz tu jednego operatora.
Masz na stacji benzynowej jakiś problem z ceną paliwa, więc niby dlaczego miałbyś mieć w przystosowanym do takich operacji słupku z wtyczką (wyświetlacz, terminal płatniczy).
Co do tego czy sprzedasz, to masz wybór jak w kantorze. Zechcesz sprzedać zbędne pieniądze (energię załadowaną po promocyjnej/darmowej stawce), to sprzedasz, nie zechcesz, to nikt Cię do tego nie zmusi :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: WojtekErnest »

Przy tej metodzie, nikt wieczorem nie sprzeda... Aby odwzorowac cene zależną od tego ile oddajemy do systemu, to ta cena musiałaby się zmieniac kilkanascie/ dziesiątki razy dziennie.
Dlatego to jest utopia...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
16 paź 2020, 15:56
Przy tej metodzie, nikt wieczorem nie sprzeda... Aby odwzorowac cene zależną od tego ile oddajemy do systemu, to ta cena musiałaby się zmieniac kilkanascie/ dziesiątki razy dziennie.
Dlatego to jest utopia...
Przecież to tak nie będzie funkcjonować. Nawet przy dzisiejszym "skomputeryzowaniu", będzie popyt to sieci kupią prąd, tak jak teraz kupują np. za granicą. Będzie nadmiar prądu, nie kupią bo po co. Cena będzie płynna, tak jak teraz płynny jest kurs złotego (i każdej transakcji tego typu), a czy kupią prąd za granicą czy w kraju, to jest "szczegół". Co do sprzedawania prądu wieczorem. Jeżeli codziennie parkuję w centrum na darmowym stanowisku z prądem za darmo, w płatnej strefie parkowania, a wiem że po przyjeździe do domu nie będę już jechał autem, to jaki problem oddać za pieniądze 60 czy nawet 80% pojemności aku, byle tylko móc rano dojechać do darmowego prądu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

skąd pomysł ze prąd będzie darmowy ??? przecież dramatycznie wzrośnie popyt a w pl gdzie większość bloków jest już na wymarciu , podaż spada . za 20 lat będziemy prąd kupować w większości zza granicy . popularność EV i paneli PV moim zdaniem rośnie ze względu na to ze O ILE rząd nie wymyśli podatku od mocy jaka masz na dachu , prąd który wyprodukujesz sobie ze słońca będzie cie kosztować tyle co inwestycja + amortyzacja elektrowni a nie tyle ile sobie wymyśli ówczesny tauron . nie wiem ilu kolegów na forum ma prąd na firmę ale kwh dla firm zdrożała w zależności od przydziału mocy i indywidualnej umowy o ponad 100% dla niektórych firm . koledzy którzy zużywają sporo kwh narzekają ze ceny im poszły w gore na tyle ze właśnie do firm zaczynają patrzeć w kierunku PV .
prąd nie będzie darmowy , nie będzie również taniał , nie wiem skąd takie pomysły ...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 paź 2020, 17:18
skąd pomysł ze prąd będzie darmowy ??? .....
Jak na każdym domu będziesz miał instalację fotowoltaiczną, to w szczycie dnia ten prąd "wyjdzie nam uszami", a dystrybutorzy będą "szukać" każdego dostępnego "magazynu" prądu, ot taki paradoks. Oczywiście jak Ty będziesz go potrzebował to nadal będzie płatny :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
16 paź 2020, 18:13
pxl666 pisze:
16 paź 2020, 17:18
skąd pomysł ze prąd będzie darmowy ??? .....
Jak na każdym domu będziesz miał instalację fotowoltaiczną, to w szczycie dnia ten prąd "wyjdzie nam uszami", a dystrybutorzy będą "szukać" każdego dostępnego "magazynu" prądu, ot taki paradoks. Oczywiście jak Ty będziesz go potrzebował to nadal będzie płatny :D
ale nie będziesz miał , inwestycje w pv dla publiki obecnie są pompowane dotacjami . to się zresztą zaraz skończy jak sasinki się kapną ze deficyt przekroczył 1000% pkb a łunia już nie daje ełro bo w prlu 2020 nie ma praworządności . obecnie to tak nie wygląda ale jest bardzo wątpliwe ze gładko przejdziemy od węgla do czegoś innego bo po prostu nie mamy jak a energetyka węglowa stara już się sypie a nowa jest de facto nieopłacalna w budowie , chyba ze olejemy limity emisji i inne takie bzdury ...
pv rozproszone już wychodzi gdzieniegdzie uszami jak kilka domów ma elektrownie na końcu linii i napięcie wzrasta powyżej 250v falowniki się poprostu wyłączają . natomiast firmy gdzie zainstalowano np 50kw nagle dostają z ZE rachunek za produkcje mocy biernej który wynosi więcej niż zysk z wyprodukowanej energii .
te problemy to nie przyszłość tylko teraźniejszość
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
16 paź 2020, 18:56
..... pv rozproszone już wychodzi gdzieniegdzie uszami jak kilka domów ma elektrownie na końcu linii i napięcie wzrasta powyżej 250v falowniki się poprostu wyłączają . natomiast firmy gdzie zainstalowano np 50kw nagle dostają z ZE rachunek za produkcje mocy biernej który wynosi więcej niż zysk z wyprodukowanej energii .
te problemy to nie przyszłość tylko teraźniejszość
Właśnie o tym piszę, gdyby na tej ulicy było ze 100 aut elektrycznych, nie byłoby problemu, odpowiednia elektronika załatwiła by sprawę, a dla właściciela instalacji fotowoltaicznej nie ma to znaczenia czy wyłączy mu elektrownia, czy doładuje komuś samochód za darmo, dodatkowo nie płacąc mocy biernej. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

ok zgodzę się ze w rzeczywistości SF to by mogło tak wyglądać , ale nie w naszej .
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

po ponad miesiacu czekania na ładowarke 0-30A chinczyk napisał ze max 20A moze mi wyslac mimo ze ponoc wyslal paczke 10 pazdziernika (28 dostalme info ze cancelled) tracking był wczesniej

troche parodia - bo pytalem specjalnie pare razy czy maja 30A bo inni juz nie mieli a zapewniał ze ma tylko ze uzywane

takze w tym roku nie naładuje sie chyba duzym pradem :D
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: WojtekErnest »

Orlen wlasnie wprowadzil oplaty za ladowanie oraz postoj :
AC 1,43 PLN/kWh
DC 50 kW 1,99 PLN/kWh
DC (˃50)/100/150kW 2,39 PLN/kWh
Postój 0,4 PLN/min (Opłata naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy AC)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

WojtekErnest pisze:
09 gru 2020, 23:08
Orlen wlasnie wprowadzil oplaty za ladowanie oraz postoj :
AC 1,43 PLN/kWh
DC 50 kW 1,99 PLN/kWh
DC (˃50)/100/150kW 2,39 PLN/kWh
Postój 0,4 PLN/min (Opłata naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy AC)
narazie na 5 ładowarkach tylko
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Najdroższy ze wszystkich ładowarek :)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

i jeszcze PONOĆ trzeba miec 200zł zaladowaną apke zeby zaczac wogole ładowac - co za absurd
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
molpiku
Forumowicz
Posty: 244
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
Lokalizacja: Kutno, Łódzkie

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: molpiku »

szczur333 pisze:
20 gru 2020, 22:51
i jeszcze PONOĆ trzeba miec 200zł zaladowaną apke zeby zaczac wogole ładowac - co za absurd
Bo to jest typowo pod auta i szkoda.
Maciej
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: WojtekErnest »

I juz są doniesienia o błędach w obciążaniu konta....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

przecież to było darmowe tylko po to aby uwarunkować użytkowników . dziwi mnie wasza wiara że coś jest za darmo , zwłaszcza tankowanie pojazdu ...
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
21 gru 2020, 8:13
przecież to było darmowe tylko po to aby uwarunkować użytkowników . dziwi mnie wasza wiara że coś jest za darmo , zwłaszcza tankowanie pojazdu ...
ja sie podładuje za 3zł, tylko bede miec zamrozone 250-300zł w sezonie bo przeciez nie bede z apki wyplacał i wpłacał co chwila

opłata w krakowie jest tez bez sensu na jednej stacji, bo poprostu ktos pojedzie na drugą bo są w miare blisko, wiekszy sens jakby wprowadzili tam gdzie nie ma innych ładowarek w poblizu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

no i w krk wszystkie orleny płatne juz
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Dede »

Kupiłem adapter do ładowania będę miał za nie długo.
Zastanawiam dla czego na innych stacjach działa a na innych u wasz nie działa ładowanie.
Info z neta:
Przy ładowaniu AC, wartość rezystora pomiędzy PP a PE wewnątrz każdej wtyczki męsko-żeńskiego kabla, łączącego gniazdo EVSE z gniazdem EV, lub kabla wyprowadzonego z EVSE
Różne wartości tej rezystancji generują informację, która wchodzi w skład bardziej rozbudowanego sygnału sterującego CP przekazywanego pomiędzy EV i EVSE.


Próbował ktoś zmienić rezystację jeśli ładowarka nie załącza i jaką rezystację zastosować?
Załączniki
20210324_134857.jpg
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

teraz mozna jechac

10-90% pewnie w 20min

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Goliath »

I po takim ładowaniu można śmigać z zimowe trasy - cała maszynka rozgrzana :)
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: WojtekErnest »

A w lato jak będzie rozgrzana.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

pierwsza trasa dzis

do dębicy (77km) jechałem ponad 2godziny CALY CZAS POD WIATR, (bateria 83,5V @ 68V) w dodatku niedziela i w kierunku dębicy nie widzialem ani jednego busa/tira wiec jechalem solo

ładowarka tauronu oczywiscie była offline i posiłkowalem sie domem prywantym (był na plugshare oznaczony ,weic zadzwonilem, nie bylo problemu)
45min ładowania i powrot
70% trasy z wiatrem, 15% trasy za busem, dojechałem w 80-85minut
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

Jakim prądem ładowałeś u plugszara? Płaci się coś tym ludkom?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Dede »

Dzisiaj przyszła wtyczka. Dodaje schemat podłączenia środku wtyczce.
Model 16A type2 connector
PE-680Ω-PP
PE-680Ω-100Ω-100Ω-1N4007-CP

Rezystory wszystkie 0,5W
Załączniki
20210413_095616_copy_694x723.jpg
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: miki »

Dede pisze:
13 kwie 2021, 10:08
Dzisiaj przyszła wtyczka. Dodaje schemat podłączenia środku wtyczce.
Model 16A type2 connector
PE-680Ω-PP
PE-680Ω-100Ω-100Ω-1N4007-CP

Rezystory wszystkie 0,5W
Ja pierniczę, ale rzeźba...
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Dede »

miki pisze:
13 kwie 2021, 12:58
Dede pisze:
13 kwie 2021, 10:08
Dzisiaj przyszła wtyczka. Dodaje schemat podłączenia środku wtyczce.
Model 16A type2 connector
PE-680Ω-PP
PE-680Ω-100Ω-100Ω-1N4007-CP

Rezystory wszystkie 0,5W
Ja pierniczę, ale rzeźba...
Mogli to lepiej zrobić Chińczycy, dobrze ze jest tylko 12V na rezystorach.

Muszę zobaczyć czy tą wtyczkę muszę skrócić bo było informacje ze za długie i nie załącza ładowarkę.
szczur333 pisze:
01 wrz 2020, 18:22

a ja sie dzis wziałem za zintegrowanie guzika, i jest jak fabryka

Obrazek
Po co przełącznik i jakie sa plusy jego?
Moge poprosić o schemat jak go podłączyć?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2021, 15:48 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

jesli masz krótki adapter do kabla to faktycznie nie jest potrzebny włacznik

włacznik jest potrzebny jesli masz długi adapter do słupka bo jak wepniesz bez guzika to ci wtyk zablokuje i nie wyjmiesz

wlacznik montujesz tam gdzie jest sygnał (jest schemat chyba w tym watku gdzies)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Właśnie popełniłem mod końcówki wtyczki pozwalający na ładowanie ze słupków nowszych generacji, gdzie bolec blokujący, niczym e-bike bez stopki - szuka oparcia. I takie oparcie bolca daje taki plastykowy dynks wkręcany do czoła wtyczki:
Obrazek
Obrazek

Bolec atakuje jedynie odgórnie więc jedna podpora wystarczy. Przestawienie trybów ładowania ze słupka i z kabla polega na przykręcaniu i odkręcaniu tego dynksa. Rozwiązanie dziś przetestowane i wydaje się świetnie spełniać swoją rolę.

Natomiast wczoraj miałem okazje się ładować wprost ze słońca (przynajmniej tak głosił napis na tabliczce w pewnej przydomowej stacji):
Obrazek

Edyta: Co do wyciągania wtyczki jak się zablokuje to może być z tego niezła przygoda jak trzeba po całej galerii szukać technika i prosić go by na chwilę wyłączył zasilanie w szafie i on najpierw musi po kablach dojść do której szafy to zostało pociągnięte. Tak było, nie zmyślam.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2021, 21:11 przez irrss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

https://elektrowoz.pl/ladowarki/stacje- ... ia-energi/

Nieciekawie z tą kaucją 150, bo bywa że się nalicza kilka razy jeśli ładowanie się nie powiedzie.
ODPOWIEDZ