dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Z tego co kojarzę to jest norma w Norwegii.
Może będzie jakaś zachęta do oddawania lub wstrzymania się z ładowaniem (tańsze ładowanie).
Poza tym cykle "0" - 100% skracają życie akumulatora.
Nie zbyt długie cykle ładowania w ciągu dnia (między 40% a 60%)
Zatrzymuje się podpinam ( bo przecież ładowarki są "wszędzie").
Do pełna po powrocie do domu.
Nie jest to tak komfortowe jak kilkaset km ON lub Pb w baku ale z LPG już trzeba podobnie cyrklować.
Moim zdaniem ma to przyszłość choć wymaga zmiany przyzwyczajeń.
Może będzie jakaś zachęta do oddawania lub wstrzymania się z ładowaniem (tańsze ładowanie).
Poza tym cykle "0" - 100% skracają życie akumulatora.
Nie zbyt długie cykle ładowania w ciągu dnia (między 40% a 60%)
Zatrzymuje się podpinam ( bo przecież ładowarki są "wszędzie").
Do pełna po powrocie do domu.
Nie jest to tak komfortowe jak kilkaset km ON lub Pb w baku ale z LPG już trzeba podobnie cyrklować.
Moim zdaniem ma to przyszłość choć wymaga zmiany przyzwyczajeń.
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
U nas są lata zaniedbań, już teraz czasami jest za dużo paneli na naszą siec. Myślę ze jeszcze rok, dwa i nie będzie już zgody na kolejne projekty PV.
U znajomego falownik często odłącza siec bo jest już za duże napięcie rzędu 250V...
U znajomego falownik często odłącza siec bo jest już za duże napięcie rzędu 250V...
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
I czy w takim układzie kilka aut podłączonych do sieci gdzieś niedaleko nie rozwiązuje tego problemu?
Pobierają ile się da bo jest za dużo.
Fakt że mamy lata zaniedbań ale Niemcy też nie zawsze sobie radzą - zdarzało się że płacili za zużywanie energii.
Mam wrażenie że obecnie nie ma problemu z brakiem energii ale jest problem z jej przechowywaniem.
Tempo w jakim firmy i całe państwa idą w kierunku elektromobilności wskazuję na coś więcej.
Wyścig się rozpoczął.
Każdy chce jak największy kawałek tortu bo sprzedaż będzie napędzana ustawowo.
Pobierają ile się da bo jest za dużo.
Fakt że mamy lata zaniedbań ale Niemcy też nie zawsze sobie radzą - zdarzało się że płacili za zużywanie energii.
Mam wrażenie że obecnie nie ma problemu z brakiem energii ale jest problem z jej przechowywaniem.
Tempo w jakim firmy i całe państwa idą w kierunku elektromobilności wskazuję na coś więcej.
Wyścig się rozpoczął.
Każdy chce jak największy kawałek tortu bo sprzedaż będzie napędzana ustawowo.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jeśli będę ładować auto pod domem za swoje to będę oddawać na parkingu komuś? Jak sobie wyobrażasz rozliczanie takiego systemu ? Bezprzewodowo? Wg jakich stawek ...? Jedynie sensowne jest ładować auto na parkingu krytym panelami ale to wymaga ogromnej ilości paneli na jedno auto do szybkiego ładowania...A w to ktoś musi zainwestować więc nie będzie to darmowe...gość pisze: ↑14 paź 2020, 13:23Mam wrażenie że to trochę większy projekt, tworzony na potrzeby odnawialnych źródeł.
Myślę że samochody nie tylko będą pobierać prąd z sieci ale również go do niej oddawać.
Taki rozproszony magazyn energii kupiony i fundowany przez obywateli.
Pewnie będzie coś na zachętę - ulgi, dopłaty, przywileje (jak teraz 80% w sieci z fotowoltaiką).
Samochody stosunkowo dużo czasu spędzają na parkingach.
Jeśli pojazd będzie pobierał lub oddawał prąd w zależności od obciążenia sieci i stopnia naładowania to może się nieźle spinać z wiatrem i słońcem.
Zresztą...ludzkość nie potrafi efektywnie poradzić sobie z koroną więc jakoś nie widzę globalnego systemu wymiany energii...
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jak to widzę?
Rachunek na koniec miesiąca.
Możliwość wyboru priorytetu ładowania taniej i wolno lub szybko i drożej, ładowanie w szczycie energetycznym drożej w dołku tanio.
Energia oddana w szczycie droższa niż ta pobrana w dołku.
Presją finansowa sprawi że ludzie sami będą chcieli oddawać prąd do sieci żeby rachunek był niższy.
System dający wybór ale sugerujący jak działać.
Rachunek na koniec miesiąca.
Możliwość wyboru priorytetu ładowania taniej i wolno lub szybko i drożej, ładowanie w szczycie energetycznym drożej w dołku tanio.
Energia oddana w szczycie droższa niż ta pobrana w dołku.
Presją finansowa sprawi że ludzie sami będą chcieli oddawać prąd do sieci żeby rachunek był niższy.
System dający wybór ale sugerujący jak działać.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przecież takie rzeczy jak wymiana energii przy użyciu aku z samochodów już jest. Nawet za to otrzymujesz kase a firma wykorzystuje twój samochód. Dotyczy to głównie firm w Dani, norwegii, gdzie są floty elektryków, które stoją nie wykorzystane, gdy się ich nie używa.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
I to ma przyszłość.
Myślę że bez tego ten szalony plan "Unia Europejska zero emisyjna" nie ma szans.
To będzie powszechne za jakieś 10 lat.
Wcześniej jednak miliony zostaną przebimbane na projekty które będą chciały naśladować Tesle ale nie będzie w nich Musk 'a
Myślę że bez tego ten szalony plan "Unia Europejska zero emisyjna" nie ma szans.
To będzie powszechne za jakieś 10 lat.
Wcześniej jednak miliony zostaną przebimbane na projekty które będą chciały naśladować Tesle ale nie będzie w nich Musk 'a
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
AGAIN : Jeśli będę ładować auto pod domem za swoje to będę oddawać na parkingu komuś? Jak sobie wyobrażasz rozliczanie takiego systemu ? Bezprzewodowo?
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Samochód ma swój indywidualny numer.
Urządzenie zliczające ile w niego weszło ile wyszło jest na słupku lub w aucie.
Dodatkowo w telefonie masz apke do podglądu.
Czy to takie trudne?
Zliczanie kW przesyłanie informacji bezprzewodowo.
Jak w liczniku na ścianie.
Tylko w dwie strony.
Za ustalone stawki.
Jak ogniwa PV robią prąd i przesyłają do sieci to ktoś się martwi że sąsiad zużyje i nie będzie jak odebrać i jak to będzie rozliczone?
Jak dla mnie to analogiczna sytuacja.
Ja mam 90% aku i podpinam się ktoś kto ma 20% a musi zaraz jechać więc moje ładowanie jest zatrzymane bo on płaci więcej za priorytet.
Jak energii jest za mało to mogę mu nawet odsprzedać.
Pod koniec okresu rozliczeniowego płace mniej.
Urządzenie zliczające ile w niego weszło ile wyszło jest na słupku lub w aucie.
Dodatkowo w telefonie masz apke do podglądu.
Czy to takie trudne?
Zliczanie kW przesyłanie informacji bezprzewodowo.
Jak w liczniku na ścianie.
Tylko w dwie strony.
Za ustalone stawki.
Jak ogniwa PV robią prąd i przesyłają do sieci to ktoś się martwi że sąsiad zużyje i nie będzie jak odebrać i jak to będzie rozliczone?
Jak dla mnie to analogiczna sytuacja.
Ja mam 90% aku i podpinam się ktoś kto ma 20% a musi zaraz jechać więc moje ładowanie jest zatrzymane bo on płaci więcej za priorytet.
Jak energii jest za mało to mogę mu nawet odsprzedać.
Pod koniec okresu rozliczeniowego płace mniej.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Pytanie dlaczego ja jako właściciel samochodu miałbym się na to godzić?Wspomniane większe zużycie akumulatora jak i innych elementów ładowarki itp.Sprzedaży energii w takiej formie nigdy nie będzie.
Prędzej zrobią lokalne banki energii a kosztami budowy/obsługi/konserwacji obciążą odbiorcę końcowego.
Prędzej zrobią lokalne banki energii a kosztami budowy/obsługi/konserwacji obciążą odbiorcę końcowego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jeśli będzie jeden dostawca energii i jeden system stawek to może by to było wykonalne . Ale dostawców energii będzie zapewne wielu i operatorów ładowarek będzie wielu. Wątpię w działanie tego systemu. Zwłaszcza w sytuacji kiedy załaduje prądem droższym i będę miał sprzedać go taniej bo taka stawkę będzie miał operator na parkingu. Już pomijam zarządzanie sterowaniem mocą dla nawet nie kraju ale województwa...To utopia . Zwłaszcza w kraju gdzie cyfryzacja od lat wygląda jak studnia bez dna dla sypanej w nią kasy
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące)
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Powiem to tak-jeśli do tego dojdzie to niech sobie zabierają licznik.
Odbiegamy od tematu
Coś ktoś?
@Szczur333 jak tam chademo kombinujesz coś?
Odbiegamy od tematu
Coś ktoś?
@Szczur333 jak tam chademo kombinujesz coś?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ja nic nie zrobie bo nie jestem elektronikiem - moja rola ogranicza sie do zlozenia tego ze schematu i kupienia kontrolera od PatrykS
w miedzy czasie zamowilem 3 ładowarki regulowane wiec bede mogl zrobic probe ładowania 60-70A (tyle bms powinien wytrzymac)
tak czy inaczej z tą 30A co mialem juz ładowalo sie w miare szybko a 30A tam raczej nie bylo bo z gniazdka jadło 2100W, jesli te regulowane bedą wg specs max 2900W) to jest szansa ze realnie bede miał 2,5kW ładowanie z jednej - czyli prawie 20% szybciej niz na poprzedniej
w miedzy czasie zamowilem 3 ładowarki regulowane wiec bede mogl zrobic probe ładowania 60-70A (tyle bms powinien wytrzymac)
tak czy inaczej z tą 30A co mialem juz ładowalo sie w miare szybko a 30A tam raczej nie bylo bo z gniazdka jadło 2100W, jesli te regulowane bedą wg specs max 2900W) to jest szansa ze realnie bede miał 2,5kW ładowanie z jednej - czyli prawie 20% szybciej niz na poprzedniej
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
osobiście nie widzę tego nawet za 10 lattkoko pisze: ↑14 paź 2020, 20:09Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące)
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
przeciez byla afera jakis czas temu w jakiejs spoldzielni ze parzyste numery mieszkan mogly wlaczac pranie w godzinach 8-14 a nieparzyste 14-20 czy cos takiegopxl666 pisze: ↑15 paź 2020, 11:57osobiście nie widzę tego nawet za 10 lattkoko pisze: ↑14 paź 2020, 20:09Przecież energetyka już teraz przygotowuje się do montażu "inteligentnych" liczników prądu , które będą miały możliwość zdalnego sterowania waszymi odbiornikami energii, w zależności od obciążenia sieci. Zasada jest prosta, jest nadmiar prądu, włączysz (lub automat włączy) np. żelazko, pralkę, lub inny odbiornik energii wymagający większego prądu. Brak prądu w sieci, takie urządzenia będą blokowane (oczywiście te urządzenia będą miały stosowne układy sterujące)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
https://www.prawo.pl/biznes/inteligentn ... 19432.htmlInteligentne liczniki do 2026 r.
Nowelizacja zakłada, że operatorzy systemów dystrybucyjnych będą musieli wyposażyć do 31 grudnia 2026 r. w inteligentne liczniki 80 proc. swoich obiorców, podłączonych do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV. Oznacza to, że do tego dnia zostaną zamontowane u ok. 14 mln z 17,5 mln obecnych odbiorców prądu. Pierwsze 5 proc. odbiorców ma je dostać już w 2019 r.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
to wszystko wygląda świetnie na papierze albo jak osły z wiejskiej podnoszą rąsie . w praktyce wygląda jak budowę reaktora , nie powstanie w ciągu 25lat ale już prezes i przydupasy ze spółki szybko powołanej w tym celu orzą srogą kasę
niezależnie od tego co sobie łunia wymyśli , za 20 lat nadal będą w tym kraju jeździć dizle a przywoływany przez tkoko internet of things to dalekie sajens fikszyn zależne w 100% od 5g albo i nowszego standardu sieciowego . liczniki zdalne już zapowiadali w tauronie 5 lat temu a nadal chodzą spisywacze a tauron wysyła prognozy - zawsze zawyżane bo 100 od każdego odbiorcy to darmowy kredyt dla taurona .
możecie mnie wyzywać od czarnowidza ale ja hołduję zasadzie że optymista widzi ze świat stoi przed nim otworem a realista wie co to za otwór...
niezależnie od tego co sobie łunia wymyśli , za 20 lat nadal będą w tym kraju jeździć dizle a przywoływany przez tkoko internet of things to dalekie sajens fikszyn zależne w 100% od 5g albo i nowszego standardu sieciowego . liczniki zdalne już zapowiadali w tauronie 5 lat temu a nadal chodzą spisywacze a tauron wysyła prognozy - zawsze zawyżane bo 100 od każdego odbiorcy to darmowy kredyt dla taurona .
możecie mnie wyzywać od czarnowidza ale ja hołduję zasadzie że optymista widzi ze świat stoi przed nim otworem a realista wie co to za otwór...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Kilka prostych przypadków bezproblemowych wzajemnych rozliczeń
1. bankomaty - wpłacasz i wypłacasz gdzie chcesz i kiedy chcesz.
2. VIA TOOL - jeździsz po drogach rozliczany na bieżąco.
3. telefony komórkowe - raczej nie ma problemu by rozliczać na bieżąco wpłaty/wypłaty/rozmowy.
i wiele podobnych rozliczeń, np. bilety, hulajnogi/rowery na wynajem itd
Dlaczego widzisz problem w podobnym rozliczeniu w przypadku prądu, wystarczy karta bankowa?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
podane przykłady polegają na rozliczaniu u jednego operatora to raz , dwa, jak ktoś już wspomniał - kto będzie płacić za amortyzacje akumulatora który w takim przypadku będzie się zużywać co najmniej dwa razy szybciej .tkoko pisze: ↑16 paź 2020, 8:44Kilka prostych przypadków bezproblemowych wzajemnych rozliczeń
1. bankomaty - wpłacasz i wypłacasz gdzie chcesz i kiedy chcesz.
2. VIA TOOL - jeździsz po drogach rozliczany na bieżąco.
3. telefony komórkowe - raczej nie ma problemu by rozliczać na bieżąco wpłaty/wypłaty/rozmowy.
i wiele podobnych rozliczeń, np. bilety, hulajnogi/rowery na wynajem itd
Dlaczego widzisz problem w podobnym rozliczeniu w przypadku prądu, wystarczy karta bankowa?
pisałem wcześniej - jeśli załadujesz auto u siebie w domu na swojej taryfie i koszt kwh będzie x a na parkingu operator zaproponuje odkupienie od ciebie twojej kwh za x-5% to co ? sprzedasz ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Bank - operator A, bankomat - operator B, karta - operator C, gdzie masz tu jednego operatora.pxl666 pisze: ↑16 paź 2020, 9:56podane przykłady polegają na rozliczaniu u jednego operatora to raz , dwa, jak ktoś już wspomniał - kto będzie płacić za amortyzacje akumulatora który w takim przypadku będzie się zużywać co najmniej dwa razy szybciej .
pisałem wcześniej - jeśli załadujesz auto u siebie w domu na swojej taryfie i koszt kwh będzie x a na parkingu operator zaproponuje odkupienie od ciebie twojej kwh za x-5% to co ? sprzedasz ?
Masz na stacji benzynowej jakiś problem z ceną paliwa, więc niby dlaczego miałbyś mieć w przystosowanym do takich operacji słupku z wtyczką (wyświetlacz, terminal płatniczy).
Co do tego czy sprzedasz, to masz wybór jak w kantorze. Zechcesz sprzedać zbędne pieniądze (energię załadowaną po promocyjnej/darmowej stawce), to sprzedasz, nie zechcesz, to nikt Cię do tego nie zmusi
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przy tej metodzie, nikt wieczorem nie sprzeda... Aby odwzorowac cene zależną od tego ile oddajemy do systemu, to ta cena musiałaby się zmieniac kilkanascie/ dziesiątki razy dziennie.
Dlatego to jest utopia...
Dlatego to jest utopia...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przecież to tak nie będzie funkcjonować. Nawet przy dzisiejszym "skomputeryzowaniu", będzie popyt to sieci kupią prąd, tak jak teraz kupują np. za granicą. Będzie nadmiar prądu, nie kupią bo po co. Cena będzie płynna, tak jak teraz płynny jest kurs złotego (i każdej transakcji tego typu), a czy kupią prąd za granicą czy w kraju, to jest "szczegół". Co do sprzedawania prądu wieczorem. Jeżeli codziennie parkuję w centrum na darmowym stanowisku z prądem za darmo, w płatnej strefie parkowania, a wiem że po przyjeździe do domu nie będę już jechał autem, to jaki problem oddać za pieniądze 60 czy nawet 80% pojemności aku, byle tylko móc rano dojechać do darmowego prądu.WojtekErnest pisze: ↑16 paź 2020, 15:56Przy tej metodzie, nikt wieczorem nie sprzeda... Aby odwzorowac cene zależną od tego ile oddajemy do systemu, to ta cena musiałaby się zmieniac kilkanascie/ dziesiątki razy dziennie.
Dlatego to jest utopia...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
skąd pomysł ze prąd będzie darmowy ??? przecież dramatycznie wzrośnie popyt a w pl gdzie większość bloków jest już na wymarciu , podaż spada . za 20 lat będziemy prąd kupować w większości zza granicy . popularność EV i paneli PV moim zdaniem rośnie ze względu na to ze O ILE rząd nie wymyśli podatku od mocy jaka masz na dachu , prąd który wyprodukujesz sobie ze słońca będzie cie kosztować tyle co inwestycja + amortyzacja elektrowni a nie tyle ile sobie wymyśli ówczesny tauron . nie wiem ilu kolegów na forum ma prąd na firmę ale kwh dla firm zdrożała w zależności od przydziału mocy i indywidualnej umowy o ponad 100% dla niektórych firm . koledzy którzy zużywają sporo kwh narzekają ze ceny im poszły w gore na tyle ze właśnie do firm zaczynają patrzeć w kierunku PV .
prąd nie będzie darmowy , nie będzie również taniał , nie wiem skąd takie pomysły ...
prąd nie będzie darmowy , nie będzie również taniał , nie wiem skąd takie pomysły ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jak na każdym domu będziesz miał instalację fotowoltaiczną, to w szczycie dnia ten prąd "wyjdzie nam uszami", a dystrybutorzy będą "szukać" każdego dostępnego "magazynu" prądu, ot taki paradoks. Oczywiście jak Ty będziesz go potrzebował to nadal będzie płatny
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ale nie będziesz miał , inwestycje w pv dla publiki obecnie są pompowane dotacjami . to się zresztą zaraz skończy jak sasinki się kapną ze deficyt przekroczył 1000% pkb a łunia już nie daje ełro bo w prlu 2020 nie ma praworządności . obecnie to tak nie wygląda ale jest bardzo wątpliwe ze gładko przejdziemy od węgla do czegoś innego bo po prostu nie mamy jak a energetyka węglowa stara już się sypie a nowa jest de facto nieopłacalna w budowie , chyba ze olejemy limity emisji i inne takie bzdury ...
pv rozproszone już wychodzi gdzieniegdzie uszami jak kilka domów ma elektrownie na końcu linii i napięcie wzrasta powyżej 250v falowniki się poprostu wyłączają . natomiast firmy gdzie zainstalowano np 50kw nagle dostają z ZE rachunek za produkcje mocy biernej który wynosi więcej niż zysk z wyprodukowanej energii .
te problemy to nie przyszłość tylko teraźniejszość
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Właśnie o tym piszę, gdyby na tej ulicy było ze 100 aut elektrycznych, nie byłoby problemu, odpowiednia elektronika załatwiła by sprawę, a dla właściciela instalacji fotowoltaicznej nie ma to znaczenia czy wyłączy mu elektrownia, czy doładuje komuś samochód za darmo, dodatkowo nie płacąc mocy biernej.pxl666 pisze: ↑16 paź 2020, 18:56..... pv rozproszone już wychodzi gdzieniegdzie uszami jak kilka domów ma elektrownie na końcu linii i napięcie wzrasta powyżej 250v falowniki się poprostu wyłączają . natomiast firmy gdzie zainstalowano np 50kw nagle dostają z ZE rachunek za produkcje mocy biernej który wynosi więcej niż zysk z wyprodukowanej energii .
te problemy to nie przyszłość tylko teraźniejszość
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ok zgodzę się ze w rzeczywistości SF to by mogło tak wyglądać , ale nie w naszej .
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
po ponad miesiacu czekania na ładowarke 0-30A chinczyk napisał ze max 20A moze mi wyslac mimo ze ponoc wyslal paczke 10 pazdziernika (28 dostalme info ze cancelled) tracking był wczesniej
troche parodia - bo pytalem specjalnie pare razy czy maja 30A bo inni juz nie mieli a zapewniał ze ma tylko ze uzywane
takze w tym roku nie naładuje sie chyba duzym pradem
troche parodia - bo pytalem specjalnie pare razy czy maja 30A bo inni juz nie mieli a zapewniał ze ma tylko ze uzywane
takze w tym roku nie naładuje sie chyba duzym pradem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Orlen wlasnie wprowadzil oplaty za ladowanie oraz postoj :
AC 1,43 PLN/kWh
DC 50 kW 1,99 PLN/kWh
DC (˃50)/100/150kW 2,39 PLN/kWh
Postój 0,4 PLN/min (Opłata naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy AC)
AC 1,43 PLN/kWh
DC 50 kW 1,99 PLN/kWh
DC (˃50)/100/150kW 2,39 PLN/kWh
Postój 0,4 PLN/min (Opłata naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy AC)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
narazie na 5 ładowarkach tylkoWojtekErnest pisze: ↑09 gru 2020, 23:08Orlen wlasnie wprowadzil oplaty za ladowanie oraz postoj :
AC 1,43 PLN/kWh
DC 50 kW 1,99 PLN/kWh
DC (˃50)/100/150kW 2,39 PLN/kWh
Postój 0,4 PLN/min (Opłata naliczana po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy DC o mocy 50/100/150 kW lub po 60 minutach dla złączy AC)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
i jeszcze PONOĆ trzeba miec 200zł zaladowaną apke zeby zaczac wogole ładowac - co za absurd
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
I juz są doniesienia o błędach w obciążaniu konta....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
przecież to było darmowe tylko po to aby uwarunkować użytkowników . dziwi mnie wasza wiara że coś jest za darmo , zwłaszcza tankowanie pojazdu ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ja sie podładuje za 3zł, tylko bede miec zamrozone 250-300zł w sezonie bo przeciez nie bede z apki wyplacał i wpłacał co chwila
opłata w krakowie jest tez bez sensu na jednej stacji, bo poprostu ktos pojedzie na drugą bo są w miare blisko, wiekszy sens jakby wprowadzili tam gdzie nie ma innych ładowarek w poblizu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
no i w krk wszystkie orleny płatne juz
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Kupiłem adapter do ładowania będę miał za nie długo.
Zastanawiam dla czego na innych stacjach działa a na innych u wasz nie działa ładowanie.
Info z neta:
Przy ładowaniu AC, wartość rezystora pomiędzy PP a PE wewnątrz każdej wtyczki męsko-żeńskiego kabla, łączącego gniazdo EVSE z gniazdem EV, lub kabla wyprowadzonego z EVSE
Różne wartości tej rezystancji generują informację, która wchodzi w skład bardziej rozbudowanego sygnału sterującego CP przekazywanego pomiędzy EV i EVSE.
Próbował ktoś zmienić rezystację jeśli ładowarka nie załącza i jaką rezystację zastosować?
Zastanawiam dla czego na innych stacjach działa a na innych u wasz nie działa ładowanie.
Info z neta:
Przy ładowaniu AC, wartość rezystora pomiędzy PP a PE wewnątrz każdej wtyczki męsko-żeńskiego kabla, łączącego gniazdo EVSE z gniazdem EV, lub kabla wyprowadzonego z EVSE
Różne wartości tej rezystancji generują informację, która wchodzi w skład bardziej rozbudowanego sygnału sterującego CP przekazywanego pomiędzy EV i EVSE.
Próbował ktoś zmienić rezystację jeśli ładowarka nie załącza i jaką rezystację zastosować?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
teraz mozna jechac
10-90% pewnie w 20min
10-90% pewnie w 20min
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
I po takim ładowaniu można śmigać z zimowe trasy - cała maszynka rozgrzana
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
A w lato jak będzie rozgrzana.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
pierwsza trasa dzis
do dębicy (77km) jechałem ponad 2godziny CALY CZAS POD WIATR, (bateria 83,5V @ 68V) w dodatku niedziela i w kierunku dębicy nie widzialem ani jednego busa/tira wiec jechalem solo
ładowarka tauronu oczywiscie była offline i posiłkowalem sie domem prywantym (był na plugshare oznaczony ,weic zadzwonilem, nie bylo problemu)
45min ładowania i powrot
70% trasy z wiatrem, 15% trasy za busem, dojechałem w 80-85minut
do dębicy (77km) jechałem ponad 2godziny CALY CZAS POD WIATR, (bateria 83,5V @ 68V) w dodatku niedziela i w kierunku dębicy nie widzialem ani jednego busa/tira wiec jechalem solo
ładowarka tauronu oczywiscie była offline i posiłkowalem sie domem prywantym (był na plugshare oznaczony ,weic zadzwonilem, nie bylo problemu)
45min ładowania i powrot
70% trasy z wiatrem, 15% trasy za busem, dojechałem w 80-85minut
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jakim prądem ładowałeś u plugszara? Płaci się coś tym ludkom?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Dzisiaj przyszła wtyczka. Dodaje schemat podłączenia środku wtyczce.
Model 16A type2 connector
PE-680Ω-PP
PE-680Ω-100Ω-100Ω-1N4007-CP
Rezystory wszystkie 0,5W
Model 16A type2 connector
PE-680Ω-PP
PE-680Ω-100Ω-100Ω-1N4007-CP
Rezystory wszystkie 0,5W
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Mogli to lepiej zrobić Chińczycy, dobrze ze jest tylko 12V na rezystorach.
Muszę zobaczyć czy tą wtyczkę muszę skrócić bo było informacje ze za długie i nie załącza ładowarkę.
Po co przełącznik i jakie sa plusy jego?
Moge poprosić o schemat jak go podłączyć?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2021, 15:48 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
jesli masz krótki adapter do kabla to faktycznie nie jest potrzebny włacznik
włacznik jest potrzebny jesli masz długi adapter do słupka bo jak wepniesz bez guzika to ci wtyk zablokuje i nie wyjmiesz
wlacznik montujesz tam gdzie jest sygnał (jest schemat chyba w tym watku gdzies)
włacznik jest potrzebny jesli masz długi adapter do słupka bo jak wepniesz bez guzika to ci wtyk zablokuje i nie wyjmiesz
wlacznik montujesz tam gdzie jest sygnał (jest schemat chyba w tym watku gdzies)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Właśnie popełniłem mod końcówki wtyczki pozwalający na ładowanie ze słupków nowszych generacji, gdzie bolec blokujący, niczym e-bike bez stopki - szuka oparcia. I takie oparcie bolca daje taki plastykowy dynks wkręcany do czoła wtyczki:
Bolec atakuje jedynie odgórnie więc jedna podpora wystarczy. Przestawienie trybów ładowania ze słupka i z kabla polega na przykręcaniu i odkręcaniu tego dynksa. Rozwiązanie dziś przetestowane i wydaje się świetnie spełniać swoją rolę.
Natomiast wczoraj miałem okazje się ładować wprost ze słońca (przynajmniej tak głosił napis na tabliczce w pewnej przydomowej stacji):
Edyta: Co do wyciągania wtyczki jak się zablokuje to może być z tego niezła przygoda jak trzeba po całej galerii szukać technika i prosić go by na chwilę wyłączył zasilanie w szafie i on najpierw musi po kablach dojść do której szafy to zostało pociągnięte. Tak było, nie zmyślam.
Bolec atakuje jedynie odgórnie więc jedna podpora wystarczy. Przestawienie trybów ładowania ze słupka i z kabla polega na przykręcaniu i odkręcaniu tego dynksa. Rozwiązanie dziś przetestowane i wydaje się świetnie spełniać swoją rolę.
Natomiast wczoraj miałem okazje się ładować wprost ze słońca (przynajmniej tak głosił napis na tabliczce w pewnej przydomowej stacji):
Edyta: Co do wyciągania wtyczki jak się zablokuje to może być z tego niezła przygoda jak trzeba po całej galerii szukać technika i prosić go by na chwilę wyłączył zasilanie w szafie i on najpierw musi po kablach dojść do której szafy to zostało pociągnięte. Tak było, nie zmyślam.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2021, 21:11 przez irrss, łącznie zmieniany 1 raz.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
https://elektrowoz.pl/ladowarki/stacje- ... ia-energi/
Nieciekawie z tą kaucją 150, bo bywa że się nalicza kilka razy jeśli ładowanie się nie powiedzie.
Nieciekawie z tą kaucją 150, bo bywa że się nalicza kilka razy jeśli ładowanie się nie powiedzie.