dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ogolnie to ten wtyk type2 to poprostu wtyk 3 fazowy z uziemieniem z dwoma dodatkowymi pinami do komunikacji, komunikacje trzeba oszukac stostując odpowiednie rezystory/przekazniki/włacznik
https://pl.aliexpress.com/item/40002806 ... 5c0fmvbXLs
sam wtyk/gniazdo mozna kupic troche taniej, w EU na ebayu mozna kupuic u goscia z chorwacji w podobnej cenie tyle ze on sam drukuje cały wtyk, wiec wole chwile dluzej poczekac i miec oryginalnego mennekesa ktorego sprzedam w razie czego, chociaz juz pewnie zostanie u mnie
mozna tez samemu wydrukowac ale w necie nigdzie nie znalazlem plików
https://pl.aliexpress.com/item/40002806 ... 5c0fmvbXLs
sam wtyk/gniazdo mozna kupic troche taniej, w EU na ebayu mozna kupuic u goscia z chorwacji w podobnej cenie tyle ze on sam drukuje cały wtyk, wiec wole chwile dluzej poczekac i miec oryginalnego mennekesa ktorego sprzedam w razie czego, chociaz juz pewnie zostanie u mnie
mozna tez samemu wydrukowac ale w necie nigdzie nie znalazlem plików
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
1 lipca ktos wrzucil dopiero, ja adapter chyba 3 dni wczesniej zamowilem
ale trudno, przynajmniej mam nadzieje ze bedzie zrobiony dobrze i nie bede miał problemow
ale trudno, przynajmniej mam nadzieje ze bedzie zrobiony dobrze i nie bede miał problemow
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Noż ku.... a ja tego pół roku kiedyś szukałem
@Szczur333 zamawiałeś wersje krótszą czy standard?
@Szczur333 zamawiałeś wersje krótszą czy standard?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
zamowilem dokladnie to z tego linka (chyba krotka) - dodatkowo woze ze sobą 2-3m przeluzacz i sama ładowarka ma kabel z 1,5m
mysle ze nwet bez przedluzacz by stykło, tyle ze na przedluzsze zamontowalem lcd A/V/W/kWh i widze na bieząco pobór i calosciowe zużycie (przyda sie jak bede miał ładowarke regulowaną 0-25A)
mysle ze nwet bez przedluzacz by stykło, tyle ze na przedluzsze zamontowalem lcd A/V/W/kWh i widze na bieząco pobór i calosciowe zużycie (przyda sie jak bede miał ładowarke regulowaną 0-25A)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@szczur333-chodziło mi o długość samego wtyku tzn.tej części co wchodzi do gniazda.Masz długi wtyk standardowy który pasuje tylko do gniazda.Jeśli będzie stacja z przewodem tylko,to na 90% nie będzie prawidłowego styku i się nie naładujesz.Ludkowie sami skracają te wtyczki o jakieś 1cm żeby pasowały do gniazda jak i do wtyczki.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
na fotach producenta wydawała sie mniejsza
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Upss . Wozic takie cudo na plecach to wyzwanie .Ciekawe co jest w środku tego wynalzku.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
1. waga 4kg
2. prawdopobodnie ładowarka jest programowalna ale programator/pinout posiada tylko producent wiec tu nic nie dam rady zrobic
3. grube kable waza co najmniej 0,5-0,6kg
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Wszystko zalane masą-z jednej strony fajnie bo i wilgoć nie złapie i antywstrząsowe,z drugiej nic nie pogrzebiesz...
Szkoda że nie dali potka do regulacji napięcia,trza się dobrze zastanowić czy nasz aku ma już docelowe napięcie czy będziemy zmieniać.
Ważne żeby służyła długo i bezawaryjnie.
Co do programowania to myślę że znalazłby się spec na forum który by to rozgryzł ale teraz to nikt nie ma czasu bo czas to pieniądz.
Szkoda że nie dali potka do regulacji napięcia,trza się dobrze zastanowić czy nasz aku ma już docelowe napięcie czy będziemy zmieniać.
Ważne żeby służyła długo i bezawaryjnie.
Co do programowania to myślę że znalazłby się spec na forum który by to rozgryzł ale teraz to nikt nie ma czasu bo czas to pieniądz.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
IP67 - wodoodporna do 1metra - na YT są filmy jak wkłądaja te ładowarke całą do wody i dziala
Gydyby uciąc uszy mocujące w głownej czesci, a tą przykrecana zrobic na nowo tylko bez uszu i mniejszą, do tego krotsze kable, spokojnie daloby sie zejsc z wymiarow, i mysle ze z 10% z wagi
kable maja 180cm okolo i 10-11mm srenicy (silikonowe na 100%)
Edit
goła ładowarka bez kabli 3180gram
edit2
jak ktos planuje te ładowarke to pod rączką do przenoszenia nie ma zadnych uszczelek, wiec trzeba by silikonem zalac dla pewnosci (no chyba ze nie bedzie ładował w mocnym deszczu itp)
Gydyby uciąc uszy mocujące w głownej czesci, a tą przykrecana zrobic na nowo tylko bez uszu i mniejszą, do tego krotsze kable, spokojnie daloby sie zejsc z wymiarow, i mysle ze z 10% z wagi
kable maja 180cm okolo i 10-11mm srenicy (silikonowe na 100%)
Edit
goła ładowarka bez kabli 3180gram
edit2
jak ktos planuje te ładowarke to pod rączką do przenoszenia nie ma zadnych uszczelek, wiec trzeba by silikonem zalac dla pewnosci (no chyba ze nie bedzie ładował w mocnym deszczu itp)
Ostatnio zmieniony 08 lip 2020, 21:23 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Podoba mi się chłodzenie trafa . Z tą masą to jest i inny problem ... jak coś padnie nie naprawisz . To czarne "pudełko" przy bezpiecznikach to przekaznik 40A ?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
pierwsze ładowanie w domu na probe
ładowarka niby ma 30A
lcd pokazywał 22A
watomierz (przekłamania max 2%) 2050W na poczatku (72V) max kolo 80V na baterii 2130W ( pobor sugeruje ze ładowarka daje 25-27A max)
ładowanie z 72V do 83V trwało równą godzine (od 81V jakos łaodwało tylko połową mocy (12-13A) (1070-1110W)
temp ogniw z otwartą skrzynką (jeszcze nie skrecilem) 35*C (20*C na zewn)
EDIT//
jak ktos chce chetnie sprzedam tę ładowarke
biore 35A
ładowarka niby ma 30A
lcd pokazywał 22A
watomierz (przekłamania max 2%) 2050W na poczatku (72V) max kolo 80V na baterii 2130W ( pobor sugeruje ze ładowarka daje 25-27A max)
ładowanie z 72V do 83V trwało równą godzine (od 81V jakos łaodwało tylko połową mocy (12-13A) (1070-1110W)
temp ogniw z otwartą skrzynką (jeszcze nie skrecilem) 35*C (20*C na zewn)
EDIT//
jak ktos chce chetnie sprzedam tę ładowarke
biore 35A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Wczorajsza trasa, mialem pojechac do krk i spowrotem (180km) skonczylo sie na lekkim objezdzie i wyniklo 305km, ladowarka 30A to bajka ale juz zaluje ze nie wzialem 35a, baterie mam 20s14p na vtc5, ogniwa nie grzeja sie zbyt mocno, mysle ze mozna by zrobic lekko wentylowana skrzynke bo cieplo z ogniw/balancera poprostu sie utrzymuje podczas rozladowania a pozniej podczas ladowania, wyjechalem kolo godziny 13 wrocilem 1:30, ogolnie spokojnie mozna by sie zamknac w 11,5h bo troche stalem bez celu w dwoch lokacjach
EDIT//
Ładowanie u znajomych i testowo na jednej stacji ładowania w zabierzowie (jest type2 i 230V) (free) - kolejny wypad jak przyjdzie adapter z type2 @ 230V
EDIT//
Ładowanie u znajomych i testowo na jednej stacji ładowania w zabierzowie (jest type2 i 230V) (free) - kolejny wypad jak przyjdzie adapter z type2 @ 230V
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
A watomierz po stronie AC czy DC?
Ja bym ciachnął te uszy będzie bardziej kompaktowa.
Daj znać jak przyjdzie adapter czy działa prawidłowo.
Ja bym ciachnął te uszy będzie bardziej kompaktowa.
Daj znać jak przyjdzie adapter czy działa prawidłowo.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Wg tego miernika powinienes uzupelnic plyny (w organizmie) 21 L
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@szczur333 : to sie smiało możesz przygotowywać do jazdy z tym kolegą : https://www.podrozerowerowe.info/index. ... ic=23625.0.
Gdzie jest ten punkt ładowania 220V w Zabierzowie ? ( masz jakies koordynaty gps )
Gdzie jest ten punkt ładowania 220V w Zabierzowie ? ( masz jakies koordynaty gps )
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
https://www.google.com/maps/place/Stacj ... 19.7976007
uruchomienie wymaga jakiejkolwiek karty zblizeniowej - ja mam zwykla debetówke zblizeniową (pewnie z telefonu nfc tez przejdzie)
edit//
watomierz po stronie LCD - kolorowy lcd z pamiecią zuzycia kWh, pokazuje z dokładnoscią 1-2% - mialem zamotnowane 3 - na kazdej fazie 1 przez rok czasu i zsumowanie kWh zgadzalo sie z licznikowymi
edit2//
uszów nie bedę ciął narazie bo gwarancje mam w razie czego, ale tylną płyte mam juz narysowaną w cadzie i wytne ją na cnc przy okazji
chinczyk daje 3 lata gw na te ładowarke
uruchomienie wymaga jakiejkolwiek karty zblizeniowej - ja mam zwykla debetówke zblizeniową (pewnie z telefonu nfc tez przejdzie)
edit//
watomierz po stronie LCD - kolorowy lcd z pamiecią zuzycia kWh, pokazuje z dokładnoscią 1-2% - mialem zamotnowane 3 - na kazdej fazie 1 przez rok czasu i zsumowanie kWh zgadzalo sie z licznikowymi
edit2//
uszów nie bedę ciął narazie bo gwarancje mam w razie czego, ale tylną płyte mam juz narysowaną w cadzie i wytne ją na cnc przy okazji
chinczyk daje 3 lata gw na te ładowarke
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Objechałem dzisaj kilkanascie punktow ładowania w Katowicach i okolicy ( Orlen , Tauron słupki , Tesla , Galerie Handlowe ) .
Generalnie pomysł szczur333 z przelotka Type2 na 230V wydaje sie obiecujacy jak kolwiek jedynie Galeria Handlowa miała dostepne gniazdka 220v w podziemnym parkingu i był obecny " prąd" . Tauron ma chyba najwięcej słupków ( gniazda Type2 ) ale jak tam uruchomic ładowanie to nie mam pojęcia .Zero instrukcji a moj telefon z Androidem 4 nie instaluje tej slicznej Apki ( podobnie z Orlenem ) . Automat/Słupek Orlenu jest jeszcze darmowy ( miałem szczescie zobaczyc ile meczył sie z aplikacja własciciel Hybrydy zeby uruchomic ładowanie ) i zliczanie jest od pobranych KWh a nie od minuty . Punkty Tesla Charger to kompletna Hydro-Zagadka jak dla mnie . Generalnie wychodzi ze jak nie masz Telefonu z Internetem to nie zatankujesz
Generalnie pomysł szczur333 z przelotka Type2 na 230V wydaje sie obiecujacy jak kolwiek jedynie Galeria Handlowa miała dostepne gniazdka 220v w podziemnym parkingu i był obecny " prąd" . Tauron ma chyba najwięcej słupków ( gniazda Type2 ) ale jak tam uruchomic ładowanie to nie mam pojęcia .Zero instrukcji a moj telefon z Androidem 4 nie instaluje tej slicznej Apki ( podobnie z Orlenem ) . Automat/Słupek Orlenu jest jeszcze darmowy ( miałem szczescie zobaczyc ile meczył sie z aplikacja własciciel Hybrydy zeby uruchomic ładowanie ) i zliczanie jest od pobranych KWh a nie od minuty . Punkty Tesla Charger to kompletna Hydro-Zagadka jak dla mnie . Generalnie wychodzi ze jak nie masz Telefonu z Internetem to nie zatankujesz
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przeglądam specyfikacje EV Type2 ( plus IEC62196 Typ2 z https://www.thingiverse.com/thing:4512882 ) i dochodze do wniosku ze to jakis kosmos cenowy . Piny z tego co widze to 6mm "prądowe" i 3mm komunikacyjne . Wydruk samej wtyczki to ok 100gr ABS ... tylko te piny to chyba tylko do tokarza bo są mocno niestandardowe ... chyba ze bannan piny 6mm by sie nadały . Przerabiał juz ktos temat wykonania takiego wytyku ?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ja zamowilem gotowca, leci juz ponad 3 tydzien, ale jutro powinien byc u mnie, jak dojdzie to chyba nie wytrzymam i sie do kielc wybiore przetestowac
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jak dojdzie to zrób pomiary tych pinow i rezystorów . 6 mm maja wtyki gwintowane z Tiga czy Mig-a tylko nie wiem jaka tam jest długość .
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
co do ceny to 260zł to duzo (sam wtyk chyba kolo 210zł), ale zobacz sobie ceny jakie były 5-6 lat temu - 300-350euro za taki adapter
EDIT//
wtorek 28 lipca - bede w Krakowie od okolo 10 do 17 - jakby ktos chciał przetestować ładowarke to pisac na PW
EDIT//
wtorek 28 lipca - bede w Krakowie od okolo 10 do 17 - jakby ktos chciał przetestować ładowarke to pisac na PW
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
waga cięzka
przewód gruby 3x2,5 + 2x0,5
gniazdo 230V gumowane - "głebokie" tylko na proste wtyczki, kątowa z ładowarki nie wchodzi niestety
przewód gruby 3x2,5 + 2x0,5
gniazdo 230V gumowane - "głebokie" tylko na proste wtyczki, kątowa z ładowarki nie wchodzi niestety
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
przejsciowka działa w ładowarkach bez kabla - czyli gdzie gdzie samo gniazdo i wymagane jest miec swój kabel - w ładowarce bmw i jakiejs darmowej na parkingu - z tym typem gniazda - wtyk jest za wysoki - pewnie zeszlifowanie by pomogło
zawsze mozna kupic gniazdo panelowe - do montazu - takie jak w autach jest - i od drugiej strony dac 230V - wtedy pewnie by działało
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
A nie mówiłem że długa wtyczka działa tylko w gniazdach
Ludkowie skracają te wtyczki o 10mm i wtedy działają i w gnieździe i wtyczce.
Bawię się trochę z tymi wtyczkami i możliwe że nie długo wrzucę na forum żeby sobie ludzie potestowali przód drukowany a tył z wtyczki 3f ale nie obiecuję jeszcze.
Zastanawia mnie tylko brak przełącznika w tych adapterach,zwykle był potrzebny....
Ludkowie skracają te wtyczki o 10mm i wtedy działają i w gnieździe i wtyczce.
Bawię się trochę z tymi wtyczkami i możliwe że nie długo wrzucę na forum żeby sobie ludzie potestowali przód drukowany a tył z wtyczki 3f ale nie obiecuję jeszcze.
Zastanawia mnie tylko brak przełącznika w tych adapterach,zwykle był potrzebny....
Ostatnio zmieniony 23 lip 2020, 20:06 przez Perszing1800, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@Perszing1800 : męskie gniazdo Type2 z linku który podawałem "wydaje" wydaje sie byc OK i będzie raczej pasować do Taurona,Orlenu i prawdopodobnie Tesla Charger. Pozostaje pytanie otwarte w temacie bolców bo one są niestandardowe ( to jest przykład jak zarobic i wydusic kase z elektromobilnosci ) 6mm i 3mm . Tu trzeba poczekac az szczur333 rozkreci wtyk i pomierzy długosci bolców i poda wartosci rezystorow do oszukania elektroniki w słupkach . Swoja drogą tą wtyczka z kablem to mozna sie niezle bronic wrecz powalic przeciwnika gdyby doszło do starcia kto pierwszy ma ładowac.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Schemat przejściówki jest dostępny w sieci,już z resztą go na forum wrzucałem.
Edit:
Edit:
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
foty w hi res
miedzy jednym pinem sygnałowym a uziemieniem jest opor 680ohm
nie ma zadnych właczników
zlecilem druk 3d wtyczki, do tego trzeba skombinowac jakies piny
miedzy jednym pinem sygnałowym a uziemieniem jest opor 680ohm
nie ma zadnych właczników
zlecilem druk 3d wtyczki, do tego trzeba skombinowac jakies piny
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Dziwne ... w co nie klikne to sie otwiera to samo zdjecie .. . 6mm srednicy maja bolce z Tiga ... pytanie tylko jaka jest długosc orginalnych 6mm i 3mm . Dasz rade to pomierzyc ?
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Co do druku wtyczki to ja to widzę tak:
Z racji że nie wiem do końca jak ma się druk 3D do izolacji elektrycznej lepiej chwyt czyli cały tył wtyczki oryginalny z wtyczki 3f.
Z racji że nie wiem do końca jak ma się druk 3D do izolacji elektrycznej lepiej chwyt czyli cały tył wtyczki oryginalny z wtyczki 3f.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
sygnałowe są o srednicy 3mm, a dlugosci to:
pin PP 27,8mm
pin CP 16,7mm
neutral/fazowe/uziemienie maja 6mm i dlugosc 30mm - tzn liczac od obudowy tam w srodku
piny wygladaja na posrebrzane
HI RES
PS
piny spokojnie mozna wytoczyc u tokarza, mysle ze z mosiądzu by stykły do naszych zastosowań, jesli ktos chciałby piny - prosze pisac - jesli byloby dosc duzo chetnych moglbym sie za to wziac
na koncowkach fazowych i neutralnym są plastikowe zaslepki - niewiem tylko czy jakies dodatkowe zabezpieczenie przed iskrzeniem czy co?
na sygnalowych i uziemieniu brak tego
edit//
ten model na thingverse to tylko obudowa zewnetrzna, zeby piny blokowaly sie trzeba by jeszcze wydrukowac to co jest w srodku, a nie znalazlem takich plikow nigdzie
pin PP 27,8mm
pin CP 16,7mm
neutral/fazowe/uziemienie maja 6mm i dlugosc 30mm - tzn liczac od obudowy tam w srodku
piny wygladaja na posrebrzane
HI RES
PS
piny spokojnie mozna wytoczyc u tokarza, mysle ze z mosiądzu by stykły do naszych zastosowań, jesli ktos chciałby piny - prosze pisac - jesli byloby dosc duzo chetnych moglbym sie za to wziac
na koncowkach fazowych i neutralnym są plastikowe zaslepki - niewiem tylko czy jakies dodatkowe zabezpieczenie przed iskrzeniem czy co?
na sygnalowych i uziemieniu brak tego
edit//
ten model na thingverse to tylko obudowa zewnetrzna, zeby piny blokowaly sie trzeba by jeszcze wydrukowac to co jest w srodku, a nie znalazlem takich plikow nigdzie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
dokladnie tak jestPerszing1800 pisze: ↑23 lip 2020, 20:07Schemat przejściówki jest dostępny w sieci,już z resztą go na forum wrzucałem.
Edit:
rezystory to 100 + 100 + 680 + dioda i na drugim mam zrobione pod 20A czyli 680ohm
nie ma tylko przełacznika, mozliwe z nim zyskujemy dodatkowe bezpieczenstwo bo aktywuje sie dopiero po przelaczeniu a wtyk juz wczesniej jest w gniezdzie, chociaz na stacji ładowania trzeba aktywowac zblizeniowo lub przyciskiem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
W wersji długiej wtyczki czyli normalnej powinno blokować wtyczkę w słupku,nie wiem czy czasem niektóre słupki nie będą wymagały przycisku żeby odblokować wtyczkę,no chyba że wystarczy wpierw wyjąć z gniazda ładowarkę żeby nie było poboru energii.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
jutro mozliwe ze bede miał wydruk w rękach - na słabych fotach wyglada tak
na oko to jest to samo co mam teraz, wiec zeby stestowac wystarczy ze zeszlifuje ten plastik z góry te 10mm jak ktos wspominał i powinno hulac, zreszta mozna sobie gniazdo zobaczyc na fotach i tam piny sa praktycznie przy koncu wtyku, u mnie czoło pinów (tych grubych) jest okolo 15,5mm w głąb
ale i tak wolalbym miec drugi adapter zeby pasował tu i tu bezpiecznie
piny wytocze jakos na tokarce, kluczowym elementem jest ten wkład przykrecany do plastiku (na dole po lewej), nigdzie nie ma plikow do druku, wiec trzeba narysowac od podstaw
na oko to jest to samo co mam teraz, wiec zeby stestowac wystarczy ze zeszlifuje ten plastik z góry te 10mm jak ktos wspominał i powinno hulac, zreszta mozna sobie gniazdo zobaczyc na fotach i tam piny sa praktycznie przy koncu wtyku, u mnie czoło pinów (tych grubych) jest okolo 15,5mm w głąb
ale i tak wolalbym miec drugi adapter zeby pasował tu i tu bezpiecznie
piny wytocze jakos na tokarce, kluczowym elementem jest ten wkład przykrecany do plastiku (na dole po lewej), nigdzie nie ma plikow do druku, wiec trzeba narysowac od podstaw
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ja wydrukowałem od razu 10mm krótszą to będzie pasowało i do gniazda i do wtyczki,nie widzę sensu wożenia ze sobą dwóch adapterów jak można jeden.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
masz moze pliki tej krotszej wtyczki?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Plik z krótszą mam ale co dalej?I tak jak chcesz mieć kompletną wtyczkę to trzeba tył wydrukować.
Jak chcesz to mogę Ci przesłać stl. z tą krótsza ale dla kogoś kto ma drukarkę ucięcie modelu stl to 10sek roboty.
Jak chcesz to mogę Ci przesłać stl. z tą krótsza ale dla kogoś kto ma drukarkę ucięcie modelu stl to 10sek roboty.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
skoro krotsza wersja dziala w gniezdzie i na kablu to wystarczy mi tylko ten jeden element, ktory zamienie z oryginałem - aktualnie mam juz wydrukowaną długa wersje ktorą obetne poprostu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@szczur333: piny w ostatnecznosci mozesz "zalac" ABS-em rozpuszczonym w acetonie . Po 24 godzinach jak odparuje połączenie prawie nie do rozerwania. Ja tak sklejam większe elementy z wydruku. Jedyny minus ze juz nic nie zmienisz po zalaniu i musisz zalewac tym samym z czego masz wydruk
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ja myślałem żeby zalać całość żywicą epoksydową,też powinno wyjść pancerne,drukuję z pet-g.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jesli ktos chce uzywac tego adapteru type2 to wlacznik jest obowiazkowy, dzis nie moglem wyjac wtyku z gniazda bo byl zablokowany, nawet po odpieciu ladowarki od przejadiowki nic nie dalo, dioda kolo gniazda migala na zielono czyli syngalizowala ladowanie, na szczescie obok byla skrzynka z bezpiecznikami zamknieta tylko na drucik, wiec wylaczenie bezpiecznika calkiem odblokowalo przejsciowke
Druga sprawa jest taka ze jesli stacja nie wykryje zabkow co by mogla zablokowac wtyk to jest szansa ladowanie sie nie rozpocznie (chodzi tu o skracanie wtyku)
Druga sprawa jest taka ze jesli stacja nie wykryje zabkow co by mogla zablokowac wtyk to jest szansa ladowanie sie nie rozpocznie (chodzi tu o skracanie wtyku)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
do zasiegu mozna dodac 10-15km bo pauzowalem po pierwszym ładowaniu ale potem zapomnialem wznowić
kolejny rekord to przejechanie 42km w 38-40minut w dodatku ubyło tylko 20% baterii - jazda za cysterną ktora mogła poza zabudowanym jechac max 70 - duzo nadrobilem, ale pozniej w samym tarnowie stracilem na szukanie punktu ładowania
- glowny nie dzialal
- przy stacji kolejowej działał ale szlabany szczelne noi zeby uruchomic ladowarke trzeba miec bilet na pociąg
- trzeci punkt zle oznaczony
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
I jak to wyglada w wiekszosci jakie masz odcinki i czasy ladowania miedzy odcinkami. Dobijasz baterie do pelna czy 80 procent? Czy w razie kontroki zawijaja rower czy tylko kaza zjechac do lasu?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ale ze kto zawija? Policja?szalonyfacet pisze: ↑26 lip 2020, 9:38I jak to wyglada w wiekszosci jakie masz odcinki i czasy ladowania miedzy odcinkami. Dobijasz baterie do pelna czy 80 procent? Czy w razie kontroki zawijaja rower czy tylko kaza zjechac do lasu?
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
si.. policjaAST034 pisze: ↑26 lip 2020, 12:54Ale ze kto zawija? Policja?szalonyfacet pisze: ↑26 lip 2020, 9:38I jak to wyglada w wiekszosci jakie masz odcinki i czasy ladowania miedzy odcinkami. Dobijasz baterie do pelna czy 80 procent? Czy w razie kontroki zawijaja rower czy tylko kaza zjechac do lasu?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Powyżej 6 kw nie zawijają... Bo nie zdążają Ale poważniej: o dziwo policja reaguje pozytywnie i ze zdrowym rozsądkiem, przynajmniej z moich dotychczasowych doświadczeń. Jak się nie szaleje na ulicy to jest ok, do ostrej jazdy są bezdroża i lasy.
@ szczur333 Bardzo ładna trasa gratki Btw jaki jest dzienny rekord dystansu na ebike na forum?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
teraz majac superchargera ładuje kiedy mi jest wygodnie - kazdy inaczej ma procenty wiec powiem w voltach (bateria 20S) - podładowywuje sie przy 70-73V do okolo 80Vszalonyfacet pisze: ↑26 lip 2020, 9:38I jak to wyglada w wiekszosci jakie masz odcinki i czasy ladowania miedzy odcinkami. Dobijasz baterie do pelna czy 80 procent? Czy w razie kontroki zawijaja rower czy tylko kaza zjechac do lasu?
w zaleznosci od sytuacji dobijam do 81,0-82,0V
moc ładowania spada o połowe (1100W) od 81,5V (potem chyba od 83V jest 500-550W) - nie ładowałem jeszcze do samego konca (84,0V) i raczej nie planuje, w domu ładuje tą regulowaną 0-12A na okolo 500W mocy
co do zawijania to jak bedziesz jezdził niebezpiecznie to jak sie policjant uprze to masz mandat za pojazd niedopuszczony do ruchu i zakaz dalszej jazdy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s