dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Piszta co chceta ;)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

dasz link do tych co widziales bo nigdzie moge znalesc tego - w teorii w tych kontrolerach nie ma zadnej MECHANIKI a sama LEKKA elektronika bo on poprostu wysyła sygnały przez szyne CAN i na dobrą sprawe to wystarczyłby BMS z CAN-em i on by stacje informował jakie ma byc napiecie i przebieg ładowania - a w bmsie ustawiasz dodatkowo prad ładowania (w samochodach chyba w locie mozesz sterowac kilowatami na ekranie)

fota idealnie z boku - realnie obrazuje ile miejsca jest - takie grube przewody jak org (AWG2 chyba) oczywiscie nie wejdą bo wystarczą awg10-12 (max 50A) - z reguły bede leciał 20-25-30 pewnie

Obrazek


Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: smdrwf12300 »

@szczur333 : a tyle z linkow co na YT te amatorskie ładowarki z super-kondensatorami + pakiety aku + arduino jako kontroler . Jak ty chcesz "gadac" z ładowarka ( ta co sie bedziesz wpinal na punkcie DC ) ? Jak ja rozumiem tą cała idee DC ładowania to stacja dysponuje napieciem MAX 500V DC i mocą ok 100Kw . Taka Tesla jak ma 10% baterii i 280V ... wpina się i z poziomu samochodu ustawia max prąd 100A ... stacja ustala te wartosci z samochodem i pakuje w pakiet 100A i 300V czyli ok 30KW. Z filmow na YT wynika ze wraz ze wzrostem napiecia na Tesli spada prąd ( wywnioskowałem z tego ze to step down konwerter na dłąwiku i IGBT tranzystorach ) , ale nie mozna przekroczyc jakiegos napiecia ( dla Tesli było to 300V ) bo pakiet eksploduje. Dlatego szybkie ładowanie konczy sie na ok 80%. Zastanawiam sie jak ty chcesz gadac ze stacja ? bedziesz miał jakis specjalny moduł do tej swojej baterii ?
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

jejku od tego jest właśnie kontroller chademo,to on "gada" ze stacją i każe jej puścić dane napięcie i prąd.Komunikacja jest co 100ms i to kontroler co te 100ms ma potwierdzać dane wartości prądu i napięcia np:80V i 50A i tyle ma iść.Nie ma po drodze nic co by regulowało napięcie czy prąd,są tylko styczniki(nie wiem czy wymagane w standardzie chademo).
Jak zawiedzie komunikacja między stacją a kontrolerem to odcina prąd i napięcie z poziomu stacji.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

nawet na obudowie stacji jest naklejka (dzis to zauwazylem przegladajac plugshare)
50-500VDC fast charger

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Wspominałem już o tym dawno :lol: :lol:
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

tzn wiem ze specs chademo jest 50-500V ale ponoc nie stabilnie dziala na nizszych napieciach - no ale tu sie chwala ze od 50V to moze juz poprawili (softowo) ze lepiej to hula
PS
gosc z IRL ładuje BMW przez CHAdeMO - pakiet miał/ma 40S - 144V nonimalnie (ładował z tego co widzialem 167V) i mu to dziala, wiec w sumie bez paniki


edit//
wlasnie zobaczylem w opcjach na mapie plugshare ze nie mialem odznaczonych punktów prywatnych i zastrzezonych - prywatne ladowarki tez ludzie udostepniaja z tego co widze na dzialkach w blokach - czesto daja telefon lub jakis opis
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Przecież wiadome było że przez kilka najbliższych lat stacje ładowania nie będą opłacalne z racji małej ilość samochodów elektrycznych w Polsce.
Miało ich przybywać jak przybędzie stacji a teraz się nie opłaca,u nas nic się kuźwa nie opłaca....
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Obrazek

Braki w infrastrukturze mają też inne przyczyny, cytat z artykułu w Wysokienapiecie.pl:
"Te białe plamy na naszej mapie stacji to regiony i kraje, gdzie załatwianie formalności trwa najdłużej - tłumaczył nam jeszcze w Lyonie przedstawiciel Ionity. Włochy, podobnie zresztą jak Polska, są taką właśnie plamą. Gęsta sieć szybkiego ładowania, ze względu na przepisy, pojawi się tu nawet o kilka lat później, niż np. w Szwajcarii, gdzie czas załatwiania formalności to zwykle ok. 3 miesięcy. Dla porównania w Polsce to, jak ocenia Ionity... ok. 24 miesięcy. We Włoszech jest podobnie."

Holenderski Allego planuje kilka kropek w Polsce, plan rozwoju stacji ładowania Allego.

Caly moj post stad http://forum.samochodyelektryczne.org/v ... 7445#47445
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Jak nie będzie porządnego roamingu czyli jednej karty do wszystkich stacji to i tak kicha bo będzie trzebabylo karty wszystkich producentów/operatorów mieć ze sobą,co się nie okaże że będzie trzebabylo dodatkowy plecak na karty dostępu albo telefon pełny aplikacji😂
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

nie jest zle, wazniejsze zeby dalo sie z aplikacji korzystac w razie awaryjnego korzystania ze słupka, najgorsze jak slupek jest dostepny tylko na karte z recepcji - jestes wieczorem lub w weekend - recepcja zamknieta i nic nie mozna zrobic, chociaz przy obecnych zasiegach aut (250-300km) to nie jest zle i mozna ograniczyc sie np tylko do greenwaya czy dwóch providerow, gorzej rowerem z zasiegiem 90-100 - o wiele trudniej trase zaplanowac "na pewniaka"

np ode mnie do żyrardowa zamiasst 195-200 musze zrobic 235-242km wg punktow na mapie - z czego jeden to dom prywatny ale nr jest podany i jutro sie rozeznam czy mozna sie podlaowac w sobote rano
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

dzis podjechalem przy okazji na ORLEN - niestety nie dziala :(

pisze podłacz pojazd i nic sie nie dzieje
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Jak będziesz miał okazje sprawdź czy możesz się ładować z jakiejś ładowarki w sieci „ev+map”. Ja nie dałem rady. Może jakaś czarna lista ładowarek powstanie.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

w Kraku cała jedna - jutro moze bede jechał to sprawdze
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Tą wtyczkę type 2 skraca się o równo 1 cm?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

Napisze ci wieczorem, teraz w trasie i wlasnie laduje sie na orlenie, nie wiem czy ma to znaczenie ale jest biala wtyczka, tam gdzie nie dzialalo byla wieksza niebieska
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Dzieki, już skróciłem, miałem umówiony termin z tokarzem, wiec nie czekałem. To nie może być jakaś istotna różnica. Dziś odbędą się testy :).
Dojechałeś na zlot bez niespodzianek?
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

@szczur333
Producent stacji ten sam?
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Jest moc!
Obrazek


Szkoda ze blokuje się Stacje na 5% możliwości zarobkowej i to jest widoczne w apce, przez co zwykli klienci nie podjada i nie dadzą zarobić. Ktoś może stwierdzić, ze to się nie opłaca i może chcieć coś z tym zrobić.


Obrazek
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Jeszcze jak by był tłok przy tych stacjach to może i tak ale weź jak się ładujesz to wejdź na mapkę i luknij ile stacji w Polsce w tym czasie jest zajętych,ja ostatnio po 22:00 z ciekawości luknąłem i oprócz tej co ja się ładowałem to była 1szt na całą Polskę.
Poza tym chyba nie każda stacja pokazuje aktualną moc ładowania ale to nie problem sobie wyliczyć z pobranej energii w czasie.
Zabezpieczeniem jest graniczne 180min ładowania po których płacisz dodatkowe 0,40 PLN za każdą minutę ładowania.
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Wlasnie ostatnio się GreenWayPL chwalił dość wysoka jak na Europe dostępnością ładowarek 99,5 w Polsce (dobrze jest widzieć Pozytywy w tragicznych okolicznościach) wiec póki co zarabiają raczej na rowerach.
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: chudybws »

Taką stacje dzisiaj spotkałem jadąc od Międzyzdroje do Kołobrzegu. Solarna, wyjście 230V do 1200W i 5V USB.
Modelowe miejsce odpoczynku rowerzystów.
Mrzeżyno
https://maps.google.com/?cid=298118981757274250
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Pytanie co się stanie jak podłączymy ładowarkę 2kw czy zablokuje wyjście na stałe czy po odłączeniu ładowarki napięcie na gniazdku powróci.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sie 2020, 3:03 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Nie wiem co to za producent stacji ale by się zgadzało chyba z tymi kolorami wtyczek bo ta w Rybniku ma niebieską wtyczkę i nie działa przejściówka na niej,z wyglądu to też inna stacja.
Czyli jak planować ładowanie na orlenie to szukać stacji z białymi wtykiem typ 2.
No chyba że te chademo uruchomisz to powinno działać na każdej ale kto wie...
Choć np:taki Greenway w Tychach ma niebieską wtyczkę przejściówka na niej działa.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

Spotkanie na ładowarce ;)

Obrazek

Gosc z i3 powiedział ze czesto ładuje na tej konkretnej stacji (Sucha, 30km za Radomiem) i jej jest problem taki ze nie dopuszcza do ładowania DC dwóch samochodow - jak CCS był zajety to CHAdeMO było automatycznie nie dostępne - w Krk ponoc nie ma takiego problemu i mogą 3 złącza leciec nawet równolegle, wiec jakby ktos ładował to musialbym czekac 30-40 nawet 60min na dostepnosc wtyczki


Odnosnie tej ładowarki nad morzem - nie wiadomo jak jest - ale dzis podlaczylem moją ładowarke pod "słabe" gniazdo - nieswiadomie - zrobila na poczatku test wentylatorem jak zawsze i zamigala diodą, i koniec - nie chcialo sie ładowac - ale nie wybiło bezpieczników

Co do koloru wtyczek to pare przemyśleń
- mozliwe tez ze ten ściety adapter jest za wysoki dalej i moze jeszcze podpiłowac 1-2mm
- mozliwe ze ten krótszy pin sygnałowy jest za krótki

Testowo mozna by pozyczyc pare kabli do ładowania - rozkrecic przejsciowke tą naszą i miernikiem sprawdzic czy sygnały przechodzą bo fazy raczej napewno tak
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2020, 20:16 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Standard jest standardem więc jeśli połączenie działa w jednej to musi i w drugiej,ten krótki pin jest właśnie po to żeby stacja wiedziała że wtyk jest włożony do końca.
Raczej problem w sofcie stacji,takie moje zdanie,nie muszę mieć racji. :mrgreen:
PatrykS wspominał o odstępach czasowych włączania się tych oporów co są w przejściówce,myślę że właśnie to stacja sprawdza i jej nie pasuje.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

ogolnie to w piatek pojechalem na okolo troche zeby na koniec sie naładowac jeszcze na ikei na greenwayu (słupek) - swiecił na zielono, ale jak wkładałem adapter to na czerwono - odrazu (niewiem czy to oznaka fault/czy zajetego) ale z aplikacji nie moglem wystartowac ladowania, w dodatku byly 4 słupki i zaden nie był opisany w aplikacji a kod QR nie dzialal, po 15-20min szarpania sie z tym pojechalem na greenway pod EXPO PTAK - stacja raczej pewna bo widzialem foty i bylo gniazdo 230V, do tego na parkingu expo niby tez byly, no i mcdonald i stacja obok wiec zawsze by sie cos znalazło

jak dojechalem to okazalo sie ze stacja wylaczona ale skrzynka z bezpiecznikami uchylona, właczylem wszystkie i zaczeło działac i normalnie pod 230V naładowalem

Obrazek

jak ktos jest ciekawy co siedzi w srodku skrzynki z bezpiecznikami

Obrazek Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Taką samą sytuację miałem na Greenwayu w Gorzycach,niby wszystko ok ale przy próbie ładowania świeci na czerwono i error czy coś,już nie pamiętam.Właśnie nie wiem czy to błąd stacji czy coś innego..
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Camis »

szczur333 pisze:
30 sie 2020, 15:25
jak ktos jest ciekawy co siedzi w srodku skrzynki z bezpiecznikami
Nie ma nic ciekawego, same rozłączniki izolacyjne. Róznicówka i wyłączniki nadprądowe.
szczur333 pisze:
30 sie 2020, 15:25
jak dojechalem to okazalo sie ze stacja wylaczona ale skrzynka z bezpiecznikami uchylona, właczylem wszystkie i zaczeło działac i normalnie pod 230V naładowalem
Radze nigdy tak nie robić, przez to można mieć kłopoty.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

jakby chcieli to by ja zamkneli - bo po zamknieciu same sie zatrzasnely i nie dalo sie juz otworzyc
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Camis »

To że jest otwarte nie znaczy że można sobie grzebać. Poza tym stwarza to niebezpieczeństwo. Może coś naprawiali, albo było jakieś przebicie i dlatego były wyłączone zabezpieczenia. Tak można kogoś zabić.
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Jest taka mapka abetterrouteplanner.com uwzględnia stacje ładowania przy planowaniu podróży. Jak się wpisze jakiegoś plug-ina Powinna nawet dystanse dobierać dobre. Może komuś przypasuje.

Tu najlepsza stacja ładowania w Europie, która jest w Zielonej Gorze.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

czy taka najlepsza? nie widze TYPE2 ani 3fazowych i zwyklych gniazdek

greenway przynajmniej ma silowe i 230V na skrzynce obok i zwykle działają, plusy dla wszystkich bo ladujac z 230V nie blokujemy type2
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

krotszego nie bylo?

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

Pewnie musiał dopłacić z 20 Euro za dłuższy kabel to szkoda kasy :D
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

jak ktos nie potrzebuje org wygladu to zamiast specjanego kabla (5zył + 2 sygnałowe) mozna kupic 5zyłowy poprostu i 2x sygnał na zewn puscic

5x6mm kosztuje 10zł/metr - i zwyke nie potrzeba chyba az 6mm bo zwykle wbudowane ładowarki maja w okolicy 7,5-11kW

a ja sie dzis wziałem za zintegrowanie guzika, i jest jak fabryka

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Yin »

szczur333 pisze:
01 wrz 2020, 14:08
krotszego nie bylo?
Krótszy ma mniejsze RW = szybciej ładuje :D
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

protip: czasami gniazdka 230V na stacji są obok/pod banerem z cenami
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


na foto pierwsze płatne ładowanie + porownanie rozmiaru wtyku TYPE2 z CHAdeMO

PS
jestem ciekawy kto NA TE CHWIE korzysta z tych platnych punktow w miastach - 1,60zł za kWh gdzie przy bateriach 40Kwh to daje ponad 60zł za ładowanie, a poprostu mozna podjechac na orlen gdzie jest darmo ;), juz nie mowiac o autach z wiekszymi bateriami


edit// wracajac udalo mi sie trafic na dostawczaka i trase ponizej objechalem w 19minut przy ubytku baterii 0,6V (80,0V @ 79,4V)

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

kolejne info nt orlenu - adaptery bedą działac w stacjach starego typu EFACEC - w nowych nie dzialaja ponoc

ja testowalem 1 nową i 2 stare a dwie osoby jescze testowaly dwie nowe i to co wyzej sie potwierdza
sprawdzilem plugshare i niestety dla nas wiekszosc stacji to nowy typ wiec raczej tam sie nie podładujemy w razie czego

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

^^
"Dziwne, u mnie działa"
Obrazek

@szczur333
Bede tu jakies pol godz i moge sie przyjrzec tej skrzynce, moze jakies niuanse są w tej sytuacji.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

no to juz nie wiem o co tu chodzi :D

edit
jaka wtyczka typ2? niebieska czy biała?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Nie przyglądałem się samej wtyczce. Robiłem jej tylko taki test powolnego wysuwania, mający na celu ustalenie głębokości sięgania pinów sygnałowych i przy wysunięciu ok 7mm wszystko zgasło, wiec jest spora tolerancja na ich długosciach myslę.
Same piny zeńskie we wtyczce (sygnałowe i mocowe) osadzone od samego czoła praktycznie.

Moze po numerach seryjnych coś da się stwierdzić? Być może sa 'partie' dobre i partie złe. Chociaz 814701 i 814501 sugeruje bliskie numery seryjne.
Można porównać dokładne opory na naszych przejściówkach, ale w sumie jakim prawem mialyby być rożnice.

To ta lokacja (duzo zdjec):
https://www.plugshare.com/location/219659

Edyta: Jest i tabliczka:
Obrazek

Edyta druga:
@Szczur kiedy wrzuciles swoje kategorie stacji dla ktorych przejsciowka dziala, a dla ktorych nie to chcialem napisac, ze sie nie zgadza, ale stwierdzilem w pilnym trybie, ze dolacze materialy dowodowe i pojechalem na najblizsza mi stacje orlena porobic foty :)
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Zrobiłem sobie wycieczkę dookoła Poznania w celu potestwoania różnych stacji i mogę potwierdzić, że stacja orlenu nr 8153 działa:

Obrazek

Mam jeszcze w swoim zasięgu dwie z orlenu przy autostradzie to kiedys się autkiem przejade i naładuje na niej telefon ;) w ramach testu.

Pozytywnie również w sieci https://www.chargepolska.pl (oby im sie biznes rozwinął, bo widzę, że jedna stacja na razie), bo ładowanie odbyło się na koszt firmy Bolt, to w ciepłe słowo reklamowe w ich strone nie zaszkodzi, a może ktoś skorzysta z kodu promocyjnego:

Obrazek
Obrazek

U Enei z zielonych elektronów:
Obrazek
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

skad i jaki masz ten adapter?
jesli sam roibles to jakich rezystorow uzyles?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

https://m.pl.aliexpress.com/item/400028 ... 3aa62R45nL

Pomiary (opcja symbol diody na mierniku za 10 zł, baterie dziś wymieniałem):
Lewy sygnał - środkowy: 686 w obie strony.
prawy sygnał - środkowy: 1757 tylko w kierunku plus na sygnałowym.

Ja z kolei mam zagadkę na niektórych stacjach EV plus map i myśle, ze przez niemożność zablokowania wtyczki.

Obrazek
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: szczur333 »

aa no jak gotowca kupiles to masz to samo co ja w srodku - co do blokowania to mi na słupki greenwaya nie dzialal, chociaz nie wiem czy to nie wina ładowarki byla
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
irrss
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
Lokalizacja: Poznań

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: irrss »

Przetestowałem 5 słupków EV plus map w nowszej chyba wersji i zawsze zgłaszał bad. Tak na słuch sądzać to coś mechanicznego w środku się dzieje. Muszę rozwiercic trochę swoją wtyczkę, tam gdzie normalnie jest wydrążenie dla bolca blokującego. W starszym typie słupków tej sieci jest OK.
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?

Post autor: Perszing1800 »

To co słychać w stacji ładowania to stycznik załącza na ułamek sekundy prąd i rozłącza,przynajmniej tak było na Orlenie jak próbowałem.
ODPOWIEDZ