Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Piszta co chceta ;)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Vegasnight9 »

Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: verre »

ciekawe co to za maszyna, ponieważ babci się nic specjalnie nie stało to zwyczajnie miał pecha, nasuwa się samo: trzeba mieć kask
😁😁😁😁😁...😁😁😁
emanuel81krk
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 06 paź 2019, 22:51

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: emanuel81krk »

Teraz będzie nagonka bo przecież elektryczny rower to zło.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: EV-Maniak »

Ajajaj... nie dobrze , bardzo nie dobrze ...
Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich ...
😞
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: szczur333 »

nie bylem tam i nie wiem, ale po co miałby wjezdzac na przystanek skoro z tyłu jest gładki ciąg pieszo-rowerowy - babcia pewnie weszla zza przystanku nagle nie rozgladajac sie i takie skutki, oczywiscie nie zwalnia to z myslenia rowerzystow
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Pytanie za 100 to ile miał na zegarku
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Vegasnight9 »

W komentarzach na co bardziej poczytnych stronach gównoburza na całego:

https://wiadomosci.wp.pl/lodz-smierc-na ... 402498689a

https://dzienniklodzki.pl/smierc-rowerz ... 1-14843834
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: EV-Maniak »

Kurczę, to był przecież jeden z nas... To był EBAJKER ...
Prawie pewne, że zaglądał na nasze forum...
Szkoda chłopa , szkoda jego bliskich ...
Wiadomo , poszedł do INNEGO WYMIARU... lecz mimo wszystko , to tragedia ...
😞
emanuel81krk
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 06 paź 2019, 22:51

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: emanuel81krk »

Ścieżka ścieżka, ale ja, jak mijam takową przystanek to zwalniam i mam oczy w koło głowy. To że są na przystankach piesi w ogóle nie uważający, powinno tym bardziej do takiego zachowania prowadzić.
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

zeeltom pisze:
09 mar 2020, 5:23
Co za różnica, czy jechał elektrycznym, czy zwykłym? Na ścieżce rowerowej dopuszczalna prędkość jest równa szybkości na ulicy równoległej, czyli typowo 50 km/h. Do takiej prędkości na upartego można rozpędzić się też zwykłym rowerem. A jak ktoś nie myśli, tylko wyłazi na ścieżkę rowerową bez wcześniejszego rozejrzenia się, albo z za wiaty prosto pod rower, to już inna sprawa. A co tu dużo gadać o ścieżce rowerowej. Na ulicę też potrafią wejść z nosem w telefonie. Dajmy pieszym pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami, to dopiero będzie Armagedon.
wszystko spoko tylko że.... "Do wypadku doszło w sobotę wieczorem. Jak ustaliła policja, kierujący rowerem elektrycznym 46-letni łodzianin jadąc ścieżką rowerowo-pieszą potrącił 75-kobietę stojącą w pobliżu przystanku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego."

Ścieżka rowerowo-piesza to nie ścieżka rowerowa. Na rowerowo-pieszej jest jasno określone jak należy się zachowywać itp. Warto też wspomnieć, że jeśli taki twór jest utworzony, niezgodne z przepisami jest poruszanie się po ulicy. A na ścieżce rowerowo-pieszej pieszy jest uprzywilejowany. Globalnie to takie rozwiązanie jest idiotyczne, bo przy większym ruchu pieszych, rowerzysta powinien rower prowadzić. To rozwiązanie jest delikatnie mówiąc dość średnie, bez względu na to czy to rower analogowy czy nie....
A co do gównoburzy, to chyba tylko wirus może temat uratować...
Szkoda chłopa...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: WojtekErnest »

Istotny dla sytuacji rowerzysty był fakt że ... nie mial kasku. Jechal rowerem marki Giant.
Reszta to tylko domysly.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

zeeltom pisze:
09 mar 2020, 6:14
To zależy, jak taka ścieżka jest oznakowana. Jeśli poziomą kreską, to pieszy ma pierwszeństwo przed rowerem, jeśli pionową, to są wydzielone ścieżki dla pieszych i rowerów. Co nie zwalnia od myślenia zarówno pieszego, jak i rowerzystę. Niedozwolone jest wchodzenie z poza przeszkody bez wcześniejszego upewnienia się, czy takie wtargnięcie niczym nie zagraża obu stronom.
Tak dla jasności, żeby nie wprowadzać dezinformacji, wg. przepisów, to że trakt pieszo-rowerowy jest oznaczony takim znakiem
Obrazek
nie sprawia, że rowerzysta jadący prawą stroną, ma pierwszeństwo przed pieszymi. Dlatego uważam, że w momencie, kiedy taki znak jest postawiony, rowerzysta powinien mieć prawo poruszać się po ulicy, nie powinno być na nim wymuszane jechanie tym czymś.
Nie wchodząc w kwestie elektryków i prędkości na nich rozwijanych, wystarczy że ktoś na szosie będzie chciał jechać, ulicą nie może, a po takiej ścieżce w ruchu jakimś tam powinien jechać równo z pieszymi.

A co do konkretnego przypadku, na zdjęciach widać alejkę, parawany rozstawione przy drzewie, resztę sobie można już tylko wymyślać
Obrazek

edit: a tak sobie poszukałem, to zdaje się to miejsce jest, więc w tym przypadku w ogólnie nie ma tematu
https://www.google.pl/maps/@51.7727772, ... 312!8i6656
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: EV-Maniak »

Czyli co ? Jak jest ścieżka rowerowa obok szosy to ja muszę nią jechać , bo inaczej mandat ? A jak jest na niej pełno szkła , dziur i ludzie jak wyjeżdżają z domostw to nie patrzą , dopiero na szosie im się uwaga wyostrza , bo ścieżka dla nich to coś abstrakcyjnego?
Nie jeżdżę ścieżką rowerową , bardzo żadko. Wybieram szosę bo jest bezpieczniejsza . A żeby ruchu nie tamować staram się jechać równo z samochodami .
Trzeba zmienić przepisy ! Mają być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów !
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: WojtekErnest »

EV-Maniak pisze:
09 mar 2020, 19:03
Czyli co ? Jak jest ścieżka rowerowa obok szosy to ja muszę nią jechać , bo inaczej mandat ?
Oczywiście, Heniu nie wiedziales ? Tak jest "od zawsze".
Ps. Szeroka ścieżka, tylem do przystanku. Az trudno uwierzyć w tak tragiczny final.
@kinats z google maps, to co namierzyles, wyglada jeszcze gorzej, znak wskazuje na pierszenstwo pieszego.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: szczur333 »

EV-Maniak pisze:
09 mar 2020, 19:03
Czyli co ? Jak jest ścieżka rowerowa obok szosy to ja muszę nią jechać , bo inaczej mandat ? A jak jest na niej pełno szkła , dziur i ludzie jak wyjeżdżają z domostw to nie patrzą , dopiero na szosie im się uwaga wyostrza , bo ścieżka dla nich to coś abstrakcyjnego?
Nie jeżdżę ścieżką rowerową , bardzo żadko. Wybieram szosę bo jest bezpieczniejsza . A żeby ruchu nie tamować staram się jechać równo z samochodami .
Trzeba zmienić przepisy ! Mają być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów !
tylko tez zalezy gdzie, nawet jadąc szybko to w krk lepiej jechac sciezką rowerową (nowohucka/grota roweckiego/al jana pawła i pewnie duzo by sie znalazło)

natomiast sciezka na dobrego pasterza to jest żart, nagle przechodzi w ciąg pieszo/rowerowy w dodatku w miejscach gdzie są wyjazdy z warsztatow i czasami posesji, ludzie stoją za przystankami, nie wspominajac ze są 2 albo 3 wyjazdy z bocznych dróg no i jeszcze jest z GÓRKI, wiec jadąc nawet zwyklym rowerem wszystkich sie mija, ale w kilku punktach trzeba zwolnic praktycznie do zera bo jak cos/ktos wyjedzie to skutek taki jak w tym temacie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

WojtekErnest pisze:
09 mar 2020, 20:12
@kinats z google maps, to co namierzyles, wyglada jeszcze gorzej, znak wskazuje na pierszenstwo pieszego.....
No w artykule było wspomniane że to pieszo-rowerowa ścieżka, a na takiej jaka by nie była, pieszy tak czy inaczej ma pierwszeństwo.
szczur333 pisze:
09 mar 2020, 20:28
tylko tez zalezy gdzie, nawet jadąc szybko to w krk lepiej jechac sciezką rowerową (nowohucka/grota roweckiego/al jana pawła i pewnie duzo by sie znalazło)
Wszystko fajnie, tylko to jechanie szybko to w momencie jak nie ma ruchu na takiej ścieżce. Bo jak "zwykli" rowerzyści są, jadący średnio 20kmph, to raczej ciężko koło nich przelatywać 50-60/h
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Już ponad 30 ludzie się dziwnie patrzą a i czas reakcji na hamowanie spada do kwadratu . Generalnie uważam że 25kmh jako ograniczenie odgórnie z eu nie wzięło się z powietrza . W bogatszych krajach kupno ebike plus speedboxa to nie wydatek 5 wypłat więc urzędasy z pe założyli że trzeba to z góry wziąć w ryzy i stąd takie silne obostrzenie.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Inc0 »

pxl666 pisze:
09 mar 2020, 21:45
Już ponad 30 ludzie się dziwnie patrzą a i czas reakcji na hamowanie spada do kwadratu . Generalnie uważam że 25kmh jako ograniczenie odgórnie z eu nie wzięło się z powietrza . W bogatszych krajach kupno ebike plus speedboxa to nie wydatek 5 wypłat więc urzędasy z pe założyli że trzeba to z góry wziąć w ryzy i stąd takie silne obostrzenie.
...za duzo odszkodowań płaciły towarzystwa ubezpieczeniowe i to one wymogły takie a nie inne ograniczenia urzędasy maja nas w głębokim poważaniu z wyjątkiem tej jakże krótkiej chwili jaką jest czas kampanii wyborczej a i wtedy tylko udają troskę o szarego obywatela XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

Kintas w tym wątku wprowadzasz w błąd. Pomyliłeś oznaczenia CPR lub CRP to jest oznaczenie dotyczące dwóch oddzielnych "jezdni" jedna dla pieszych i druga dla rowerów, znak który dokładnie podałeś oznacza pierwszeństwo roweru na swojej jezdni przred pieszymi i ciąg pieszy (chodnik) po lewej stronie, gdzie pieszy ma bezwględne pierwszeństwo. Co więcej zgodnie z przepisami jest wskazane po której stronie może poruszać pieszy i rower. Znak który podałeś do kompilacja dwóch znaków na jednej tarczy i oznacza że mamy DWIE DROGI, dla rowerów i dla pieszych odpowiednio wskazanych na znaku.


Co do prędkości 25km/h jest to mega ważne by : obok targowisk, przystanków, miejsc o dużym nasileniu ruchu pieszego nie przekraczać tej prędkości, ale tak jak zeeltom napisał, ja jadę swoim e-bike za trackingowym rowerem który jedzie 35-40km/h w porywach do 42-45km/h a to zwykły treckingowy. Na moich DDR ja mam 30-35km/h czasami więcej ale nie mogę dogonić kolażówki, musi jechać grubo ponad 40km/h
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

szczur333 pisze:
09 mar 2020, 20:28
natomiast sciezka na dobrego pasterza to jest żart, nagle przechodzi w ciąg pieszo/rowerowy w dodatku w miejscach gdzie są wyjazdy z warsztatow i czasami posesji, ludzie stoją za przystankami, nie wspominajac ze są 2 albo 3 wyjazdy z bocznych dróg no i jeszcze jest z GÓRKI, wiec jadąc nawet zwyklym rowerem wszystkich sie mija, ale w kilku punktach trzeba zwolnic praktycznie do zera bo jak cos/ktos wyjedzie to skutek taki jak w tym temacie
a ja Ci powiem że lepsze to niż brak DDR lub CPR i np. na Puławskiej w Warszawie mamy kilka takich wąstkich gardeł, bo ktoś pozwolił zrobić "dobudówki" do już dostawionych ganków i wszedł w pas drogowy, by nie bawić się w odszkodowania, zrobiono 30 metrowy cpr i dalej już jest ddr.

Ale to nic w porównaniu z 60 cm DDR jednokierunkowymi w BRAUNSCHWEIGU, tak cienki pasek że ledwo mieścisz się rowerem ale masz swój cienki pasek nie z pieszymi i jest git, na tych krótkich 50 metrowych odcinkach jechałem w kolumnie innych rowerzystów tempem 18km/h nikt się nie denerwował nie śpieszył, kto nie zdążył na światłach płynnie zwalniał .. zupełnie inny life, u nas zawsze jest naaaawalnka, np. przed światłami stoją 3 rowery, bo mam lepszy rower, bo mam hulajnogę, bo muszę się jakiejś pałki złapać, bo...
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

Witt pisze:
16 kwie 2020, 14:45
Kintas w tym wątku wprowadzasz w błąd. Pomyliłeś oznaczenia CPR lub CRP to jest oznaczenie dotyczące dwóch oddzielnych "jezdni" jedna dla pieszych i druga dla rowerów, znak który dokładnie podałeś oznacza pierwszeństwo roweru na swojej jezdni przred pieszymi i ciąg pieszy (chodnik) po lewej stronie, gdzie pieszy ma bezwględne pierwszeństwo. Co więcej zgodnie z przepisami jest wskazane po której stronie może poruszać pieszy i rower. Znak który podałeś do kompilacja dwóch znaków na jednej tarczy i oznacza że mamy DWIE DROGI, dla rowerów i dla pieszych odpowiednio wskazanych na znaku.


Co do prędkości 25km/h jest to mega ważne by : obok targowisk, przystanków, miejsc o dużym nasileniu ruchu pieszego nie przekraczać tej prędkości, ale tak jak zeeltom napisał, ja jadę swoim e-bike za trackingowym rowerem który jedzie 35-40km/h w porywach do 42-45km/h a to zwykły treckingowy. Na moich DDR ja mam 30-35km/h czasami więcej ale nie mogę dogonić kolażówki, musi jechać grubo ponad 40km/h
Ok.
Na początek cyctat, innego nie znalazłem, choć chwilę szukałem.
"Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."
To teraz mi powiedz, gdzie masz rozróżnienie dla opcji c-13/c-16 z poziomą czy pionową kreską?
Nie chodzi o to, żeby udowadniać sobie kto ma większego, czy też co jest logiczne, tylko jakie się ma opcje, gdyby się kogoś potrąciło na takim tworze. Jeśli znasz jakiś inny przepis, który w zestawieniu tych dwóch znaków, określa konkretnie pierwszeństwo rowerzysty, zacytuj go proszę z numerkami, ja się nie dokopałem.
Nie sztuka jest zarzucić komuś wprowadzanie w błąd, bo coś innego wydaje się logiczne, tylko podparcie się konkretnymi przepisami, które mogą być przytoczone w konfrontacji z policją, czy też w sądzie, ja poświęciłem chwilę czasu na przeszukanie i sprawdzenie co przepisy mówią, wyżej masz konkretny art. Poświęcisz chwilę aby podać jakieś zmiany i konkretny art, który stwierdza że "wprowadzam w błąd" ? Ja nie znalazłem. I nie chodzi o to co dla Ciebie oznacza taki miks znaków. Gdyby to były dwie oddzielne drogi, to miałbyś osobny znak, że droga dla rowerów, i osobny że dla pieszych, i jakoś to rozdzielone albo i nie.
Chodzi mi o to, żebyś podał konkretny przykład przepisu, który obroni mnie, w momencie kiedy dupnę pieszego który szedł środkiem albo też nie koniecznie "swoją" stroną, na deptaku z oznaczeniem traktu rowerowo pieszego z pionową kreską. (to tak jak z wyprzedzaniem prawą stroną na autostradzie, wiadomo że jest to idiotyczny i niebezpieczny manewr, ale jak przyjdzie co do czego, to sąd stwierdzi, że ten co wyprzedzał prawą stroną postępował zgodnie z przepisami).
Warto też pamiętać, tak czy inaczej, że gdyby taka sytuacja się przytrafiła, a nie miało się w 100% legalnego roweru, czyli jeśli powyżej 250W, manetka działająca niezależnie od PAS, powyżej 48V na pakiecie, to tak czy inaczej, powożący takim zestawem jest w dupie, nie ważne czy była to ścieżka rowerowa, trakt pieszo rowerowy, czy też ulica, nie chodzi o czepianie się, tylko o świadomość, że tak jest.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

Kintasik:) ale przepisy które podałeś są tak logiczne i nieinterpretowalne, mówiące wprost o Twoim statusie na "jezdni rowerowej".
Nawet mi przez myśl nie przyszło, by porównywać sobie....

Znak poziomej kreski oznacza pierwszeństwo tego na górze nad tym nadole, ale do dyspozycji obaj użytkownicy mają całą szerokość jezdni.
Kreska pionowa obowiązująca praktycznie w całej europie mówi o dwóch jezdniach, i wskazaniu konkretnej jezdni/ "Ciągu pieszego" po właściwej stronie. Takie oznaczenie jest najpopularniejszym w tej chwili w Polsce ponieważ większość DDR budowana jest jednocześnie z chodnikami. Wg zaleceń ekspertów z NL, DK którzy pomagają w "standaryzacji infrastruktury warszawskiej" dołożono do tego, pas rozdziału od jezdni głównej = ze względów bezpieczeństwa oraz Pas rozdziału między DDR i ciągiem pieszym w postaci kostki brukowanej pomagający przede wszystkim pieszym w zorientowaniu się że schodzą z chodnika + jest to tzw skrajnia DDR, czyli jadąc przy krawędzi swojej jezdni rowerowej masz jeszcze 30 cm skrajni na kierownicę, niestety zdarza się że w skrajni stawiane są słupki lub inne obiekty.

Co więcej Kintas, zwróć uwagę że wszyscy w Polsce mówią ścieżka. Śmieszne jest to, że:
- w zamówieniach publicznych w słowniku nazwa ta i Droga Dla Rowerów mogą być używane zamiennie. I najczęściej używana jest "ścieżka rowerowa" jako przedmiot zamówienia. Choć coraz rzadziej
- w KRD - nie ma takiego tworu jest tam jedynie Droga dla Rowerów. Zdecydowanie warto sobie przeczytać cały kodeks drogowy i zobaczysz, że Rower to pojazd!!!, więc obowiązują go wszystkie przepisy identyczne do pojazdów. Jedyna różnica jest taka Droga Dla Rowerów jest TYLKO DLA ROWERÓW, w myśl tych przepisów. Jedynie pojazdy uprawnione (techniczne, obsługi) mogą poruszać się legalnie DDR. Od 2 lat trwa batalja o hulajnogi. Też uczestyniczyłem w konsultacjach. Hulajnogi, rolki i inne "niepojazdy" poruszają się po DDR nielegalnie. Chcemy unormować by elektryczne hulajnogi poruszały się legalnie. Ale od razu przyszedł dzonk, ale jak będą sygnalizować nakaz skrętu? przecież puszczenie jednej ręki to proszenie się o wypadek. Zaproponowaliśmy by hulajki mogły jeździć po DDR tylko muszą mieć zainstalowane migacze:)

I teraz wracając do Twojego artykułu zwróć uwagę jak brzmi pierwsze zdanie.
Co więcej raz poraz Zeeltom próbuje Wam powiedzieć, szczególnie obrońcom 25km/h że po DRODZE DLA ROWERÓW można jechać z prędkością przewidzianą dla pojazdów na terenie zabudowanym czyli 50km/h możesz jechać na rowerze, jeśli Ci na to Watty w mięśniach pozwolą.
Obowiązują nas identyczne przepisy jak na jezdniach głównych, czyli ruch prawostronny.

Ostatnie pytanie dotyczy obowiązku jazdy DDR. Ani policja ani zarządy dróg nie mają pojęcia jak to interpretować, choć przed sądem wygrasz.
Jeśli Twoja posesja jest po drugiej stronie DDR i nie masz zjazdu do swojej posesji lub kierunek jazdy uniemożliwia Ci zjechania w ulicę do której nie przewidziano zjazdu z DDR, możesz jechać jezdnią główną obok DDR. Właśnie dostałem pismo z KG w sprawie jednej z takich uliczek pod Warszawą, gdzie wybudowano z jednej strony DDR. Na całej długości nie ma zjazdu, a wszystkich domy, sklepy są po przeciwległej stronie. Zgodnie z przepisami ja który skończyłem 16 lat nie mogę poruszać się chodnikiem. Musiałbym zjechać z DDR przeprowadzić rower przez przejście i dalej 300 metrów prowadzić rower chodnikiem. Poprosiłem jak TY mnie teraz o pismo wprost wskazujące na możliwość jazdy jezdnią, bo codziennie mam awantury z blondynami, że mi drogę wybudowali a ja jadę po jezdni. Niestety w piśmie zrezygnowali z wyjaśnienia uznając, że każda sytuacja jest inna. Więc nie mam pisma uniwersalnego.

Do pozostałych się nie odniosę bo o tym już WojtekErnest szeroko pisze.
o matko Kintas chyba pierwszy raz napisałem Więcej Niż Ty (WNT)
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

Brawo Ty (póki co limitów znaków poza czatem chyba nie wprowadzono), tylko uważaj, bo zaraz z zachodu może wyjść, że to w ogóle niestosowne pisać w takiej, czy w ogóle w jakiejkolwiek ilości tu czy tam. Globalnie konkluzja zdaje się jest taka, że przepisy są tak nieprecyzyjna, że można je sobie w przedłużenie kręgosłupa wsadzić. Globalnie przepisu są lekko z dupy... bo jak w takiej sytuacji podejść do odpowiedzialności, kiedy pieszy się wytacza z za wiaty, kiedy rowerzysta czymś takim ma obowiązek jechać...
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

kinats pisze:
28 kwie 2020, 3:09
. Globalnie przepisu są lekko z dupy... bo jak w takiej sytuacji podejść do odpowiedzialności, kiedy pieszy się wytacza z za wiaty, kiedy rowerzysta czymś takim ma obowiązek jechać...
Wg mnie są mega precyzyjne, niestety pieszy to 1/3 wszystkich trupów na drodze i zwykle nie z ich przyczyny (80% z winy kierowców). Zwykle jak wytacza się zza wiaty to albo ma przejście dla pieszych (od 1 lipca każdy pieszy przy przejściu ma pierwszeństwo), albo nie ma (tj. nie ma przejść oznaczonych, może przechodzić jak przez zwykłą ulicę gdzie nie ma przejść, ale nie ma pierwszeństwa).
ZuzanOlszew
Nowicjusz
Posty: 0
Rejestracja: 29 kwie 2020, 15:17

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: ZuzanOlszew »

Zawsze znajdą się tacy, którzy poprą babcię i ci, którzy staną w obronie mężczyzny. :?
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

Witt pisze:
29 kwie 2020, 13:05
kinats pisze:
28 kwie 2020, 3:09
. Globalnie przepisu są lekko z dupy... bo jak w takiej sytuacji podejść do odpowiedzialności, kiedy pieszy się wytacza z za wiaty, kiedy rowerzysta czymś takim ma obowiązek jechać...
Wg mnie są mega precyzyjne, niestety pieszy to 1/3 wszystkich trupów na drodze i zwykle nie z ich przyczyny (80% z winy kierowców). Zwykle jak wytacza się zza wiaty to albo ma przejście dla pieszych (od 1 lipca każdy pieszy przy przejściu ma pierwszeństwo), albo nie ma (tj. nie ma przejść oznaczonych, może przechodzić jak przez zwykłą ulicę gdzie nie ma przejść, ale nie ma pierwszeństwa).
ale że gdzie ta precyzja, jeżeli rowerzystę zmusza się do jazdy w miejscu gdzie pieszy ma pierwszeństwo, a uniemożliwia się mu jazdę drogą ?
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

No nie wiem Kintas jak odpowiedzieć na to. Fakt: w Polsce nie ma wspólnej polityki transportowej dla ruchu rowerowego. Każdy kierownik działu infrastruktury jest carem na swoich włościach. Stąd gówno projekty i rozwiązania lat (ubiegłej) epoki zalewają wszystkie przetargi.
Kodeks Drogowy precyzyjnie mówi o "kierunku w którym zmierzasz" jak nie zmierzasz w tym kierunku to nie musisz jechać DDR/CPR/CRP.
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: kinats »

nie rozumie trochę "kierunku w którym zmierzasz" ostatnio to tu pisałem zdaje się troszku zamroczony tak w ogóle, no ale w sumie myślałem ze większe głupoty spłodziłem ;) a tu krótko i na temat w zasadzie :D
Odnosząc się jeszcze do tematu pierwszeństwa dla pieszych, i kto jest sprawcą danego wypadku w którym zginął pieszy, to to co w statystykach, a co w rzeczywistości, to moim zdaniem jest dość poważnie rozjechane.
Uważam że przy obecnej infrastrukturze, dawanie pieszemu pierwszeństwa bezwzględnego przed przejściem (większość uważa, że teraz takie pierwszeństwo ma zdaje się), to głupota, i proszenie się o więcej śmiertelnych przypadków. Ze statystyką chodzi mi o to, że w momencie jak jedziesz samochodem, nie masz kamerki, jedziesz sam, i pieszy był sam, jak Ci wylezie na nieoświetlonym przejściu, gdzie np. jakiś geniusz z na przeciwka z super nowymi żarówkami led, oślepił Cię, i walniesz takiego pieszego, to raczej marna szansa jest, żebyś się wybronił. A osobiście znam sporo takich miejsc, w których nie da się inaczej tego nazwać, jak patologią. Do tego zachowanie pieszych w sporej większości, którzy tak jak by nie rozumieli, że samochód jadący choćby 40, albo 60km/h, 10 poniżej limitu w danym miejscu, nie jest w stanie się zatrzymać w miejscu. Znam przejście gdzie jest przez dwa albo trzy pasy, beż świateł, a ograniczenie na drodze 100 na godzinę. I jak słyszę głosy, że trzeba dać pierwszeństwo pieszym, żeby ich chronić, a to wymusi zmianę infrastruktury... to mnie ręce opadają... no ale nie o tym tu w sumie...
Wiadomo jak jest. Ja osobiście, jadąc takim łączonym deptakiem, raczej bym się nie rozpychał za bardzo na rowerze, i miał raczej stresa, że jak przyjdzie co do czego, mimo że wyznaczone dla pieszych i dla rowerów strony, to że mogło by być ciężko się wybronić, szczególnie w czasach, gdzie jest parcie na to, że Ci biedni piesi... bla bla bla
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Bo to demagogia a nie troska . Podobnie zmuszanie do jazy ścieżkami które przecinają zatłoczone chodniki, omijają przystanek itd...ja wolę jechać jezdnią gdzie wiadomo kto i co a nie ścieżką gdzie ludzie ci wejdą pod koła i oczywiście twoja wina , u nas kuleje kultura wogóle a ta na drodze to już szkoda gadać
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Witt »

pxl666 pisze:
10 maja 2020, 20:40
Bo to demagogia a nie troska . Podobnie zmuszanie do jazy ścieżkami które przecinają zatłoczone chodniki, omijają przystanek itd...ja wolę jechać jezdnią gdzie wiadomo kto i co a nie ścieżką gdzie ludzie ci wejdą pod koła i oczywiście twoja wina , u nas kuleje kultura wogóle a ta na drodze to już szkoda gadać
Nie ścieżkami, tylko drogami rowerowymi. Wg mnie to nie jest demagogia a naturalna konsekwencja zmian jakie nas otaczają. pxl666 polecam przejrzeć statystyki gdzie giną piesi (a przepisy jeszcze nie obowiązują). Jak jedziesz rowerem to to Ci zupełnie nie przeszkadza, ale jak kręcimy 35km/h+ to to robi już różnicę. Może za 2-3 lata jak "elektromobilność" będzie powszechna a na DDR wypłynie lej elektrowozów, wówczas powstanie trend do wartościowania na szybkie i te dostaną pozwolenie na jazdę po jezdni głównej wzdłuż DDR.
Ale..
ja robię już 10-12 tys rocznie (jeżdżę codziennie do pracy i kilka km+ ) i NIGDY NIE ZAMIENIŁBYM DDR na jazdę ulicą. Jeździłem 5 lat z TIRAMI i wiecznie śpieszącymi się rodakami. Prawie codziennie widziałem dzwon. A po likwidacji fotoradarów ilość dzwonników wzrosła wg mnie 2 krotnie. Po prostu jesteśmy dziwnym narodem. Przekraczamy słowacką, niemiecką, czeską granicę i nagle Polak potrafi jechać 50km/h widzi pieszego. Z miejsca zmienia mu się "KULTURA JAZDY". W Polsce jadę tyle ile "mnie wolno" i jestem "Panem a wszyscy inni wy...". Tyle jako podsumowanie kultury jazdy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: tkoko »

Witt pisze:
10 maja 2020, 22:56
..... NIGDY NIE ZAMIENIŁBYM DDR na jazdę ulicą. Jeździłem 5 lat z TIRAMI i wiecznie śpieszącymi się rodakami. Prawie codziennie widziałem dzwon. .......
Powiem więcej, jeżeli chodzi o TIR'owców. Kilkanaście lat temu, szósta rano, dojazd do pracy, dwupasmowa, dwukierunkowa jezdnia, zero ruchu, tylko ja i TIR. Nagminne było "spychanie" (najeżdżanie na linię ciągłą) i bariery ochronne na poboczu. W pewnym momencie rozważałem nawet zrobienie "małej wyrzutni z kolcami", do przebijania opon i "opamiętania" TIR'owców, ale z lenistwa, wybrałem okrężną, trochę dłuższą, szutrową, lecz bezpieczną drogę wałami.
Przy obecnym ruchu na tej drodze "1", nawet nie ryzykuję poruszania się nią. :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: AST034 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

pełnoramowy trójkąt niedługo przestanie być zagadką i ciekawostką dla milicji i ormo . myślę ze zainteresowani powinni zawiązać jakąś akcją typu stop smok czy ratujmy plemniki , tylko w temacie rejestrowania takich samów...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Obrazek
prorok się popłakał ze szczęścia
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: WojtekErnest »

Biegły miał dostęp do EV Computer....
Po zdjęciu roweru i faktu braku logowania się (od marca) użytkownika z Lodzi, mozna próbować zgadywać czy to znana nam z forum osoba ?
Smutne....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: PoulN »

Jak temat szerzej podłapią szczujnie TVNPolsatTVP i niemieckie polsko-języczne serwisy internetowe - to przestępstwem będzie samo prowadzenie naszych wehikółów. RzonDzoncy już o to oodpowiednio zadbają.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: maciek72 »

Myśle że powinno to dać do myślenia wszystkim wyznawcą magicznych guzików legalizujących ich baiki
MACIEK
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: szczur333 »

licznik elektroniczy ZATRZYMAŁ sie
w dodatku zatrzymał sie na 38km a nie 38kmh

gosc pijany a babcia pewnie wtargneła na sciezke


kilka razy upadłem na zwyklym rowerze i najwikesze straty mialem przy małej prędkosci
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Przypominam że nieistotne są fakty, istotne jest jak wyglądają...
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: TerryFox »

Dziwie sie ze w tej calej rozkmince prawno-logistycznej czy sciezka czy nie, i powszechej juz w sumie w kazdej dyskusji wrzutce o polskojezycznych mediach, umknal Wam jakze swojski i powszechnie spotykany w narodzie detal - wspomniany dopiero kolege post powyzej:

Na podstawie próbek pobranych w czasie sekcji 46-latka wskazano, że miał on w organizmie 2,82 promila alkoholu. Śledczy uznali, że mężczyzna musiał spożyć dużo alkoholu niedługo przed wyruszeniem w trasę swoim pojazdem
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Rychu »

Co to w ogóle za stwierdzenie, że licznik zatrzymał się. Przecież po wypadku to licznik może się w aucie(analogowy) zatrzymać, a nie cyfrowy.
Co najwyżej to mogli odczytać v-max z jaką jechał, ale to nie musi być prędkość z chwili wypadku.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: miki »

TerryFox pisze:
26 maja 2020, 21:54
Na podstawie próbek pobranych w czasie sekcji 46-latka wskazano, że miał on w organizmie 2,82 promila alkoholu. Śledczy uznali, że mężczyzna musiał spożyć dużo alkoholu niedługo przed wyruszeniem w trasę swoim pojazdem
I takie zdania powinno się dużą, złotą czcionką na tablicy pisać :-) Co za geniusze :-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: pxl666 »

Ale nastrzelany a nastrzelany na ebajku robi różnicę, nawet dla mnie... podobnie jak nastrzelany na gazeli a na flakonie, też bez różnicy? Ktoś doczyta info o Alko ale żeby zobaczyc rower nie trzeba czytać
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: PoulN »

szczur333 pisze:
26 maja 2020, 21:30
licznik elektroniczy ZATRZYMAŁ sie
w dodatku zatrzymał sie na 38km a nie 38kmh

gosc pijany a babcia pewnie wtargneła na sciezke


kilka razy upadłem na zwyklym rowerze i najwikesze straty mialem przy małej prędkosci
Hmmm, coś o tym wiem :P no może na "nie zwykłym" ale prędkość była zwykła :)

ps. w MassMediach w licznikach cyfrowych wskazówki zatrzymują się na "godzinie" zdarzenia.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: elektrotonus »

Generalnie wariat nawalony był jak świnia, jednak jak widać tematem sensacji jest nielegalny ebike. Niestety, jeśli będzie więcej takich zdarzeń, to mocne ebike zobaczymy tylko na niepublicznych drogach. Zaczynam się zastanawiać, ile spokojnie pojeżdżę swoim ebikiem o mocy 3.5 KW
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: WojtekErnest »

Z drugiej strony nic w tym dziwnego, ze pod wplywem wydarzenia ze skutkiem śmiertelnym szuka się PRZYCZYNY i często staje sie ona pretekstem do zmiany prawa lub/i praktyki zapobiegania.
To normalne zjawisko światowe. Można to podsumować jednym zdaniem gdyby 'zawodnik' z 2,8 promilami, jechal ROWEREM po ścieżce rowerowej, to jego prędkość wyniosła by...5 km/godz bez skutków smiertelnych.
A takim POJAZDEM, jak widać.
I takie wypadki muszą przyspieszać praktykę reakcji. Czyli nie zdziwmy się... ale rower miejski musi wyglądać jak rower miejski. To że gdzieś w górach, na terenach wiejskich to jeszcze mniej drażni, to nie znaczy że to norma na przyszłość .
Ps. Bo jak zginiemy, to nikt za nas nie przełączy na 250W, nie ukryje zapisow z bardziej czy mniej wypasionego komputerkar, nie OBRONI się przez zarzutami o zlamaniu przepisow itp.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 968
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: Yin »

Imho zawinił alkohol, nie rower. Tak czy owak szkoda forumowicza.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: PoulN »

Qr.a, siedzę teraz nad stawami na ławce, Merida obok.
Przechodnie lub na innych bajkach (w tym seryjne elektryki).
Patrz,.. tak, to taki,.. silnik z tylu,.. ..i taka skrzynka..
Zaczyna się :(

Ps. Wczoraj w tym samym miejscu, jeden przemknął koło mnie na konwersji dobre 50km/h między ludźmi.
Brawo, jak tak dalej pójdzie to..
Ps.2 Ale na nie raz pytanie, czy jest ktoś z Oleśnicy na bajku do wspólnych wypadów - cisza :D ale moze na forum się nie pokazują.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2020, 11:54 przez PoulN, łącznie zmieniany 1 raz.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: AST034 »

A to byl ktos z forum?
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia

Post autor: elektrotonus »

- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
ODPOWIEDZ