Śmiertelny wypadek ebike + babcia
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
ciekawe co to za maszyna, ponieważ babci się nic specjalnie nie stało to zwyczajnie miał pecha, nasuwa się samo: trzeba mieć kask
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 paź 2019, 22:51
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Ajajaj... nie dobrze , bardzo nie dobrze ...
Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich ...
Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
nie bylem tam i nie wiem, ale po co miałby wjezdzac na przystanek skoro z tyłu jest gładki ciąg pieszo-rowerowy - babcia pewnie weszla zza przystanku nagle nie rozgladajac sie i takie skutki, oczywiscie nie zwalnia to z myslenia rowerzystow
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
W komentarzach na co bardziej poczytnych stronach gównoburza na całego:
https://wiadomosci.wp.pl/lodz-smierc-na ... 402498689a
https://dzienniklodzki.pl/smierc-rowerz ... 1-14843834
https://wiadomosci.wp.pl/lodz-smierc-na ... 402498689a
https://dzienniklodzki.pl/smierc-rowerz ... 1-14843834
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Kurczę, to był przecież jeden z nas... To był EBAJKER ...
Prawie pewne, że zaglądał na nasze forum...
Szkoda chłopa , szkoda jego bliskich ...
Wiadomo , poszedł do INNEGO WYMIARU... lecz mimo wszystko , to tragedia ...
Prawie pewne, że zaglądał na nasze forum...
Szkoda chłopa , szkoda jego bliskich ...
Wiadomo , poszedł do INNEGO WYMIARU... lecz mimo wszystko , to tragedia ...
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 paź 2019, 22:51
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Ścieżka ścieżka, ale ja, jak mijam takową przystanek to zwalniam i mam oczy w koło głowy. To że są na przystankach piesi w ogóle nie uważający, powinno tym bardziej do takiego zachowania prowadzić.
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
wszystko spoko tylko że.... "Do wypadku doszło w sobotę wieczorem. Jak ustaliła policja, kierujący rowerem elektrycznym 46-letni łodzianin jadąc ścieżką rowerowo-pieszą potrącił 75-kobietę stojącą w pobliżu przystanku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego."zeeltom pisze: ↑09 mar 2020, 5:23Co za różnica, czy jechał elektrycznym, czy zwykłym? Na ścieżce rowerowej dopuszczalna prędkość jest równa szybkości na ulicy równoległej, czyli typowo 50 km/h. Do takiej prędkości na upartego można rozpędzić się też zwykłym rowerem. A jak ktoś nie myśli, tylko wyłazi na ścieżkę rowerową bez wcześniejszego rozejrzenia się, albo z za wiaty prosto pod rower, to już inna sprawa. A co tu dużo gadać o ścieżce rowerowej. Na ulicę też potrafią wejść z nosem w telefonie. Dajmy pieszym pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami, to dopiero będzie Armagedon.
Ścieżka rowerowo-piesza to nie ścieżka rowerowa. Na rowerowo-pieszej jest jasno określone jak należy się zachowywać itp. Warto też wspomnieć, że jeśli taki twór jest utworzony, niezgodne z przepisami jest poruszanie się po ulicy. A na ścieżce rowerowo-pieszej pieszy jest uprzywilejowany. Globalnie to takie rozwiązanie jest idiotyczne, bo przy większym ruchu pieszych, rowerzysta powinien rower prowadzić. To rozwiązanie jest delikatnie mówiąc dość średnie, bez względu na to czy to rower analogowy czy nie....
A co do gównoburzy, to chyba tylko wirus może temat uratować...
Szkoda chłopa...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Istotny dla sytuacji rowerzysty był fakt że ... nie mial kasku. Jechal rowerem marki Giant.
Reszta to tylko domysly.
Reszta to tylko domysly.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Tak dla jasności, żeby nie wprowadzać dezinformacji, wg. przepisów, to że trakt pieszo-rowerowy jest oznaczony takim znakiemzeeltom pisze: ↑09 mar 2020, 6:14To zależy, jak taka ścieżka jest oznakowana. Jeśli poziomą kreską, to pieszy ma pierwszeństwo przed rowerem, jeśli pionową, to są wydzielone ścieżki dla pieszych i rowerów. Co nie zwalnia od myślenia zarówno pieszego, jak i rowerzystę. Niedozwolone jest wchodzenie z poza przeszkody bez wcześniejszego upewnienia się, czy takie wtargnięcie niczym nie zagraża obu stronom.
nie sprawia, że rowerzysta jadący prawą stroną, ma pierwszeństwo przed pieszymi. Dlatego uważam, że w momencie, kiedy taki znak jest postawiony, rowerzysta powinien mieć prawo poruszać się po ulicy, nie powinno być na nim wymuszane jechanie tym czymś.
Nie wchodząc w kwestie elektryków i prędkości na nich rozwijanych, wystarczy że ktoś na szosie będzie chciał jechać, ulicą nie może, a po takiej ścieżce w ruchu jakimś tam powinien jechać równo z pieszymi.
A co do konkretnego przypadku, na zdjęciach widać alejkę, parawany rozstawione przy drzewie, resztę sobie można już tylko wymyślać
edit: a tak sobie poszukałem, to zdaje się to miejsce jest, więc w tym przypadku w ogólnie nie ma tematu
https://www.google.pl/maps/@51.7727772, ... 312!8i6656
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Czyli co ? Jak jest ścieżka rowerowa obok szosy to ja muszę nią jechać , bo inaczej mandat ? A jak jest na niej pełno szkła , dziur i ludzie jak wyjeżdżają z domostw to nie patrzą , dopiero na szosie im się uwaga wyostrza , bo ścieżka dla nich to coś abstrakcyjnego?
Nie jeżdżę ścieżką rowerową , bardzo żadko. Wybieram szosę bo jest bezpieczniejsza . A żeby ruchu nie tamować staram się jechać równo z samochodami .
Trzeba zmienić przepisy ! Mają być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów !
Nie jeżdżę ścieżką rowerową , bardzo żadko. Wybieram szosę bo jest bezpieczniejsza . A żeby ruchu nie tamować staram się jechać równo z samochodami .
Trzeba zmienić przepisy ! Mają być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów !
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Oczywiście, Heniu nie wiedziales ? Tak jest "od zawsze".
Ps. Szeroka ścieżka, tylem do przystanku. Az trudno uwierzyć w tak tragiczny final.
@kinats z google maps, to co namierzyles, wyglada jeszcze gorzej, znak wskazuje na pierszenstwo pieszego.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
tylko tez zalezy gdzie, nawet jadąc szybko to w krk lepiej jechac sciezką rowerową (nowohucka/grota roweckiego/al jana pawła i pewnie duzo by sie znalazło)EV-Maniak pisze: ↑09 mar 2020, 19:03Czyli co ? Jak jest ścieżka rowerowa obok szosy to ja muszę nią jechać , bo inaczej mandat ? A jak jest na niej pełno szkła , dziur i ludzie jak wyjeżdżają z domostw to nie patrzą , dopiero na szosie im się uwaga wyostrza , bo ścieżka dla nich to coś abstrakcyjnego?
Nie jeżdżę ścieżką rowerową , bardzo żadko. Wybieram szosę bo jest bezpieczniejsza . A żeby ruchu nie tamować staram się jechać równo z samochodami .
Trzeba zmienić przepisy ! Mają być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów !
natomiast sciezka na dobrego pasterza to jest żart, nagle przechodzi w ciąg pieszo/rowerowy w dodatku w miejscach gdzie są wyjazdy z warsztatow i czasami posesji, ludzie stoją za przystankami, nie wspominajac ze są 2 albo 3 wyjazdy z bocznych dróg no i jeszcze jest z GÓRKI, wiec jadąc nawet zwyklym rowerem wszystkich sie mija, ale w kilku punktach trzeba zwolnic praktycznie do zera bo jak cos/ktos wyjedzie to skutek taki jak w tym temacie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
No w artykule było wspomniane że to pieszo-rowerowa ścieżka, a na takiej jaka by nie była, pieszy tak czy inaczej ma pierwszeństwo.WojtekErnest pisze: ↑09 mar 2020, 20:12@kinats z google maps, to co namierzyles, wyglada jeszcze gorzej, znak wskazuje na pierszenstwo pieszego.....
Wszystko fajnie, tylko to jechanie szybko to w momencie jak nie ma ruchu na takiej ścieżce. Bo jak "zwykli" rowerzyści są, jadący średnio 20kmph, to raczej ciężko koło nich przelatywać 50-60/h
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Już ponad 30 ludzie się dziwnie patrzą a i czas reakcji na hamowanie spada do kwadratu . Generalnie uważam że 25kmh jako ograniczenie odgórnie z eu nie wzięło się z powietrza . W bogatszych krajach kupno ebike plus speedboxa to nie wydatek 5 wypłat więc urzędasy z pe założyli że trzeba to z góry wziąć w ryzy i stąd takie silne obostrzenie.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
...za duzo odszkodowań płaciły towarzystwa ubezpieczeniowe i to one wymogły takie a nie inne ograniczenia urzędasy maja nas w głębokim poważaniu z wyjątkiem tej jakże krótkiej chwili jaką jest czas kampanii wyborczej a i wtedy tylko udają troskę o szarego obywatela XDpxl666 pisze: ↑09 mar 2020, 21:45Już ponad 30 ludzie się dziwnie patrzą a i czas reakcji na hamowanie spada do kwadratu . Generalnie uważam że 25kmh jako ograniczenie odgórnie z eu nie wzięło się z powietrza . W bogatszych krajach kupno ebike plus speedboxa to nie wydatek 5 wypłat więc urzędasy z pe założyli że trzeba to z góry wziąć w ryzy i stąd takie silne obostrzenie.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Kintas w tym wątku wprowadzasz w błąd. Pomyliłeś oznaczenia CPR lub CRP to jest oznaczenie dotyczące dwóch oddzielnych "jezdni" jedna dla pieszych i druga dla rowerów, znak który dokładnie podałeś oznacza pierwszeństwo roweru na swojej jezdni przred pieszymi i ciąg pieszy (chodnik) po lewej stronie, gdzie pieszy ma bezwględne pierwszeństwo. Co więcej zgodnie z przepisami jest wskazane po której stronie może poruszać pieszy i rower. Znak który podałeś do kompilacja dwóch znaków na jednej tarczy i oznacza że mamy DWIE DROGI, dla rowerów i dla pieszych odpowiednio wskazanych na znaku.
Co do prędkości 25km/h jest to mega ważne by : obok targowisk, przystanków, miejsc o dużym nasileniu ruchu pieszego nie przekraczać tej prędkości, ale tak jak zeeltom napisał, ja jadę swoim e-bike za trackingowym rowerem który jedzie 35-40km/h w porywach do 42-45km/h a to zwykły treckingowy. Na moich DDR ja mam 30-35km/h czasami więcej ale nie mogę dogonić kolażówki, musi jechać grubo ponad 40km/h
Co do prędkości 25km/h jest to mega ważne by : obok targowisk, przystanków, miejsc o dużym nasileniu ruchu pieszego nie przekraczać tej prędkości, ale tak jak zeeltom napisał, ja jadę swoim e-bike za trackingowym rowerem który jedzie 35-40km/h w porywach do 42-45km/h a to zwykły treckingowy. Na moich DDR ja mam 30-35km/h czasami więcej ale nie mogę dogonić kolażówki, musi jechać grubo ponad 40km/h
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
a ja Ci powiem że lepsze to niż brak DDR lub CPR i np. na Puławskiej w Warszawie mamy kilka takich wąstkich gardeł, bo ktoś pozwolił zrobić "dobudówki" do już dostawionych ganków i wszedł w pas drogowy, by nie bawić się w odszkodowania, zrobiono 30 metrowy cpr i dalej już jest ddr.szczur333 pisze: ↑09 mar 2020, 20:28natomiast sciezka na dobrego pasterza to jest żart, nagle przechodzi w ciąg pieszo/rowerowy w dodatku w miejscach gdzie są wyjazdy z warsztatow i czasami posesji, ludzie stoją za przystankami, nie wspominajac ze są 2 albo 3 wyjazdy z bocznych dróg no i jeszcze jest z GÓRKI, wiec jadąc nawet zwyklym rowerem wszystkich sie mija, ale w kilku punktach trzeba zwolnic praktycznie do zera bo jak cos/ktos wyjedzie to skutek taki jak w tym temacie
Ale to nic w porównaniu z 60 cm DDR jednokierunkowymi w BRAUNSCHWEIGU, tak cienki pasek że ledwo mieścisz się rowerem ale masz swój cienki pasek nie z pieszymi i jest git, na tych krótkich 50 metrowych odcinkach jechałem w kolumnie innych rowerzystów tempem 18km/h nikt się nie denerwował nie śpieszył, kto nie zdążył na światłach płynnie zwalniał .. zupełnie inny life, u nas zawsze jest naaaawalnka, np. przed światłami stoją 3 rowery, bo mam lepszy rower, bo mam hulajnogę, bo muszę się jakiejś pałki złapać, bo...
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Ok.Witt pisze: ↑16 kwie 2020, 14:45Kintas w tym wątku wprowadzasz w błąd. Pomyliłeś oznaczenia CPR lub CRP to jest oznaczenie dotyczące dwóch oddzielnych "jezdni" jedna dla pieszych i druga dla rowerów, znak który dokładnie podałeś oznacza pierwszeństwo roweru na swojej jezdni przred pieszymi i ciąg pieszy (chodnik) po lewej stronie, gdzie pieszy ma bezwględne pierwszeństwo. Co więcej zgodnie z przepisami jest wskazane po której stronie może poruszać pieszy i rower. Znak który podałeś do kompilacja dwóch znaków na jednej tarczy i oznacza że mamy DWIE DROGI, dla rowerów i dla pieszych odpowiednio wskazanych na znaku.
Co do prędkości 25km/h jest to mega ważne by : obok targowisk, przystanków, miejsc o dużym nasileniu ruchu pieszego nie przekraczać tej prędkości, ale tak jak zeeltom napisał, ja jadę swoim e-bike za trackingowym rowerem który jedzie 35-40km/h w porywach do 42-45km/h a to zwykły treckingowy. Na moich DDR ja mam 30-35km/h czasami więcej ale nie mogę dogonić kolażówki, musi jechać grubo ponad 40km/h
Na początek cyctat, innego nie znalazłem, choć chwilę szukałem.
"Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."
To teraz mi powiedz, gdzie masz rozróżnienie dla opcji c-13/c-16 z poziomą czy pionową kreską?
Nie chodzi o to, żeby udowadniać sobie kto ma większego, czy też co jest logiczne, tylko jakie się ma opcje, gdyby się kogoś potrąciło na takim tworze. Jeśli znasz jakiś inny przepis, który w zestawieniu tych dwóch znaków, określa konkretnie pierwszeństwo rowerzysty, zacytuj go proszę z numerkami, ja się nie dokopałem.
Nie sztuka jest zarzucić komuś wprowadzanie w błąd, bo coś innego wydaje się logiczne, tylko podparcie się konkretnymi przepisami, które mogą być przytoczone w konfrontacji z policją, czy też w sądzie, ja poświęciłem chwilę czasu na przeszukanie i sprawdzenie co przepisy mówią, wyżej masz konkretny art. Poświęcisz chwilę aby podać jakieś zmiany i konkretny art, który stwierdza że "wprowadzam w błąd" ? Ja nie znalazłem. I nie chodzi o to co dla Ciebie oznacza taki miks znaków. Gdyby to były dwie oddzielne drogi, to miałbyś osobny znak, że droga dla rowerów, i osobny że dla pieszych, i jakoś to rozdzielone albo i nie.
Chodzi mi o to, żebyś podał konkretny przykład przepisu, który obroni mnie, w momencie kiedy dupnę pieszego który szedł środkiem albo też nie koniecznie "swoją" stroną, na deptaku z oznaczeniem traktu rowerowo pieszego z pionową kreską. (to tak jak z wyprzedzaniem prawą stroną na autostradzie, wiadomo że jest to idiotyczny i niebezpieczny manewr, ale jak przyjdzie co do czego, to sąd stwierdzi, że ten co wyprzedzał prawą stroną postępował zgodnie z przepisami).
Warto też pamiętać, tak czy inaczej, że gdyby taka sytuacja się przytrafiła, a nie miało się w 100% legalnego roweru, czyli jeśli powyżej 250W, manetka działająca niezależnie od PAS, powyżej 48V na pakiecie, to tak czy inaczej, powożący takim zestawem jest w dupie, nie ważne czy była to ścieżka rowerowa, trakt pieszo rowerowy, czy też ulica, nie chodzi o czepianie się, tylko o świadomość, że tak jest.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Kintasik:) ale przepisy które podałeś są tak logiczne i nieinterpretowalne, mówiące wprost o Twoim statusie na "jezdni rowerowej".
Nawet mi przez myśl nie przyszło, by porównywać sobie....
Znak poziomej kreski oznacza pierwszeństwo tego na górze nad tym nadole, ale do dyspozycji obaj użytkownicy mają całą szerokość jezdni.
Kreska pionowa obowiązująca praktycznie w całej europie mówi o dwóch jezdniach, i wskazaniu konkretnej jezdni/ "Ciągu pieszego" po właściwej stronie. Takie oznaczenie jest najpopularniejszym w tej chwili w Polsce ponieważ większość DDR budowana jest jednocześnie z chodnikami. Wg zaleceń ekspertów z NL, DK którzy pomagają w "standaryzacji infrastruktury warszawskiej" dołożono do tego, pas rozdziału od jezdni głównej = ze względów bezpieczeństwa oraz Pas rozdziału między DDR i ciągiem pieszym w postaci kostki brukowanej pomagający przede wszystkim pieszym w zorientowaniu się że schodzą z chodnika + jest to tzw skrajnia DDR, czyli jadąc przy krawędzi swojej jezdni rowerowej masz jeszcze 30 cm skrajni na kierownicę, niestety zdarza się że w skrajni stawiane są słupki lub inne obiekty.
Co więcej Kintas, zwróć uwagę że wszyscy w Polsce mówią ścieżka. Śmieszne jest to, że:
- w zamówieniach publicznych w słowniku nazwa ta i Droga Dla Rowerów mogą być używane zamiennie. I najczęściej używana jest "ścieżka rowerowa" jako przedmiot zamówienia. Choć coraz rzadziej
- w KRD - nie ma takiego tworu jest tam jedynie Droga dla Rowerów. Zdecydowanie warto sobie przeczytać cały kodeks drogowy i zobaczysz, że Rower to pojazd!!!, więc obowiązują go wszystkie przepisy identyczne do pojazdów. Jedyna różnica jest taka Droga Dla Rowerów jest TYLKO DLA ROWERÓW, w myśl tych przepisów. Jedynie pojazdy uprawnione (techniczne, obsługi) mogą poruszać się legalnie DDR. Od 2 lat trwa batalja o hulajnogi. Też uczestyniczyłem w konsultacjach. Hulajnogi, rolki i inne "niepojazdy" poruszają się po DDR nielegalnie. Chcemy unormować by elektryczne hulajnogi poruszały się legalnie. Ale od razu przyszedł dzonk, ale jak będą sygnalizować nakaz skrętu? przecież puszczenie jednej ręki to proszenie się o wypadek. Zaproponowaliśmy by hulajki mogły jeździć po DDR tylko muszą mieć zainstalowane migacze:)
I teraz wracając do Twojego artykułu zwróć uwagę jak brzmi pierwsze zdanie.
Co więcej raz poraz Zeeltom próbuje Wam powiedzieć, szczególnie obrońcom 25km/h że po DRODZE DLA ROWERÓW można jechać z prędkością przewidzianą dla pojazdów na terenie zabudowanym czyli 50km/h możesz jechać na rowerze, jeśli Ci na to Watty w mięśniach pozwolą.
Obowiązują nas identyczne przepisy jak na jezdniach głównych, czyli ruch prawostronny.
Ostatnie pytanie dotyczy obowiązku jazdy DDR. Ani policja ani zarządy dróg nie mają pojęcia jak to interpretować, choć przed sądem wygrasz.
Jeśli Twoja posesja jest po drugiej stronie DDR i nie masz zjazdu do swojej posesji lub kierunek jazdy uniemożliwia Ci zjechania w ulicę do której nie przewidziano zjazdu z DDR, możesz jechać jezdnią główną obok DDR. Właśnie dostałem pismo z KG w sprawie jednej z takich uliczek pod Warszawą, gdzie wybudowano z jednej strony DDR. Na całej długości nie ma zjazdu, a wszystkich domy, sklepy są po przeciwległej stronie. Zgodnie z przepisami ja który skończyłem 16 lat nie mogę poruszać się chodnikiem. Musiałbym zjechać z DDR przeprowadzić rower przez przejście i dalej 300 metrów prowadzić rower chodnikiem. Poprosiłem jak TY mnie teraz o pismo wprost wskazujące na możliwość jazdy jezdnią, bo codziennie mam awantury z blondynami, że mi drogę wybudowali a ja jadę po jezdni. Niestety w piśmie zrezygnowali z wyjaśnienia uznając, że każda sytuacja jest inna. Więc nie mam pisma uniwersalnego.
Do pozostałych się nie odniosę bo o tym już WojtekErnest szeroko pisze.
o matko Kintas chyba pierwszy raz napisałem Więcej Niż Ty (WNT)
Nawet mi przez myśl nie przyszło, by porównywać sobie....
Znak poziomej kreski oznacza pierwszeństwo tego na górze nad tym nadole, ale do dyspozycji obaj użytkownicy mają całą szerokość jezdni.
Kreska pionowa obowiązująca praktycznie w całej europie mówi o dwóch jezdniach, i wskazaniu konkretnej jezdni/ "Ciągu pieszego" po właściwej stronie. Takie oznaczenie jest najpopularniejszym w tej chwili w Polsce ponieważ większość DDR budowana jest jednocześnie z chodnikami. Wg zaleceń ekspertów z NL, DK którzy pomagają w "standaryzacji infrastruktury warszawskiej" dołożono do tego, pas rozdziału od jezdni głównej = ze względów bezpieczeństwa oraz Pas rozdziału między DDR i ciągiem pieszym w postaci kostki brukowanej pomagający przede wszystkim pieszym w zorientowaniu się że schodzą z chodnika + jest to tzw skrajnia DDR, czyli jadąc przy krawędzi swojej jezdni rowerowej masz jeszcze 30 cm skrajni na kierownicę, niestety zdarza się że w skrajni stawiane są słupki lub inne obiekty.
Co więcej Kintas, zwróć uwagę że wszyscy w Polsce mówią ścieżka. Śmieszne jest to, że:
- w zamówieniach publicznych w słowniku nazwa ta i Droga Dla Rowerów mogą być używane zamiennie. I najczęściej używana jest "ścieżka rowerowa" jako przedmiot zamówienia. Choć coraz rzadziej
- w KRD - nie ma takiego tworu jest tam jedynie Droga dla Rowerów. Zdecydowanie warto sobie przeczytać cały kodeks drogowy i zobaczysz, że Rower to pojazd!!!, więc obowiązują go wszystkie przepisy identyczne do pojazdów. Jedyna różnica jest taka Droga Dla Rowerów jest TYLKO DLA ROWERÓW, w myśl tych przepisów. Jedynie pojazdy uprawnione (techniczne, obsługi) mogą poruszać się legalnie DDR. Od 2 lat trwa batalja o hulajnogi. Też uczestyniczyłem w konsultacjach. Hulajnogi, rolki i inne "niepojazdy" poruszają się po DDR nielegalnie. Chcemy unormować by elektryczne hulajnogi poruszały się legalnie. Ale od razu przyszedł dzonk, ale jak będą sygnalizować nakaz skrętu? przecież puszczenie jednej ręki to proszenie się o wypadek. Zaproponowaliśmy by hulajki mogły jeździć po DDR tylko muszą mieć zainstalowane migacze:)
I teraz wracając do Twojego artykułu zwróć uwagę jak brzmi pierwsze zdanie.
Co więcej raz poraz Zeeltom próbuje Wam powiedzieć, szczególnie obrońcom 25km/h że po DRODZE DLA ROWERÓW można jechać z prędkością przewidzianą dla pojazdów na terenie zabudowanym czyli 50km/h możesz jechać na rowerze, jeśli Ci na to Watty w mięśniach pozwolą.
Obowiązują nas identyczne przepisy jak na jezdniach głównych, czyli ruch prawostronny.
Ostatnie pytanie dotyczy obowiązku jazdy DDR. Ani policja ani zarządy dróg nie mają pojęcia jak to interpretować, choć przed sądem wygrasz.
Jeśli Twoja posesja jest po drugiej stronie DDR i nie masz zjazdu do swojej posesji lub kierunek jazdy uniemożliwia Ci zjechania w ulicę do której nie przewidziano zjazdu z DDR, możesz jechać jezdnią główną obok DDR. Właśnie dostałem pismo z KG w sprawie jednej z takich uliczek pod Warszawą, gdzie wybudowano z jednej strony DDR. Na całej długości nie ma zjazdu, a wszystkich domy, sklepy są po przeciwległej stronie. Zgodnie z przepisami ja który skończyłem 16 lat nie mogę poruszać się chodnikiem. Musiałbym zjechać z DDR przeprowadzić rower przez przejście i dalej 300 metrów prowadzić rower chodnikiem. Poprosiłem jak TY mnie teraz o pismo wprost wskazujące na możliwość jazdy jezdnią, bo codziennie mam awantury z blondynami, że mi drogę wybudowali a ja jadę po jezdni. Niestety w piśmie zrezygnowali z wyjaśnienia uznając, że każda sytuacja jest inna. Więc nie mam pisma uniwersalnego.
Do pozostałych się nie odniosę bo o tym już WojtekErnest szeroko pisze.
o matko Kintas chyba pierwszy raz napisałem Więcej Niż Ty (WNT)
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Brawo Ty (póki co limitów znaków poza czatem chyba nie wprowadzono), tylko uważaj, bo zaraz z zachodu może wyjść, że to w ogóle niestosowne pisać w takiej, czy w ogóle w jakiejkolwiek ilości tu czy tam. Globalnie konkluzja zdaje się jest taka, że przepisy są tak nieprecyzyjna, że można je sobie w przedłużenie kręgosłupa wsadzić. Globalnie przepisu są lekko z dupy... bo jak w takiej sytuacji podejść do odpowiedzialności, kiedy pieszy się wytacza z za wiaty, kiedy rowerzysta czymś takim ma obowiązek jechać...
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Wg mnie są mega precyzyjne, niestety pieszy to 1/3 wszystkich trupów na drodze i zwykle nie z ich przyczyny (80% z winy kierowców). Zwykle jak wytacza się zza wiaty to albo ma przejście dla pieszych (od 1 lipca każdy pieszy przy przejściu ma pierwszeństwo), albo nie ma (tj. nie ma przejść oznaczonych, może przechodzić jak przez zwykłą ulicę gdzie nie ma przejść, ale nie ma pierwszeństwa).
-
- Nowicjusz
- Posty: 0
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 15:17
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Zawsze znajdą się tacy, którzy poprą babcię i ci, którzy staną w obronie mężczyzny.Vegasnight9 pisze: ↑08 mar 2020, 20:10W komentarzach na co bardziej poczytnych stronach gównoburza na całego:
https://wiadomosci.wp.pl/lodz-smierc-na-ruletka-rowerze-potracil-kobiete-zmarl-po-tym-jak-sie-przewrocil-6486730402498689a
https://dzienniklodzki.pl/smierc-rowerz ... 1-14843834
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
ale że gdzie ta precyzja, jeżeli rowerzystę zmusza się do jazdy w miejscu gdzie pieszy ma pierwszeństwo, a uniemożliwia się mu jazdę drogą ?Witt pisze: ↑29 kwie 2020, 13:05Wg mnie są mega precyzyjne, niestety pieszy to 1/3 wszystkich trupów na drodze i zwykle nie z ich przyczyny (80% z winy kierowców). Zwykle jak wytacza się zza wiaty to albo ma przejście dla pieszych (od 1 lipca każdy pieszy przy przejściu ma pierwszeństwo), albo nie ma (tj. nie ma przejść oznaczonych, może przechodzić jak przez zwykłą ulicę gdzie nie ma przejść, ale nie ma pierwszeństwa).
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
No nie wiem Kintas jak odpowiedzieć na to. Fakt: w Polsce nie ma wspólnej polityki transportowej dla ruchu rowerowego. Każdy kierownik działu infrastruktury jest carem na swoich włościach. Stąd gówno projekty i rozwiązania lat (ubiegłej) epoki zalewają wszystkie przetargi.
Kodeks Drogowy precyzyjnie mówi o "kierunku w którym zmierzasz" jak nie zmierzasz w tym kierunku to nie musisz jechać DDR/CPR/CRP.
Kodeks Drogowy precyzyjnie mówi o "kierunku w którym zmierzasz" jak nie zmierzasz w tym kierunku to nie musisz jechać DDR/CPR/CRP.
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
nie rozumie trochę "kierunku w którym zmierzasz" ostatnio to tu pisałem zdaje się troszku zamroczony tak w ogóle, no ale w sumie myślałem ze większe głupoty spłodziłem a tu krótko i na temat w zasadzie
Odnosząc się jeszcze do tematu pierwszeństwa dla pieszych, i kto jest sprawcą danego wypadku w którym zginął pieszy, to to co w statystykach, a co w rzeczywistości, to moim zdaniem jest dość poważnie rozjechane.
Uważam że przy obecnej infrastrukturze, dawanie pieszemu pierwszeństwa bezwzględnego przed przejściem (większość uważa, że teraz takie pierwszeństwo ma zdaje się), to głupota, i proszenie się o więcej śmiertelnych przypadków. Ze statystyką chodzi mi o to, że w momencie jak jedziesz samochodem, nie masz kamerki, jedziesz sam, i pieszy był sam, jak Ci wylezie na nieoświetlonym przejściu, gdzie np. jakiś geniusz z na przeciwka z super nowymi żarówkami led, oślepił Cię, i walniesz takiego pieszego, to raczej marna szansa jest, żebyś się wybronił. A osobiście znam sporo takich miejsc, w których nie da się inaczej tego nazwać, jak patologią. Do tego zachowanie pieszych w sporej większości, którzy tak jak by nie rozumieli, że samochód jadący choćby 40, albo 60km/h, 10 poniżej limitu w danym miejscu, nie jest w stanie się zatrzymać w miejscu. Znam przejście gdzie jest przez dwa albo trzy pasy, beż świateł, a ograniczenie na drodze 100 na godzinę. I jak słyszę głosy, że trzeba dać pierwszeństwo pieszym, żeby ich chronić, a to wymusi zmianę infrastruktury... to mnie ręce opadają... no ale nie o tym tu w sumie...
Wiadomo jak jest. Ja osobiście, jadąc takim łączonym deptakiem, raczej bym się nie rozpychał za bardzo na rowerze, i miał raczej stresa, że jak przyjdzie co do czego, mimo że wyznaczone dla pieszych i dla rowerów strony, to że mogło by być ciężko się wybronić, szczególnie w czasach, gdzie jest parcie na to, że Ci biedni piesi... bla bla bla
Odnosząc się jeszcze do tematu pierwszeństwa dla pieszych, i kto jest sprawcą danego wypadku w którym zginął pieszy, to to co w statystykach, a co w rzeczywistości, to moim zdaniem jest dość poważnie rozjechane.
Uważam że przy obecnej infrastrukturze, dawanie pieszemu pierwszeństwa bezwzględnego przed przejściem (większość uważa, że teraz takie pierwszeństwo ma zdaje się), to głupota, i proszenie się o więcej śmiertelnych przypadków. Ze statystyką chodzi mi o to, że w momencie jak jedziesz samochodem, nie masz kamerki, jedziesz sam, i pieszy był sam, jak Ci wylezie na nieoświetlonym przejściu, gdzie np. jakiś geniusz z na przeciwka z super nowymi żarówkami led, oślepił Cię, i walniesz takiego pieszego, to raczej marna szansa jest, żebyś się wybronił. A osobiście znam sporo takich miejsc, w których nie da się inaczej tego nazwać, jak patologią. Do tego zachowanie pieszych w sporej większości, którzy tak jak by nie rozumieli, że samochód jadący choćby 40, albo 60km/h, 10 poniżej limitu w danym miejscu, nie jest w stanie się zatrzymać w miejscu. Znam przejście gdzie jest przez dwa albo trzy pasy, beż świateł, a ograniczenie na drodze 100 na godzinę. I jak słyszę głosy, że trzeba dać pierwszeństwo pieszym, żeby ich chronić, a to wymusi zmianę infrastruktury... to mnie ręce opadają... no ale nie o tym tu w sumie...
Wiadomo jak jest. Ja osobiście, jadąc takim łączonym deptakiem, raczej bym się nie rozpychał za bardzo na rowerze, i miał raczej stresa, że jak przyjdzie co do czego, mimo że wyznaczone dla pieszych i dla rowerów strony, to że mogło by być ciężko się wybronić, szczególnie w czasach, gdzie jest parcie na to, że Ci biedni piesi... bla bla bla
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Bo to demagogia a nie troska . Podobnie zmuszanie do jazy ścieżkami które przecinają zatłoczone chodniki, omijają przystanek itd...ja wolę jechać jezdnią gdzie wiadomo kto i co a nie ścieżką gdzie ludzie ci wejdą pod koła i oczywiście twoja wina , u nas kuleje kultura wogóle a ta na drodze to już szkoda gadać
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Nie ścieżkami, tylko drogami rowerowymi. Wg mnie to nie jest demagogia a naturalna konsekwencja zmian jakie nas otaczają. pxl666 polecam przejrzeć statystyki gdzie giną piesi (a przepisy jeszcze nie obowiązują). Jak jedziesz rowerem to to Ci zupełnie nie przeszkadza, ale jak kręcimy 35km/h+ to to robi już różnicę. Może za 2-3 lata jak "elektromobilność" będzie powszechna a na DDR wypłynie lej elektrowozów, wówczas powstanie trend do wartościowania na szybkie i te dostaną pozwolenie na jazdę po jezdni głównej wzdłuż DDR.pxl666 pisze: ↑10 maja 2020, 20:40Bo to demagogia a nie troska . Podobnie zmuszanie do jazy ścieżkami które przecinają zatłoczone chodniki, omijają przystanek itd...ja wolę jechać jezdnią gdzie wiadomo kto i co a nie ścieżką gdzie ludzie ci wejdą pod koła i oczywiście twoja wina , u nas kuleje kultura wogóle a ta na drodze to już szkoda gadać
Ale..
ja robię już 10-12 tys rocznie (jeżdżę codziennie do pracy i kilka km+ ) i NIGDY NIE ZAMIENIŁBYM DDR na jazdę ulicą. Jeździłem 5 lat z TIRAMI i wiecznie śpieszącymi się rodakami. Prawie codziennie widziałem dzwon. A po likwidacji fotoradarów ilość dzwonników wzrosła wg mnie 2 krotnie. Po prostu jesteśmy dziwnym narodem. Przekraczamy słowacką, niemiecką, czeską granicę i nagle Polak potrafi jechać 50km/h widzi pieszego. Z miejsca zmienia mu się "KULTURA JAZDY". W Polsce jadę tyle ile "mnie wolno" i jestem "Panem a wszyscy inni wy...". Tyle jako podsumowanie kultury jazdy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Powiem więcej, jeżeli chodzi o TIR'owców. Kilkanaście lat temu, szósta rano, dojazd do pracy, dwupasmowa, dwukierunkowa jezdnia, zero ruchu, tylko ja i TIR. Nagminne było "spychanie" (najeżdżanie na linię ciągłą) i bariery ochronne na poboczu. W pewnym momencie rozważałem nawet zrobienie "małej wyrzutni z kolcami", do przebijania opon i "opamiętania" TIR'owców, ale z lenistwa, wybrałem okrężną, trochę dłuższą, szutrową, lecz bezpieczną drogę wałami.
Przy obecnym ruchu na tej drodze "1", nawet nie ryzykuję poruszania się nią.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
pełnoramowy trójkąt niedługo przestanie być zagadką i ciekawostką dla milicji i ormo . myślę ze zainteresowani powinni zawiązać jakąś akcją typu stop smok czy ratujmy plemniki , tylko w temacie rejestrowania takich samów...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Biegły miał dostęp do EV Computer....
Po zdjęciu roweru i faktu braku logowania się (od marca) użytkownika z Lodzi, mozna próbować zgadywać czy to znana nam z forum osoba ?
Smutne....
Po zdjęciu roweru i faktu braku logowania się (od marca) użytkownika z Lodzi, mozna próbować zgadywać czy to znana nam z forum osoba ?
Smutne....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Jak temat szerzej podłapią szczujnie TVNPolsatTVP i niemieckie polsko-języczne serwisy internetowe - to przestępstwem będzie samo prowadzenie naszych wehikółów. RzonDzoncy już o to oodpowiednio zadbają.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Myśle że powinno to dać do myślenia wszystkim wyznawcą magicznych guzików legalizujących ich baiki
MACIEK
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
licznik elektroniczy ZATRZYMAŁ sie
w dodatku zatrzymał sie na 38km a nie 38kmh
gosc pijany a babcia pewnie wtargneła na sciezke
kilka razy upadłem na zwyklym rowerze i najwikesze straty mialem przy małej prędkosci
w dodatku zatrzymał sie na 38km a nie 38kmh
gosc pijany a babcia pewnie wtargneła na sciezke
kilka razy upadłem na zwyklym rowerze i najwikesze straty mialem przy małej prędkosci
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Przypominam że nieistotne są fakty, istotne jest jak wyglądają...
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Dziwie sie ze w tej calej rozkmince prawno-logistycznej czy sciezka czy nie, i powszechej juz w sumie w kazdej dyskusji wrzutce o polskojezycznych mediach, umknal Wam jakze swojski i powszechnie spotykany w narodzie detal - wspomniany dopiero kolege post powyzej:
Na podstawie próbek pobranych w czasie sekcji 46-latka wskazano, że miał on w organizmie 2,82 promila alkoholu. Śledczy uznali, że mężczyzna musiał spożyć dużo alkoholu niedługo przed wyruszeniem w trasę swoim pojazdem
Na podstawie próbek pobranych w czasie sekcji 46-latka wskazano, że miał on w organizmie 2,82 promila alkoholu. Śledczy uznali, że mężczyzna musiał spożyć dużo alkoholu niedługo przed wyruszeniem w trasę swoim pojazdem
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Co to w ogóle za stwierdzenie, że licznik zatrzymał się. Przecież po wypadku to licznik może się w aucie(analogowy) zatrzymać, a nie cyfrowy.
Co najwyżej to mogli odczytać v-max z jaką jechał, ale to nie musi być prędkość z chwili wypadku.
Co najwyżej to mogli odczytać v-max z jaką jechał, ale to nie musi być prędkość z chwili wypadku.
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
I takie zdania powinno się dużą, złotą czcionką na tablicy pisać Co za geniusze
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Ale nastrzelany a nastrzelany na ebajku robi różnicę, nawet dla mnie... podobnie jak nastrzelany na gazeli a na flakonie, też bez różnicy? Ktoś doczyta info o Alko ale żeby zobaczyc rower nie trzeba czytać
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Hmmm, coś o tym wiem no może na "nie zwykłym" ale prędkość była zwykła
ps. w MassMediach w licznikach cyfrowych wskazówki zatrzymują się na "godzinie" zdarzenia.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Generalnie wariat nawalony był jak świnia, jednak jak widać tematem sensacji jest nielegalny ebike. Niestety, jeśli będzie więcej takich zdarzeń, to mocne ebike zobaczymy tylko na niepublicznych drogach. Zaczynam się zastanawiać, ile spokojnie pojeżdżę swoim ebikiem o mocy 3.5 KW
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Z drugiej strony nic w tym dziwnego, ze pod wplywem wydarzenia ze skutkiem śmiertelnym szuka się PRZYCZYNY i często staje sie ona pretekstem do zmiany prawa lub/i praktyki zapobiegania.
To normalne zjawisko światowe. Można to podsumować jednym zdaniem gdyby 'zawodnik' z 2,8 promilami, jechal ROWEREM po ścieżce rowerowej, to jego prędkość wyniosła by...5 km/godz bez skutków smiertelnych.
A takim POJAZDEM, jak widać.
I takie wypadki muszą przyspieszać praktykę reakcji. Czyli nie zdziwmy się... ale rower miejski musi wyglądać jak rower miejski. To że gdzieś w górach, na terenach wiejskich to jeszcze mniej drażni, to nie znaczy że to norma na przyszłość .
Ps. Bo jak zginiemy, to nikt za nas nie przełączy na 250W, nie ukryje zapisow z bardziej czy mniej wypasionego komputerkar, nie OBRONI się przez zarzutami o zlamaniu przepisow itp.
To normalne zjawisko światowe. Można to podsumować jednym zdaniem gdyby 'zawodnik' z 2,8 promilami, jechal ROWEREM po ścieżce rowerowej, to jego prędkość wyniosła by...5 km/godz bez skutków smiertelnych.
A takim POJAZDEM, jak widać.
I takie wypadki muszą przyspieszać praktykę reakcji. Czyli nie zdziwmy się... ale rower miejski musi wyglądać jak rower miejski. To że gdzieś w górach, na terenach wiejskich to jeszcze mniej drażni, to nie znaczy że to norma na przyszłość .
Ps. Bo jak zginiemy, to nikt za nas nie przełączy na 250W, nie ukryje zapisow z bardziej czy mniej wypasionego komputerkar, nie OBRONI się przez zarzutami o zlamaniu przepisow itp.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Imho zawinił alkohol, nie rower. Tak czy owak szkoda forumowicza.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
Qr.a, siedzę teraz nad stawami na ławce, Merida obok.
Przechodnie lub na innych bajkach (w tym seryjne elektryki).
Patrz,.. tak, to taki,.. silnik z tylu,.. ..i taka skrzynka..
Zaczyna się
Ps. Wczoraj w tym samym miejscu, jeden przemknął koło mnie na konwersji dobre 50km/h między ludźmi.
Brawo, jak tak dalej pójdzie to..
Ps.2 Ale na nie raz pytanie, czy jest ktoś z Oleśnicy na bajku do wspólnych wypadów - cisza ale moze na forum się nie pokazują.
Przechodnie lub na innych bajkach (w tym seryjne elektryki).
Patrz,.. tak, to taki,.. silnik z tylu,.. ..i taka skrzynka..
Zaczyna się
Ps. Wczoraj w tym samym miejscu, jeden przemknął koło mnie na konwersji dobre 50km/h między ludźmi.
Brawo, jak tak dalej pójdzie to..
Ps.2 Ale na nie raz pytanie, czy jest ktoś z Oleśnicy na bajku do wspólnych wypadów - cisza ale moze na forum się nie pokazują.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2020, 11:54 przez PoulN, łącznie zmieniany 1 raz.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Śmiertelny wypadek ebike + babcia
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv