Przejażdżka silnikiem bezprzekladniowym
- monsterzlasu
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
- Lokalizacja: Mysiadło
Przejażdżka silnikiem bezprzekladniowym
Cześć. Czy ktoś z forumowiczow nie zechciałby dać się przejechać ebikiem max 2k w? Chciałem bezpośrednio porównać przekladnie. Będę w Poznaniu od pon do czw. Stawiam duże bro!!!! I oczywiście runda moim ebike.
Mateusz
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Przejażdżka silnikiem bezprzekladniowym
Cześć,
Pomiędzy przekładnią 1kw, a bez przekładni 2kw nie ma dużej różnicy. Będzie w prędkości maksymalnej plus większym zużyciu prądu w tym drugim oraz brakiem dźwięku tego drugiego. Przyspieszenie będzie podobne. Jak chcesz więcej celuj od razu w +/- 3kW.
Pomiędzy przekładnią 1kw, a bez przekładni 2kw nie ma dużej różnicy. Będzie w prędkości maksymalnej plus większym zużyciu prądu w tym drugim oraz brakiem dźwięku tego drugiego. Przyspieszenie będzie podobne. Jak chcesz więcej celuj od razu w +/- 3kW.
- monsterzlasu
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
- Lokalizacja: Mysiadło
Re: Przejażdżka silnikiem bezprzekladniowym
Dzięki. Tak podejrzewam. Wczoraj na swoim rowerku wjechałem pod taką górkę że..... nie wierzyłem. I przypuszczam, że tu jest różnica tj. przekładniówka daje power na starcie. Rower ciężki, 28 cali koła a podnosi przednie bez problemu.
Ja jeszcze biorę pod uwagę zmianę sterownika. Żeby z mxusa spróbować ciut więcej. teraz max dostaje 22A. Nie zauważam aby się grzał intensywnie nawet jak daję mu ostro....a daję, nie oszczędzam. Ledwo ciepły. I myślałem o takim kontrolerze choć nie wykluczam innych (co rusz to inny pomysł:) https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S1 ... 36V48V/159
I stopniowo zmniejszać ograniczenie mocy i obserwować. Chwilowo do 25-27A powinien dać radę. A to już jest sporo. Pierwsze co padnie to przekładnie podejrzewam.
Kiedyś mi pisałeś o AKM Q128C 48V 500W, Patrząc na charakterystykę MXUS i AKM to widzę że AKM ma odrobinę większy moment. AKM ma dwie wersje 328rpm i 201rpm. MXUS 400 rpm. Domyślam się, że AKM zniesie więcej niż MXUS i można spokojnie dać mu sterownik na 750W - to moje podejrzenia z uwagi choćby na nowszą konstrukcję. Wersja przy obrotach 201 zapewne daje kopa niezłego na starcie i wjedzie wszędzie ale jest wolna. 328 rpm byłoby wypośrodkowaniem pomiędzy prędkością jaką mam w MXUS a mocą jaką dałby AKM 201 rpm. ...... Masakra tyle opcji i kombinacji. A chce się więcej .....
Ja jeszcze biorę pod uwagę zmianę sterownika. Żeby z mxusa spróbować ciut więcej. teraz max dostaje 22A. Nie zauważam aby się grzał intensywnie nawet jak daję mu ostro....a daję, nie oszczędzam. Ledwo ciepły. I myślałem o takim kontrolerze choć nie wykluczam innych (co rusz to inny pomysł:) https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S1 ... 36V48V/159
I stopniowo zmniejszać ograniczenie mocy i obserwować. Chwilowo do 25-27A powinien dać radę. A to już jest sporo. Pierwsze co padnie to przekładnie podejrzewam.
Kiedyś mi pisałeś o AKM Q128C 48V 500W, Patrząc na charakterystykę MXUS i AKM to widzę że AKM ma odrobinę większy moment. AKM ma dwie wersje 328rpm i 201rpm. MXUS 400 rpm. Domyślam się, że AKM zniesie więcej niż MXUS i można spokojnie dać mu sterownik na 750W - to moje podejrzenia z uwagi choćby na nowszą konstrukcję. Wersja przy obrotach 201 zapewne daje kopa niezłego na starcie i wjedzie wszędzie ale jest wolna. 328 rpm byłoby wypośrodkowaniem pomiędzy prędkością jaką mam w MXUS a mocą jaką dałby AKM 201 rpm. ...... Masakra tyle opcji i kombinacji. A chce się więcej .....
Mateusz
- monsterzlasu
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
- Lokalizacja: Mysiadło
Re: Przejażdżka silnikiem bezprzekladniowym
Właśnie przeczytałem na forum o nowych mxus. 1000W nominalnie. No to jest to czego szukam, to na co czekałem. Biorę w ciemno jak tylko będzie już dostawa do Polski.
Mateusz