Strona 1 z 1

Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 12:57
autor: #Piotr#
Stało się wczoraj wracałem złapałem gumę, dziś święto nic nie kupi.
Mam butapren, UHU Power, starą dętkę.
Wyciąłem starej dętki łatkę, papierem ściernym przejechałem zobaczymy na razie schnie tym klejem UHT.
-edycja uht nie trzyma
-pozostał butapren

Lepszy butapren?
Zobaczymy co wyjdzie z tego.

Zacząłem chciałem poruszyć temat kiedyś łatało bez kleju na gorąco, łatką z starej dętki kiedyś robiłem szybko i 100% skuteczności, nie mam imadełka podstawki na trociny podpalało.

Macie swoje sposoby napiszcie, zestaw naprawczy kosztuje grosze, nie kupie dzisiaj :) takich sytuacjach naprawiamy tym co mamy.

Znalazłem starszy radziecki podobny na 12v akumulator, wkłada się dętkę, łatka z dętki, dokręca ściska, pięć minut naprawione.
Starsze sposoby najlepsze, współczesnych wulkanizatorów nie ma dziwne. Wygodne i trwałe.
Będzie zdobyć.
Obrazek
Maszynkę wystarczy stara dętka genialne, ile łatek można zrobić , kiedyś robiłem na jednym kole aż 30 dziur, nie wszystkie od razu z czasem nazbierało, od razu zakłada koło pompuje.
Szukałem na serwisie Yotube ktoś sobie zrobił sam maszynkę, o dziwo nikt nie pokazał i jak działa.
Szajbek pokazywał robi łatki dętki kleju używa tu bez.

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 18:27
autor: Yin
Fajny patent z łatkami na gorąco. Nowy butapren nie trzyma łatek jak stary z tego co słyszałem wynika to ze zmiany składu kleju. Dedykowane łatki z osobnym klejem dają radę w większości przebić, samoprzylepne mi się zupełnie nie sprawdzały a testowałem łatki od rożnych firm.

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 18:49
autor: pxl666
Topeak z klejem działają dobrze . Oczywiście nie w przypadku wjechania na nuklearną minę przeciwlotniskowcową

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 20:05
autor: #Piotr#
pxl666 pisze:
06 sty 2021, 18:49
Topeak z klejem działają dobrze . Oczywiście nie w przypadku wjechania na nuklearną minę przeciwlotniskowcową
Działają dobre na drogę, zrobiłem na butapren też działa.

Nie widziałeś łatki wulkanizowanej na gorąco, klej to klej zrobi się obok łatki dziura nie będzie trzymało, takie połączenie można łatać bez końca, ta łatka z dętki się wtapia. jako jedna struktura, przy wentylu łatka nic nie da, klej nie będzie trzymać. Taką łatkę wtapianą nie zdejmiecie potniecie
nożyczkami.
Podgląd nie mogłem znaleźć estetycznie wygląda, możemy dać tylko łatkę troszeczkę większą od dziurki.

Metoda nawet traktorze zadziała czy w tirze.

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 21:09
autor: pxl666
No ja tam wolę klej

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 21:18
autor: #Piotr#
pxl666 pisze:
06 sty 2021, 21:09
No ja tam wolę klej
Tego kleju zabrakło, były by święta? po klej musiał ileś km jechać, kupujesz raz nie interesuje.

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 21:58
autor: tkoko
pxl666 pisze:
06 sty 2021, 21:09
No ja tam wolę klej
Nie miałeś zapewne do czynienia z takimi łatkami. W przeciwieństwie do kleju, tu następuje trwałe zwulkanizowanie gumy, a sposób użycia jeszcze łatwiejszy niż kleju. Metalową "miseczkę" ze środkiem grzewczym i łatką, wystarczyło mocno ścisnąć na oponie, podpalić i po wypaleniu zawartości zdjąć miseczkę, i gotowe.

Re: Łatanie dętki

: 06 sty 2021, 23:17
autor: pxl666
Spoko chłopaki. Życzę szczęścia z łatanien tak dętki w trasie

Re: Łatanie dętki

: 07 sty 2021, 3:32
autor: WojtekErnest
Wiadomo że razie konieczności wszyscy używamy latek klejonych. Ale takie latki w czasie gorących dni, niestety stają się niepewne. A 'starodawna' wulkanizacja jest pewniejsza.

Re: Łatanie dętki

: 27 lut 2021, 19:56
autor: Redaktor1966
Co sądzicie o pomyśle stosowania zamiast 1-dnej, to 2-ch dętek rowerowych w jednej oponie (musiałyby mieć wentyle na bok, i obręcz 2 otwory na wentyl i także na bok)? Do pompowania dętek stosuje się pompkę z manometrem.
W razie przebicia jednej dętki dopompowuje się drugą i jakoś się dojedzie do domu.


Wkładka antyprzebiciowa ARMOUR
Obrazek
Tannus Armour® to najlepsza ochrona opon i najlepsze osiągi na wszystkich poziomach i we wszystkich stylach jazdy. Umiejscowiony między oponą a dętką Tannus Armor zapewnia 15 mm ochrony przed przebiciem na górze, a także 2 mm ochrony ściany bocznej przed ostrymi przedmiotami, cierniami, szkłem, czy skałami. Niezależnie od tego, czy jesteś rowerzystą miejskim, wolisz jazdę w terenie, off-road, trasy zjazdowe lub żwirowe, Tannus Armor® zapewnia zwiększoną przyczepność i tłumienie drgań, zapewniając płynniejszą, wygodniejszą i przyjemniejszą jazdę.

Pełne opony Tannus
Obrazek

Re: Łatanie dętki

: 28 lut 2021, 9:35
autor: grubol
Jakiś czas temu czytałem o tannusie, na zachodzie chwalą jednak jest problem z dostępnością 26'