Uwaga sponsorzy reklam forumowych.
Jeśli fanty na zlot nie zostaną dostarczone do mnie do końca kwietnia, reklamy zostaną usunięte.

CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Piszta co chceta ;)
djmarcin56
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: djmarcin56 » 12 maja 2018, 15:18

Ze ltom a czytałeś wogóle cokolwiek na temat ich warunków świadczenia usług, na stronie geis w pliku "ogólne warunki świadczenia usług" masz zapis
2. Zleceniodawca zobowiązuje się, że zarówno on jak i osoba działająca w jego imieniu, nie będzie
nadawać przesyłek:
l) zawierających rzeczy, które nie posiadają niezbędnych zabezpieczeń, nie są zapakowane w sposób
odpowiadający ich masie, kształtowi, właściwościom lub cechom, lub zawierające rzeczy, które
mogłyby uszkodzić pozostałe przesyłki, albo urządzenia transportowe
i infrastrukturę transportową GEIS PARCEL lub podwykonawców, lub też mogłoby dojść od
uszkodzenia towarów przy pomocy użytej techniki i stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub
majątku GEIS PARCEL lub podwykonawców, ewentualnie ich pracowników. Niniejsze
postanowienie obowiązuje również w sytuacji, kiedy właściwości lub cechy przesyłki, niedostateczne
lub nieodpowiednio użyte opakowanie lub jego zabezpieczenie itp. wystąpiły podczas transportu
przesyłki, lub po jej fizycznym przyjęciu przez GEIS PARCEL lub podwykonawcę. Wybór sposobu
dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej

Z tego wychodzi, że kurier jest od rozwożenia przesyłek i on nie ocenia ich tylko firma w centrali, dlatego on wszystko zabiera a dalej oni decydyją i tu się zabezpieczyli przez zapis, że jeśli wysyłasz paczkę która nie spełnia warunku postanowień czyli w tym wypadku rower dla nich ponieważ np. może uszkodzić samochód lub inne paczki gdyż był tylko oklejony czymś a nie całkowicie zapakowany to jednocześnie godzisz się na wszelkie dalsze decyzje firmy co z ta paczką zrobić.

Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 12 maja 2018, 18:14

djmarcin56 pisze:
12 maja 2018, 15:18
..... Wybór sposobu dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej
........
......Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .
Czyli, jak widać powyżej, muszą udostępnić dokumentację foto (dokumentację dowodową) zleceniodawcy, udowodnić konieczność dodatkowego opakowania przesyłki, i powinni to zrobić w odpowiedzi na reklamację.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 12 maja 2018, 20:38

Jest za to inny "haczyk". Z chwilą odbioru towaru, prawo do "reklamacji" ma tylko odbiorca.
http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,1 ... urierskich

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 13 maja 2018, 7:32

Ja miałem umowę z firmą pośredniczącą tanjejniebedzie.pl i to oni mnie obciążyli za działania kuriera. Nie interesują mnie działania Geis, bo nie jestem ich klientem. Rower był porządnie zapakowany w szmaty i folię i nie stanowił zagrożenia dla innych paczek a wymiary i waga była zgodna z regulaminem. Teraz wychodzi na to, że ja jestem winny tego, że Geis po swojemu opakował paczkę i dowalono mi 270 zł kary. Coś tu nie gra.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 13 maja 2018, 8:09

Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne

https://taniejniebedzie.pl/regulamin
https://taniejniebedzie.pl/cennik

§4 Ceny i płatności, 7. Usługodawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą za Usługę, jeżeli:
a) Klient podczas składania Zamówienia poda nieprawdziwe dane dotyczące Przesyłki.

Przesyłki standardowe:
•o kształcie regularnego prostopadłościanu,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.

Przesyłki niestandardowe:
•nieregularny kształt, wystające elementy lub opakowanie uniemożliwiające automatyczne sortowanie,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.

darki
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki » 13 maja 2018, 10:12

tkoko pisze:
13 maja 2018, 8:09
Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne
To niestety najważniejsze pytanie. Osobiście kiedyś się właśnie tak naciąłem. Wysyłałem radio Cb przez pośrednika Furgonetka.pl kurierem DPD i co ano nie zauważyłem, że standard to własnie regularny kształt prostopadłościanu itd. więc sobie zapakowałem w dwa pudełka bo takie znalazłem. Radio z długa anteną. Posklejałem do kupy i wysłałem. Kurier zabrał i wydawało się po problemie no ale dostałem za nieregularny kształt paczki bo były dwa różne pudełka połączone ;). Znajomy znów wysłał coś zawijając w strecz. Też mu się wydawało, że ok no bo super zabezpieczone. I dostał dopłatę tak jak ja za nieregularny kształt. Na początku się złościłem jakim prawem itd. a potem zacząłem się interesować co jest i jak i niestety to był mój błąd bo nie doczytałem ich regulaminu. Cóż zapłaciłem nie było wyjścia. Nauczka dla mnie heh czytać to co drobnym druczkiem ;).

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 13 maja 2018, 15:29

Poszła jako niestandardowa za 44 zł. Tak zaznaczyłem w zmówieniu.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 15 maja 2018, 19:11

Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 15 maja 2018, 20:42

zeeltom pisze:
15 maja 2018, 19:11
Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.
Zeeltom, powoli. Z tego co się zorientowałem, to w twojej sprawie jest to 30 dni, i nawet brak odpowiedzi nie jest domniemanym potwierdzeniem przyjęcia reklamacji przez firmę.

http://maszprawo.org.pl/2017/02/odpowie ... e-terminy/

Termin 14 dniowy dotyczy sprzedaży/ kupna towaru lub usługi.
Co do informacji o 90 dniach na rozpatrzenie reklamacji (podobnie zresztą jak wcześniejsze "zutylizowanie" paczki), to jest "pic na wodę", jak się u nas mówi. W załączniku masz info od Geis o terminach reklamacji gdzie pisze "jak byk" do 30 dni.
Załączniki
GEIS PARCEL .pdf
(674.23 KiB) Pobrany 75 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:45 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.

darki
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki » 15 maja 2018, 20:44

No fakt dziwne zachowanie firmy kurierskiej. Zapakowali zapakowany rower heh gdyby uznali ze zle zapakowany powinni o tym poinformowac. Czesto w opcjach wysylki jest podany rodzaj opakowania np. karton, strecz, tektura falista itd. Moze o to chodzi? Jak tlumaczy sie firma ktora przepakowala paczke? Dlaczego to zrobili? Mozna bylo wyowijac streczem to nie podnioslo by wagi a skoro zaznaczono przesylka niestandardowa to juz przegiecie bo niestardardowa to wlasnie taka heh nietypowa nie prostopadloscian, pudelko.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 15 maja 2018, 20:46

Zakupiłem usługę przewozu towaru. Według mnie to 14 dni.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 15 maja 2018, 20:55

Przeczytaj dokładnie tekst z linka który Ci podałem ;)
Na PW opiszę Ci jak wygląda założenie pozwu w sądzie.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 15 maja 2018, 21:07

Ale ja nie jestem klientem Geis tylko taniejniebedzie.pl, co mnie obchodzą przepisy innej firmy, w której ja nie zamawiałem usługi przewozu?
Zamówiłem usługę, zapłaciłem, opakowałem towar, którego ciężar był w normie. Kurier odebrał paczkę i tylko mojego. Dlaczego mam teraz ponosić koszty czyichś działań?

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 15 maja 2018, 22:13

Zeeltom, przeczytaj sobie co podpisywałeś ;)

https://taniejniebedzie.pl/regulamin

§5 Odpowiedzialność

2. Umowa Przewozu zawierana jest między Klientem a Przewoźnikiem. Przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie, utratę, opóźnienie, zwrot oraz ubytek (DODATEK :) )Przesyłki.

Mam nadzieję ze dostałeś na PW mój opis i uwagi. W sądzie liczy się to co jest w "papierach" nie Twoje odczucia.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 16 maja 2018, 5:34

Ale ich klientem jest firma taniejniebedzie.pl. Gdy ja dzwoniłem do Geisa nie chcieli ze mną dyskutować, bo nie jestem ich klientem. Ja zlecałem przesyłkę firmie tnb.pl im płaciłem i oni podjęli się dostarczenia przesyłki i oni mnie obciążyli za nadwagę dołożoną przez Geisa. Jeśli biorą sobie podwykonawców, to już nie mój problem. Ja mam umowę usługi z tnb.pl a nie Geisem.
Wybierasz paragrafy z czapy. Czemu nie przytoczysz tego z ich regulaminu?
"§6 REKLAMACJE
...
2. Reklamacja dotycząca funkcjonowania Serwisu będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia.
..."
A zgłosiłem to formularzem reklamacyjnym 3 tygodnie temu.

Tak wyglądał rower odbierany przez kuriera i druga fotka już w sortowni przy odbiorze przesyłki. Widać wyraźnie taśmy firmy Geis.

Obrazek

Obrazek

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 16 maja 2018, 15:49

Czyli (tak jak sądziłem), masz "potwierdzenie" że to Geis opakował dodatkowo przesyłkę. Co do wyboru "paragrafów". Niestety, nie dowiesz się jakie paragrafy "użyje" tnb.pl przeciwko Tobie, więc musisz w swoim pozwie, uwzględnić każdy paragraf, który może być użyty w odpowiedzi. Tak jak pisałem, rozprawa odbędzie się bez Twojej obecności, a wynik (wyrok), to będzie zapewne list z informacją o rozstrzygnięciu.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 17 maja 2018, 7:15

Jeden z wielu maili wysłanych do tnb.pl:

Wasz regulamin:

§6 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».

2. Reklamacja dotycząca funkcjonowania Serwisu będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia.

3. Reklamacje dotyczące niewłaściwie wykonanej usługi lub jej kosztów należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».



Zgłosiłem to ponad 3 tygodnie temu na Waszym formularzu. Nie przestrzegacie własnego regulaminu? Sprawa jest już u adwokata.

Z poważaniem Tomasz Wierzchoń.

ap0f1s
Posty: 314
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: ap0f1s » 17 maja 2018, 7:45

Widzę Tomku, że siadli ci na jaja ostro.
Budowa rowerów elektrycznych typu custom(Falcon, vektror itp) jak i zwykłych.
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 17 maja 2018, 9:15

Nie będzie nikt wała ze mnie robił. Okazało się, że mam wśród znajomych prawnika z dobrej kancelarii prawnej z Warszawy.

xyz2a
Posty: 174
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: xyz2a » 17 maja 2018, 9:22

Ciekawe jak się sprawy potoczą
Obrazek
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC

darki
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki » 17 maja 2018, 9:32

Też jestem ciekaw a swoją drogą to widzę, że trzeba unikać firmy kurierskiej Geis. Wygląda to faktycznie na próbę wyłudzenia.

Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Posty: 177
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: GiantTrance3KW » 17 maja 2018, 9:35

Zdarzają się niestety kombinatorzy i naciągacze, no ale jakoś trzeba się przed tym bronić...nic nie reagować to już w ogóle dziki zachód..

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 17 maja 2018, 17:14

Na maila zacytowanego wcześniej dostałem bardzo rzeczową i konkretną odpowiedź:

"Dziękuję za informację. Niestety do tej pory nie mamy odpowiedzi na reklamację.

Pozdrawiamy
Dział rozliczeń"

Czyżby nie wiedzieli, że mają taki zapis w regulaminie, że dziękują mi za tą informację?
Kpią sobie w żywe oczy.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 17 maja 2018, 18:48

zeeltom pisze:
17 maja 2018, 7:15
Jeden z wielu maili wysłanych do tnb.pl:

Wasz regulamin:

§6 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».
2. Reklamacja dotycząca funkcjonowania Serwisu będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia.
3. Reklamacje dotyczące niewłaściwie wykonanej usługi lub jej kosztów należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».

Zgłosiłem to ponad 3 tygodnie temu na Waszym formularzu. Nie przestrzegacie własnego regulaminu? Sprawa jest już u adwokata.

Z poważaniem Tomasz Wierzchoń.
zeeltom pisze:
17 maja 2018, 17:14
Na maila zacytowanego wcześniej dostałem bardzo rzeczową i konkretną odpowiedź:

"Dziękuję za informację. Niestety do tej pory nie mamy odpowiedzi na reklamację.

Pozdrawiamy
Dział rozliczeń"

Czyżby nie wiedzieli, że mają taki zapis w regulaminie, że dziękują mi za tą informację?
Kpią sobie w żywe oczy.
Zeeltom, oni swoją robotę zrealizowali, ;) (zamówili kuriera który przewiózł paczkę), i dla mnie powoływanie się na dwa pierwsze punkty jest bez sensu. (ale ja nie jestem prawnikiem :D )
Jeszcze co do pkt 1 i 2 reklamacji.
cytat
Serwis – strona internetowa www.taniejniebedzie.pl wraz z całą funkcjonalnością
Co zamierzasz reklamować w działaniu strony internetowej ;)

w 4 punkcie tego samego regulaminu masz wyraźnie;

4. Reklamacje dotyczące ubytku, uszkodzenia lub zaginięcia Przesyłki należy składać bezpośrednio do Przewoźnika. Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
To w końcu Geis zawyżył wagę, i on obciążył TNB, a ona Ciebie, bo w twoim imieniu występowała. Następny punkt masz.
5. Podmiotem rozpatrującym Reklamację jest Przewoźnik. W imieniu osoby reklamującej Usługodawca przekazuje reklamację do Przewoźnika. Usługodawca nie ma wpływu na rezultat złożonej reklamacji.
Tak wiec, moim zdaniem, TNB "swoje" zrobiło, przekazało reklamację dalej.

Jeszcze raz powtórzę, mieć rację , a udowodnić to w sądzie to dwie różne sprawy, ale masz już prawnika to nie powinno być problemu.

Mój przykład;
kupiłem na Allegro tablet, niezgodny z ofertą. Odstąpiłem zgodnie z prawem od umowy (obowiązywało 10 dni na odstąpienie). Drugiego dnia wysyłałem przesyłkę sprzedawcy, oraz poinformowałem go o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca wpadł na pomysł że mnie trochę "poćwiczy". Nie odebrał przesyłki ("wyjechał na urlop"), i ta wróciła do mnie (dodatkowa opłata). Następnie stwierdził że "łaskawie" ją odbierze lecz wypłaci tylko to co sobie ubzdura, a wszystkie koszty zwrotu, to moja sprawa.
Na logikę, sprawa do rozstrzygnięcia sądowego "bezproblemowa", wszystkie paragrafy są po mojej stronie. :D
Poszedłem więc do Rzecznika praw konsumenckich (zapewne prawnik) by wypełnić pozew "P", i tutaj dostałem "obuchem miedzy oczy".
Opinia rzecznika brzmiała w "luźnym tłumaczeniu" ; Mogę co najwyżej pocałować sprzedawcę w d..ę, odstąpienie od umowy, jest niezgodne z KPC i sąd bez wnikania w istotę sporu odrzuci pozew.
Poszedłem więc na policję, by przynajmniej ona "ścigała" sprzedawcę za oszustwo/wyłudzenie. Tutaj na info że tablet jest u mnie, padło krótko, to nie ich sprawa tylko sądu.
Półtora roku "studiowałem" KC, KPC, i inne ustawy dotyczące sprawy, i "rzeźbiłem" pozew tak by niemożliwe (zdaniem prawnika) było możliwe.
Wynik sporu.
Gościu, odbierając tablet, i zwracając mi wpłaconą kwotę (645zł), byłby na zero.
Po wyroku kosztowało go to 820zł + tablet (zastaw na pokrycie 450zł moich kosztów procesu). Z sadu dostałem zwrot 20zł (koszty procesu)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 17 maja 2018, 21:28

Czy ty nadal nie rozumiesz, że przewoźnik nie chce ze mną gadać, bo stwierdził, że nie jestem dla niego klientem? On ma umowę z tnb.pl a nie ze mną?
Czytając twoje wypowiedzi, widzę, że jesteś sercem za przewoźnikiem i pośrednikiem, a nie za klientem robionym w bambuko. To, co sobie napisał tnb.pl w swoim regulaminie, jest o kant dupy potłuc, a nie jakieś prawne pouczenia zgodne z prawem i stanem rzeczywistym. Skoro sami w swoim regulaminie piszą, że mają 14 dni na reklamację, a potem stwierdzają, że ktoś inny ma w umowie do 90 dni, to tylko ich ośmiesza. Co mnie kuźwa obchodzi, co jakaś firma ma w swoi regulaminie? Ja z nimi nie zawierałem umowy. ZAWIERAŁĘM UMOWĘ Z TNB.PL i może to w końcu dotrze do twojej wiedzy.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 17 maja 2018, 21:48

Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 27 maja 2018, 19:49

Minęło ponad 30 dni bez odpowiedzi. Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi, zgodnie z polskim prawem uznaje się to za przyjęcie reklamacji. Napisałem do nich maila z przytoczeniem ich regulaminu i stosownych przepisów i zażądałem zwrotu kasy.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 28 maja 2018, 20:39

I odpowiedzieli mi, że nic nie zwrócą, bo nie mają już tych środków na koncie. Sprawa idzie do sądu.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 28 maja 2018, 21:54

"Nie mamy możliwości zwrócić środków, których nie posiadamy. Kwestie decyzji reklamacyjnych, zwrotów i sposób działania, został Panu wytłumaczony w poprzedniej korespondencji."
To co pozostaje? Dwa granaty w świątecznym ubraniu?

Paff
Posty: 86
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: Paff » 28 maja 2018, 23:00


Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 05 cze 2018, 7:50

Mam już przedsądowe wezwanie do zapłaty napisane przez prawnika. W tym tygodniu idzie do nich poleconym.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 19 wrz 2018, 21:22

tkoko pisze:
17 maja 2018, 21:48
Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)
Dostałem dzisiaj decyzję (pozytywną :D ) w mojej sprawie, i ciekaw jestem jak Tobie przebiega sprawa.

Obrazek

Sprawa "banalna". Zakupiłem "jaccuzi". W opisie na OLX, nowe, dwuletnie, nieużywane za 1300zł. Okazało sie dziewięcioletnie, używane i niezgodne z umową. Zażądałem obniżenia ceny o 500zł, lub zwrot pieniędzy, na co pozwana się nie zgodziła, "grożąc" mi nawet policją. Wobec tego odstąpiłem od umowy kupna. Kobitka ma do zwrotu 2600zł, a jak nie odbierze sobie wanny, to być może i wanna zostanie. A jak jeszcze będzie miała jakieś wątpliwości, to obciążę ją kosztami 1.5 rocznego przechowywania, i niemożnością zakończenia remontu łazienki. :D

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 20 wrz 2018, 4:37

Ano przebiega tak, że jestem na etapie składania pozwu do e-sądu. Niestety, droga elektroniczna jest dosyć skomplikowana, głupi nie jestem, ale wypełnienie tych potrzebnych rubryk, to trochę jest pod górkę. Na dodatek firma pośrednicząca przesłała mi pismo, że zrzekają się swojej odpowiedzialności na rzecz kuriera, a kurier ma to gdzieś, bo nie jestem ich klientem. Istny cyrk. Nie polecam nikomu firmy "taniejniebedzie.pl".
Wygląda to o tyle kuriozalnie, że gdym ja podjął się złożenia roweru i zlecił to podwykonawcy, ale kasę od klienta wziął, to w przypadku reklamacji odsyłał bym klienta do wykonawcy, a ja sam miałbym to gdzieś głęboko pod koszulą. Bujaj się pan, jak niewinny i gówno mnie obchodzą pana problemy.

tkoko
Posty: 302
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 20 wrz 2018, 18:06

Bo, w mojej opinii, popełniłeś błąd pozywając tylko pośrednika. Osobiście pozwałbym obie firmy "solidarnie" do zwrotu potrącenia. Wówczas nie miałbyś problemu która z firm powinna zwróci Ci pieniądze, bo to wówczas byłaby ich "wewnętrzna" sprawa. A tak TNB, zgodnie z moim wcześniejszym postem, powołał się na pkt. 4 regulaminu który podpisałeś.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2133
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 21 wrz 2018, 1:43

A kogo miałem powołać? Umowę mam z pośrednikiem i jemu płaciłem pieniądze, na co wystawił mi fakturę.
Co do ich regulaminu, to mają też inne punkty, których nie przestrzegają.

ODPOWIEDZ