HUB vs MID

Piszta co chceta ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

WojtekErnest pisze:
19 gru 2018, 9:16
Ale gdyby znaleźć statystyki producentow ebajkow seryjnych, to MID jest pewnie juz w > 50 % modeli. A hub 10-20 % a może mniej..
To ja poproszę o definicje MID-a wg,Wojtka Ernesta ;) /ankieta dotyczy użytkowników forum,a nie producentów,nie wypaczajmy jej sensu/ :)
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

W takiej ankiecie użytkowników forum na pewno zwycięży hub, natomiast w Świecie tak jak napisał WojtekErnest.Parę postów wyżej kol. MixhaL zamieścił fajne zdjęcia Midów tyle, że to nie rowery a e-motocykle więc trudno je brać do porównania chociaż są naprawdę ładne.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

wibi pisze:
19 gru 2018, 15:55
W takiej ankiecie użytkowników forum na pewno zwycięży hub, natomiast w Świecie tak jak napisał WojtekErnest.Parę postów wyżej kol. MixhaL zamieścił fajne zdjęcia Midów tyle, że to nie rowery a e-motocykle więc trudno je brać do porównania chociaż są naprawdę ładne.
Tak,ale te ,,w świecie'' to są MID-y typu Bosch,Yamaha,Impulse itp. czyli zintegrowane systemy napędowe, a nie forumowe konstrukcje typu Bafang BBS. :)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

ximad pisze:
19 gru 2018, 9:25
....
Ale niech ktoś mi wytłumaczy jak laikowi jaki jest sens mida w przypadku napędów o dużych mocach, kiedy mamy z tyłu tylko jedno przełożenie, co to daje? Chodzi tylko o umiejscowienie silnika na środku i zdjecie ciężaru z koła?
midy duzej mocy naprawdę duzej mocy sa super włąsnie dla tego że zdejmują masę nieresorowana z koła ale zabiera miejsce dla akusów w obrebie ramy a to ma juz znaczenie i to nie małe. Przy tak dużych mocach rzedu 5kW i wiecej taki mid( własciwe by było raczej mówić silnik umieszczony centralnie )zasadniczo nie potrzebuje żadnej przekłądni ( co ofc nie wyklucza zastosowania jakiejś skrzyni biegów ale wg mnie moment obrotowy silnika elektrycznego i przebieg krzywej momentu poddaje w wątpliwośc sens zastosowania skrzyni biegów w takiej sytuacji )a jedynym przełożeniem jest zębatka zdawcza i odbiorcza spiete motocyklowym lub innym konkretnym łąńcuchem czyli de facto taki mid ma wiecej wspólnego z hubem BP niz z midem montowanym w korbie roweru który ma przekładnie wstępna i musi korzystać z przełożeń roweru żeby sprawnie nim się dało jeździć
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

:) De facto ,są to motocykle elektryczne pełną gębą,czego namiastką są nasze konstrukcje,, midowe''.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

Absolutnie się z tobą zgadzam.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: HUB vs MID

Post autor: Umbur »

Wszystko fajnie, ale MID o dużej mocy strasznie hałasuje i jazda na tym szlakami w górach i tak odpada.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: HUB vs MID

Post autor: Witt »

Mój pierwszy rower Fischera był z przekładniowcem w tylnym kole. Próba zserwisowania w Polsce skończyła się fjaskiem, dostałem propozycję wymiany całej baterii a popsuty był tylko BMS. Jak się po serwisie w niemczech przestał odzywać komputerek na kierownicy, zostałem z niczym. I poto tworzone są Midy i cały system dedykowanych ram. Włożysz tam huba na przód i tył, ale mid tylko dokładnie pasujący z yamahy, boscha, chyba że się mylę i wszystkie "lochy" robione są wg jakiej normy na midy.
Jeździłem incydentalnie na midach z wypożyczalni na odcinkach 30-50 km i nie widziałem żadnej różnicy, może poza większym hałasem w stosunku do huba.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: HUB vs MID

Post autor: ap0f1s »

Po pożarze sklepu rowerowego miałem różne uszkodzone midy u siebie i bez kupna części od producenta nic nie idzie z tym zrobić. Głupie podłączenie do komputera trzeba posiadać kable serwisowe, bez głównego komputera nic się nie uruchomi. Praktycznie naprawa tych rowerów jest nie opłacalna. Jedynie odzyskać poszczególne części.
Już nie mówię co było w środku silnika, po dostanieu się wody, koniec.
A dwa huby zdolalem odzyskać po całkowitym zalaniu i spaleniu kabli przy osi silnika
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: HUB vs MID

Post autor: leszcz »

Jako fan mida dodam moje 5groszy.

Przewaga bafanga nad hubem o porównywalnej mocy:
- wodoszczelność
- waga ZE sterownikiem 4.2kg
- wchodzi do nowszych rowerów ze sztywną osią
- bezproblemowa wymiana dętki, opony
- moc w pełnym zakresie przełożeń
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

Subiektywnie: mid ma 3 podstawowe/krytyczne wady :
1. Koszty eksploatacji: mid generuje koszty eksploatacyjne które nie maja miejsca w konstrukcji z hubem BP wprost proporcjonalnie do swojej mocy niszczy naped roweru i przez to stwarza ryzyko że w lesie/w trasie z roweru elektrycznego zrobi sie niespodziewanie czterdziestokilogramową hulajnoga by temu zapobiec trzeba wozić skuwacz i kilka ogniw a by ograniczyć to ryzyko bardziej trzeba zrezygnować z szerokiej palety przełożeń , którą już ogranicza sam fakt zamontowania mida do 1 lub 2blatów z przodu ,na rzecz 7rz kasety i łańcucha który lepiej znosi zsumowany moment obrotowy silnika i rowerzysty .
2.Awaryjność : mid ma w sobie przekładnie która trzeba smarować regularnie by mógł służyć długo bezawaryjnie i jest to potencjalny element konstrukcji który może ulec awarii a którego nie ma hub BP dodatkowo dochodzi ciągłe monitorowanie stanu napędu by nie zaszła opcja " hulajnoga" dla mnie to ważne by nie siedzieć w garażu z rękoma urobionymi w smarach po łokcie tylko cieszyć się jazda.
3. Koszt zakupu: mid oferuje najgorszy stosunek mocy do ceny , dla płynnej i dynamicznej jazdy po miejskich skrzyżowaniach potrzebna jest moc sam moment bez odpowiedniej mocy tego nie zapewni a puki nie trzasnę szósteczki w totka ma dla mnie znaczenie koszt zakupu zestawu w moim przypadku zestaw mocy 1,5kW mocy ciągłej (silnik w kole +sterownik + manetki + inne ehh) wyszło poniżej 1400pln z wysyłką.

Jeśli miałbym wybrać jedna zaletę mida która chciałbym by posiadał mój hub to jest to system pas oparty o tensometr sprawia to że midy sa bardzo przyjemne w prowadzeniu i intuicyjnie dawkują moc silnika .
Jeśli miałbym wskazać jedna wadę huba która najbardziej mi przeszkadza to jest to masa nieresorowana.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

Subiektywna ocena to żadna ocena bo nikt Ciebie nie namawia na MIDa a co do smarowania to powiem prosto, MIDA NIE TRZEBA SMAROWAĆ , jest fabrycznie nasmarowany i to wystarczy aż do jego technicznej "śmierci". Smarują jedynie "nadgorliwcy" którzy uważają, że smar może ubywać. Nie,nie ubywa i jest go wystarczająco dużo i w odpowiednim gatunku.Żadna firma produkująca MIDy nie zaleca smarowania!!! Natomiast HUB nie dość, że ciężki to na dodatek bardzo awaryjny,wystarczy zapytać forumowiczów ile spalili silników-HUBów szczególnie. Ja w całej sieci słyszałem tylko o jednym spalonym MIDzie. Skuwacz łańcucha i kilka ogniw można wozić w kieszeni bo lżejsze niż portmonetka z bilonem. Koszt zakupu? znowu błąd, MID zazwyczaj sprzedawany jest z całym osprzętem,czyli sterownikiem,PASem,czujnikiem prędkości itp. co biorąc pod uwagę wychodzi cenowo podobnie a w przypadku niektórych nawet MIDy są tańsze.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

wyszczególniłem tylko te cechy które w moim wyborze typu napędu do e-bike były kluczowe dlatego napisałem subiektywna , każdy poszukujacy swojej drogi do e-bike ma swoje subiektywne parametry jakie powinien spełniać jego e-bike .
wibi smar nie ubywa smar sie starzeje ,smar zbiera w miare użytkowania drobiny które powstają w procesie eksploatacji i które działają jak papier ścierny. Nie chcesz nie smaruj producentom to na reke bo przyspieszysz w ten sposób jego "techniczna śmierć" i wtedy pobiegniesz kupić nowy albo bedziesz szukać nowe tryby a kasa producentom tak czy siak sie bedzie zgadzać .
podobny powiadasz , wiec wibi prosze podlinkuj zbliżony cenowo i mocą nowy zestaw mid do mojego zestawu z hubem :P
P.S kolejna zaleta huba : dzieki temu że masz huba nie musisz ani kupowac ani wozić w kieszeni skuwacza dzieki czemu w tejże kieszeni zostaje ci pare groszy na lepsze wydatki XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

Inc0 pisze:
22 gru 2018, 20:07
wyszczególniłem tylko te cechy które w moim wyborze typu napędu do e-bike były kluczowe
Kluczowe dla MIDa jest to, że technicznie i technologicznie przewyższa HUBa, tak jak młockarnia góruje na cepem
Inc0 pisze:
22 gru 2018, 20:07
wibi smar nie ubywa smar sie starzeje ,smar zbiera w miare użytkowania drobiny które powstają w procesie eksploatacji i które działają jak papier ścierny. Nie chcesz nie smaruj producentom to na reke bo przyspieszysz w ten sposób jego "techniczna śmierć" i wtedy pobiegniesz kupić nowy albo bedziesz szukać nowe tryby a kasa producentom tak czy siak sie bedzie zgadzać .
Żyjesz,myślisz i podajesz wiadomości z pierwszej połowy ubiegłego wieku.Teraz są inne technologie,inne maszyny, po prostu INNE CZASY, smaruje się raz w fabryce i to wystarczy.
Inc0 pisze:
22 gru 2018, 20:07

podobny powiadasz , wiec wibi prosze podlinkuj zbliżony cenowo i mocą nowy zestaw mid do mojego zestawu z hubem :P
P.S kolejna zaleta huba : dzieki temu że masz huba nie musisz ani kupowac ani wozić w kieszeni skuwacza dzieki czemu w tejże kieszeni zostaje ci pare groszy na lepsze wydatki XD
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/48-v-150 ... 2f71f71-17
MID-https://pl.aliexpress.com/item/Bafang-B ... 2f71f71-18
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Trochę się rozpędziłeś wibi z zestawami z Ali.Zestaw HUB jest kompletny z baterią,natomiast MID to tylko goły silniczek :D /koszt baterii ok.500 dolców/ ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

mid technologicznie przewyższa huba ok! a pod jakim względem że ma przekładnię? ma bo jest słabiutki i bez niej może napędzać najwyższej zegarek lub gramofon:P Wielka szkoda że jesteś tak wybiórczo fanem nowinek technologicznych bo widzisz jeszcze pamiętam jak nie tak dawno piałeś z zachwytu nad v-brake plując na tarczówki hydrauliczne ...
a wracajac do tematu:
wibi jestes normalnie .. debeściak XD nagiąłeś czasoprzestrzeń do swojej woli XD .. wyszukałeś huba w zestawie z baterią i porównujesz cenowo do mida bez baterii??!!! Nie podejrzewałem cie że mnie "zabijesz" takimi argumentami na poziomie skrzywionego imadła.
BTW jak bys nie wiedział te wiadomości z pierwszej połowy ubiegłego wieku maja zastosowanie do dziś dnia a można je streścić krótko : nie smarujesz nie jedziesz" no ale ty wiesz najlepiej wiec może przestań też wymieniać olej w samochodzie przecież jesteś tak światły jak XXI w efekt masz murowany Obrazek
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Przegapiłem jeden dosyć istotny szczegół o smarowaniu właśnie.Rozebrałem kiedyś silnik z przekładnią po przebiegu ok 700km i okazało się,że fabryczny smar miast na kołach zębatych był porozrzucany po jej obudowie/siła odśrodkowa?/ zaś same koła były tylko lekko nawilżone pozostałością smaru.Przykład wydaję się być oczywistym zaprzeczeniem tego jakoby smarowanie w fabryce gwarantowało długowieczność ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

tatar ale wibi powiedział że wystarczy to wystarczy hugh! XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Inc0 pisze:
22 gru 2018, 23:32
tatar ale wibi powiedział że wystarczy to wystarczy hugh! XD
Mędrców mi nie żal,tym bardziej głupców,zwyczajnie żal mi mechanizmów i konstrukcji,które ktoś opracował i wytworzył po to,by ułatwić życie tym, o których myślał,że potrafią to docenić :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: HUB vs MID

Post autor: tas »

Pany, a jako OGÓŁ szeroko pojętych zalet i wad to mid czy hub? :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: HUB vs MID

Post autor: tkoko »

W czasach "mojej młodości" :D były satyryczne/kabaretowe "dywagacje" o wyższości Świąt Wielkiej Nocy, nad Świętami Bożego Narodzenia. Ta dyskusja "jak żywo" przypomina mi ten kabaret :D
Wibi, żaden MID nie przebije swoją prostotą HUB'a, a więc i pod względem bezawaryjności mu nie dorówna. W HUB'ie masz do mechanicznego zniszczenia jedynie dwa łożyska i przy "watowicy" cewki/magnesy. W MID'ach tych łożysk jest już kilka, dodatkowo; przekładnie, PAS'y, czujniki itd., więc dyskusja o "większej bezawaryjniości" na przykład silnika Bosch, jest co najmniej wątpliwa. Sam zresztą "trenowałeś" taki silnik z wątpliwym wynikiem :D
Moim zdaniem jedyną zaletą MID'a jest to że jest "najbardziej rowerowy". Mianowicie moc jest generowana na korbie, a wiec tak jak w zwykłym rowerze, co sprawia że masa roweru może być porównywalna do "zwykłego" roweru, co umożliwia np. bezproblemowy przewóz takiego roweru autem, przenoszenie go tak przez przeszkody, jak i np. w bloku na piętro itd. :D
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: HUB vs MID

Post autor: mr_x »

To tak jak inne wojny, np.:
- Intel vs AMD
- NVidia vs AMD
- Linux vs Windows
- religia nr 1 vs religia nr 2
- V-brake vs tarczówki
itd. itp.

Ja na zakończenie powiem, że lepszy HUB przekładniowy. :lol:
Żart, po prostu wszystko zależy od potrzeb i zastosowania. Bicie piany wg mnie nie ma sensu i dawno dałem sobie z tym spokój, szkoda na to życia, lepiej wyjść na spacer lub na rower.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: HUB vs MID

Post autor: ap0f1s »

Problemem huba jest tez oddawanie dużych mocy w stosunku do wagi. W takim falconie qs 205 to już jest duża waga na tylnym kole. Taki qs 273 to już chyba max waga jaką można wsadzić w miarę rozsądku do koła. Więc motocykle elektryczne będą miały tylko napędy centralne przekazujące napęd na tylne koło. Jednak przypadku roweru osobiście preferuję huba.
Co do dyskusji wiecie jak to jest opinią, każdy ma swoją, tak jak każdy ma swoją dziurę du***ie
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: HUB vs MID

Post autor: Eryk »

Też przyglądam się tej rozmowie i kolega tkoko napisał to co już dawno chciałem tu napisać MID jest najbardziej rowerowy. Nie czuć go tak w ebike jak huba w tylnym kole. Przy mocach do do 1kW można w pełni cieszyć się z przerzutek mieszać nimi i korzystać z mocy mida gdzie hub ma problemy przy podjazdach i pracuje w niskich niefekfywnych obrotach, grzeje się. Niestety mid jest bardziej skomplikowany mechanicznie, i to może odstraszać. Dlatego jak ktoś potrzebuje niezawodnego potwora to lepiej robić huba a natomiast jeżeli ktoś chce mieć rower i czuć się że jedzie na rowerze to tylko MID.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

Każdy typ napędu ma swoje wady i zalety co podkreślałem już wielokrotnie nie tylko w tym temacie i jak ktoś inny juz to wspomniał każdy ma swoje ( czyli subiektywne)zdanie/opinie na ich temat więc każdy kieruje sie swoim osądem/preferencjami/potrzebami przy wyborze rodzaju napędu do elektryfikacji swojego roweru. Intencja kolegi który zaczął te dyskusje było zebranie wszystkich wad i zalet napędów w jednym miejscu by ułatwić decyzje osobom które stoją przed wyborem napędu do swojego pierwszego elektryka a nie miały styczności z nimi fizycznie . Niestety nie wiedzieć czemu niektóre osoby nie dopuszczają do siebie że ich "idealny " napęd ma w oczach innych wady i reagują w sposób irracjonalny i nerwowy , stąd ta wojenka ;P
Dlatego by taki zbiór cech charakteru danych rodzajów napędów był możliwie obiektywny musi uwzględniać opinie jak największej liczby użytkowników. Proponuje zrobić ankietę w wyliczonymi wszystkimi wadami i zaletami ( które wcześniej do ankiety proponuje żeby zgłaszali użytkownicy) tych napędów tak by każdy user mógł oddać głos na te cechy które jego zdaniem dotyczą danego rodzaju napędu w ten sposób uzyskamy coś na kształt rankingu cech i ich "wagi" dla danego napędu. w moim zamysle nie ma byc to ankieta który jest lepsiejszy tylko wskazówka dla poczatkujacych dlatego jesli dojdzie do realizacji ankiety licze że kazdy stanie na wyskosci zadania i nie będzie się kierować niemerytorycznymi przesłankami
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Zauważyłem jeden problem w tej dyskusji, wrzucacie wszystko do jednego worka i porównujecie. Najpierw należy wszystko rozgraniczyć i porównywać no bo jak można porównać mida 250W do huba kilka kW ?
Jestem ciekawy czy Ci wszyscy co się tak upierają przy hubie gdyby im dać dwa rowery( jeden hyb 250w drugi mid 250w) i górki, teren o pochyleniu powiedzmy 5-8 stopni( a nawet więcej) nadal by byli zachwyceni tak midem, podpowiem że oprócz pokonania wzniesienia trzeba by było pokonać jeszcze opór huba bo przy takich wzniesieniach już nie działa gdzie przy midzie czuć jakbyśmy jechali bardziej z górki niż pod górkę ( oczywiście zakładamy w tym wypadku mid ma przeżutki).
Natomiast jeżeli weźmiemy pod uwagę teren płaski to tak hub w tym wypadku ma przewagę( mniej awaryny i cichszy).
Natomiast jeżeli chcemy porównać duże moce rzędu powiedzmy okolice 5kW huba i mida( bez przekładni) to niech ktoś spróbuje pojeździć po terenie pod wzniesienia rzędu 20-30 stopni, podpowiem o ile hub wyjedzie pod 20 stopni przy tej mocy( o 30 stopniach można zapomnieć) to będzie to krótki wyjazd 2 może 3 razy góra i koniec zabawy, natomiast midem jeździmy praktycznie do znudzenia( wiadomo przegrzeje się ale pewnie nam się znudzi podjeżdżać i zjeżdżać.
Kolejna ważna kwestia to chłodzenie, wszyscy wiedzą jak upierdliwe jest chłodzenie huba( i jak szybko kończy się jazda hubem przy dużych mocach), do mida instalujemy chłodzenie wodne bez większych problemów ( np dedykowane do danego silnika chłodzenie).
Huby to przeszłość z 2 względów:
- nie przynosi dochodów producentom rowerów (mniej awaryjny - mówimy o małej mocy)
- nie nadaje się do ebajków dużej mocy

Kwestia czasu aż ktoś wymyśli dobrą ramę do huba w dobrych pieniądzach i będzie rewolucja, tak jak z hubami - jeszcze kilka lat temu nie była żadnych ram customowych do hubów poza stealth bomber.
Ja ciągle czekam na taką ramę bo LMX jest poza moim budżetem i tak jeżdżę na hubie i ubolewam z tego powodu ale jak nie stać na to co się che to się jeździ tym co się ma...
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

Eryk pisze:
23 gru 2018, 10:05
Przy mocach do do 1kW można w pełni cieszyć się z przerzutek mieszać nimi i korzystać z mocy mida gdzie hub ma problemy przy podjazdach i pracuje w niskich niefekfywnych obrotach, grzeje się.
Prawdę mówiąc najbardziej irytujące w midzie Cyclone 1680W było właśnie to "mieszanie przerzutkami". Przerzutki są dostosowane do ludzkich nóg generujących średnio 300W, więc ich rozpiętość z stosunkowo małymi różnicami względem siebie jest bez sensu do silnika elektrycznego. Mi wystarczyły 3 biegi. A i tak na jednym przełożeniu był najbardziej elastyczny. MID jest idealny do ebikow zbliżonych mocą do motocykli, bowiem rozkład masy ma tu już duże znaczenie. Im cięższy hub tym jest to bardziej odczuwalne. Na endlessie pojawiły się w tym roku małe silniczki HUB o wadze 1,4kg z dwustopniową przekładnią i 40Nm. Żaden mid nie będzie bardziej rowerowy od takiego rozwiązania:) A koncerny montują midy z tych przyczyn, ponieważ a) ograniczenia mocy do 250W, powodują , że mid jest najefektywniejszy w tym zakresie, b) serwisowanie, wymiana, brak zamienników jest na korzyść producentów, bo wymiana koncernowego huba na huba od Chińczyka, to jak pstryknięcie palcami.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2018, 11:47 przez sannis, łącznie zmieniany 1 raz.
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

MixhaL dobrze wiesz, bo przecież jeździłem na kicie mid Cyclone od Ciebie, którego jako pierwszy TY sprowadziłeś, że największy problem z midem, to jest odpowiednio go przełożyć, aby dopasować do kadencji rowerzysty. Stąd te kity mid typu cyclone, gng i inne wymarły. W cyclone efektywne wspomaganie w zasadzie było niemożliwe. Całkiem dobrze rozwiązał to Bafang i Tongsheng (czujnik momentu). A midy typu Bosch, Yamaha czy Shitmano, to już zupełnie co innego. I zobacz jak się Mercier dwoił i troił aby przenieść napęd sensownie w tym lmx. I pełna zgoda co do tego, że w dużych mocach mid jest o wiele lepszy, tylko że to rozwiązanie stwarza "problemy montażowe" :)
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

mr_x pisze:
23 gru 2018, 9:30
Ja na zakończenie powiem, że lepszy HUB przekładniowy. :lol:
Ja właśnie teraz jeżdżę na facie z przekładniowym hubem Bafang 750W. Po PRAWDZIWYCH górach i jestem bardzo zadowolony.
Obrazek

Rower jest bardzo zrywny. Zbiera się od samego dołu, co w połączeniu z trakcją opon 4.0, pozwala jechać wszędzie. Prawdziwy off road. Jedyny mankament to prędkość maksymalna 40km/h. Ale za to jest bardzo oszczędny, nawet w ciężkim terenie.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: HUB vs MID

Post autor: mr_x »

To był m.in. powód, dla którego kupiłem HUBa przekładniowego plus jego w miarę niska masa. Jedyny minus to jego hałas oraz co jakiś czas serwisowanie przekładni. Poza tym to prawie ideał.
I aby nie było, mam też HUB bezprzekładniowy dla porównania.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

dyskusja na temat midów a raczej silników mocowanych centralnie duzej mocy powinna sie odbywac w dziale motocykle elektryczne :P tu zajmijmy sie silnikami nadającymi sie do konwersji zwykłego roweru czyli huby o masie do 10kg i midy mocy do 1kW?? czy ile tam zwykły łancuch rowerowy wytrzyma.
MixhaL porównywanie dwóch silników 250W z których jeden ma napędzać koło roweru za pośrednictwem przekładni wstępnej i przekładni rowerowych z drugim napędzającym koło bez pośrednictwa jakichkolwiek przekładni jest tendencyjne z wynikiem z góry wiadomym . Wyrównajmy szanse dwa silniki 250W mid i huba przekładniowego napędzają koło roweru bez pośrednictwa przekładni rowerowych :p no dobra nie bede taki dajmy midowi jedno przełożenie i kawałek łańcucha.. czy teraz wynik jest taki oczywisty??? :P dlatego trzeba porównanie przeprowadzić w szerszym zakresie z naciskiem na przeznaczenie konstrukcji e-bike
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: HUB vs MID

Post autor: tkoko »

sannis pisze:
23 gru 2018, 12:06
mr_x pisze:
23 gru 2018, 9:30
Ja na zakończenie powiem, że lepszy HUB przekładniowy. :lol:
Ja właśnie teraz jeżdżę na facie z przekładniowym hubem Bafang 750W. Po PRAWDZIWYCH górach i jestem bardzo zadowolony.
....
Ja tez jeżdżę HUB'em przekładniowym 250 wat w górach, i to na dodatek starym składakiem, i nie sprawiło mi większego problemu wyjechać razem z "Falconami" np. na Kozia Górkę, czy Żar, mimo że jestem po dwóch zawałach :D
A tak na poważnie, to czy dany "rower" jest lepszy czy gorszy, zależy od tego czego od roweru oczekujemy. Jeżeli po "płaskim" będziemy oczekiwać największej prędkości, to "zwycięży" HUB gdyż przy tej samej "mocy", będzie miał większą sprawność. Jeżeli będziemy jeździć w górach, to MID ma tu przewagę (przy tej samej mocy), gdyż umożliwia jeździć z większą mocą na kole (przy mniejszej prędkości)
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

@Inc0
W poprzednim poście (moim) popełniłem błąd przy porównywaniu cen HUBa i MIDa, ale każdy może sobie sam poszukać, że ceny bywają już zbliżone jak np.
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/Passion- ... dd592f312f

MID-https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-WER ... 6.html?s=p


Zamieszczając zdjęcie głowicy z wałkiem rozrządu samochodu chyba coś Ci się pomyliło gdyż takich temperatur nigdy w żadnym elektrycznym silniku rowerowym nie ma i nie będzie

@tatar
Przykład który podałeś z rozbiórki silnika,że smar był na zewnątrz zębatek a zęby tylko "zwilżone" smarem jest jak najbardziej prawidłowy,TAK BYĆ POWINNO gdyż to właśnie ten minimalny "film" smaru na zębach wystarczy by zapewnić poślizg.Gdy poślizgu zaczyna brakować silnik nieco się nagrzewa powodując spłynięcie "wyrzuconego" na zewnętrzny obwód smaru na powrót na zęby zapewniając poślizg. Dlatego dodatkowe smarowanie nie jest potrzebne gdyż fabrycznego jest dostatek.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Aż rodzi się pytanie; a co stanie się z przekładnią,jeżeli nigdy jej nie zagrzeję lub użytkowana jest np.na Grenlandii ciągle przy minus 18 stopni. :)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

wibi fota ze s karbonizowanym olejem nie wymienianym przez dłuuuuuuugi czas ( 130.000km )jest na miejscu miała ci dać do myślenia że współczesne środki smarne nie sa wieczne i sa podatne na starzenie sie.
Na siłę szukasz argumentu że mid jest tańszy i żeby przysłowiowe skały złotem sie sfajdały nie ma takiej możliwości by ..użyję twojej metafory młockarnia była tańsza od cepa :P . Wynalazłeś cenę z kosmosu za huba i porównać to chcesz z najniższą za mida :p bądź uczciwy przynajmniej względem siebie i sam się nie oszukuj w Polsce nie trzeba długo szukać by znaleźć o wiele tańsze zestawy z hubem niż te twoje znajdy z Chin .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: HUB vs MID

Post autor: tkoko »

Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;

http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 467#p19467

Brak tam odpowiedzi czy MID jest już w pełni sprawny :D Z tego co się orientuję z HUB'ami, jeżeli tylko silnik nie ma zwarć, lub przerw w obwodzie, nie ma takich problemów :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

touché :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

tkoko pisze:
23 gru 2018, 20:15
Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;.....
Już na wstępie pisałem, że to nie mój MID a znajomego, sam mam dwa MIDy,oba marki Bafang (w tym jeden luzem,niezamontowany) i jednego HUBa przekładniowego. Co do smarowania i starzenia się środków smarnych o których pisze powyżej kol.Inc0 określając przebieg na 130 000 km to muszę go uświadomić, że manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

wibi mid to mid twój nie twój ale sfajczony i jak widac problematyczny w naprawie ale do rzeczy : skrzynia biegów , jej koła zebate,w starej daty niemieckim samochodzie są wykonane w bardzo niskiej tolerancji z wysokiej jakości stali dodatkowo nawęglanej powierzchniowo i sa smarowane olejem który wypłukuje powstajace drobiny na dno gdzie je wyłapuje magnes wiec nie maja udziału w dalszym niszczeniu trybów . producent wydał takie zalecenie by zapobiegac "grzebaniu w skrzyni osobom nieprzeszkolonym które mogły by zalać olej niewłasciwy powodujacy korozje np synchronizatorów .Ale wróćmy do mida z jakich materiałów są te trybiki w tym "niezawodnym " midzie i jaka jest ich tolerancja wykonawcza , tu tez producent wydał takie samo zalecenie ale umotywowane ono jest raczej tym żeby mid za długo nie pożył by kasa sie mogła zgadzać w bilansie bo smar nie ma w zwyczaju tak jak olej wracać w miejsce z którego został usunięty wiec o ile skrzynia smarowana olejem dobrze zniesie stary olej ktory zawsze i wszedzie wlezie o tyle smarowana przekłądnia mida smarem juz nie bo gdy sie zestarzeje smar to zmienią sie jego właściwości smarne w tym lepkość a raz usuniety z powierzchni roboczych kół zębatych juz tam nie wróci a film smarny długo tez sie nie utrzyma bez odnawiania jak to ma miejsce w skrzyni samoichodowej gdzie ciagle jest obecny olej .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

wibi pisze:
24 gru 2018, 0:08
manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Producent zakłada, że to auto miało jeździć 7-8 lat :lol:
Wszystkim fanom midów, hubów i przekładniowych hubów WESOŁYCH ŚWIĄT.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Tobie @sannis równie wesołych :D
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

Dzięki, wzajemnie.
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: HUB vs MID

Post autor: TOFT »

Kolego sannis:) (i poniekąd kolego Mixhal).
Aby mieć odczucia czysto rowerowe - a więc odpowiednią kadencję (pomijam pasy i czujniki momentu) wystarczy zejść z napięcia do około 24-30V. W prawdzie moc spada wówczas o połowę do jakiś niecałych 900 W jednak moment produkowany prundem pozostaje niezmienny. Podjeżdża toto te same górki w zasadzie (nie licząc opcji rozpędu) co na 2x większym napięciu.Co ciekawe silnik również podobnie się grzeje. To ograniczenie powoduje, że już kręcimy przy zestawie 11x42 jakieś max 40 45 kmh i jest fajnie...
A tak pozatym KOCHAM midy:)
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Zapomniałem o jeszcze jednym fajnym midzie i w nim pokładam największe nadzieje.
Niestety na razie cisza w temacie, projektant nie daje żadnych info, mam nadzieję że projekt nie umarł bo parametry ma super:
• 11 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 80 km hard off-road driving range
• 1,6 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking • built-in 2.6 “IPS LCD display

Jako że jest z Chorwacji cena może być rónież konkurencyjna bo LMX zaraz będzie kosztował tyle co auto kompaktowe z salonu...

Obrazek
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

i taki mid ma sens , tyle że to juz praktycznie motocykl , nawet zamiast pedałów ma podnóżki, jeśli by kosztować miał tyle co falcon o zbliżonych parametrach(moc, zasięg) biore go od razu o ile będzie mieć homologacje .Ta konstrukcja nijak ma sie do dyskusji w temacie zestawu do elektryfikacji roweru i nic to nie zmienia, dla mnie bilans zalet i wad wypada korzystniej dla huba BP.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Inc0 pisze:
01 sty 2019, 10:00
o ile będzie mieć homologacje.
Wypluj te słowa, za homologacje byś musiał dodatkowo zapłacić kilka tysięcy.
Taki LMX ma homologacje, co z tego skoro zdrożał chyba z 1000 euro.
Nawet motocykle typu cross nie mają homologacji do poruszania się po drogach publicznych.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

kilka tysi więcej za możliwość poruszania sie po publicznych bez stersu..biore:P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: HUB vs MID

Post autor: equid »

Jak juz jesteśmy w temacie takiego mida to dal mnie jak narazie jedyna prawilna konstrukcja jest od firmy Alta motors.
https://www.altamotors.co/#the-future-of-fast
Obrazek
KTM to nawet niema co porównywać do tego cacka a sa za podobne pieniądze
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: HUB vs MID

Post autor: TomaS »

A ile to ma zasięgu na poszczególnych trybach mocy bo nie mogę się doczytac
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: HUB vs MID

Post autor: equid »

Z tego co widziałem to tylko podają czas ile można przejechać na danym trybie. Ale aku 5,8kwh na trochę wystarczy ;)
ODPOWIEDZ